Op deze locatie zit nu 'Nieuw Norgerhout'

Het Norgerhout in Norg

Het Norgerhout heeft een ruime parkeergelegenheid.

Ons restaurant is per openbaar vervoer of fiets zeer goed bereikbaar. Lijn 83 - Roden/Assen & Lijn 86 - Donderen/Peize/Groningen & Lijn 82 Leeuwarden/Drachten/Assen.

• Rookruimte

1411948626 72
1444206588 68
1519475165 43

1. +
    Mooie plek voor een restaurant tegenover het bos. Voldoende parkeergelegenheid.
    Snelle bediening.

Menukaart valt uitelkaar.
    Schnitzel ongaar en drijft in het vet evenals de gebakken aardappeltjes.
    Sla met alleen dressing (op 2stukjes paprika na)

eerste en laatste ervaring hier. Erg jammer.
    Er kan, met meer aandacht voor de kwaliteit van het eten, iets moois van gemaakt worden.

2. Slecht, heel erg trage bediening. Pannenkoek met allerlei andere dingen (o.a. allerlei kruiden) er in door vieze, niet schoongemaakte koekenpan. Kapotte kroketten op oud brood. Hierbij dronken we een koude espresso en een cappuccino en mijn dochter een chocolademelk. Vies en erg duur, kortom, nooit weer.

3. Mario en Joca

2 Jaar na een slechte ervaring, besloten wij om zondag 6 augustus Norgerhout nogmaals te proberen.
    Wij werden omstreeks 17.45 Uur ontvangen door een oudere meneer, die ons een tafeltje liet uitzoeken. Vervolgens kwam een jong meisje onze bestelling opnemen.
    In de serre zaten een gezelschap van 5 mensen en een groep van 4 mensen. Na ons kwamen een man en vrouw binnen en daarna nog twee dames.
    Op het tafeltje achter ons stond nog vuil serviesgoed. Dat het allemaal wat lang duurde bleek uit het feit dat één van de dames uit de groep van 5, zelf hun tafel ging afruimen en één van de heren naar de bar liep om koffie te bestellen.
    Na ruim 3 kwartier kregen de man en vrouw, die na ons binnen waren gekomen, hun hoofdgerecht, maar op ons voorgerecht was nog geen enkel zicht.
    Inmiddels was één van de twee dames naar de bar geweest om te informeren hoe lang het nog zou duren en anders wilde zij het eten af bestellen. Maar dat kon niet, de dames moesten geduld hebben, er was maar 1 kok en de oudere heer had maar 1 paar handen.
    Nadat wij een uur hebben gewacht, kregen de beide dames hun soep. Mijn vrouw meldde de serveerster dat wij toch echt ook wat wilde hebben, waarop het meisje vroeg wat wij dan hadden besteld.
    Voor mij was de maat vol en hebben wij onze jassen gepakt en hebben ons drankje bij de bar afgerekend en zijn de zaak uitgelopen.
    Tijdens het uur wachten werd de tafel achter ons niet afgeruimd en werd ons niet gevraagd of wij nog wat wilde drinken.

Er wordt op deze site gevraagd een cijfer te geven.
    Eten en drinken geef ik een 1, want we hebben niets gehad, dus kunnen dat dus ook niet beoordelen.
    Service was ver onder de maat en ook beslist niet meer dan een 1 waard.
    Sfeer van de gelegenheid was niet slecht, dus een 3
    Prijs/kwaliteit hebben wij dus ook niet kunnen beoordelen, dus ook een 1

Onze conclusie: Zeer zeer slecht. Dit was beslist de laatste keer dat wij Norgerhout onze klandizie gunnen.

4. Van de week hier op t terras beland tijdens een fietstochtje, leuk terras hebben twee biertjes en twee tosti's gehad en moesten € 20,00 afrekenen echt een adnormasl hoog bedrag mijn inziens. €6,75 voor een standaard normale tosti!!!!!!

5. Ronduit slecht. Pinksterbuffet... alles was koud...vlees, aardappels, groente. We hebben doorgegeven dat het eten koud was, hier zou wat aan gedaan worden. Opnieuw geprobeerd het eten was nog steeds koud. We hebben het nogmaals doorgegeven...en zijn weg gegaan. We hebben niet het volledige bedrag betaald alhoewel dit in eerste instantie wel werd verwacht. Sorry voor het gevraagde bedrag had ik toch op zijn minst warm eten verwacht. Hier komen wij nooit weer...

6. Kristianne

Via het laatste tafeltje uiteten geweest bij Norgerhout. Voorgerecht was ok, sparibs waren er droog en hoofdgerecht was niet bijzonder en er zat plastic door de sla. Bediening vroeg niet of we nog wat wouden drinken of dat het eten smaakte. Erg jammer, leuk restaurantje, maar het eten en de bediening kan een stuk beter.

7. Eten was erg simpel,borden nauwelijks opgemaakt,zelfs een bord met alleen vlees. Werd niet gevraagd of er genoeg was.Toetje was 1 bol met wat slagroom. Bediening kon stukken beter. Zeker geen aanrader voor een volgende keer. Mensen niet capabel om zo iets te runnen.

8. Op een stormachtige avond, terwijl de regen tegen de ruiten sloeg, bij Norgerhout beland, nadat we in een ander restaurant in Norg niet met onze honden naar binnen mochten, terwijl op deze website stond dat honden welkom waren. Gevraagd of we hier wel naar binnen mochten. De rode loper werd nog net niet uitgerold, maar we voelden ons zeer welkom!
    Lekker gegeten, ouderwets, geen poespas, maar gewoon goed eten. Heerlijke biefstuk en ruime porties. En bovendien een hele gezellige avond gehad, met de eigenaars van het restaurant. In juni gaan we weer naar Drenthe en komen we zeker weer even langs.
    Samen met de honden ervoeren we hier een beetje de 'gemütlichheit' als in de Duitse horeca.

9. Marja Dijkema

Gisteren heerlijk gegeten, leuke mensen, vriendelijk en behulpzaam. Gezellig restaurant met leuke muziek op de achtergrond.

10. We hadden voor 16 mensen een buffet gereserveerd met 2 verschillende diëten. 2 Dagen van te voren was er contact over wat de dieet gasten lekker zouden vinden zodat dat gekookt kon worden.
    Op het afgesproken moment stond alles keurig klaar, verschillende soorten groenten, aardappelen en vlees. Heel goed verzorgd en heel smakelijk, zowel glutenvrij en lactosevrij. Soep vooraf en ijs toe.
    Wij waren allemaal erg tevreden en hebben een gezellige avond gehad!!

11. Jan arie heijink

Mensen mensen wat een aanfluiting. Reserveren met dinercheque en dan achteraf er niet mee kunnen betalen.

Kant en klare carpaccio zonder smaak die van binnen bevroren was. Een schnitzel uit de frituur knetterhard afgebakken. Patat waar t vet ongeveer uit druipt dus maar geen dessert meer gegeten, dit was echt ronduit slecht.

12. E de Jonge

Heerlijk gegeten. De spare ribs waren heerlijk lekker mals en van smaak. De gebakken aardappeltjes heerlijk met een uitje.

Kortom prima

13. Heerlijke carpaccio gehad, niet die kant en klare rommel. Daarna goede portie spare ribs, en als klap op de vuurpijl een goede tiramisu, was top voor elkaar! Wij komen hier zeker weer terug!

14. Trage bediening. Vegetarische lasagne viel erg tegen (te zout). Voorheen was het restaurant en assortiment beter.

15. Zijn heerlijk uit eten geweest. Bediening is attent en vriendelijk, goede service. Zeker voor een volgende keer.

16. Jaap Schuurman

29 Juli j.l was ik samen met mijn vriendin bij Norgerhout. Het was inmiddels lunchtijd, en we hadden wel zin in een hapje eten. Nadat we de kaart hadden bekeken, bestelden we allebei een snitsel Norgerhout. Na tijden te hebben gewacht, kregen we een (nogal droge) snitsel met patat en een paar plukjes sla met 2 kleine stukjes komkommer en idem dito tomaat (dressing ontbrak). Voor de prijs van €13,50 per snitsel vonden we prijs/kwaliteit nogal aan de dure kant. Van snitsel Norgerhout hadden we iets meer verwacht. Er had net zo goed plate snitsel op de kaart kunnen staan. Een prijs van €8,50 was meer dan genoeg geweest.

17. Grey Fergie

Gelukkig is het weer volgens vertrouwde traditie opnieuw opgepakt en het is niet meer zoals de vorige mensen het deden. Beter geworden en gewoon doorgaan, mensen probeer het weer eens opnieuw om hier te gaan eten en/of drinken. Leuke gezellige warme sfeer en ook weer aan de bar kunnen zitten of een potje biljarten en zo is er nog wel meer. We hebben er lekker eten gehad en het was goed. Hopelijk blijft het ook zo.

18. marie-claire

Eindelijk weer terrasweer! Heerlijk vertoefen op het terras tegen over het bos. Leuke en vriendelijke bedienig, en lekkere spare-ribs gegeten. Gaan we vaker doen!!

19. Jan Veenstra

Paar weken geleden hier gegeten en dat beviel ons uitstekend! Lekker en goed eten voor weinig geld. Snelle service en zeer aardig personeel. Bij avondlicht is de sfeer in het restaurant uitstekend. Een aanrader!

20. Even de complimenten voor het kerstbuffet 1e kerstdag waar we met de familie waren.
    Een prachtig buffet om te zien, en nog lekker ook! telkens vers aangevuld door de hele prettige bediening.
    Een aanrader.

21. daan wegter

afgelopen zondag voortreffelijk gegeten. gezellig, sfeervol en uiterst attente bediening. kortom een hele mooie midag / avond.
    zeker het terugkomen waard!

22. Hans 11 punten

Ik was hier met mijn vriendin en kinderen en het is me uitermate goed bevallen! Na de overname van het oude ''norgerhout'' is hier zeer veel verbeterd! Uiterst vriendelijke en vlotte bediening, nette ontvangst. Lekkere koffie en snel gebracht. Na een kijkje in de kaart bestelde ik de spareribs. Lekker mals en goed van smaak. Complimenten aan de chef!

Zeker aan te raden voor gezinnen maar ook voor grotere groepen! Prima restaurant

23. Prachtige entourage maar helaas is het eten niet goed. De verse patat smaakte naar oud vet. Het vlees was niet goed warm, de mosterdressing over de salade was veel te scherp en de appeltaart die warm zou zijn was maar voor 1 puntje warm. Echt zonde want met zo'n entourage is het al snel goed toeven maar wij komen hier niet meer terug.

24. Prima gegeten bij Nieuw Norgerhout. Uitgebreide kaart en zeker niet duur. Sfeer binnen is ok. Naast pannenkoeken ook a la carte te bestellen. Soep was beetje flauw maar verder lekker. Schnitzel a la Norgerhout is zeker een aanrader. We gaan zeker nog eens terug.

25. Afgelopen weekend hier met een groep gegeten.
    In één woord, slecht!
    Bespaar je geld en ga ergens anders eten.
    Het eten was heel slecht. Koude slappe frietjes, door en door gare lasagne. De combinatie van het buffet die wij hadden sloeg ook nergens op en er zat niet eens groente of een frisse salade bij.
    Ook de bediening is knudde, als je meer dan 20 minuten op je drankje moet wachten wil je niet verdienen volgens mij.
    De glazen en het servies werden niet afgeruimd, zo moesten wij van een bord eten waarvan wij ons voorgerecht hadden gegeten.
    We zijn dan ook eerder weggegaan omdat het zo slecht was.

26. Voor de 2e keer heerlijk gegeten, eerste keer voor de pannenkoeken gegaan die echt mega groot zijn! Netjes vol belegd en goed gebakken. De bediening was vriendelijk en het pand was sfeervol ingericht. Al met al een dikke 8 voor Nieuw Norgerhout!

27. Uniek slecht van A tot Z.

Cappuccino lauw en nauwelijks koffiesmaak. Water in vies glas. Kipschnitzel van binnen droog en van buiten zacht, dus géén krokante korst zoals bij een schnitzel hoort. Patat was bleek, slap en melig. Witbrood droog. Kroketten half ontploft (overal lek en stuk) en van binnen half vloeibaar. Mosterd rare, inconsistente dunne smurrie met overal spetters op het bord bij opdienen. Bestek was niet schoon.

Kortom: hier moet vergaderd worden. Huiswerk genoeg, dus. Het lijkt meer op het oude Norgerhout, als ik dat zo lees.

28. Ook ik heb hier gegeten. Zit sinds januari nieuwe eigenaar op. Er is veel veranderd en ik kan het nu echt aanraden! Ik heb er goed gegeten en personeel is vriendelijk. Een pannenkoekenrestaurant zoals het hoort!

29. Om een gelegenheid te boeken voor een lunch adres op de jaarlijkse familie-auto-speurtocht hebben mijn zoon en ik dit "restaurant" bezocht om te kijken of het geschikt was voor de familiedag. Na heel lang wachten bediening, na nog langer wachten schraal bier en een heeeel klein glaasje nep cola, door het wachten ook nog zonder prik. Ik zei tegen mijn zoon;'dat beloofd wat' En toen; na lang wachten; Lauwe soep, overduidelijk uit een blik, vergezeld door een stukje oud stokbrood. Daarna een rommelig bord met moddergare groente, zeker voor de 2e keer opgebakken ribbelfrites, een heel klein bakje fritessaus ipv echte mayonaise, verlepte kale sla, vies bestek, dit alles bij beide. Een natte snitzel (paneer viel er af) voor mijn zoon en een stuk half gare lever die ook nog eens vol zat met zenen voor mij. Het toetje hebben we niet afgewacht.

Bij het afrekenen wilde de dame ons wijs maken dat wij de enige waren met klachten. Die 39.50 daar komen wij wel overheen maar de rest van de familie en vrienden (46 pers) hieraan bloot stellen.......Absoluut niet.

30. Bart 15 punten

Toen we na 30 minuten eindelijk ons stokbrood met tapenade kregen hadden we al moeten besluiten te vertrekken. De tapenade was de sjaslick saus die ik later ook zou ontvangen bij mijn bijna rauwe sjaslicksticks. Op het menu stond dat de sjaslick sticks van de grill zou komen, maar mijn exemplaren kwamen waarschijnlijk uit het vriesvak bij de frietboer op de hoek. Dat bleek ook te kloppen, want het vlees was koud. Op mijn klacht is het vlees terug gestuurd naar "de chef". Daarna taai retour, opgewarmd in de magnetron.
    Ik heb niets meer gegeten en de rekening gevraagd. Het enige positieve: van de eigenaar hoefde ik de sjaslick niet te betalen.

1,3
  31. Afgelopen zaterdag 50 jarig huwelijk van mijn ouders hier gevierd.

Uitermate slecht bevallen! Hadden een warm buffet besteld.

Vlees was koud, half rauw en zeer ranzig van smaak.

Voor 26 man veel te weinig, 1 soort groente, was bijna rauw, bruine randen aan de bak met zalm in saus, erg smerig.

Geen rauwkost, salade of iets dergelijks erbij en dat voor 24 euro per persoon! Behalve vette aardappeltjes.

Vruchtjes van het toetje waren bedorven.

Deze eigenaar, zowel als kok moeten zich schamen!

Wij gaan hier niet eens meer heen om een kop koffie te drinken.

Kortom, beslist niet aan te raden.

32. Waren hier ivm. een familie-reunie.

Wat het koud en warm buffet betreft : in ruime mate aanwezig, heel gevariëerd, zeer goed van smaak en op het juiste moment beschikbaar.
    Kortom : perfect en een aanrader.