De Botter in Noordwijk

1220284559 31
1319749864 73
1419215170 51
1426319834 60

1. Zin in een vers stukje vis, maar helaas. Smakeloze, taaie en lauw geserveerde kabeljauw filet (rechtstreeks uit het vriesvak van de supermarkt), bijgerechten en aardappeltjes van dezelfde slechte kwaliteit.
    Echt een afrader!

2. Theo Engels

Eten is normaal. Bediening echt servicegericht en zeer vriendelijk. Prijs/kwaliteit is voldoende.

3. Van een visrestaurant verwacht ik pure vis, maar partner had vis in een korst gebakken en ik had vistrio tonijn, zwaardvis en botervis. Tonijn en zwaardvis waren niet van elkaar te onderscheiden, veel te doorbakken, dichtgeslagen visvlees. Jammer voor kustplaats om geen echte verse vis te presenteren. Is een middelmatig restaurant.

Bediening top, zeer klantvriendelijk.

4. Leo 1659 punten

Bij De Botter eet je vis, dat lijkt bijna vanzelfsprekend: het restaurant presenteert zich nadrukkelijk als een visrestaurant. Maar ja... er staan ook spareribs op het menu, dus even was er de verleiding om dat eens te proberen. Toch maar niet gedaan, toch maar voor de vis gekozen. Slibtong aan de ene kant van de tafel, de gemengde visschotel (schol, heek, slibtong) aan de andere kant. Stokbrood vooraf besteld: dat was al bijna een maaltijd op zich! Riante porties, en lekker vers brood. De hoofdgerechten waren OK, niet spectaculair of zo, maar zeker in orde. Garnituur idem dito: geen culinaire hoogstandjes, maar gewoon en goed.
    We zaten op deze winterse avond aanvankelijk dichtbij het raam: daar tochtte het nogal. Na de koffie zijn we maar wat meer naar het midden van de zaak en naar de heater opgeschoven: er was plaats genoeg. Een Texelse Skuumkoppe smaakte er prima bij. Vriendelijke bediening, die het deze avond niet erg druk had. Leuke ervaring, positief no-nonsense restaurant.

5. Slecht gegeten hier, schnitzel was net een meelbal en ook nog erg slecht gebakken. Rauwkost smaakt alleen naar kaneel.
    Rode merlotwijn besteld, maar daar had men nog nooit van gehoord. Vreemd, achteraf bleek de huiswijn namelijk merlot. Maar de wijn was ook ver onder de maat!
    Bij afrekenen gemeld dat het eten verre van goed was, maar daar deed men niets mee, gewoon het volle pond betalen, voor ons nooit meer De Botter!

2,1
  6. Laura 146 punten

Pas zijn wij wezen eten bij De Botter. We vonden het restaurant er gezellig uit zien, de kaart was uitgebreid. Bediening was vriendelijk en snel. Vis zag er allemaal goed uit, ruime porties. Bij de vis kregen we ook frites of aardappeltjes en twee soorten groenten. Vis was helaas wel flauw, die zouden ze echt wat meer mogen kruiden! Verder niets op aan te merken.

7. Flauwe en op simpele wijze bereide gerechten. Zonder enige fantasie bereid voor een massa publiek. Zeer magere en smakeloze bijgerechten. Kortom overslaan deze gelegenheid.

8. derk van de bent

Ik kwam bij dit restaurant en het eten was hier zo slecht klaargemaakt, ik had gewoon koud eten. En dan vragen ze ook nog van die absurd hoge prijzen. Ik ga hier echt niet meer eten het was in een woord samen te vatten een fiasco.

9. Ik probeer altijd ergens anders te eten in Noordwijk, helaas lukt dat nooit. We komen altijd terug bij de Botter omdat het eten ons echt smaakt. De bediening is keurig en het eten is van een goede kwaliteit. Sauzen die je extra wil bestellen worden gelijk voor je gehaald en de eigenaar is goed in zijn vak.

Geweldige zaak waar we zeker nog een keer terugkomen.

10. Afgelopen week hier prima gegeten. Een zeer uitgebreide kaart en alleen de geuren al van andermans eten roken veelbelovend. Ik had een heerlijk gegrilde Zwaardvis, geserveerd met verschillende warme en koude groente, rauwkost, gebakken aardappels èn frites. Alles lekker warm en voldoende.

Ook de bediening was prima. Op ons verzoek om toch liever ons eten binnen te nuttigen vanwege de frisse wind, stond de bediening al klaar met dienblad om onze glazen ed. te verhuizen. Keurig gewoon! Een echte aanrader!

11. Tjai Phan

Vanavond heerlijk met mijn vriendin gegeten bij Restaurant de "Botter". Het eten was er geweldig en onze gastheer Jamal was erg vriendelijk en had duidelijk veel verstand van vis.

Zeker tot de volgende keer.

Tjai & Lotte.

12. Wij kwamen er geregeld maar het is bergafwaarts gegaan.

Je besteld een Brugsetripel, deze wordt neergezet met een cola glas. Op de vraag of ze geen Brugsetripel glas hebben kreeg ik als antwoord deze zijn allemaal kapot en zij liep weg.

Waarop ik een ander riep dat uit dit glas geen tripel gedronken kon worden. Ook zijn antwoord was, alle glazen zijn kapot dus zei ik hem neem hem dan maar weer terug of heb je misschien een palm glas. Ja zei hij en ging met tegenzin een palm glas halen. Ook broodje kruidenboter, het ene mandje was netjes, het ander was bij elkaar geraapt van restjes stokbrood en taai.

Zeer onervaren personeel, zien niet als iemand wil bestellen of afrekenen, hangen bij elkaar op een kluitje rond.

Raad het u af om hier te komen, is zonde van het geld.

13. In augustus weer heerlijk een weekendje naar Noordwijk. En natuurlijk weer gegeten bij De Botter op de Boulevard.
    Goed, gezellig, prijs technisch goed, personeel hartelijk en vriendelijk.
    Wij komen hier al jaren en we vinden het nog steeds een topper.

14. Jane 11 punten

Ik moet in Engels okay.... I agree with the other reviews EXCEPT for the " Dagschotel ", which is excellent when it is fish - it is fresh, served simply & tasty. However, often they have a dish of the day which is not fish ( why in a fish restaurant? ). As a result, once I ordered a fish from the standard menu, it was not good. The service is always friendly & good, we have been eating here for 7 years!

The scores below reflect our experience of the " Dagschotel ".

15. Ben van der Zwaan

Erbarmelijk slecht! Het is een visrestaurant aan zee, maar je krijgt oude vis uit een diepvriesverpakking uit de supermarkt. De patatjes waren opbakkertjes en mijn vriendin zei dat tege de ober dat dit niet in de haak was. Hij vond dat doodnormaal maar toen ik zei, je kan kiezen of je neemt die rotzooi terug of ik flikker het door de hele tent hier, schrok hij wel en gaf hij ons gelijk dat het oude opgebakken patat was. De schaaltjes groenten komen inderdaad uit een bejaardetehuis en de tafeltjes en stoeltjes komen simpel over. De prijs is echter voor een vismenuutje eur. 18,- en dit is echt beschamend! Als mensen me willen mailen of willen corresponderen doe ik dit graag.

1,7
  16. Bij het lezen van de recenties wil ik toch even onze ervaringen kwijt. Wij hebben diverse keren in 2008 gegeten in dit visrestaurant. Wij zijn zeer tevreden over de aangeboden etenswaren. De vis en het vlees is lekker, de voorgerechten zoals de vissoep en de tomatensoep zijn smaakvol en de prijs is netjes. De bediening kan een stuk vlotter, te statisch. Blijven bij hun eigen tafeltjes terwijl er ergens anders mensen zitten te wachten om iets bij te bestellen of af te rekenen. De serveersters zijn wel beleefd en vriendelijk. Misschien is er in de tussentijd een nieuwe kok aangenomen, wij zijn in ieder geval tevreden en komen met plezier nog een keer terug.

17. L. Kerssemakers

Inrichting, serviesgoed, schalen en bediening a la bejaardentehuis. Wel redelijk gegeten, maar niet zo dat we nog een keer terugkomen.

18. We hadden zin in een lekker stukje vis. Waar kun je dit beter eten dan in een visrestaurant, dachten wij. Toen we binnenkwamen aarzelden we al. Plastic stoelen en tafels, het eten op de borden en al die diverse schaaltjes met groente, aardappels, sauzen etc. is ook niet echt onze stijl. Maar ... de vis kon goed zijn, dus we bestelden. Salade met garnalen - aardig wat garnalen, dat wel, maar de salade zag er zo onsmakelijk uit, dat daardoor de garnalen ook minder smaakten (toch € 13,- of zo, dat is niet mis). De vissoep was niet veel beter. De vis erin was goed, de soep an sich was meel met een visbouillonblokje.Dat beloofde niet veel voor de rest van onze maaltijd. Slibtong en scholfilet. Inderdaad, helaas ..... door het paneermeel smaakten beide vissen vrijwel hetzelfde. Bovendien was de vis verre van vers en uitgedroogd. We hebben er een hap van gegeten, de rekening gevraagd en zijn vertrokken. De ober voelde wel aan dat er iets niet goed zat, dus maakte snel dat hij wegkwam, zonder ook maar iets te zeggen. Een waardeloos etentje dus, maar onze eigen schuld. We hadden op ons gevoel moeten afgaan en moeten maken dat we wegkwamen. Al met al was het inclusief een flesje wijn toch nog meer dan € 70,-. Veel te veel voor zulk slecht eten.

19. Slechte kwaliteit restaurant De Botter Op vrijdag, 14 juli 2006, een zwoele zomeravond, waren we van plan om vis te gaan te eten aan de Noordwijkse boulevard op een warme, zwoele zomeravond. Ons oog viel op restaurant De Botter, op het eerste gezicht een aardig tentje. Tegen negenen bestelden we het hoofdgerecht, zeetong en tarbot. Op zich wel aardig, gebakken vis, met wat rabarber, warme groente, salade en gebakken aardappeltjes. De wat studentikoze klunzige serveerster (allang blij dat de schotels heel overkwamen...) vergat ons "Eet smakelijk!" te wensen. Vervolgens liet al het restaurantpersoneel ons links liggen evenals het tafeltje naast ons. Het doorgaans jeugdige, quasi-ongeïntesseerde, personeel was meer bezig met zichzelf en maakte het zich zelf gezellig bij de bar van het restaurant. Nadat het hoofdgerecht afgerond was, kwam er wel bijna een uur nog steeds geen personeel langs. Mijn geduld raakte op en ik schoot een jonge, wederom studentikoze ober (één van de velen) aan met de vraag waarom er niemand langs kwam voor het nagerecht. De jonge ober antwoordde dat hij "hier niet liep". Hij haalde de jonge onervaren serveerster. Op onze vraag naar koffie, een vrij eenvoudig nagerecht, antwoordde ze dat het koffie-apparaat al schoongemaakt was. Toen deelden we haar mede waarom er eerder een uur lang niemand naar ons toekwam en we dit nu te horen kregen. Schandalig!!! Vervolgens vroegen we om de rekening. De nu oudere ober die langs kwam zei zonder een spier te verrekken dat het koffiezetapparaat al schoon was! Ongelooflijk hoe schandalig restaurant De Botter met zijn klanten omgaat. Ga hier nooit eten! Het eten is maar zo zo, en de bediening is echt slecht!!! M. Kapman