Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Noordlaren verdeeld zijn.

1. Hillie Blok-Helbig

2. Hillie Blok-Helbig

3. Wat hebben wij met onze vrienden een heerlijke avond gehad in de Lanteern! (4 januari 2014) Bij binnenkomst viel de gemoedelijke sfeer direct op. Wij konden kiezen de menukaart natuurlijk, maar ook kregen we de gelegenheid ons te laten verrassen door ‘het huis’. We kozen voor het laatste. Nadat we hadden aangeven ‘alles te lusten’ en er geen beperkingen op dat gebied lagen, ging de keuken ‘los’.

We begonnen met tarwebroodjes brochetta en rundercappacio Black Angus. Gevolgd door een vegagerecht ‘oergroente’. Vervolgens kregen we een vleesschaal met gerijpte entrecote, beef gorgonzola, entrecote (limosine) met wildsaus en gorgonzolasaus.
    Tot slot ‘Dessert Lanteern’: ijs met huisgemaakte citroentaart, brownie, boerenjongens en heerlijke slagroom. Wat hebben wij van het eten genoten!

Na afloop wachtte de biljarttafel en onder het genot van een kopje koffie keken we terug op een heerlijke avond met smakelijk en eerlijk eten waarbij je je vingers aflikt en je je afvraagt hoe het kan dat je hier nog nooit eerder bent geweest.
    Hartelijk bedankt voor de gastvrijheid, de gezelligheid en het heerlijke eten!

4. Ellen Brand

Een verrassende ervaring, eten meer dan goed. Vriendelijke bediening. Een absolute aanrader!

5. Leo de roij

Als je 3 keer in korte tijd gaat eten in een bruin restaurant/café dan moet het wel goed zijn, 2 keer ons laten verrassen en 1 keer een menu alles prima. En vooral dat ik nog nooit in Noord Laren was geweest. Ook de bediening was prima als drankjes leeg waren kwam er weer nieuw. Alleen Herman wilde niet in beeld. Groetjes uit Goes.

6. 04-08-2012 fantastisch gegeten en gedronken op het gezellige relaxte terras.

na jaren (Ameland) weer eens een heerlijke lamsstoofpotje gehad!!

7. Lekker gegeten, lekker brood naast de prima Black Agnus Carpaccio als voorgerecht. Hoofdgerecht prima visschaal, zeebaars, kabeljauw, scampi, sliptong en heerlijke gesauteerde groenten.
    Goede wijn zowel de huiswijn als een prima wisselend aanbod.

Leuke vlotte bediening en prima keuken meer dan een aanrader!

8. Het duurde twee uur voordat ons eten eindelijk werd gebracht. Op mijn vraag of we tijdens het wachten misschien wat stokbrood met kruidenboter of olijven konden krijgen werden, naast het brood en de olijven, ongevraagd twee bordjes met bruchetta (7,75 euro per bordje!!). De kaart vooraf bekijken mocht niet: "Het is nog niet zo ver". Wat ons betreft: eens maar nooit weer. Jammer, want het is een prachtige plek. Misschien moet de uitbater meer personeel inhuren?

9. Henk

Dit is nou zo'n horeca gelegenheid die je het liefst voor jezelf zou houden. Over fluisteren en alleen maar met goede vrienden wilt delen. Maar daar zou ik de Lanteern echt mee tekort doen.

Allemaal tienen, is dat nou niet overdreven? Absoluut niet!

Het eten is voortreffelijk (proeverij van oergroenten!!); oren spitsen wanneer 'buiten de kaart' aan de orde komt! De gastvrijheid en sfeer zijn ontwapenend. Dit is een van de weinige gelegenheden in Groningen waar je lekker blijft hangen. Echt een avondje uit, iets dat je eerder in Limburg zou verwachten.

Maar ehh, psst... Niet verder vertellen!

10. Sanne Berntsen

1e paasdag hier heerlijk gegeten. In eerste instantie verwacht je te gaan eten in een gemiddeld eetcafe. We waren geheel verrast toen de eigenaar met het voorstel kwam een proeferij voor 6 personen te maken. Het was verrukkelijk, er was voor ieder wat wils! Zeker meer culinaire hoogstand dan je zou verwachten voor een eetcafe! De eigenaar heeft echt passie voor zijn vak! Ook nog bedankt voor de speelkaarten!

11. Een kroeg. Waar je herkend wordt, ook als je "van buiten" komt. En waar je een paar dagen van te voren kunt bellen zodat ze iets heerlijks voor je kunnen koken. Omdat ze dat het leukst vinden.

Echte liefde voor het product, echt ontzettend goed eten. Laat je niet misleiden door de eenvoudige kaart (schnitzel, saté - wel erg lekker!) en laat ze je verrassen.

Het eten is fantasievol, ontzettend goed bereid en toch pretentieloos. Gewoon de beste t-bonesteak bijvoorbeeld. Of - in het wildseizoen - een zelf gerookte houtduif. Hier wordt niet voor de sterren gekookt, maar voor jou. Topavond gehad.

12. Kees Verweij

Voor de derde keer hier geweest, en weer een geweldige ervaring, in alle opzichten. Gastvrije ontvangst, goede sfeer, goede eetadviezen zonder opdringerig te worden. Geen aanstellerig gedoe, maar wel met veel zorg, kennis en originaliteit bereide gerechten. Oogstrelend maar vooral tongstrelend. Een aanrader, we komen zeker terug.

13. gerrit kindt

een authentiek eetcafe in een rustiek saksische (drents/gronings) omgeving. Lokale mensen die het saksische weten te waarderen herkennen elkaar in de ons kent ons sfeer van de lokale notabelen en pikken de vriendelijkheid en de ondertoon van humor op van de waard waar hollanders geen antenne voor hebben.
    De geserveerde maaltijden hebben in de loop der jaren een constante kwaliteit. Ook hier wordt waarschijnlijk rekening gehouden met de plaatselijke smaak. De kok wordt al jaren gewaardeerd om zijn lekker in de roomboter doorbakken aardappeltjes, zijn op dezelfde wijze bereide champignons, 'bief', kip. vis, stevig gezouten. Zodat het eigenlijk niet uitmaakt wat je bestelt. Wie voor authentiek saksisch kiest is dit een aanrader. Het personeel is altijd vriendelijk maar er is een groot verloop, een onsaksische fooi als support is dus zeker op zijn plaats.

4,3
  14. r.van essen

rinus en rommie,

Vier dagen te gast geweest.
    We hebben genoten.
    Het eten was geweldig en goed verzorgd.
    Ontbijt heerlijk en rijkelijk.
    Zeker een aanrader.

15. Janneke Eenjes.

Hebben een mooie en gezellige avond gehad, en heerlijk gegeten. Gaan het zeker herhalen.

16. Lekker gegeten met ons gezin. Wij hadden heerlijke sate met friet, de kinderen snitzel met friet. Lekkere verse salade erbij. De kinderen mochten zelf hun ijsje in de keuken klaarmaken, wij hadden toe een cappucino. Leuk eetcafe, ongedwongen relaxte sfeer en vriendelijke bediening! Een aanrader!

17. Gemoedelijke sfeer, maar professioneel werk. Prima eten voor een redelijke prijs.
    Aanbevelenswaardig.

18. Eigenaar "brengt" familie sfeer. Prima eten hier, goede gerechten.

Menu kaart mag wat mij betreft wel vaker veranderen. Week menu verandert wel.

1 keer in de maand hier eten is een goede oplossing.

Goede producten en smaakvol bereid.

**** aanbeveling ****

19. Was op woensdag 26 mei 2011,

ook te gast bij de Blankehoeve. We werden gastvrij onrvangen op het binnenterras waar wij onder het genot van een drankje hebben genoten van de ambiance en rust in de tuin van dit restaurant. Vervolgens hebbewe in het restaurant heerlijk gegeten, het heeft onze verwachtingen overtroffen. Dus van ons alle lof voor de keuken en bediening van de Blankehoeve.

20. Maria

Gisteren zouden wij met 2 kleine kindjes eten bij De Blankehoeve. We hadden ons enorm verheugd en om half 6 gereserveerd. Helaas is het van eten niet gekomen. Het bestellen duurde eindeloos. De bediening maakte de indruk dat wij er voor hun zijn, ipv andersom. Toen we eindelijk onze drankjes konden bestellen, vroegen we meteen de kaart. Toen de drankjes arriveerden, bracht de bediening wel een kaart voor het (enige) andere gezin dat kwam eten, maar niet voor ons. Nog eens gevraagd en we kregen een lacherig ja-ja te horen. Dit duurde nog eens 10 minuten. We besloten snel, maar het opnemen van de bestelling was om 18.25 nog steeds niet geberud. Terwijl het nou niet bepaald druk was met 1 ander tafeltje met eters. Wij zaten inmiddels al bijna een uur aan tafel en nog steeds niet besteld. We hebben toen aangegeven dat we niet al te veel tijd hebben ivm de bedtijd van de kleintjes. De bediening reageerde opnieuw lacherig en zei dat het wel tegen zevenen zou kunnen worden voordat we aan de dis zaten. We hebben toen besloten naar huis te gaan. Ik kom niet meer terug bij De Blankehoeve.

5,5
  21. Marcel hof

Het is echt een prima restaurant!

Zeker een aanrader.

Ik heb er gegeten en de sfeer was heel goed en er liep ook een heel mooie bediende rond.

Er was ook helemaal geen wachttijd voor de bediening ofzo,

En de kwaliteit was uitstekend, ik nam een tourledos de prijs was redelijk normaal.

Dus echt een aanrader! Beste restaurant waar ik ooit ben geweest.

22. Eveliene ter Horst van Raven

Zeer leuke locatie, in nostalgisch straatje, leuk terras,

Heeeerlijk gegeten, spontane bediening.

Het enige minpuntje, jammer de samenloop met cafe -gasten!

23. Prima!

Met 5 personen gegeten. Maandmenu 4 gangen, 3 vleesmenu's, 2 vismenu's gegeten.

Zeer aan te bevelen. Zeker de spannende amuse vooraf!

Een zeer goede prijs kwaliteit verhouding.

Met 5 personen betaalden we, inclusief drankjes en koffie 180 euro.

Prima bediening, sfeervol, niet opgeprikt, smakelijke etenswaren top. Dus, nieuwe eigenaren, ga zo door!

24. Heb een etentje, ter ere van mijn vriendin gehad.
    Het was erg gezellig en het eten was ook heerlijk. Alles erg goed verzorgd in een prettige rustige sfeer.
    Alsof de tijd even stil stond.

Mijn hartelijke dank voor de goede verzorging.

25. Ger Nekkers

In alle opzichten een verrassende ervaring. Prima sfeer, uitstekende kok, huiselijke informele sfeer, met oprechte gastvrijheid. Een aanrader met de vraag of dat nu wel zo verstandig is om te zeggen, want je houdt zo'n plekje graag zoals het is.

26. Fam Derksen

Zeer geslaagde feestavond daar gehad met overnachting en gezammelijk ontbijt, het was super verzorgd en heel goed van eten en drinken.voor herhaling vatbaar.
    een ieder bedankt voor de geweldige gastvrijheid.

27. F. Boei

Overheerlijke visgerechten alles puur en vers. En een gezellige sfeer.

28. L. van Looij

Heerlijk ontspannen dineren in een geweldige ambiance aan het water.

29. Bill Morris

Een leuke cafe om te pauseren als je wandelt of fiets in de mooie omgeving. Geheel rookvrij! Let op de beperkte openingtijdens (zie website)

30. sterra de vries

heerlijk die crepes in allerlei smaken gaan we zeker nog es doen!