Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Noordlaren verdeeld zijn.

1. Wat een enorme teleurstelling om hier bij langs te gaan.

De eigenaar is ronduit een onbeholpen hork, die denkt dat hij heel wat is. Flirt met alle vrouwelijke bezoekers, ronduit beschamend, en kan ook niet normaal doen tegen zijn personeel. Kan overigens zelf ook niet van de drank afblijven.

Het eten is zeer slecht te noemen, bijvoorbeeld de salade mag geen salade genoemd worden, een paar blaadjes ijsbergsla met wat onherkenbare overige ingredienten, en de dressing waarschijnlijk een aanbieding van een of ander, maar kortom eigenlijk niet voor menselijke consumptie geschikt.

Het vlees was taai, vet en zelfs mijn hond haalde zijn neus ervoor op.

Eens maar nooit meer een bezoek aan dit cafe, wat vroeger een goede naam had. Maar met dhr. Nankman als eigenaar snel is achteruit gegaan.

Zonde dat een eens zo'n goede zaak volledig is verpest.

1,5
  2. Henco Hakkers

Gastvrij ontvangen, plekje gekregen in de gezellige tuin met een mooi uitzicht. Heerlijk gegeten, kortom een zeer geslaagd etentje.

3. Een gezellig etablissement.
    Wisselende kwaliteit van de gerechten.
    3/4 Van het gezelschap was tevreden.
    Schnitzel niet echt lekker.
    Muziek vrij hard. Er was een grote familie groep. Dan kan het wel wat minder. Leuker voor iedereen.

4. Wij zijn niet in navolging van anderen blij met wat wij te eten kregen. De salades zwommen in het nat, de krieltjes zagen heel donker van het vocht en voor de champions gold hetzelfde en de paar spekjes waren verbrand. Het vlees klopte niet. Het enigste wat lekker was het brood.
    De bediening had er erg veel moeite mee om vriendelijk te zijn en waren op het laatst gewoon onhoffelijk door ons op de vingers tikken over wat we niet mochten doen. Ik hoorde dat later van mijn vriendin, ikzelf ben wat doof, was een geluk voor diegene die dat deed.
    Heb dit nog maar zelden meegemaakt. Voor ons is er dus geen volgende keer bediening, hebben jullie ook geen last van ons!!!

5. Heel lekker gegeten voor een nette prijs! Vriendelijke en attente bediening. De nostalgische inrichting past bij het mooie oude gebouw en bij de landelijke omgeving.

6. kiek

7. Heerlijk gedineerd met familie in dit gezellige restaurant. Vlotte bediening en lekkere gerechten. Helemaal goed.

8. Ik ga niet uitgebreid schrijven over wat voor een heerlijks we allemaal gegeten hebben. Met 4 personen gezellig genoten van een gevarieerde menu kaart en betaalbare prijzen. Wat zeker niet onvermeld mag blijven is de gastvrije, attente ontvangst waarbij je de hele avond ruimschoots aandacht krijgt zonder het gevoel van opdringerigheid. De eigenaren stralen duidelijk uit dat ze met plezier en liefde hun vak uitoefenen. Als je in de omgeving bent een absolute aanrader. Of je nu allen een biertje drinkt aan de gezellige bar, een drie-gangen menu of een eenvoudige hap, iedereen zal zich direct thuis voelen.

9. Fam. Pelgrim

Het was rustig op 12 juli in Restaurant de Blankehoeve.
    Dat vonden wij prettig.
    Het eten was lekker. Alleen moet de ober weten wat er op de menukaart staat.
    Dan heb ik het over een vissoort.

10. Gelunched, vriendelijke en correcte bediening. Gekozen voor eenvoudige lunch. Smaakvol!
    Buiten op terras gezeten. Ook binnen mooie ruimte!

11. Albert jan martinus

Fijne avond.
    Goede vrienden.
    Lekker eten.
    In goede sfeer.

12. Geen idee, tot 2 x toe geprobeerd een reservering te maken. Beide keren konden we niet terecht). Beetje jammer dit.

13. Zo jammer dat jullie gestopt zijn. Had zo graag met mijn familie een intiem etentje bij jullie gehad.

14. Evert Krebs

15. Evert Krebs

Soms heb je die uitspanningen waarbij alles klopt. De liefde voor het vak is hier voelbaar. Van harte aanbevolen!

16. Vorige week hier onverwacht neergeplofd, heerlijk gelunchd, vriendelijke bediening, leuk aan het water gelegen naast een handbedienbaar fietspontje. Aanrader!

17. Zoals altijd weer uiterst vriendelijk ontvangen en heerlijk gegeten. Ditmaal zwaardvis en de runderstoofpot met vooraf en na weer allerlei lekkernijen. Wij allemaal weer enthousiast en dik tevreden. Het klopt hier gewoon tot in de puntjes! Deze keer een extraatje: 's Avonds was er een concert in de kerk van Noordlaren en het daar optredende popkoor at in de Lanteern. Na hun maaltijd trakteerden zij de aanwezige gasten spontaan op een prachtig gezongen muziekstuk! De avond kon niet meer kapot! Herman&team, weer veel dank en tot de volgende keer!

18. Heerlijk gegeten. Voorgerechten (carpaccio's) waren echt super. Ook de entrecote en de sate waren heerlijk mals en precies goed op smaak gebracht. Bijzonder vriendelijk personeel. Komen absoluut hier weer!

19. elles fred conny en tom

Onverwachtse kennismaking tijdens fietstocht, 's midddags afgestapt voor een hapje en drankje. Mede door de gezellige toegangelijke bediening besloten om een reservering voor de avond te doen voor het diner.
    Fantastisch gegeten en leuke gesprekken met eigenaar en partner gehad. Als we weer eens in de buurt zijn met een weekendje weg zeker de moeite waard om nogmaals langs te gaan.

20. annemarie schoo

Heerlijk buiten gegeten op het mooie terras. De bediening was erg vriendelijk. Heel leuk dat de kok zelf de gerechten komt brengen!

21. Een weekje vakantie op het groningse drentse platteland om de dagelijkse drukte te ontvluchten. Wel gesteld op lekker eten en culinaire verrassingen. Mede vakantiegangers en localen gevraagd om restaurantadvies. Bijna unaniem het eetcafe in Noordlaren. Kortom 3 dagen gegeten. Eerste dag standaard eetcafe met normale kaart. Wij zagen allerlei vaste gasten? Buiten de kaart bestellen. Tweede dag vroegen wij " specialiteiten buiten de kaart"? Huisgerookte eendeborst, rauwe makreeltartaar, oesters en verse Noordzee tong 350 gram € 25,00 euro was het antwoord. Top voorgerechten en super tong. Heerlijk gegeten. De wijnen worden bij geserveerd aan de smaak van de zaak. Vanavond onze laatste avond, de hele zaak bomvol supergezellig zoals een goede zaak betaamt. Verrassingsmenu voor een schappelijke prijs met cullinaire hoogstandjes die in de randstad met een lampje te zoeken zijn. Voor de bediening een dikke pluim, vrij jong maar zeer relaxed en met tijd voor de gast. 4 tienen zijn hoog maar wij komen terug, met vrienden.

22. Op 12-09-15 hier gegeten. Erg slecht. Vlees taai met een flutsaus (zgn pepersaus); frieten te groot en niet knapperig met vieze kruiden er op. Salade bestond uit wat gesneden ijsbergsla met wat tomaten met een echt vies aangemaakt natje, is geen vinaigrette te noemen. Arrogante bediening en een eigenaar die de hele avond op het terras in een hoekje heeft gehangen en nergens op reageert. De neergang is ingezet, helaas.

23. We zijn afgelopen vrijdag met 11 personen te gast geweest bij de Lanteern. Heerlijk gegeten, goede sfeer en een prettige bediening. Voor onze dochter met een zeer ernstige voedselallergie was het ook geen enkel probleem om onbezorgd lekker te kunnen eten. Onze complimenten! Dankjewel!!!

24. Weer super lekker gegeten, we zijn hier vaker geweest en gaan zeker nog veel vaker heen.

Gewoon een goede kaart en altijd wat speciaals buiten de kaart om. Vaak aangepast aan het seizoen. Ook is de sfeer erg gezellig.

Herman en team: super bedankt!!

25. Mijn vrouw en ik verblijven regelmatig een weekje in waterpark De Bloemert aan het Zuidlaardermeer. Soms één, maar vaak twee keer per week eten wij dan in eetcafé De Lanteern in Noordlaren, op loopafstand van het vakantiepark. De Lanteern is nog een heerlijk bruin eetcafé, waar wij altijd zeer vriendelijk worden ontvangen. Je zou in zo'n bruin eetcafé verwachten dat je een simpel balletje gehakt of een simpel biefstukje kunt eten. Niets is minder waar. Op de kaart staan overheerlijke vlees- en visgerechten en de eigenaar kan daar over praten, zoals een sommelier over een topwijn.
    Kortom: als wij in de buurt zijn, dan zullen wij een bezoek aan De Lanteern nooit overslaan. Een echte aanrader!

26. (1) Erg lang wachten op de kaart omdat er "te weinig waren gedrukt" en in de tussentijd nog geen stukje droog brood... Er leken in totaal 2 kaarten in omloop te zijn.
    (2) wijn alleen in de variatie 'wit' of 'rood' want dat was volgens de eigenaar genoeg en de huiswijn was ook prima volgens hem. Inschenken zonder voorproeven.
    (3) schol was melig/te lang gebakken, patat was keihard/soms bijna zwart en in zelfde bakje als aardappelen en champignons en allemaal zeer matig van kwaliteit
    (4) salade bestond meer uit brokken dan blad, in een veel te kleine kom zodat opscheppen (één soeplepel geleverd) nagenoeg onmogelijk was zonder de tafel mee te nemen
    (5) sauzen en dressing allemaal zoet - weinig passend bij gerecht
    (6) humor van eigenaar totaal ongepast
    (7) totale prijs voor dit eten was 62 euro - (2x) 21,50 voor schol met garnituur.

Al met al een zeer slechte ervaring - we zijn dan ook zonder nagerecht en/of koffie zo snel mogelijk de zaak uitgevlucht...

2,4
  27. We hebben er erg lekker gegeten met ons tweeën. Zeker geen perfect restaurant maar dat is juist ook wel fijn! Goede sfeer, aardig personeel, gezellige knusse uitstraling. Ik had de vegetarische schotel wat echt heerlijk was en ruim voldoende qua hoeveelheid. Mijn partner had een vleesgerecht maar dat was niet heel royaal. Hij heeft de helft van mijn gerecht erbij opgegeten.
    Zeker voor herhaling vatbaar!

28. Heel aangename kennismaking met de Blankehoeve. Heerlijk gegeten, riant ontbijt, lekker geslapen, gastvrije eigenaars, informele sfeer, goed toeven op de terrassen, mooie ligging tussen wandel- en fietspaden. Absolute aanrader.

29. Super leuke herberg gerund door een heel gastvrij stel. We hebben heerlijk gegeten en lekker blijven slapen. Mooie kamers in prachtig oud pand. Netjes schoon en lekkere bedden.

30. Op zoek naar eetadres bij De Lanteern tercht gekomen. Wat een mazzel!! Heerlijk gegeten, vooral de salade was heerlijk. De eigenaar straalt de liefde voor z'n vak uit door enthousiast te vertellen over de gebruikte in de vrije natuur voorkomende producten. Zeer de moeite waard dus. De volgende avond weer daar geweest en was net zo tevreden.
    Helaas wonen we te ver weg, anders zou het voor ons een vast adres worden!!