Eetcafé De Lanteern in Noordlaren

1296201169 79
1320336099 79
1358951987 72
1412048833 75

1. Zoals altijd weer uiterst vriendelijk ontvangen en heerlijk gegeten. Ditmaal zwaardvis en de runderstoofpot met vooraf en na weer allerlei lekkernijen. Wij allemaal weer enthousiast en dik tevreden. Het klopt hier gewoon tot in de puntjes! Deze keer een extraatje: 's Avonds was er een concert in de kerk van Noordlaren en het daar optredende popkoor at in de Lanteern. Na hun maaltijd trakteerden zij de aanwezige gasten spontaan op een prachtig gezongen muziekstuk! De avond kon niet meer kapot! Herman&team, weer veel dank en tot de volgende keer!

2. Heerlijk gegeten. Voorgerechten (carpaccio's) waren echt super. Ook de entrecote en de sate waren heerlijk mals en precies goed op smaak gebracht. Bijzonder vriendelijk personeel. Komen absoluut hier weer!

3. Een weekje vakantie op het groningse drentse platteland om de dagelijkse drukte te ontvluchten. Wel gesteld op lekker eten en culinaire verrassingen. Mede vakantiegangers en localen gevraagd om restaurantadvies. Bijna unaniem het eetcafe in Noordlaren. Kortom 3 dagen gegeten. Eerste dag standaard eetcafe met normale kaart. Wij zagen allerlei vaste gasten? Buiten de kaart bestellen. Tweede dag vroegen wij " specialiteiten buiten de kaart"? Huisgerookte eendeborst, rauwe makreeltartaar, oesters en verse Noordzee tong 350 gram € 25,00 euro was het antwoord. Top voorgerechten en super tong. Heerlijk gegeten. De wijnen worden bij geserveerd aan de smaak van de zaak. Vanavond onze laatste avond, de hele zaak bomvol supergezellig zoals een goede zaak betaamt. Verrassingsmenu voor een schappelijke prijs met cullinaire hoogstandjes die in de randstad met een lampje te zoeken zijn. Voor de bediening een dikke pluim, vrij jong maar zeer relaxed en met tijd voor de gast. 4 tienen zijn hoog maar wij komen terug, met vrienden.

4. Op 12-09-15 hier gegeten. Erg slecht. Vlees taai met een flutsaus (zgn pepersaus); frieten te groot en niet knapperig met vieze kruiden er op. Salade bestond uit wat gesneden ijsbergsla met wat tomaten met een echt vies aangemaakt natje, is geen vinaigrette te noemen. Arrogante bediening en een eigenaar die de hele avond op het terras in een hoekje heeft gehangen en nergens op reageert. De neergang is ingezet, helaas.

5. We zijn afgelopen vrijdag met 11 personen te gast geweest bij de Lanteern. Heerlijk gegeten, goede sfeer en een prettige bediening. Voor onze dochter met een zeer ernstige voedselallergie was het ook geen enkel probleem om onbezorgd lekker te kunnen eten. Onze complimenten! Dankjewel!!!

6. Weer super lekker gegeten, we zijn hier vaker geweest en gaan zeker nog veel vaker heen.

Gewoon een goede kaart en altijd wat speciaals buiten de kaart om. Vaak aangepast aan het seizoen. Ook is de sfeer erg gezellig.

Herman en team: super bedankt!!

7. Mijn vrouw en ik verblijven regelmatig een weekje in waterpark De Bloemert aan het Zuidlaardermeer. Soms één, maar vaak twee keer per week eten wij dan in eetcafé De Lanteern in Noordlaren, op loopafstand van het vakantiepark. De Lanteern is nog een heerlijk bruin eetcafé, waar wij altijd zeer vriendelijk worden ontvangen. Je zou in zo'n bruin eetcafé verwachten dat je een simpel balletje gehakt of een simpel biefstukje kunt eten. Niets is minder waar. Op de kaart staan overheerlijke vlees- en visgerechten en de eigenaar kan daar over praten, zoals een sommelier over een topwijn.
    Kortom: als wij in de buurt zijn, dan zullen wij een bezoek aan De Lanteern nooit overslaan. Een echte aanrader!

8. (1) Erg lang wachten op de kaart omdat er "te weinig waren gedrukt" en in de tussentijd nog geen stukje droog brood... Er leken in totaal 2 kaarten in omloop te zijn.
    (2) wijn alleen in de variatie 'wit' of 'rood' want dat was volgens de eigenaar genoeg en de huiswijn was ook prima volgens hem. Inschenken zonder voorproeven.
    (3) schol was melig/te lang gebakken, patat was keihard/soms bijna zwart en in zelfde bakje als aardappelen en champignons en allemaal zeer matig van kwaliteit
    (4) salade bestond meer uit brokken dan blad, in een veel te kleine kom zodat opscheppen (één soeplepel geleverd) nagenoeg onmogelijk was zonder de tafel mee te nemen
    (5) sauzen en dressing allemaal zoet - weinig passend bij gerecht
    (6) humor van eigenaar totaal ongepast
    (7) totale prijs voor dit eten was 62 euro - (2x) 21,50 voor schol met garnituur.

Al met al een zeer slechte ervaring - we zijn dan ook zonder nagerecht en/of koffie zo snel mogelijk de zaak uitgevlucht...

9. We hebben er erg lekker gegeten met ons tweeën. Zeker geen perfect restaurant maar dat is juist ook wel fijn! Goede sfeer, aardig personeel, gezellige knusse uitstraling. Ik had de vegetarische schotel wat echt heerlijk was en ruim voldoende qua hoeveelheid. Mijn partner had een vleesgerecht maar dat was niet heel royaal. Hij heeft de helft van mijn gerecht erbij opgegeten.
    Zeker voor herhaling vatbaar!

10. Op zoek naar eetadres bij De Lanteern tercht gekomen. Wat een mazzel!! Heerlijk gegeten, vooral de salade was heerlijk. De eigenaar straalt de liefde voor z'n vak uit door enthousiast te vertellen over de gebruikte in de vrije natuur voorkomende producten. Zeer de moeite waard dus. De volgende avond weer daar geweest en was net zo tevreden.
    Helaas wonen we te ver weg, anders zou het voor ons een vast adres worden!!

11. Wat hebben wij met onze vrienden een heerlijke avond gehad in de Lanteern! (4 januari 2014) Bij binnenkomst viel de gemoedelijke sfeer direct op. Wij konden kiezen de menukaart natuurlijk, maar ook kregen we de gelegenheid ons te laten verrassen door ‘het huis’. We kozen voor het laatste. Nadat we hadden aangeven ‘alles te lusten’ en er geen beperkingen op dat gebied lagen, ging de keuken ‘los’.

We begonnen met tarwebroodjes brochetta en rundercappacio Black Angus. Gevolgd door een vegagerecht ‘oergroente’. Vervolgens kregen we een vleesschaal met gerijpte entrecote, beef gorgonzola, entrecote (limosine) met wildsaus en gorgonzolasaus.
    Tot slot ‘Dessert Lanteern’: ijs met huisgemaakte citroentaart, brownie, boerenjongens en heerlijke slagroom. Wat hebben wij van het eten genoten!

Na afloop wachtte de biljarttafel en onder het genot van een kopje koffie keken we terug op een heerlijke avond met smakelijk en eerlijk eten waarbij je je vingers aflikt en je je afvraagt hoe het kan dat je hier nog nooit eerder bent geweest.
    Hartelijk bedankt voor de gastvrijheid, de gezelligheid en het heerlijke eten!

12. Ellen Brand

Een verrassende ervaring, eten meer dan goed. Vriendelijke bediening. Een absolute aanrader!

13. Leo de roij

Als je 3 keer in korte tijd gaat eten in een bruin restaurant/café dan moet het wel goed zijn, 2 keer ons laten verrassen en 1 keer een menu alles prima. En vooral dat ik nog nooit in Noord Laren was geweest. Ook de bediening was prima als drankjes leeg waren kwam er weer nieuw. Alleen Herman wilde niet in beeld. Groetjes uit Goes.

14. 04-08-2012 fantastisch gegeten en gedronken op het gezellige relaxte terras.

na jaren (Ameland) weer eens een heerlijke lamsstoofpotje gehad!!

15. Lekker gegeten, lekker brood naast de prima Black Agnus Carpaccio als voorgerecht. Hoofdgerecht prima visschaal, zeebaars, kabeljauw, scampi, sliptong en heerlijke gesauteerde groenten.
    Goede wijn zowel de huiswijn als een prima wisselend aanbod.

Leuke vlotte bediening en prima keuken meer dan een aanrader!

16. Het duurde twee uur voordat ons eten eindelijk werd gebracht. Op mijn vraag of we tijdens het wachten misschien wat stokbrood met kruidenboter of olijven konden krijgen werden, naast het brood en de olijven, ongevraagd twee bordjes met bruchetta (7,75 euro per bordje!!). De kaart vooraf bekijken mocht niet: "Het is nog niet zo ver". Wat ons betreft: eens maar nooit weer. Jammer, want het is een prachtige plek. Misschien moet de uitbater meer personeel inhuren?

17. Henk 26 punten

Dit is nou zo'n horeca gelegenheid die je het liefst voor jezelf zou houden. Over fluisteren en alleen maar met goede vrienden wilt delen. Maar daar zou ik de Lanteern echt mee tekort doen.

Allemaal tienen, is dat nou niet overdreven? Absoluut niet!

Het eten is voortreffelijk (proeverij van oergroenten!!); oren spitsen wanneer 'buiten de kaart' aan de orde komt! De gastvrijheid en sfeer zijn ontwapenend. Dit is een van de weinige gelegenheden in Groningen waar je lekker blijft hangen. Echt een avondje uit, iets dat je eerder in Limburg zou verwachten.

Maar ehh, psst... Niet verder vertellen!

18. Sanne Berntsen

1e paasdag hier heerlijk gegeten. In eerste instantie verwacht je te gaan eten in een gemiddeld eetcafe. We waren geheel verrast toen de eigenaar met het voorstel kwam een proeferij voor 6 personen te maken. Het was verrukkelijk, er was voor ieder wat wils! Zeker meer culinaire hoogstand dan je zou verwachten voor een eetcafe! De eigenaar heeft echt passie voor zijn vak! Ook nog bedankt voor de speelkaarten!

19. Een kroeg. Waar je herkend wordt, ook als je "van buiten" komt. En waar je een paar dagen van te voren kunt bellen zodat ze iets heerlijks voor je kunnen koken. Omdat ze dat het leukst vinden.

Echte liefde voor het product, echt ontzettend goed eten. Laat je niet misleiden door de eenvoudige kaart (schnitzel, saté - wel erg lekker!) en laat ze je verrassen.

Het eten is fantasievol, ontzettend goed bereid en toch pretentieloos. Gewoon de beste t-bonesteak bijvoorbeeld. Of - in het wildseizoen - een zelf gerookte houtduif. Hier wordt niet voor de sterren gekookt, maar voor jou. Topavond gehad.

20. Kees Verweij

Voor de derde keer hier geweest, en weer een geweldige ervaring, in alle opzichten. Gastvrije ontvangst, goede sfeer, goede eetadviezen zonder opdringerig te worden. Geen aanstellerig gedoe, maar wel met veel zorg, kennis en originaliteit bereide gerechten. Oogstrelend maar vooral tongstrelend. Een aanrader, we komen zeker terug.

21. gerrit kindt

een authentiek eetcafe in een rustiek saksische (drents/gronings) omgeving. Lokale mensen die het saksische weten te waarderen herkennen elkaar in de ons kent ons sfeer van de lokale notabelen en pikken de vriendelijkheid en de ondertoon van humor op van de waard waar hollanders geen antenne voor hebben.
    De geserveerde maaltijden hebben in de loop der jaren een constante kwaliteit. Ook hier wordt waarschijnlijk rekening gehouden met de plaatselijke smaak. De kok wordt al jaren gewaardeerd om zijn lekker in de roomboter doorbakken aardappeltjes, zijn op dezelfde wijze bereide champignons, 'bief', kip. vis, stevig gezouten. Zodat het eigenlijk niet uitmaakt wat je bestelt. Wie voor authentiek saksisch kiest is dit een aanrader. Het personeel is altijd vriendelijk maar er is een groot verloop, een onsaksische fooi als support is dus zeker op zijn plaats.

22. Janneke Eenjes.

Hebben een mooie en gezellige avond gehad, en heerlijk gegeten. Gaan het zeker herhalen.

23. Lekker gegeten met ons gezin. Wij hadden heerlijke sate met friet, de kinderen snitzel met friet. Lekkere verse salade erbij. De kinderen mochten zelf hun ijsje in de keuken klaarmaken, wij hadden toe een cappucino. Leuk eetcafe, ongedwongen relaxte sfeer en vriendelijke bediening! Een aanrader!

24. Gemoedelijke sfeer, maar professioneel werk. Prima eten voor een redelijke prijs.
    Aanbevelenswaardig.

25. Eveliene ter Horst van Raven

Zeer leuke locatie, in nostalgisch straatje, leuk terras,

Heeeerlijk gegeten, spontane bediening.

Het enige minpuntje, jammer de samenloop met cafe -gasten!

26. In alle opzichten een verrassende ervaring. Prima sfeer, uitstekende kok, huiselijke informele sfeer, met oprechte gastvrijheid. Een aanrader met de vraag of dat nu wel zo verstandig is om te zeggen, want je houdt zo'n plekje graag zoals het is.