De Burg in Noord-Scharwoude

"ALTIJD EEN BELEVENIS"

In de nabijheid van ons Restaurant vrij parkeren.
    Grote parkeerplaats op enkele minuten lopen.

Met de Bus lijn 9 vanaf Alkmaar.
    Uitstappen Kloosterstraat

di vanaf 11:30
wo vanaf 11:30
do vanaf 11:30
vr vanaf 11:30
za vanaf 11:30
zo vanaf 11:30

Ons Restaurant aan de Dorpsstraat herbergt een drietal nostalgische locaties.

Onze Koepelzaal, anno 1860, is een feestelijk decor voor uw
feest. Een prachtig authentiek koepelplafond en vele art-deco
en jugendstill accenten zijn de blikvangers van deze sfeervolle
feestlocatie.

A la carte dineren kunt u bij ons in de Langedijker Eetsalon en de Vlaamse Gelagkamer. Ook hier veel nostalgie met glas in lood, sfeervolle verlichting en unieke lambrizering

• Buffet: € 34,50

1200996346 85
1208158524 85
1215320702 84
1351402083 83

1. Gezellige en leuke sfeer. Het eten en de bediening waren prima.

2. Heerlijk gegeten en prima bediening.

3. Altijd goed. Gezellige sfeer. Aardige bediening.

4. Vriendelijk personeel, lekker gegeten en dat voor een knappe prijs.

5. Fam Breugelmans - Waarland

De sfeer en het eten was zoals altijd erg goed. De gerechten zijn super vers en met name het vlees is smakelijk goed gesneden en goed bereid. Je mes snijdt er heel makkelijk doorheen zonder dat het vlees uit elkaar valt. Dit noemen ze vakmanschap. Het is niet anders, het is niet mijn vak maar zeker wel van de Burg. Ga zo door.

6. Marja Kraakman

Heerlijk 1ste kerstdag gegeten, zo van de kaart bestellen bevalt goed geen kerstmenu.
    Voor herhaling vatbaar.

7. Lekker en gezellig gegeten. Vlotte vriendelijke bediening. Een aanrader!

8. Wij hebben alle drie genoten van een overheerlijke shared dining. Alle gerechtjes werden mooi geserveerd en smaakten heerlijk. Een sfeervol restaurant, een hele fijne bediening, uitleg en tijd voor persoonlijk contact.
    Zeker een aanrader en wij komen in ieder geval terug.

9. J Koedijk

Zoals altijd heerlijk gegeten en echt te gast.

10. Met een groep gegeten onlangs en shared dining gedaan. Het eten is lekker en de bediening vlot en vriendelijk. De ruimte waarin we zaten was niet zo mooi/charmant als de rest van het gebouw. Nogal donker en bedompt. De prijs-kwaliteit is uit verhouding. Het voor- en nagerecht was een etagère met lekkers erop en zeker voldoende voor iedereen. De hoofdgerechten deden wat karig aan; ieder een klein stukje vis en vlees. Klein schaaltje friet dat je met z'n 4- à 5-en moest delen. De glaasjes wijn (al klein van stuk) werden heel zuinig geschonken. Als je je bedenkt dat het € 32,50 pp excl. Drank is, is de verhouding wat zoek. Overigens pluim voor de kok, die voor de vegetariër in ons gezelschap een heerlijke maaltijd had bereid.

11. Bij binnenkomst stond er een menukaart op tafel wat we tussen de voorstellingen door zouden krijgen. Er was keurig rekening gehouden met mijn vegetarische tafelgenote zoals we hadden opgegeven. De service was vriendelijk en het eten was heerlijk. De voorstellingen waren ook heel gaaf door Rob en Emiel. Ik kan een Magic Cabaret Dinner avondje echt aanraden!!!

12. Bij dit restaurant heb je echt het gevoel dat je uit bent. We eten er van tijd tot tijd en het is altijd goed. Een aanrader.

13. Zeer smakelijk gegeten.
    Op de menukaart stonden een paar gerechten waarbij je kon kiezen uit een normale en een kleinere portie - briljant! Zo was er nog ruimte voor een heerlijke toet. Voldaan, maar niet ploffie, keerden wij huiswaarts.
    Een pluim voor de kok en de bediening.

14. Gezellig bruin café- en restaurant met een leuke aankleding en veel spiegels.
    Goede bediening en de keuken is bereidwillig voor afwijkende verzoeken; zoals de a la carte tijdens de lunchtijd, indien paar dagen vooraf is aangegeven door de klant.

15. Carla van der Pluijm

Fantasieloos gekookt en veel te zout.
    Ga er niet meer heen om te eten.

16. de Goede

Wat hebben wij genoten bij De Burg!
    Met zijn tweeën gezellig uit eten ivm onze trouwdag. Het eten was meer dan heerlijk! De sfeer fantastisch geweldige bediening, alles werd duidelijk verteld en uitgelegd. Kortom wij komen absoluut nog een keer terug!

17. Lekker en smaakvol gegeten, bediening was vlot en beleefd.

18. Op het terras met een goede bediening heerlijk gegeten, een aanrader

19. Linda Fiechter

Het eten bij De Burg in Noorscharwoude was over heerlijk vroeger had je Smikkel menu tegenwoordig heet het Share Diner diverse gerechten 12 in totaal waren verrukkelijk het dessert over heerlijk zeker een aanrader

20. Heerlijk gegeten in De Burg. Wat ziet het er mooi uit van binnen! Een tweetal kritische puntjes:
    -we waren er met 2 personen op een rustige dinsdag. Voeg dan alle gasten bij elkaar in 1 zaal, ipv het te verdelen over 2 aparte ruimtes. Nu hoorden we druk gelach en gezelligheid in de andere zaal, terwijl bij ons alleen (te) rustige tweetallen zaten. Meer mensen bij elkaar brengt meer sfeer.
    -als nagerecht had ik de cheesecake. Deze was lekker, maar voor €7 a €8 had ik liever verse kersen erop gezien ipv kersen uit blik. In juni zou dat geen probleem moeten zijn.

21. Daniëlle

Warme binnenkomst, je voelt je helemaal welkom.
    Personeel is vriendelijk en is aanwezig.
    Eten word goed en op tijd geserveerd en smaakte heerlijk!

22. Fam. Kraakman

Het was uitstekend. Lekker gegeten met een passende wijn erbij. Top.

23. l pancras

We hebben heerlijk gegeten, de bakjes met patat en groenten had van ons niet gehoeven. Hetgeen op het bord was al meer dan genoeg en zeer lekker. Ook het eet gedeelte hebben wij als zeer prettig ervaren.

24. H. Bergen

We hebben voor het eerst Shared Dining gedaan. Allerlei hapjes, heerlijk! Echt een aanrader.

25. Zo als gewoonlijk bij De Burg hebben wij weer een gemoedelijke sfeer ervaren, dus gezellig gegeten. Prima kwaliteit en zeer smaakvol.

26. Patricia

Het eten was weer heerlijk. En de service is altijd top. Allleen was het doordat er een groep was wat rumoerig waardoor wij elkaar niet goed konden verstaan.

27. Heerlijk gegeten, alle voor- hoofd- en nagerechten waren van goede kwaliteit, oplettende en aardige bediening, leuke ambiance.

28. Tom Clarijs

Heerlijk genoten van goed bereide gerechten voorzien van een uitstekende service! Het was een topsluiting van een leuke verjaardag.

29. Gezellige, leuke sfeer met lekkere muziek, helemaal onze smaak.
    Het eten was heerlijk, alleen het vlees met vrij pittige nasi vonden wij niet zo'n combi.
    De smaak van het vlees kwam niet tot zijn recht.

30. Janny Boerhoop

Gister naar een diner met muziek van de Bunch of Barrels geweest. Eten heerlijk en optreden geweldig. Een aanrader.

31. We hebben heerlijk gegeten en de bediening was prima. Tot de volgende keer.

32. Annette Glas

Waren met z'n zeven, allemaal heerlijk gegeten. Prima bediening en gezellige ambiance.
    Zeker aan te raden.

33. Erg goed eten. Heerlijk op smaak en veel variatie. Bediening was vriendelijk en behulpzaam. Het is een knusse zaal waar je voldoende privacy hebt. Een aanrader.

34. Inge Rootjes

Met 18 personen shared dining gedaan afgelopen zaterdag. Eten fantastisch, bediening uitstekend en de sfeer top!

We komen zeker met z'n allen terug.

35. Annemieke

Voor ons ook een dikke 10. Weer heerlijk gegeten. Dit keer de nippen en proeven kaart gekozen. We hebben alle 8 zeer genoten.

36. Gezellig gezeten en gegeten, heerlijk eten en nette bediening.

37. Carla Deken

Wij hebben gisteravond héérlijk gegeten. We hadden het sharing diner en dat was top!

38. Een dikke 10 ! Heerlijk eten , goede prijs kwaliteit verhouding , vriendelijke bediening en alles in een sfeervolle entourage

39. Wat een heerlijke en leuke avond, we hebben genoten. Doen we zeker nog eens ;)

40. W.A.Wolfswinkel

Heerlijk genoten van sharing dinner. Fijne sfeer, vriendelijke bediening.

41. Jan van der LInden

Na een dikke 10 jaar weer eens bij De Burg gegeten.
    Het eten is prima, niets mis mee.
    Bediening dat kan wel beter naar mijn mening. Gerechten kwamen eerst op tafel en "O ja, u had een wijntje besteld"! Dan kwam de wijn en werd ingeschonken zonder te laten proeven. De bediening was allervriendelijkst, maar had de volgorde niet in de hand.
    Onze wijnglazen stonden al een tijdje leeg, daar hadden ze nog wel een glaasje extra kunnen verkopen.
    Maar aangezien ons bord van het hoofdgerecht al leeg was inmiddels, hadden we geen behoefte meer aan nog een glas. Iets eerder hadden we wel ja gezegd.
    Vond de prijs te hoog ten opzichte van wat er aangeboden werd.

42. Familie Dekker

Mooie ambiance, hele prettige bediening en het eten was heerlijk. We komen graag nog eens terug!

43. Fam Koedooder

Prima ervaren. Prima bediening. Heerlijk gegeten.
    De muziek was uiteraard van grote klasse.
    Al met al een geweldige avond en complimenten voor het bedrijf.
    Komen zeker nog eens terug. Onze hartelijke dank.

44. Heerlijk gegeten onder genot van muzikale jaren 60 muzikanten!

45. G.Dijkstra

Het theater Magic Cabaret Theater Diner met Rob en Emiel was in een woord fantastisch. Zowel het theater, het eten, de gastvrijheid en het sfeertje was een avondje om nooit te vergeten. Dit is voor een ieder een aanrader. Mvg Gerard.

46. Heerlijk gegeten in een gezellig restaurant. Wij zijn vaker geweest en zullen blijven komen.

47. Kees en Gerda van Eekelen

Zoals gewoonlijk weer heerlijk gegeten en ondanks dat het stil was, toch weer heel gezellig!

48. Zoals altijd weer super lekker gegeten.
    Shared dining is dan ook een echte aanrader, maar alles is goed bij De Burg.

49. r.klaasen

We hebben hier lekker gegeten en alles was erg naar wens.

50. annemiek buiter

Een avondje Rob en Emiel bij De Burg. Echt een aanrader, voor jong en oud. Wij hebben erg genoten.

51. Irma Schaefer

Super lekker zeer goede bediening .

52. Lianne van der Zee

Heerlijk gegeten met super goede en snelle bediening.

53. Zaterdag heerlijk gegeten bij de Burg, onze kinderen, 8 en 10 zaten ook heerlijk, eten goed, bediening goed. Alom een mooie avond, bedankt!

54. Heerlijk gegeten en goede sfeer!!

55. Shared dining is echt een aanrader. Lekker verrassend en de smaak was top!

56. Ria Schipper

echt geweldig, prima bediening, geweldig eten, een hele goede sfeer, zowel van bediening als in het restaurant, kortom, een avondje uit, die ook echt uit is, we hadden gekozen voor Shared Dining en dat is echt zijn geld meer dan waard, prima.

57. wij hadden weer nippen en proeven 3 heerlijke gerechten en 3 passend wijntje er bij het was weer geweldig
    Echt een aanrader Goed restaurant en lekker dichtbij

58. Wij hadden nippen en proeven, het was heerlijk en de sfeer was heel gezellig. Eigenlijk zouden we het vreemd vinden als het niet zo was. Tot ziens!

59. Ina 20 punten

Wij hebben met onze vrienden genoten van Shared Dining, echt een aanrader. Een reeks van allerlei verschillende kleine gerechten, waar werkelijk niets op aan te merken was. Vooral de nu weer verse asperges, in het soepje en bij de zalm. Verrukkelijk. De sfeer is lekker relaxt en gezellig. Erg vriendelijk personeel.

Wij komen zeker weer eens terug, om ons te laten verrassen.

60. Edwin en familie

Na vriendelijke ontvangst in het gezellige streek restaurant hebben we heerlijk met het gehele gezin heerlijk genoten. De sfeer van het restaurant is klassiek, er hangen mooie archieffoto's op de muren van de omgeving.
    Het eten is zeer lekker en betaalbaar. De kok(s) heeft zeker zijn best gedaan om ons te laten genieten.
    Vriendelijke bediening die zonder gehaastheid je te woord staat.
    Zeker voor herhaling vatbaar.
    We komen hier al 20 jaar, dus dat zegt genoeg.

61. JC Jonker

Heerlijk eten. Goede gezellige bediening. Gezellige huiselijke sfeer. Kortom top!

62. Ellen de Jong

Heerlijk gegeten! Bijna 4 jaar geleden zijn we op deze sfeervolle lokatie getrouwd!

63. Walter Kocken

Het was er gezellig druk. Zowel het voorgerecht als hoofdgerecht was van prima kwaliteit.
    Ook de vriendelijke en betrokken bediening hebben bijgedragen aan een gezellige avond.
    De prijs stond in prima verhouding tot de kwaliteit van het diner.

64. Heerlijk met 5 meiden gegeten. We hebben het shared dining menu genomen, wat zeker een aanrader is. Er werd heel lief met bepaalde wensen rekening gehouden en we zaten overvol aan het einde van de avond!

65. Altijd goed eten in de Burg. Mooi pand, goed eten en vriendelijke bediening.

Binnenkort gaan we voor iets nieuws: Shared Dining. We hebben er zin in!

66. Heerlijk gegeten, verassingsmenu gekozen. Heerlijk. Overdadig. Eten kwam iets te snel na elkaar. Verder geen commentaar, gewoon top!

67. Het eten is prima. De bediening zorgt ervoor dat je een fantastische en complete avond hebt.

68. familie Lute

Dankzij Ton en de vriendelijke medewerkers, is ons huwelijk op 8-5-2015 een topdag geworden.
    Het eten was echt subliem en bediening vlot, accuraat en netjes!
    Prijs kwaliteit verhouding in evenwicht, kortom een echte aanrader voor feest, eten of zomaar een avondje lekker eten.
    Bedankt en tot volgende keer!

70. Ondanks de drukte een vlotte en attente bediening. Het eten smaakte uitstekend, de rekening viel eigenlijk wel mee. Het was wel druk en lawaaierig maar daardoor ook wel gezellig. Zeker voor herhaling vatbaar.

71. Ans van der Lee

Het was vol, en lawaaierig. In de loop van de avond was het fijn toen er minder mensen waren. Wij hebben heerlijk gesmikkeld en komen zeker terug! Ans

72. Heerlijk gegeten, erg verwend.

73. Burger Ron

Het is een mooi restaurant als je van de oude sfeer houd. De bediening en het eten is goed en de prijs, er mag wat vanaf. Maar we komen zeker terug.

74. Gisteren met vijf personen een baguette Visserslatijn genoten. Helemaal goed, de accommodatie, de vrolijke en behulpzame bediening, en de prima prijs/ kwaliteitverhouding. We zijn wel wat gewend, maar dit was echt een absolute topper! We waren een dagje uit en komen niet uit deze buurt, maar anders zaten wij hier wekelijks! Complimenten!

75. Alles keurig, zoals we gewent zijn. Al komen we niet zo heel erg vaak.

76. Het was een super gezellige avond. Lekker eten in een geweldige sfeer met zeer goede bediening. Wel iets duurdere klasse, maar je krijgt ook waar voor je geld. Zeer leuk detail om je naam terug te zien op een bord met 'welkom familie ...' En dan alle namen van de gasten.

77. Vanavond heerlijk gegeten bij de Burg. Je wordt er gastvrij ontvangen en oudere mensen worden liefdevol bij het afstapje geholpen. Goede bediening en een gezellige sfeer.

78. Marianne

Wat een heerlijkheid. Gastvrij, vrolijke en vriendelijke bediening waar geen vraag te gek is. Eten heerlijk en oh zo mooi opgediend.

79. Wij hebben voor een z.g. Smikkelmenu gekozen. Een verzameling kleine hapjes die na elkaar worden geserveerd. Ik kan niet anders zeggen dan overheerlijk! Enige probleem is dat je geneigd bent om te veel te eten. Ook de huiswijn was prima. We doen het zeker nog een keer over, ook al omdat de prijs zeer vriendelijk bleek te zijn.
    Van Harte aanbevolen!

80. Lekker gegeten met z'n vijven, de eendenborst van mijn dochter was droog en niet smakelijk. Na protest.de koffie gratis gekregen.

81. Marjanne Zeegers

Wij eten hier geregeld met vrienden, familie of zakelijk.
    Het heeft een eigen sfeer die je nergens anders vind.
    En het smikkelen vinden we iedere keer weer een feest. gewoon 3 x 3 gerechtjes en niet weten wat voor lekkers je nu weer op de bordjes krijgt.

Onze avond was weer Top en onze vrienden vonden het super gezellig en daar deden we het voor

Marjanne Zeegers

82. Gisteren gegeten daar ik deze week 50 was geworden.
    Erg leuk was het eten, 3 voorgerechtjes, 3 hoofd en 3 nagerechten,
    De kinderen van 15 tot 23 jaar aten allen hun bordjes leeg en vonden het heel erg gezellig en lekker. Zelfs de rode kool was perfect.
    Ja wij hebben echt genoten. Na een week wintersporteten was dit echt een traktatie. Meneer Horseling krijgt volgens onze zoon een fanclub [die noemde onze zoon de hele avond mevrouw. Foutje met email. Echt een aanrader is De Brug.
    Bedankt voor de gezellige avond.

Fam Bodenstaff camperverhuurpetten

83. Kim Horseling

1 punt
  84. fred & nanda smit

Eerst de sliptong gegeten om een indruk te krijgen van het eten en de sfeer.

Daarna onze bruiloft gevierd en een echte "fan"van dit geweldige restaurant geworden.

Ook andere mensen weten te overtuigen van de burg.

85. Mijn vrouw komt uit Broek op Langedijk. Ik kom uit Zeeland en wij wonen in Noord-Limburg. We waren dec j.l. 40 jaar getrouwd. Sneeuw, dus de familie kon niet komen. Op Hemelvaart ging mijn zus, zwager, oma en andere oma uit Zeeland naar Alkmaar. Dit was voor ons de gelegenheid de familie die elkaar vaak 30 jaar niet gezien had, weer eens samen te brengen, immers de 80 'ers woonden in Noord-Holland.

Het diner uit 3 gangen bestaande was perfect. Er was geen enkel punt van kritiek: alleen maar lof. Als echter de term : De visser heeft vandaag heilbot", dan spits ik de oren. In Kamperland wordt n.l. tarbot en heilbot gekweekt in Oosterscheldewater! De kok van De Burg kan gemakkelijk zien of hij beduveld wordt. Als hij over de schubben met zijn mes strijkt en er komt modder af dan is de vis gevangen door de visser, zoniet dan heb je te maken met een gekweekte vis. De asperges werden door iedereen als prima beschouwd.

Wij hebben prima gegeten en de andere gasten ook.

De bediening is prima, omdat de gerant aanvoelt wat hij moet doen. Het is niet ingestudeerd. M.a.w. hij moet assertief en empatisch zijn. Dat is hij en zijn stem klinkt als een klok!

De sfeer was prima, o.a. door de niet opdringerig zijnde bediening. Wij zaten in de Vlaamse gelagkamer met 28 volw. en 3 kinderen!

Over de prijs valt niet te twisten als alles perfect is.

U kunt er van op aan dat het goed geregeld en goed opgediend wordt en bovenal de kok(s) kunnen er wat van!

Peter Rechsteiner te Horst (L)

86. Jaap Kabel

-We zijn op 30-03-2010 getrouwd in de Broekerveiling te Langedijk en daarna onze bruiloft gevierd met 25 personen in De Burg. Deze was top verzorgd, vanaf de Bruidstaart tot en met het toetje na afloop van een fantastisch buffet.
    Kortom alle lof voor het gehele team van Ton.

87. Na een lange fietstocht stapten we bij De Burg binnen. Wat een entree!. Met onze korte fietsbroeken mochten we toch een hapje eten en dat was heerlijk!. Geen opgetrokken neuzen maar een zeer leuk restaurant met voor ieder wat wils. Zelfs voor onze kinderen was er een leuke verrassing!. Craig Duin.

88. We waren al een tijdje niet geweest, gebrek aan tijd.

Onze verwachting werd al snel ingelosd, dit is nog steeds een van de betere restaurants in onze regio.

De gerechten zijn zorgvuldig bereid en gepresenteerd.

Alles is prima smakend en de keuze uit de kaart is ronduit rijk.

Echt fantastisch dat je als wijnliefhebber kunt kiezen uit 10 open wijnen, allemaal per glas vriendelijk geprijst.

Bediening is nog steeds prima, vakkundig, zonodig onopvallend en als je wilt in voor een praatje.

We gaan gauw weer.

89. Familie de Vries

Afgelopen zaterdag avond heerlijk gesmikkeld bij restaurant de burg. Het smikkelmenu is echt heerlijk en een reis door verschillende gerechten. Wij werden geholpen door een fantastische gastvrouw, kennis over wijnen en gerechten, heel spontaan en vriendelijk.
    De koks en zij hebben ons een onvergetelijke avond gegeven en wij komen zeker terug!!
    Met vriendelijke groeten,

P de Vries

90. Familie Polk

Gisteravond hebben wij heerlijk gegeten bij jullie.
    Wij waren uitgenodigd door vrienden en waren nog nooit bij jullie geweest.
    vriendelijk en spontaan personeel en een geweldige keuken. Wij komen zeker terug. Met vriendelijke groeten Mevr Polk

91. Dennis Tamis

de serveersters waren erg aardig en behulpzaam.
    en het eten was perfect

92. Prettig ontvangst, goede gastvrouwen en goede keuken

93. J.Swensson

Een sfeervol restaurant. De hartelijke ontvangst valt meteen op. Ook de serveersters zijn allemaal even aardig en spontaan. We gingen hier "proefeten" en hebben meteen de volgende datum geboekt. De gerechten waren allemaal met veel zorg bereid.

94. Aad Meegdes

In de oud (Noord)Hollandse ambiance hebben we genoten van een bijzondere 3x3-menu met een voortrekkelijke huiswijn. De bediening door zowel Annemieke als Patrick was perfect.