In de nabijheid van ons Restaurant vrij parkeren.
    Grote parkeerplaats op enkele minuten lopen.

Met de Bus lijn 9 vanaf Alkmaar.
    Uitstappen Kloosterstraat

di lunch vanaf 11:30 diner vanaf 17:00
wo lunch vanaf 11:30 diner vanaf 17:00
do lunch vanaf 11:30 diner vanaf 17:00
vr lunch vanaf 11:30 diner vanaf 17:00
za lunch vanaf 11:30 diner vanaf 17:00
zo lunch vanaf 11:30 diner vanaf 17:00

Ons Restaurant aan de Dorpsstraat herbergt een drietal nostalgische locaties.

Onze Koepelzaal, anno 1860, is een feestelijk decor voor uw
feest. Een prachtig authentiek koepelplafond en vele art-deco
en jugendstill accenten zijn de blikvangers van deze sfeervolle
feestlocatie.

A la carte dineren kunt u bij ons in de Langedijker Eetsalon en de Vlaamse Gelagkamer. Ook hier veel nostalgie met glas in lood, sfeervolle verlichting en unieke lambrizering

• Buffet: € 34,50

1343192404 83
1420586730 88
1505720487 86
1521199352 88

1. Wij hadden een zakelijk afscheid gereserveerd.
    1. Omgeving was zeer rumoerig, zelfs een band? Niet gemeld was een naastliggende zaal voor 120 personen en dus ook een geheel gevulde 2e eetzaal. De tafelredes werden regelmatig overstemd, ook door verjaardagszang.
    Hadden we dat geweten, dan hadden we zeker andere keus of datum genomen. Lijkt ons een kleine moeite om dat door te geven aan ons vanuit de Burg?
    2 Bediening in daad en taal wel erg lokaal. Weinig attent dat tot 2 keer toe tafelredes werden onderbroken voor menu's maar ook zelfs een dienstmededeling, waarna de toespraak kon worden hervat.
    3. De gerechten werden door de deelnemers gemixt gewaardeerd als goed, maar tevens diverse niet meer als redelijk.
    4. De negatieve cq. Koele/zakelijke benadering bij het betalen op rekening van onze organisatie was onprettig. En onnodig, gezien de duidelijke reservering vanuit onze organisatie het tussentijds mailverkeer en telefoongesprek op de dag zelf.

Geen reactie hierop ontvangen van De Burg dus voor ons helaas geen volgende keer in deze setting.

2. George Dooper

Heerlijk gegeten, goed personeel, mooie tijd tussen de gangen, de persoonlijke touch, attent.

3. Diana Floris

Als vanouds was het weer een feestje om bij De Burg Noord-Scharwoude te verblijven.
    In de prachtige gelagkamer werden we ontvangen en kregen meteen een warm hapje vooraf.
    De uitstraling van de zaal waar we aten is zo rijk aan historie, daarom is het een feest om daar te zijn.
    We kozen deze avond voor Shared Dining, de lekkerste gerechtjes werden geserveerd en er werd duidelijk uitleg gegeven van wat we gingen eten.
    Verrukkelijk! Daarbij een lekker wijntje voor de dames en een heerlijk biertje voor de heer.
    De snelheid waarmee het eten werd gebracht was aangenaam.
    Kortom een aanrader en we komen zeker terug. Ook al voor het vriendelijke personeel.

4. Heerlijk gegeten in een fijne gemoedelijke sfeer met leuk en vriendelijk en enthousiast personeel. De eigenaar komt altijd even langs voor een praatje en vraagt of alles naar wens is.
    Voor herhaling vatbaar!

5. Al vaker hier gegeten met mijn ouders. Eten is altijd geweldig en top bediening!!

6. Tini Groenenboom

We hebben heerlijk gegeten. De bediening en de sfeer was prima.

7. We hadden 't concept sharing diner met diverse kleine hapjes. Super lekkere smaaksensatie en een hele leuke uitleg m'n complimenten!

8. J.A. van Baar

Binnenkomst geweldige warme sfeer, perfecte bediening met heerlijke gerechten voor een zeer goede prijs.

9. Vera Bekker

Heerlijk gegeten net als mijn vorige keer en kom zeker nog eens terug.
    Je hebt echt het gevoel op visite te zijn.
    Er is altijd ruimte voor een praatje 😆

10. Heerlijk gegeten, was een goede sfeer en leuk personeel. Buiten in de tuin gegeten. Mijn partner was jarig en als je dit meld krijg je een leuk toetje waarbij het bord mooi wordt opgemaakt. Zeker voor herhaling.

11. Johan en Mariska . Leo en Astrid.

We hebben met zijn vieren heerlijk vis en vlees gegeten. Voorgerecht, hoofd gerecht en toetje waren uitstekend. En ook de bediening was Top.

12. Elk jaar op onze trouwdag gaan we heerlijk en gezellig eten bij jullie!
    Altijd goed voor elkaar en oh oh wat hebben we weer heerlijk gegeten! Top 🤗🤗

13. PEM Tergau

Heerlijk onbeperkt Sliptong gegeten, perfect gebakken in roomboter, om te smullen. Echt een aanrader!

14. Lekker eten leuke locatie en de bediening was perfect.
    Met een voldaan gevoel weer naar huis.
    We komen vast weer eens terug.

15. Heerlijk gegeten vanavond: de kalfs entrecote met kaas en pesto is een absolute aanrader.
    Bediening en ambiance zoals altijd prima.

16. l. Muller

Het was wel erg stilletjes, maar het eten en de bediening was gewoon goed. Wel een minpunt dat er mensen binnenkwa men met een hond, ik hou van honden, maar niet in een testaurant. Zij hadden ook niet de beleefdheid om de hond bij zich te houden. Ik denk gewoon uit eten, laat je beesten thuis. Dit was wel jammer.

17. Dit was weer eens een ouderwets avondje goed uit eten. Heerlijke opgemaakte gerechten en een supergoede bediening. Top!

18. Voorgerecht was oke, asperges, zalm en een broodje kruidenboter.
    Hoofdgerecht varkenshaas met spek, gebakken aardappeltjes en rauwkost.
    Een klein bakje rauwkost vond ik minimaal voor 4 personen.
    Het dessert was prima, ijs, appeltaart, mouse, slagroom, kwark met rode vruchten.
    Het bedienende personeel liep heel erg te loeren op je drankje. Wanneer je glas al dreigde leeg te staan kwamen ze al om het meteen bij te vullen. Heel onprettig en opdringend.

19. fam. Wolters

Heel lekker gegeten, fijne bediening! Voor herhaling vatbaar, top.

20. Een prachtige locatie die hogere kwaliteit doet vermoeden. Het eten was goed maar niet super en aan de lauwe kant. Wel voldoende aan bijgerechten.
    De prijs/kwaliteit verhouding was dan ook goed in evenwicht.
    De tafeltjes zijn niet heel groot, het past allemaal net.
    Dat we uiteindelijk als enige gezelschap overbleven kwam de ambiance niet ten goede, gelukkig hadden we het onderling wel erg gezellig.

21. Heerlijk gegeten, goede sfeer en uitstekende bediening.
    Komen zeker weer eens terug.

22. We hebben weer heerlijk gegeten! Altijd gezellig en goede service.

23. Was hartstikke lekker het eten perfecte kwaliteit.
    Komen zeker nog een keer eten en raden het aan bij andere om er ook een keer te gaan eten.

24. Voor mijn verjaardag gingen we eten bij De Burg. Het was, zoals altijd, weer heerlijk. We hebben lekker gezeten en heerlijk gegeten. De bediening was top! En het kalfsvlees met sjalotjes is echt een aanrader!!! Ik had een TOP verjaardag!!

25. D. van Leeuwen

Gezellig aan de ronde tafel genoten van heerlijk eten! Top!

26. Voor de eerste keer gegeten. Prima bediening en leuke sfeer. Shares dining besteld. Leuke en smakelijke gerechtjes. Komen zeker terug.

27. Gezelligste en lekkerste restaurant uit Langedijk!

28. Inge Rootjes

Ook dit keer weer heerlijk gegeten en gezeten.

29. Jan Eshuis

Wij hebben vrijdagavond met 7 personen bij De Burg gegeten, de sfeer was uitstekend, de voorlichting over het menu was perfect en het eten op zich voldeed aan alle verwachtingen. De prijs was heel redelijk.

30. Karin Kleinbekman

We hebben weer heerlijk gegeten in een altijd gezellige sfeer. Vlotte bediening en vriendelijk personeel. Kortom, niks op aan te merken!

31. Hans van der Sloot

Heel lekker gegeten met een verrukkelijke wijn in een heel gezellige sfeer. Een aanrader.

32. Gezellige en leuke sfeer. Het eten en de bediening waren prima.

33. Heerlijk gegeten en prima bediening.

34. Altijd goed. Gezellige sfeer. Aardige bediening.

35. Vriendelijk personeel, lekker gegeten en dat voor een knappe prijs.

36. Fam Breugelmans - Waarland

De sfeer en het eten was zoals altijd erg goed. De gerechten zijn super vers en met name het vlees is smakelijk goed gesneden en goed bereid. Je mes snijdt er heel makkelijk doorheen zonder dat het vlees uit elkaar valt. Dit noemen ze vakmanschap. Het is niet anders, het is niet mijn vak maar zeker wel van de Burg. Ga zo door.

37. Marja Kraakman

Heerlijk 1ste kerstdag gegeten, zo van de kaart bestellen bevalt goed geen kerstmenu.
    Voor herhaling vatbaar.

38. Lekker en gezellig gegeten. Vlotte vriendelijke bediening. Een aanrader!

39. Wij hebben alle drie genoten van een overheerlijke shared dining. Alle gerechtjes werden mooi geserveerd en smaakten heerlijk. Een sfeervol restaurant, een hele fijne bediening, uitleg en tijd voor persoonlijk contact.
    Zeker een aanrader en wij komen in ieder geval terug.

40. J Koedijk

Zoals altijd heerlijk gegeten en echt te gast.

41. Met een groep gegeten onlangs en shared dining gedaan. Het eten is lekker en de bediening vlot en vriendelijk. De ruimte waarin we zaten was niet zo mooi/charmant als de rest van het gebouw. Nogal donker en bedompt. De prijs-kwaliteit is uit verhouding. Het voor- en nagerecht was een etagère met lekkers erop en zeker voldoende voor iedereen. De hoofdgerechten deden wat karig aan; ieder een klein stukje vis en vlees. Klein schaaltje friet dat je met z'n 4- à 5-en moest delen. De glaasjes wijn (al klein van stuk) werden heel zuinig geschonken. Als je je bedenkt dat het € 32,50 pp excl. Drank is, is de verhouding wat zoek. Overigens pluim voor de kok, die voor de vegetariër in ons gezelschap een heerlijke maaltijd had bereid.

42. Bij binnenkomst stond er een menukaart op tafel wat we tussen de voorstellingen door zouden krijgen. Er was keurig rekening gehouden met mijn vegetarische tafelgenote zoals we hadden opgegeven. De service was vriendelijk en het eten was heerlijk. De voorstellingen waren ook heel gaaf door Rob en Emiel. Ik kan een Magic Cabaret Dinner avondje echt aanraden!!!

43. Bij dit restaurant heb je echt het gevoel dat je uit bent. We eten er van tijd tot tijd en het is altijd goed. Een aanrader.

44. Zeer smakelijk gegeten.
    Op de menukaart stonden een paar gerechten waarbij je kon kiezen uit een normale en een kleinere portie - briljant! Zo was er nog ruimte voor een heerlijke toet. Voldaan, maar niet ploffie, keerden wij huiswaarts.
    Een pluim voor de kok en de bediening.

45. Gezellig bruin café- en restaurant met een leuke aankleding en veel spiegels.
    Goede bediening en de keuken is bereidwillig voor afwijkende verzoeken; zoals de a la carte tijdens de lunchtijd, indien paar dagen vooraf is aangegeven door de klant.

46. Carla van der Pluijm

Fantasieloos gekookt en veel te zout.
    Ga er niet meer heen om te eten.

47. Lekker en smaakvol gegeten, bediening was vlot en beleefd.

48. Op het terras met een goede bediening heerlijk gegeten, een aanrader

49. Linda Fiechter

Het eten bij De Burg in Noorscharwoude was over heerlijk vroeger had je Smikkel menu tegenwoordig heet het Share Diner diverse gerechten 12 in totaal waren verrukkelijk het dessert over heerlijk zeker een aanrader

50. Heerlijk gegeten in De Burg. Wat ziet het er mooi uit van binnen! Een tweetal kritische puntjes:
    -we waren er met 2 personen op een rustige dinsdag. Voeg dan alle gasten bij elkaar in 1 zaal, ipv het te verdelen over 2 aparte ruimtes. Nu hoorden we druk gelach en gezelligheid in de andere zaal, terwijl bij ons alleen (te) rustige tweetallen zaten. Meer mensen bij elkaar brengt meer sfeer.
    -als nagerecht had ik de cheesecake. Deze was lekker, maar voor €7 a €8 had ik liever verse kersen erop gezien ipv kersen uit blik. In juni zou dat geen probleem moeten zijn.

51. Daniëlle

Warme binnenkomst, je voelt je helemaal welkom.
    Personeel is vriendelijk en is aanwezig.
    Eten word goed en op tijd geserveerd en smaakte heerlijk!

52. Fam. Kraakman

Het was uitstekend. Lekker gegeten met een passende wijn erbij. Top.

53. l pancras

We hebben heerlijk gegeten, de bakjes met patat en groenten had van ons niet gehoeven. Hetgeen op het bord was al meer dan genoeg en zeer lekker. Ook het eet gedeelte hebben wij als zeer prettig ervaren.

54. H. Bergen

We hebben voor het eerst Shared Dining gedaan. Allerlei hapjes, heerlijk! Echt een aanrader.

55. Zo als gewoonlijk bij De Burg hebben wij weer een gemoedelijke sfeer ervaren, dus gezellig gegeten. Prima kwaliteit en zeer smaakvol.

56. Patricia

Het eten was weer heerlijk. En de service is altijd top. Allleen was het doordat er een groep was wat rumoerig waardoor wij elkaar niet goed konden verstaan.

57. Heerlijk gegeten, alle voor- hoofd- en nagerechten waren van goede kwaliteit, oplettende en aardige bediening, leuke ambiance.

58. Tom Clarijs

Heerlijk genoten van goed bereide gerechten voorzien van een uitstekende service! Het was een topsluiting van een leuke verjaardag.

59. Gezellige, leuke sfeer met lekkere muziek, helemaal onze smaak.
    Het eten was heerlijk, alleen het vlees met vrij pittige nasi vonden wij niet zo'n combi.
    De smaak van het vlees kwam niet tot zijn recht.

60. Janny Boerhoop

Gister naar een diner met muziek van de Bunch of Barrels geweest. Eten heerlijk en optreden geweldig. Een aanrader.

61. We hebben heerlijk gegeten en de bediening was prima. Tot de volgende keer.

62. Annette Glas

Waren met z'n zeven, allemaal heerlijk gegeten. Prima bediening en gezellige ambiance.
    Zeker aan te raden.

63. Erg goed eten. Heerlijk op smaak en veel variatie. Bediening was vriendelijk en behulpzaam. Het is een knusse zaal waar je voldoende privacy hebt. Een aanrader.

64. Inge Rootjes

Met 18 personen shared dining gedaan afgelopen zaterdag. Eten fantastisch, bediening uitstekend en de sfeer top!

We komen zeker met z'n allen terug.

65. Gezellig gezeten en gegeten, heerlijk eten en nette bediening.

66. Carla Deken

Wij hebben gisteravond héérlijk gegeten. We hadden het sharing diner en dat was top!

67. Een dikke 10 ! Heerlijk eten , goede prijs kwaliteit verhouding , vriendelijke bediening en alles in een sfeervolle entourage

68. Wat een heerlijke en leuke avond, we hebben genoten. Doen we zeker nog eens ;)

69. W.A.Wolfswinkel

Heerlijk genoten van sharing dinner. Fijne sfeer, vriendelijke bediening.

70. Jan van der LInden

Na een dikke 10 jaar weer eens bij De Burg gegeten.
    Het eten is prima, niets mis mee.
    Bediening dat kan wel beter naar mijn mening. Gerechten kwamen eerst op tafel en "O ja, u had een wijntje besteld"! Dan kwam de wijn en werd ingeschonken zonder te laten proeven. De bediening was allervriendelijkst, maar had de volgorde niet in de hand.
    Onze wijnglazen stonden al een tijdje leeg, daar hadden ze nog wel een glaasje extra kunnen verkopen.
    Maar aangezien ons bord van het hoofdgerecht al leeg was inmiddels, hadden we geen behoefte meer aan nog een glas. Iets eerder hadden we wel ja gezegd.
    Vond de prijs te hoog ten opzichte van wat er aangeboden werd.

71. Familie Dekker

Mooie ambiance, hele prettige bediening en het eten was heerlijk. We komen graag nog eens terug!

72. Fam Koedooder

Prima ervaren. Prima bediening. Heerlijk gegeten.
    De muziek was uiteraard van grote klasse.
    Al met al een geweldige avond en complimenten voor het bedrijf.
    Komen zeker nog eens terug. Onze hartelijke dank.

73. Heerlijk gegeten onder genot van muzikale jaren 60 muzikanten!

74. G.Dijkstra

Het theater Magic Cabaret Theater Diner met Rob en Emiel was in een woord fantastisch. Zowel het theater, het eten, de gastvrijheid en het sfeertje was een avondje om nooit te vergeten. Dit is voor een ieder een aanrader. Mvg Gerard.

75. Heerlijk gegeten in een gezellig restaurant. Wij zijn vaker geweest en zullen blijven komen.

76. Kees en Gerda van Eekelen

Zoals gewoonlijk weer heerlijk gegeten en ondanks dat het stil was, toch weer heel gezellig!

77. Zoals altijd weer super lekker gegeten.
    Shared dining is dan ook een echte aanrader, maar alles is goed bij De Burg.

78. r.klaasen

We hebben hier lekker gegeten en alles was erg naar wens.

79. annemiek buiter

Een avondje Rob en Emiel bij De Burg. Echt een aanrader, voor jong en oud. Wij hebben erg genoten.

80. Irma Schaefer

Super lekker zeer goede bediening .

81. Lianne van der Zee

Heerlijk gegeten met super goede en snelle bediening.

82. Zaterdag heerlijk gegeten bij de Burg, onze kinderen, 8 en 10 zaten ook heerlijk, eten goed, bediening goed. Alom een mooie avond, bedankt!

83. Heerlijk gegeten en goede sfeer!!

84. Shared dining is echt een aanrader. Lekker verrassend en de smaak was top!

85. Ria Schipper

echt geweldig, prima bediening, geweldig eten, een hele goede sfeer, zowel van bediening als in het restaurant, kortom, een avondje uit, die ook echt uit is, we hadden gekozen voor Shared Dining en dat is echt zijn geld meer dan waard, prima.

86. wij hadden weer nippen en proeven 3 heerlijke gerechten en 3 passend wijntje er bij het was weer geweldig
    Echt een aanrader Goed restaurant en lekker dichtbij

87. Wij hadden nippen en proeven, het was heerlijk en de sfeer was heel gezellig. Eigenlijk zouden we het vreemd vinden als het niet zo was. Tot ziens!

88. Ina 20 punten

Wij hebben met onze vrienden genoten van Shared Dining, echt een aanrader. Een reeks van allerlei verschillende kleine gerechten, waar werkelijk niets op aan te merken was. Vooral de nu weer verse asperges, in het soepje en bij de zalm. Verrukkelijk. De sfeer is lekker relaxt en gezellig. Erg vriendelijk personeel.

Wij komen zeker weer eens terug, om ons te laten verrassen.

89. Edwin en familie

Na vriendelijke ontvangst in het gezellige streek restaurant hebben we heerlijk met het gehele gezin heerlijk genoten. De sfeer van het restaurant is klassiek, er hangen mooie archieffoto's op de muren van de omgeving.
    Het eten is zeer lekker en betaalbaar. De kok(s) heeft zeker zijn best gedaan om ons te laten genieten.
    Vriendelijke bediening die zonder gehaastheid je te woord staat.
    Zeker voor herhaling vatbaar.
    We komen hier al 20 jaar, dus dat zegt genoeg.

90. JC Jonker

Heerlijk eten. Goede gezellige bediening. Gezellige huiselijke sfeer. Kortom top!

91. Ellen de Jong

Heerlijk gegeten! Bijna 4 jaar geleden zijn we op deze sfeervolle lokatie getrouwd!

92. Walter Kocken

Het was er gezellig druk. Zowel het voorgerecht als hoofdgerecht was van prima kwaliteit.
    Ook de vriendelijke en betrokken bediening hebben bijgedragen aan een gezellige avond.
    De prijs stond in prima verhouding tot de kwaliteit van het diner.

93. Heerlijk met 5 meiden gegeten. We hebben het shared dining menu genomen, wat zeker een aanrader is. Er werd heel lief met bepaalde wensen rekening gehouden en we zaten overvol aan het einde van de avond!

94. Altijd goed eten in de Burg. Mooi pand, goed eten en vriendelijke bediening.

Binnenkort gaan we voor iets nieuws: Shared Dining. We hebben er zin in!

95. Jan Schuitemaker

96. Heerlijk gegeten, verassingsmenu gekozen. Heerlijk. Overdadig. Eten kwam iets te snel na elkaar. Verder geen commentaar, gewoon top!

97. Het eten is prima. De bediening zorgt ervoor dat je een fantastische en complete avond hebt.

98. familie Lute

Dankzij Ton en de vriendelijke medewerkers, is ons huwelijk op 8-5-2015 een topdag geworden.
    Het eten was echt subliem en bediening vlot, accuraat en netjes!
    Prijs kwaliteit verhouding in evenwicht, kortom een echte aanrader voor feest, eten of zomaar een avondje lekker eten.
    Bedankt en tot volgende keer!

100. Ondanks de drukte een vlotte en attente bediening. Het eten smaakte uitstekend, de rekening viel eigenlijk wel mee. Het was wel druk en lawaaierig maar daardoor ook wel gezellig. Zeker voor herhaling vatbaar.

Volgende pagina