Naast ons karakteristieke pand bevindt zich onze grote verharde parkeerplaats, waar ruimte is voor zowel auto's, motoren als fietsen.
    Tevens is er een oplaadpunt voor E-bikes.

• OV

De Budde ligt op ongeveer 10 minuten lopen van het centraal station van Nijverdal, ook is De Budde goed per bus te bereiken vanuit Rijssen en Hellendoorn/Ommen.

ma Gesloten

1478812049 75
1511916131 65
1545020214 72
1600193685 77

1. Vanmiddag geluncht bij de Budde, broodje carpaccio en een broodje pulled chicken. Heerlijk gegeten! Bediening was top.
    Ik schrijf zelden een recensie maar deze lunch was de moeite waard voor een recensie!
    Aanrader.

2. Gastvrijheid ten top en heerlijk gegeten!

3. 1 juni 2020 voor het eerst de terrassen weer open, heerlijk weer.
    Zijn lekker verwend bij de Budde met heerlijk eten en een drankje.
    Je kon zien dat het personeel er weer zin in had.

4. Eten erg lekker met als mooie verrassing de aandacht voor de randzaken bij een etentje! Kaarsjes en een Playlist voor de bijbehorende muziek. Absoluut om vaker te doen

5. Het eten was echt fantastisch! Alles smaakte heerlijk! De menukaart is niet uitgebreid, maar daardoor is het eten juist top. Voor iedereen is er wel wat wils. De bediening was ook erg vlot en vriendelijk; we hebben nooit lang moeten wachten. Restaurant is ook gezellig en knus, fijne sfeer.

6. Kitty Vos van Dam

Wat een aangename ervaring. We kozen voor het 5-gangen verrassingsmenu en een verrassing was het! We hebben echt genoten. Het eten en de opmaak waren evenals de bediening dik voor elkaar. Maarre ... Dat gaan we niet aan de grote klok hangen. Dit pareltje houden we mooi voor ons zelf 😊

7. Onvoorbereid wilden wij ergens in Nijverdal een hapje eten, gelukkig was er nog 1 plekje in het restaurant. De ambiance is fijn, rustige muziek en geen opdringerige bediening. Een simpel vormgegeven kaart met een uitgebreide keuze, voor ons dan. De saté-varkenshaas was uitmuntend, de varkenshaas was zeer goed bereid, sappig van binnen met een lekkere bite. Mijn vriendin had de kabeljauw (fish and chips) en deze was ook zeer lekker. De frietjes waren te heet gebakken waardoor de binnenkant iets te melig bleef. Het personeel was zeer vriendelijk en besteedde veel zorg aan de schone glazen, haar gasten en het eten. Kortom, een aanrader!

8. Jaaaaa, lekker & super bediening! Ook de 2e keer was het origineel, goed en royale porties!
    ROAD TRIP USA! In Nijverdal de place to be!

9. Hele gezellige avond gehad met echte gastvrijheid en smaakvol eten. Het restaurant past met het authentieke interieur van een Duitse Stube goed bij het warme onthaal bij binnenkomst. We hebben vooraf gekozen voor een mix van hapjes welke die dag al een aantal uur op de BBQ gegaard waren. Iets wat je niet overal tegenkomt en wat goed bij de ‘hapjesplank’ past. Smaakvol en een goede variëteit. Hier paste dan weer goed het bier van de tap (zelfs een IPA uit de USA) en een lekker glas rode wijn bij. Leuk om op deze manier een voor ons onbekend biertje te proeven. Daarna hebben we een heerlijk stukje vlees (surf en turf en de hieronder benoemde brisket) geproefd. Wederom smaakvol en een goede hoeveelheid. Lekkere patatten erbij en goed bereide groenten. Als laatste samen een cheescake gedeeld, een heerlijk zoete afsluiting. De bediening was de hele avond erg attend.

Een aanrader voor degene die op zoek is naar een gezellig gastvrij restaurant die in een ongedwongen sfeer wil genieten van smaakvolle gerechten. Ook belangrijk: voor degene die liever geen vlees eet zijn er ook verschillende vegetarische en vis gerechten.

Wij komen graag nog eens terug om wat anders van de kaart te proeven!

10. Wij zijn erg fijn ontvangen, gezellige tafel en ondanks dat het hele restaurant vol zat niet lawaaiig. Veel keus in wijnen en bieren.De fingerfood hapjes waren heerlijk! Een aanrader! Hoofdgerecht ook mooi op tijd. Wat betreft het nagerecht, de cheescake was heerlijk met een bolletje ijs erbij.
    Wij waren met zes personen en iedereen was enthousiast over het eten.
    Wij komen zeker weer bij de Budde!

11. Sinds dit jaar is De Budde overgenomen door de nieuwe eigenaren. Wij heten u van harte welkom bij de nieuw Budde.

12. Op een doordeweekse dag gegaan. Er zat bijna niemand. Eerst 2 wijntjes besteld daarna kwam ze rond 22u dat dit de laatste ronde al was. Ik vroeg of we nog bitterballen konden krijgen bij de laatste ronde maar dit kon niet.De keuken was al dicht. Erg belachelijk! Daarna kwam ze al snel langs met de bon die gaf ze ons alvast. Hadden we helemaal niet omgevraagd. Het 2e wijntje van mijn vriendin zat een heel klein laagje in. Ik zou me de ogen uit de kop schamen als ik een klant zo knieperig wijntje aanbood. Wij hadden het idee dat ze ons wel weg konden kijken. Dus maar snel de keet verlaten. We waren net een paar stappen buiten en de boel werd al snel achter ons dichtgedaan. Wat klantonvriendelijk bij de Budde. Jullie zullen heel wat moeten leren! Ik geloof niet dat de Budde lang zal bestaan met deze super slechte instelling. Wij komen nooit weer en ik zal zeker geen goede reclame voor ze maken.

13. Bediening vroeg of ze alvast wat brood op tafel zou zetten. Ja hoor doe maar. Op de rekening zagen we dat er 15.50 euro op stond voor brood voor zes personen. Belachelijk veel geld! De maaltijdsalade spinazie was een flinke tegenvaller! Het was niet meer dan spinazie, drie groene asperges en drie aardbeien. Erg karig voor 13 euro. Geen nootjes, mozerella/feta of croutons, letterlijk alleen maar spinazie. Toen de bediening langs kwam om te vragen of alles naar wens was en wij aangaven nog nooit zo'n saaie salade te hebben gezien zei ze dat er precies in zat wat op de kaart stond. Een erg slechte reactie op een klacht! De cheesecake als nagerecht voor 8.50 was een erg klein stukje uitgedroogde cheesecake, absoluut het geld niet waard. Wij komen niet meer terug!!

2,4
  14. Wat een geweldige ervaring! Meteen bij binnenkomst ontvangen door zeer vriendelijk personeel. Een heerlijk tafeltje voor twee, ondanks de grote groepen die er waren, was de sfeer zeer relaxt en intiem. De bediening is zonder uitzondering vlot, plezierig en persoonlijk.

Wij eten minimaal een keer in de week buiten de deur en zijn dan ook niet snel meer echt te verrassen. toch is het de Budde gelukt! Bij het bestuderen van de kaart troffen wij naast 'bekende en vertrouwde' gerechten ook een aantal gerechten aan die onze nieuwsgierigheid prikkelden.

Voorgerecht Roadtrip (voor 2 pers) is zijn geld meer dan waard!! De topper van de avond was echter het hoofdgerecht Low and Slow Homemade Brisket. Nog nooit zo'n lekker stukje rundvlees geproefd!! De persoonlijke uitleg van de kok aan onze tafel maakte de beleving compleet! Voor het nagerecht hebben we ons weer laten verrassen met een plankje diverse desserts (niet op de kaart) en ook dit was het geld weer meer dan waard!

Al met al was het perfect: bediening, timing, smaak, prijs/kwaliteit verhouding, sfeervolle inrichting, TOP! Wij komen zeker terug!

Op tijd reserveren is wel aanbevolen om zeker te zijn van een plekje.

15. Frits Bentsink

Zolang de menu's in het Engels zijn komen we niet. We willen wel graag precies weten wat ons te wachten staat. Immers de hoofdgerechten zijn erg duur.

16. Dat was dan ons eerste bezoek in de nieuwe samenstelling, ik hoorde dat de kok gelijk was dus is had al mijn twijfels maar ja hoop doet leven, helaas Ja inderdaad, Voorgerecht broodje voor 4 personen 2x 6.50 euro , gewoon sneetjes brood wit en bruin en te weinig voor 4, afijn het hoofdgerecht voor allemaal de Bristket met barbecue | saus die op een of andere manier in het glazuur van het bord was meegebakken De opmaak was slecht een wortel in 2 en wat puree (??) van een zoete aardappel. En de Brisket (draadjesvlees)? bijna vergeten want die was bijna niet te vinden (wel lekker en gerookt). Bijlagen friet en rouwe bietsalade voor 2 personen wil je voor 4 dan betaal je extra. Nagerecht ? tja een wafel van de Aldi in 2 met een lepel chocopasta voor 8.50.
    Wij zaten ongeveer 2 uur en er werden klanten geweigerd om dat ze vol zaten (plek genoeg)
    En 2 gasten gingen weg bij de aanblik van de sate.
    wat ons betreft snel maar thuis met een frituur gerelateerd snackje van de buurman , en de volgende keer maar niet weer.

3,6
  17. Ton 121 punten

Vriendelijke ontvangst bij binnenkomst en direct naar tafeltje voor twee begeleid (niet gereserveerd). Het was gezellig druk en gelijk ook menukaart en iets te drinken aangeboden. Niet lang hoeven wachten tot de bestelling opgenomen werd en ook binnen redelijke tijd uitgeserveerd. Mixed grill en sate zeer smakelijk, ook garnituur prima. Tussendoor gevraagd of alles naar wens was.
    Kom hier vaker en blijf het een prettige, informele eetgelegenheid vinden waarbij ik weet dat je vriendelijk ontvangen wordt en het eten er zeer goed is.

18. siemerink-schuurman

Leuke, lekkere en ongedwongen, gezellige avond gehad! Tijdens het uitserveren van de drank een onfortuinlijk ongelukje! Rode wijn... de meeste kleding uit... er werd alles aan gedaan om de eerste schade te beperken. Gegeten in een wit shirt met rode vlekken en rosé spijkerbroek... helaas was behalve de broek, de kleding niet meer te redden. Super opgelost door Lars en z'n team... alles is al netjes geregeld. Top service!!

Wij komen zeker nog eens terug voor een gezellig hapje... zonder wijn!! Hahaha... nee hoor, dat durven we zeker nog eens aan.

19. Of je nu voor de hamburger met bier of voor een chef's special kalfsentrecote in combinatie met een passend wijntje gaat, de Buddecrew is van alle markten thuis.

Bedankt voor opnieuw een heerlijk avondje gezelligheid!
    Mr Zot en mevr Suri :-)

20. Joke Bronkhorst

21. Nog nooit zo'n heerlijke salade gegeten! Super verse ingrediënten, een lust voor oog en tong. Zelfs een super vers stokbroodje ontbrak niet. Een top combinatie met gamba en rauwe ham, en als verassende smaak de oude kaas.

22. Fijne plek om te zitten maar eten viel erg tegen. Boter bij het stokbrood had vreemde vissmaak dus maar laten staan. De guacamole bij de nacho's kwam uit een klant en klaar potje, beetje erg jammer voor een restaurant. Voor ons was dit de eerste en laatste keer eten bij Budde.

23. Onlangs heerlijk gegeten bij De Budde in Nijverdal. We hadden gehoord dat ze een nieuwe kaart hebben. Dus wij nieusgierig als we zijn er naar toe. Heel veel verrassende gerechten. We hebben ons laten adviseren door het altijd vriendelijke personeel. En zijn uiterst tevreden na een gezellige, smaakvolle avond huiswaarts gegaan en komen graag weer terug.

24. yvonne jeninga

Bij binnenkomst leuke ambiance, vriendelijk personeel, maar het eten was ver onder de maat. Halve kaart was niet meer beschikbaar, vis gekozen, dit was een stukje diepvries kabeljauw. Flauw en veel te lang in de oven, bovenkant was tegen zwart aan. Krieltjes half rauw, geen dressing op de sla, geserveerd op een diep bord waar het niet makkelijk in snijden is. Helaas voor ons geen tweede maal Budde.

3,3
  25. Heerlijk gegeten en gedronken in een geweldige sfeer

26. We hebben heerlijk en op ons gemak op het terras gezeten. De bediening was hartelijk en persoonlijk en gewoon goed.
    De Grimbergen Triple smaakte fantastisch en de Salades smaakten ' ver-ruk-ku-luk ' in de stralende zon !
    Het verkeer dat voortdurend voorbijreed werd al snel niet meer opgemerkt.
    Oh ja, en hier werd nog eens goede muziek gedraaid.
    En... ik kwam er een prachtige bril tegen, maar dit terzijde.

Mochten we weer eens in de buurt zijn, komen we zeker langs.

27. Ik vind de sfeer goed en de bediening erg vriendelijk. De wijnkaart is erg gevarieerd, goede keuzes. Leuke kaart met ook goede gerechten voor de kids. De burges zijn mega groot. Gamba pasta is €18.50 waard gr britt

28. fam. v. bolde

Elke keer weer heerlijk gegeten!

In het cafe maar ook in het restuarant.

Wij wonen in het dorp ernaast (Hellendoorn)

En komen er regelmatig, puur door de goede sfeer en het uitstekende eten.

Bediening is ook top.

Met kinderen kunnen ze goed overweg en doen ook niet moeilijk als je speciale wensen hebt.

Echt een aanrader voor iedereen.

29. Gezellig Restaurant maar de bediening liet de wensen over,

Met klachten kunnen ze niet omgaan.

Het eten was redelijk alleen de hamburger was een beetje verbrand.

Het restaurant krijgt van ons een magere 7.

30. jan 7 punten

Ik kom graag in de budde, altijd nemen ze de tijd en ze hebben werkelijk een fantastische kok, heb je wensen, geen probleem. Ik heb vernomen dat er weer mosselen zijn, heb ik mooi weer een reden om naar de budde te gaan.

31. Het leukste restaurant van Nijverdal.

Prima eten, bijv. De heerlijke salades, gezellig sfeertje.

En er werken vriendelijke mensen.

Aanrader!

32. Wat een heerlijke tent! Goed eten, gezellig terras, vriendelijk personeel. Wat jammer dat we niet in de buurt wonen, want dan zouden we zeker veel vaker komen!

33. marjolein

We kwamen voor de beroemde Budde Burger, maar die was vervangen door maar liefst 5 a 6 heerlijke andere burgers.... voor de rest ook een hele goede kaart waardoor de keuze niet echt makkelijk was.... we komen dus echt nog eens terug! Leuke bediening die echt de tijd voor je neemt, heerlijk gegeten dus we komen zeker weer in deze toptent.

34. hendrik

Tijd terug gegeten bij Budde, moesten lang wachten om wat te bestellen en het eten was ook niet echt warm. Maar toch gegeten want moesten snel weer weg en bij het afrekenen staan ze vrij snel bij de tafel.

Prijs kwaliteit matig.

35. Na een lange tourtocht door twente en salland waren mijn vrouw, dochter en ik opzoek naar een eetgelegenheid. In Nijverdal vonden we Budde met een gezellig groot teras en binnen konden we plaatsnemen in het eetcafé of in een apart knus ingericht zaaltje. We kozen het eetcafé we hebben heerlijk gegeten in een gezellige huiselijke sfeer, de bediening was zeer vriendelijk en het eten super. Hier komen we graag nog vaker.

36. Top!

37. K. schoones

Eten en drinken: prima, service: chaotisch, lang moeten wachten, behalve op de rekening, Sfeer: prima uitstraling, Prijs/kwaliteit: vrij duur!

2,6
  38. Afgelopen week zaten mijn gezin en ik in een vakantie park in de buurt van Nijverdal. In deze bosrijke omgeving was het meer dan prachtig vertoeven ( helemaal nu er overal zo'n dikke laag sneeuw ligt). Na een lange wandeling kwamen we bij Budde terecht; een groot horeca pand aan de voet van Nijverdal. Onze bedoeling was om even op te warmen en dan in onze bungalow te dineren. Overdonderd door het meer dan vriendelijke personeel hebben we er de rest van de middag doorgebracht en zelfs ook nog gegeten. Het was heerlijk. Wij raden iedereen aan wanneer je in de buurt van Nijverdal zit toch zeker een bezoek te brengen bij deze prachtige zaak!

39. Leuk restaurant en heerlijk eten. De porties waren goed en de bediening was vriendelijk, en nam de tijd even een praatje te maken. Na het eten nog even in het cafe aan de voorkant gezeten, mooie plek en een lekker biertje gedronken met z'n allen. Samenvattend, een aanrader voor iedereen!

40. V. Hartkamp

Komen zelf uit Raalte en zijn ook afgegaan op de goede recencies!
    Voor 3 weken terug bij De Budde gegeten, en het was helemaal prima! Ik ben zelf een goede eter, en de porties waren zeker niet te klein! Lekker gekruide friet en ik geloof nog aardappels en rauwkost ernaast. Heb zelf de varkenshaas gehad en mijn vrouw de mosselen, vooraf allebei de carpaccio, lekker gegeten. Leuk knus restaurant, komen hier volgend zomer zeker terrassen.

41. Na veelbelovende recensies zijn we met goed vertrouwen naar Budde gegaan. Echter kwamen we van een koude kermis thuis. Voorgerecht was goed, hoofdgerecht karige porties en de biefstuk die we medium gebakken hadden besteld was nog rauw. Dessert was keurig opgediend, echter weer aan de kleine kant. Al met al voor drie gangen ruim 4 uur gezeten en 150 euro lichter.

42. Lekker gegeten in Budde, bediening erg vlot.

Eten was erg goed. Wij hebben van de kleine kaart gegeten. We komen zeker terug om ook eens van de grote kaart te eten. Als je met een paar vrienden bent kun je er ook prima een borrel doen aan de bar.

43. Toppertje, goed gegeten en lekker gefeest!

Moeten we vaker naar toe.

Volgens mij wordt het steeds beter bij Budde.

44. Fam. Mulder

Als bezoeker van huisjespark in de buurt even wat gegoogled. Kwamen bij Budde terecht. Ronduit lekker gegeten. Speciale bieren keuze mag van mij iets ruimer, maar ons werd uitgelegd dat ze daarmee bezig zijn en er zouden maar liefst 4 nieuwe speciaaltjes op tap toegevoegd worden. We zijn in december weer in de buurt ( kleintje vakantie met familie) Zekers weten 1x eten bij deze tent. En dan meteen de speciale bieren testen....

45. Ariane van Oerle

Na een fietstocht terechtgekomen bij Budde in Nijverdal.

We wilden iets eten en de vriendelijke bediening adviseerde om - als we van vis hielden- de catch van de dag te proberen.
    Nou, het was werkelijk perfect, de heerlijke gekruide gamba's in combinatie met fijne groenten, daarbij keuze uit aardappeltjes of frites. Heerlijk!

Het nagerecht, Cheese-cake was werkelijk een beleving, nog nooit gehad. Hou deze erin!.

Na enkele uurtjes gezellig te hebben vertoefd zijn we weer naar ons logeeradres gegaan.

46. Helga Bennekom

Afgelopen zondag hebben wij hier met een gezelschap gegeten.

Wij hadden niet gereserveerd maar hoopten nog een plekje te kunnen bemachtigen.

Bij binnenkomst werden wij direct op keurige wijze ontvangen, en alhoewel het erg druk was werd er gelijk een tafel voor ons klaargemaakt.

Het Budde brood, zoals ze het zelf noemen, was heerlijk.

We hadden een keuze gemaakt van de kleine kaart. Het eten was niet alleen meer dan heerlijk, het zag er ook buiten gewoon prachtig uit.

De koffie hebben we buiten gedronken op het zeer fraaie terras, voor de bediening was dit absoluut geen probleem en alhoewel je kon zien dat ze het erg druk hadden merkte je daar niets van. Niets was te veel moeite en ze bleven continu vriendelijk.

We waren hier nog nooit geweest, maar komen zeker een keer terug...top!

47. Marieke de laat

Budde is zeker een begrip in Nijverdal. Een top tent waar er zeker meer van mogen zijn in Nederland.

We hebben hier ontzettend lekker gegeten, en hadden keuze uit een grote en een kleine kaart. Bediening lekker spontaan en vooral niet te stijfjes.

Sfeer was goed, het restaurant en het café zien er gezellig uit.

Ik vind het mooi dat Budde voor iedereen toegankelijk is. Je kunt er een kopje koffie drinken, lunchen, eten, er is een ruim terras en 's avonds is het een gezellige uitgaansgelegenheid voor jongeren.

48. Ik heb een gezellige avond gehad. Het vlees was lekker, maar de groente zat weinig maak aan. En het ijs was geen aanrader, te zuur!

Prijs / kwaliteit vond ik het aan de dure kant.

49. Een top tent!

Samen met mijn man hebben wij heerlijk gegeten en genoten van de gezellige sfeer die er hing. De bediening was goed en de kwaliteit van het eten fantastisch. Jammer alleen dat we aan de andere kant van het land wonen anders zouden wij hier zeker vaker komen.

50. Het cafe is super en absolute aanrader. Ook leuk na het eten. Het eten zelf vond ik tegenvallen (maar niet slecht) en de bediening was ook niet echt vlot. Niet groot en daardoor was de sfeer wel ok.

5,9
  51. Het heeft een naam, dat is hun voordeel. Geen keuze op de kaart en als je een lekker stukje vlees wil slaat de prijs helemaal door.

Bediening is slecht, staan een beetje achter de bar te hangen.

52. Wij hadden het verwenmenu genomen.

Eten was goed bereid, ruim voldoende, mooi gepresenteerd op/in mooi servies, kortom een ruime voldoende.

Daarnaast het wijnarrangement genomen, zeer slecht.

Goekope huiswijnen met weinig karakter, niet goed combinerend met de gerechten, een slap half zoet huiswijntje als dessertwijn, kortom een dikke onvoldoende.

Dan nog de bediening, ze doen hun best, brengen het eten naar tafel, maar dan heb je ook alles gehad.

De bediening is hier zeer slecht, hebben totaal geen kennis van zowel de gerechten als de wijnen en al helemaal niet van serveren, kortom een diepe onvoldoende.

Voor het bedrag wat we moesten betalen is dit restaurant niet de moeite waard om nog eens terug te gaan.

53. Wat een sfeer in dit restaurant! We hebben heerlijk gegeten (vooral de proeverij is een aanrader)en werden door vlotte meiden bediend. We komen zeker weer!

54. Eten was koud en slecht, bediening redelijk. Bier was vies,net boter.

2,3
  55. miranda van aartsen

Hoofdgerecht: na wat je betaald krijg je erg weinig. KLein stuk vlees, patat en sla. Geen warme groente.

3,7
  56. Marjolein

Echt leuk en gezellig om keer uit eten te gaan!!

57. Geweldig leuk restaurant, gezellig, leuke sfeer en top eten!

58. Peter Helmond

1E indruk goed. Het eten overeenkomstig de bediening had ik meer van verwacht.
    Punctueler zijn:beter opleiden!