Zarzuela in Nijmegen

do vanaf 17:00
vr vanaf 17:00
za vanaf 17:00
zo vanaf 17:00

Net iets buiten het centrum van Nijmegen ligt het knusse en gezellige restaurant Zarzuela. Zodra je binnenstapt waan je jezelf in Spaanse sferen en de Spaanse, warme gezelligheid. Wij serveren typische Spaanse en Mexicaanse gerechten waar je heerlijk van kunt genieten in een sfeervolle omgeving met veel kaarslicht.

Dat het hier altijd gezellig is, valt niet te ontkennen. Gasten die hier jaren geleden in hun studententijd kwamen eten, komen er nog steeds. Vaak kun je bij ons genieten van live muziek; zo kun je je even helemaal in Spanje wanen. Bovendien zit Zarzuela aan een mooi pleintje zodat je met mooi weer ook lekker buiten van het zonnetje kunt genieten.

Zarzuela is een klein en knus restaurantje met 45 zitplaatsen, dus om zeker te zijn van een tafeltje, kun je altijd even reserveren. Maar we houden ook altijd wat tafeltjes apart zodat je ook gewoon binnen kunt lopen om te kijken of er nog een tafeltje vrij is. Tevens is er voldoende gratis parkeergelegenheid.

Naast dat je gezellig in ons restaurant komt eten, kun je ook lekker thuis op de bank genieten van onze gerechten. Alle Mexicaanse specialiteiten, paëlla en salades zijn bij ons af te halen. Wanneer je voor 18.00 een van onze Mexicaanse specialiteiten komt afhalen, betaal je slechts € 10,-. Kom je na 18.00 de bestelling afhalen, dan betaal je € 12,50 voor een Mexicaanse specialiteit.

Na lekker gegeten te hebben, kun je altijd je avond verlengen met een van de gezellige cafés in de buurt, zoals onze goede buren van café de Kroon.

Buen provecho!

1391942222 66
1406208571 71
1420474920 71
1513206188 74

1. Heerlijk gegeten voor een prima prijs!
    Er hangt een fijne informele sfeer en de bediening is vriendelijk. Knus restaurant, zeker een aanrader!!

2. Voortreffelijke keuken, bijzonder onthaal.

3. G.yocarini

Lekker goedkoop gegeten, blinkt niet uit maar smakelijk.

4. Gisterenavond overheerlijk gegeten!! Super gastvrije/gezellige/vriendelijke gastheer. Een echte aanrader.

6. Erg lekker gegeten, lekker voorgerecht. We waren alle vier ook zeer tevreden over het hoofdgerecht en meer dan genoeg eten! Genoeg keuze voor de vegetarische mensen! Erg vriendelijk personeel dat hard werkt om iedereen goed van dienst te zijn. Goede prijs kwaliteit verhouding, een leuk klein en gezellig restaurant! Echt een aanrader!

7. Lekkere Mexicaanse schotel gegeten. Prima prijs kwaliteit verhouding. Gezellig sfeertje.

8. Prima restaurant met hele goede prijs/kwaliteitsverhouding. Hele prettige, ongedwongen ambiance met prima bediening. Zeer uitgebreide kaart (te uitgebreid?) met heerlijke, betaalbare gerechten. Ook de paella is heerlijk! We komen hier al vele jaren met grote regelmaat en gaan altijd met een goed gevoel naar huis!

9. Na 2 jaar weer eens gaan eten bij dit restaurant. Lekker dicht in de buurt en eerder goede ervaringen gehad, dus het was geen moeilijke keuze. Toen wij binnen kwamen was het restaurant al vol. We konden even aan de bar wachten met een drankje. Al snel was er een tafel voor ons beschikbaar. We kozen een voorgerecht met verschillende tapas. Dit voorgerecht kwam na 15 minuten. Het was lekker, maar niet erg bijzonder gezien de 15 euro die ervoor gevraagd werd. De mosselen die er bij lagen waren erg taai en droog, haast niet eetbaar. Deze hebben we laten staan en ook verteld dat ze niet lekker waren. Het hoofdgerecht liet lang op zich wachten, erg lang. Na ruim een uur kwam een meneer (vermoedelijk de eigenaar) langs om te vertellen dat het nog 8 minuten zou duren voordat ons hoofdgerecht zou komen. Inmiddels baalden we al dat het zo lang duurde. 20 minuten later kwam ons hoofdgerecht eindelijk. Het hoofdgerecht was erg lekker, niets op aan te merken. De entrecote was perfect gebakken en de kabeljauw met spek was heerlijk. De serveerster vroeg of we mayonaise bij de patat wilden, dat wilden we wel. 10 minuten later hebben we er nog maar een keer om gevraagd, ze was het vergeten. Toen de meneer kwam vragen of het lekker was beaamde we dat, maar vertelde we wel dat we het erg storend vonden dat we zo lang hebben moeten wachten. Hij bood meteen zijn excuses aan. We vroegen om de rekening. Hij kwam terug met de rekening en zei dat hij het voorgerecht van de rekening afgehaald had omdat we zo lang hadden moeten wachten. Dat vonden we erg netjes. Al met al: heerlijk eten (op de mosselen na), vriendelijk personeel, maar je moet er wel rekening mee houden dat het erg lang kan duren.

10. Kom hier al jaren regelmatig. Inmiddels is de prijs/kwaliteitsverhouding erg zoek. De mensen naast ons verontschuldigden zich, dat ze op nog geen meter afstand van ons moesten tafelen, zonder enige privacy. Boven op elkaar gestapeld..wat is de reden daarvan. Bestellen alleen een hoofdgerecht, dat niet al te lang op zich laat wachten. Mijn gamba's waren verbrand. De kok had nog gepoogd dit te verdoezelen, maar de smaak was uitermate smerig. Dit hoor je toch te zien in de keuken, ik betaal 18,- voor dit hoofdgerecht. Vind het onbeschoft dat je dit gewoon uitserveert. De bediening vond het vervelend. De bord gaat mee terug naar de keuken en ik krijg precies het aantal gamba's terug dat ik nog niet had gegeten. Inmiddels hadden mijn tafelgenoten hun bord allang leeg, toen ik nog moest beginnen. Bied dan op z'n minst een bakkie koffie aan voor het ongemak, maar nee niet bij Zarzuela. Helaas, maar mij zien ze er nooit meer.

11. Via via kreeg ik te horen dat je bij Zarzuela lekker kon eten. Helaas gister niet. Een visgerecht voor twee personen viel erg tegen. De kabeljauw was uit de diepvries en daardoor erg smakeloos. De tonijn veel te lang gebakken. De gamba´s en de zalm was wel prima. Jammer dat de gamba´s niet gepeld waren. Het ontbrak daarbij helaas van enig doekje om je handen schoon te maken.

De service was normaal. Echter werd er bijna niet gevraagd om drank en zaten we langer met lege glazen dan volle glazen. Een restaurant moet het toch van de drank hebben?! Ook een bestelling doorgeven van een voorafje werd niet in de keuken gecommuniceerd waardoor we gelijk het voorgerecht kregen. Beetje jammer.

Overall vind ik de prijs voor het eten en de service een beetje tegenvallen en zien ze mij niet zo snel meer terug bij Zarzuela in Nijmegen.

12. We komen hier regelmatig en we gaan altijd heel blij naar huis! Prijs kwaliteit verhouding prima, goede, vriendelijke bediening en vooral lekker eten. Geen haute cuisine, maar dat weet je te voren! Gewoon (H)eerlijk eten!! de tapas en vleesspiesjes vooraf zijn altijd super! Vandaag waren ook de mixed grill & gamba's weer goed.
    Wij komen snel weer terug, groetjes!

13. Helma van Duijnhoven

Afgelopen zondag gegeten bij Zarzuela In Nijmegen. Tot zondag mijn favoriete restaurant uit de regio. Wat een domper. Te beginnen met klef stokbrood!!!! De tapenade zoals op de kaart stond hebben wij niet gezien. Bij het voorgerecht werd stokbrood vergeten. In deze niet erg. Het hoofdgerecht de gamba's van de grill waren koud!! Ik heb er een gegeten en de rest laten staan. De bediening liet te wensen over. Nog voor onze tafel was ingeruimd heb ik betaald en voor mij voorlopig geen Zarzuela meer!

14. Jessica en Sjef

15. De paella is inderdaad geen paella, een echte misser. Ze kunnen 'm nog beter van de kaart af halen op deze manier. De voorgerechten/tapas daarentegen zijn wel lekker. Vooral de gamba's, maar de salade laat ik meestal staan (te zuur aangemaakt). Ik vind de Spaanse hoofdgerechten en de desserts (inderdaad fabrieks ijsjes) te duur voor wat je krijgt. Over de ambiance, die vind ik top. Voor mij de belangrijkste reden om toch terug te komen eens in de zoveel tijd. Maar ik heb vaak lang moeten wachten op het eten. Ook de bediening maakt veel foutjes, aantal keer meegemaakt dat ze niet weten wat ze brengen, dingen vergeten en dat ze de kaart niet kennen.

16. Pieter de Swart

Ik ga er vanavond eten en weet nu al dat het weer lekker wordt.

17. Zarzuela is over het algemeen een heel goed en prettig restaurant waar je in ongedwongen sfeer een lekker hapje kunt eten. Ik ben al vele malen geweest, nu even niet omdat de kaart niet of nauwelijks verandert en dat is jammer.

Maar ik ga er zeker weer komen!

18. aimee

19. Dennis

Mijn ervaring bij zarzuela is meer dan goed! De bediening is heel vriendelijk en het eten is er erg lekker. Ikzelf heb er mexicaans eten op wat qua prijs/kwaliteit verhouding erg goed is! ( voor 6 uur is het 10 euro ) en je krijgt een heel erg vol bord met eten.

Ook al was het behoorlijk druk toch kwam het eten mooi op tijd.

Wel een tip: reserveer op tijd! Want ik kon niet meer reserveren, omdat ze een deel van het restaurant vrij laten voor gasten die het op goed geluk proberen? Dit heb ik gedaan, maar moest hierdoor wel even aan de bar wachten.

Ook de sfeer was er erg gezellig en ze hebben een groot terras!

Al bij al goed gegeten!

20. Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst bij dit Spaans eethuisje met vrienden gegeten. En dat terwijl ik toch al zo'n 4 jaar in Nijmegen woon. Heb echt een superavondje gehad! Ik ben zeer tevreden over de sfeer, de bediening en het heerlijke eten...

Zarzuela is echt een aanrader voor een ieder die houdt van lekker eten in een knusse warme mediteraanse ambiance! Top!

21. Met dochter en haar vriendje gezellige vrijdagavond eten. Ik bestel paella, zoals al vele malen hiervoor in de 20 jaar dat ik af en toe in Zarzuela eet. Een paella met zeer veel groente, een kluifje kip, twee grote, maar nog licht bevroren mosselen, veel paprikasnippers en boontjes? Wat ontbreekt is de kruiden, geen saffraan te bekennen.

Ik eet, want heb trek. Bij de afrekening op de vraag: Alles naar wens? Is mijn dochter tevreden en vriend ook, alhoewel de pollo wat te zout was. Ik kijk de bedrijfsleider aan en vraag: Wilt u feedback? Ja. Kort door de bocht zeg ik hem dat dit de slechtste paella is die ik ooit in Zarzuela of elders gegeten heb. Bedrijfsleider draait zich om en brengt stuurs de rekening. Kijk naar zo'n zaak ga ik niet meer terug.

22. Gezellig- Echt lekker- goede prijs...Zarzuela is top hot lekker!

23. Gezien de zowel positieve als negatieve recensies maar 4 maal daar gaan eten om een juist oordeel te kunnen vormen. Zo'n beetje door de menukaart heengewandeld met 4 personen. Wij zijn bijzonder positief. Uitstekend gegeten en gedronken. Goede bediening. Tja, misschien hebben sommige mensen het niet getroffen. Dat kan. Die ervaring zul je in elk restaurant hebben. De ene keer super, de andere keer minder. Hier in ieder geval alle keren uitstekend. Ik ga hier vaker en als het eens minder is zal ik het ook melden.

24. Goed restaurant, veel voorgerechten besteld en eigenlijk als tapas gegeten! Waren erg lekker! Voor herhaling vatbaar.

25. Welke dag van de week je hier ook komt... altijd druk!

De helft van de tafels kan gereserveerd worden, voor de overige tafeltjes zul je redelijk op tijd moeten komen om plaats te hebben.

Dit Spaans restaurantje is een van onze favorieten in Nijmegen. Doe met je bestelling niet te moeilijk. Neem gewoon een van de Mexicaanse schotels van rond de 12 euro, dan zit je altijd goed! Prijs/kwaliteit +++.
    Ook de voorgerechten heerlijk.

Sfeervol en gezellig.

26. annelies van oordonk

Zarzuela is top!

Ik heb een trip naar Turkije gemaakt afgelopen week om een recensie bundel samen te stellen voor de lonely planet. Toen ik thuis kwam na een vermoeiende reis, nam een vriendin me mee naar restaurant Zarzuela. Wat een ontdekking! Een restaurant met een leuke sfeer, goede bediening en goed eten ( de lamshaasjes in tomaten basillicum saus is een aanrader). Voor een goede avond uit eten in een sfeervolle omgeving, begeef uw zelf naar de daalsweg 359.

27. Roos 46 punten

Gisteravond op uitnodiging van een vriend bij jullie gaan eten.

Heerlijk buiten op het terras genietend van een goede witte huiswijn.

Het voorgerecht ging, maar het hoofdgerecht, zeker van mijn vriend, was om te huilen.

Hij had een kalfsoester, die was nog taaier dan mijn schoenzool.

Een meisje uit de bediening ermee teruggestuurd, komt terug met een verhaal dat het aan het vlees ligt, daar hadden ze af en toe last van, nou ja.... Kalfsoester moet boterzacht zijn, je hebt een goede kok of niet maar ga iemand niet van alles op de mouw spelden. Dus....erg slecht, zeker als ze je niet tegemoetkomen. Dus mensen geen kalfsoester bestellen....

28. Afgelopen vrijdag dit restaurant voor het eerst bezocht. Prettige sfeer en bediening. Helaas was onze keuze: Paella voor 2 personen absoluut een misser. Ronduit slecht. Een hele hoop diepvries boontjes, nog meer mosselen en inktvisringen en voor ieder een kippenpoot tussen het geheel wat rijst. Onderin de pan dreef de rijst in water. Een smakeloze drap. En dit als Paella op de menukaart zetten.

Over de andere gerechten op de menukaart kan ik niet oordelen maar in dit restaurant moet je absluut geen paella bestellen.

29. miranda vennema

Dit is nou werkelijk mijn favoriete restaurant!

Het is er altijd een gezellige bedrijfigheid, vriendelijke bediening en smaakvol eten waarbij je op moet letten dat je je vingers er niet bij op eet! Jammer dat er niet altijd plaats is, en voor grote groepen niet altijd ruimte. Daarom is reserveren een must.
    Ook de toetjeskaart mogen ze wat mij betreft iets meer uitbreiden er staat alleen ijs op!

Maar verder niets dan goeds over dit heerlijke Spaanse pijpelaadje in Nijmegen Oost!

30. Snelle bediening.

Was lekker en gezellig. Op terras gezeten. Heerlijke visgrill-mix, warm, van binnen smulzacht maar op temperatuur, wat (te) ruim in de olie. Goede friet erbij, krokant gebakken.

Nadeel: na het eten kun je niet te lang blijven hangen: vanaf 10 uur kwamen ze niet meer vragen of we nog wat wilden drinken en een half uurtje later werden we verzocht of we konden vertrekken (er waren inderdaad nog weinig gasten, maar er was nog genoeg te doen voor ze aan opruimwerk enzo...).

31. Van de week gegeten, tapas besteld en niet gekregen. Een bordje met wat koude uit de verpakking gehaalde vlees waren en dergelijke. Dit zijn geen tapaaaaaas! Schaam je. Dan als hoofd gerecht paella ;rondom slecht. Ten eerste gewone rijst in plaats van paella rijst, geen draadje saffraan kunnen ontdekken. De rijst word zeker gekookt met kurkuma of zoiets? Diepvries groenten en vis. Dat proef je gewoon en dat zie je aan de structuren, de kip was wel lekker maar daar hoef je geen kok voor te zijn. De postres of te wel dessert. Fabriek ijsjes. Sorry, het spijt mij zeer, ook hier kan ik me niet positief over uitlaten. Rondom slecht.

32. hein wentholt

heerlijk gegeten afgelopen weekend, het was gezellig druk en we moesten even aan de bar wachten, daar hebben we onze keuze laten vallen op garnaaltjes in knoflook en vleesspiesjes van de grill.

Superlekker en niet duur, hierna een paella zoals ik hem in spanje niet ben tegengekomen, erg lekker, en partner had grote gegrilde garnalen van de grill. Het was super gezellig en knus. Heerlijke spaanse huiswijn.

Kom zeker weer terug!

33. Poosje geleden gegeten. Voorgerecht prima, hoofdgerecht beviel echt niet, maar daar werd zeer goed op gereageerd, complimenten. Reden om terug te komen: je bent wel gast en ze verdienen een tweede kans. De metgezellen hadden overigens wel prima gegeten

34. heb er laatst gegeten op een vrijdag avond roduit slecht eten was alles behalve spaans/mediteraans tafel veel te dicht op elkaar t enige licht puntje was de vriendelijke maar knullige bediening jammer

35. Was dat echt paella of een mislukte nasi ? GADVER.. echt niet te eten. Ik vraag me af of de kok weleens paella heeft geproefd of gezien... Dan weet deze ook dat de rijst niet wit hoort te zijn.. smakeloos en GEEN paella.. Jullie moeten je schamen!En wat deed dat smakeloos gefrituurde kippenpootje op mijn bord ? Zonde van mijn 14 euro !Voorgerecht was wel lekker , grote tijgergarnalen met spek.. Maar mijn avond vol verwachting is absoluut verpest door de paella ... wat dacht de kok in hemelsnaam !! Voor mij NOOIT meer zarzuela.. er zijn echt betere eettentjes in Nijmegen oost...

36. Heerlijke sfeer.
    Lekker eten.
    Wat wil je nog meer

37. patrice

heb er heerlijke tapas gegeten. zo lekker dat ik binnenkort weer ga. hebben ook een leuk buitenterras.

38. voorgerecht: iets anders dan besteld, de smaak: te zuur.
    wijn: vergeten te brengen. Hoiofdgerecht: duurde erg lang. Kwaliteit hoofdgerecht: te hard gebakken, ietwat aangebrand, sla was echt oud: bruin.

39. Menno & Diana

Eten is prima!.. lekkere spaanse gerechten.
    Bediening is jong,fris en leuk dus dik in orde!
    de Ambiance is knus en gezellig zoals het hoort.
    prijs/kwaliteit is prima in balans en dus zeker een bezoekje waard.. vanavond gaan wij weer eens genieten aldaar. de Groeten!

40. charlotte

het gezelligste en knuste restaurantje van nijmegen, prima eten en goeie vriendelijke bediening, zeker een keer gaan eten!

41. danielle

Prima tent. Goeie kaart. Leuke eigenaar. hart voor de zaak. bediening ook aardig maar weinig ervaring (leeftijd).

42. Leuk klein restaurantje midden in Nijmegen Oost. erg leuk op vrijdagavond de gitaarmuziek. let op! Reserveren is zeker een aanrader!