Tante Koosje in Nijmegen

Heerlijk en gezellig eten bij je lievelingstante!

Gratis parkeren!

di 17:00 - 22:00
za lunch 12:00 - 16:00 diner 17:00 - 22:00
zo lunch 12:00 - 16:00 diner 17:00 - 22:00

Omschrijving

Een romantisch diner voor twee in de serre met haar kleurrijke Portugese tegelvloer of met de hele familie aan de houten stamtafel in het midden van het restaurant. In de zomer is het heerlijk toeven op het ruime terras met een lekkere rose en s'winters gezellig binnen waar op de muren talrijke rozen zijn gedrukt die de sfeer van eten bij tante Koosje nog eens extra benadrukken.

Prijzen

1532035004 75
1587762005 71
1621198206 74

1. Dorothee Dahl

Wij waren enorm teleurgesteld en zullen dit restaurant zeker niet meer bezoeken. Het eten was onder de maat (amper gekruid, kleine portie, verre van restaurantkwaliteit). De Spana copita was een prakje van doorgekookte spinazie en droge filodeeg en toen wij met de bediening daarover in gesprek gingen reageerde zij flauw en deed er niets mee. De friet was hard en droog en leek op friet die afgekoeld en meerdere keren opnieuw werd gefrituurd. De salade stond kennelijk ook al langer te wachten op zijn inzet, alles was doorgetrokken en smaakte niet verfrissend.
    Het was te koud in de serre en ook het nagerecht overtuigde niet. De prijs kwaliteit verhouding is slecht, alle bijlagen moeten apart worden besteld, daardoor zijn de hoofdgerechten behoorlijk prijzig.

5,1
  2. Lies Vester

Wij werden vriendelijk en snel geholpen. Leuke sfeer.
    De klassieke asperges waren lekker maar zonder de traditionele beenham. Maar alla. Wel tegen de eigenaar gezegd… Mijn man genoot vd bavette v ossenhaas. Daarna smakelijke desserts. De rekening liet zien dat er v d frietjes en krieltjes p portie 3.50 (= € 7) werd berekend terwijl dat vlg mij gewoon bij het hoofdgerecht hoort. Dat viel tegen. Verder goed restaurant…

3. Monique Kootstra

Heerlijk gegeten. En fijne, gezellige sfeer en heel vriendelijk personeel. Een echt aanrader!

4. Na een heerlijke wandeldag in de omgeving ploften we neer op het terras bij tante Koosje, omdat de bus pas over een uur kwam. Vlotte attente bediening, lekker gegeten en toen heel voldaan met de volgende bus richting Nijmegen Centrum gegaan. Blij dat we hier gegeten hadden en niet in de stad nog op zoek moesten naar een plek.

5. Fijnproever

6. Vanavond weer héérlijk verwend door het gezellige team van tante Koosje. De gerechten waren voor ons allemaal smaakvol bereid en de bediening was top!!!

7. Ap Willemsen

Gewoon gezellig, lekker, vriendelijk en sfeervol. Niets aan toe te voegen

8. We wilden gisteren wat eten en drinken bij Tante Koosje, het zag er zo gezellig uit. Het is een kleine gelegenheid, met een zeer warme gezellige uitstraling, hetgeen voor ons de reden was om daar wat te eten en te drinken maar we waren iets de vroeg. Ober stond bij de ingang, maar liet ons niet binnen en wees op het bordje. Erg jammer dit, we zijn naar de eerstvolgende gelegenheid gegaan. Daar werden we hartelijk ontvangen ondanks dat het 10 min voor openingstijd was. De gastvrijheid van het personeel, zorgt dat we Tante Koosje de volgende keer overslaan.

4,5
  9. Op 18 juli 2019 gegeten bij Tante Koosje nadat ik een uur daarvoor telefonisch had gereserveerd voor twee personen. Teleurstellende ervaring. Een uur moeten wachten op het eerste gerecht. Volle tafels om onze tafel werden gedurende de drie uur dat wij hier dineerden niet afgeruimd. Nadat wij door een regenbui verhuisden naar een overdekte tafel werd bestek van deze tafel verwijderd op het moment dat wij ons hoofdgerecht aten. Bij afrekenen werd onderkend dat wij lang hadden moeten wachten maar dit werd op geen enkele wijze gecompenseerd of netjes afgehandeld. Zoals eerder gezegd een teleurstellende ervaring bij Tante Koosje en niet voor herhaling vatbaar.

3,6
  10. Ontzettend gezellige plek!
    Maar prijzig. Weinig groenten rauwkost bij hoofdgerecht.
    Zeer minimalistisch. Je moet alles apart erbij bestellen helaas!
    Fijne bediening!

11. Marie-Anne

Een fantastisch verzorgde avond voor mij en mijn gasten. Wij kozen voor het verrassingsmenu en het was top. Vooral het voorgerecht (vis)! Al met al een restaurant om naar terug te komen maar tevens was dit voor mij een onvergetelijke avond. Dankzij de bediening en de keuken brigade !

12. Jan Hendrik

13. Ria Beckers

Nina, een restaurant om trots op te zijn! Wederom een verrassend bord eten, heerlijk wijntje en prettige bediening. Kortom een perfecte plek voor een avond genieten!

14. Prima restaurant met zeer attente bediening, goede prijs/kwaliteit. Kortom echte aanrader.

16. We komen hier regelmatig eten. Sfeer goed, gezellige inrichting. Het eten smaakt altijd goed, goede prijs kwaliteit. Bediening is zeer netjes.

17. Prachtig restaurant! Schitterende aankleding. Het eten smaakte bijzonder lekker. Alleen het kindermenu viel wat tegen. We hebben dit opgemerkt en dit werd door de uiterst vriendelijke serveersters zeer goed opgepakt. Zeker voor herhaling vatbaar.

18. Weinig keus omdat we met een groep waren. Eten duurde lang. Hoofdgerecht was echt niet lekker. Bediening redelijk. Voor mij geen herhaling bij tante koosje!!

19. Edwin

20. Voorgerecht was heerlijk. Bij het hoofdgerecht hadden we hertenbiefstuk en Tournedos. Nog nooit zo'n mals stuk vlees gegeten. Het mes gleed er doorheen als door boter. Bij de biefstuk zat eigenlijk zuurkool. Lust dat niet dus er kwam in tweede instantie iets bij maar wat het nu was is mij niet uitgelegd. Ik had al gevraagd of er iets anders bij kon maar dat was men vergeten in eerste instantie. Volgens mij was het aardappelpuree met uien en iets met kaneel. Nagerecht was lekker.
    In de serre galmt het heel erg. Vooral voor mij die al wat doof is, is dit wel hinderlijk. Ik kon de mensen twee tafels ernaast wel verstaan maar mijn eigen vrouw moeilijk. Ook het bedienend personeel heeft er last van en verstaat je moeilijk.
    We zijn er een keer geweest omdat het op een steenworp van ons huis is maar voor ons blijft het bij dit ene bezoek.

21. Prima eten op een mooie lokatie

22. Geweldig restaurant! Sfeervol ingericht, heerlijk eten, mooie locatie! Genieten!!!

23. Voorgerechten en nagerechten waren heerlijk, hoofdgerecht viel echter tegen!
    Bediening leek aanvankelijk prima, echter (bedrijfsleidster?) erg onvriendelijk en snauwend onder elkaar, schreeuwen/met stemverheffing spreken naar personeel in bediening en keuken, service hierdoor onder de maat en sfeer voelde beladen!

24. Jan van Rooden

Jammer, zou een leuk restaurant kunnen zijn, als de bediening ook aandacht zou hebben voor de gasten. Eten is redelijk tot goed, maar vooral de toeslagen op de menu's zijn belachelijk; € 7,50 extra voor een lamsvacht of gevulde ravioli, waardoor afhankelijk van het gekozen voor- en nagerecht de totaalprijs voor het menu (€ 35 in dit geval) hoger kan uitvallen dan wanneer je de afzonderlijke gerechten zou betalen. Dit opgeteld bij de matige tot slechte bediening maakt, dat ik niet meer bij Tante Koosje zal gaan eten.

25. Marcel Bulten

26. Slechte ervaring helaas.
    Na een redelijk voorgerecht erg lang moeten wachten op het hoofdgerecht wat niet eens warm was!
    Op het glas zat nog lippestift??!! Smakelijk...
    Voor mij zeker geen herhaling

2,1
  27. F Lavrijssen

Wat een gezellig sfeervol restaurant!
    Zeer vriendelijke bediening.
    Heerlijk 3 gangen gegeten met een mooie fles wijn.
    Wij komen zeker terug.
    Echt een aanrader!

28. michael

Ik hoorde lovende verhalen over het eten. Wij daarheen en daar echt slecht gegeten.
    Een gerecht voorschotelen waarbij rauwe stukjes keiharde smakeloze bietjes een stukje ei en wat sla, te triest voor woorden.
    Rare smaak aan de chocolade flensjes. Aan de spagetti zat een vieze kokos nasmaak.. ik vroeg de Entrecote medium, was gewoon rauw en koud.

Ik ga er nooit meer eten

29. Bijzonder sfeervol, lekker en gezellig gegeten bij tante koosje.
    Ondanks dat we in een andere plaats een hotel hadden reden we terug naar dit knus uitziende resteaurant waar we onderweg langskwamen. De bediening was tot de deur toe vriendelijk, de kaart origineel en de gerechten smakelijk. 24,95 voor 3 verukkelijke gerechten, een aanrader!

30. Prima eten in een heel gezellig restaurant met goede, vriendelijke bediening en een perfecte reserveringsservice.

31. familie Kelder

heel gezellig, gastvrij restaurant, voortreffelijke bediening,
    heerlijk eten, echt een avondje uit.

32. joke van rijn

Heerlijk gegeten, maar absoluut niet rolstoel toegankelijk. Bij de reservering gezegd: een elektrische rolstoel was geen probleem, nou we konden amper binnenkomen. Gasten moesten opstaan anders ging het niet, veels te kleine ruimten voor een rolstoel, naar het toilet ging helemaal niet en draaien ook niet, en dat onderaan het st maartenskliniek verwacht je toch iets anders, jammer, verder was het goed maar wij komen er nooit meer.

33. Een gezellig restaurant, goede sfeer, en heerlijk eten. Een echte aanrader en mijn favoriet! De prijs / kwaliteit verhouding is zeer goed: voor relatief weinig geld krijg je heerlijk eten. De gerechten smaken goed, het vlees is mals en de presentatie is netjes. Wel kleine porties, maar dat vonden wij prima en voor weinig geld (25 euro) heb je een driegangen menu. Voldoende tijd tussen de gangen. Genoeg keuze op de kaart. Vriendelijk personeel. Dus zeker het proberen waard!

34. Afgelopen zaterdag bij Tante Koosje gegeten.

-Sfeer erg gezellig ingericht.
    -Eten was goed, biefstuk had wel erg zachte smaak, had ik zelf iets pittiger verwacht. Het was een mooi stukje vlees.
    -De aubergine taart was erg lekker, had tikje groter gekund voor een hoofdgerecht.
    -Goed wijnadvies.
    -Top was het dessert wafels met heerlijk ijs en noten.

35. Perfecte avond gehad bij Tante Koosje. Zakelijk diner in de serre. Heerlijk gegeten met genoeg tijd tussen de gangen. Prima wijnen (& advies) bij de gerechten. Goede sfeer en erg attente en vriendelijke bediening. Complimenten voor de keuken! Een echte aanrader. 1 van mijn favourieten in Gelderland

36. Zaterdagavond 7 april met 4 pers. gegeten bij Tante Koosje. Bij Binnenkomst stond de gastvrouw ons al op te wachten (terwijl het toch druk was), een perfect, warm onthaal. We voelden ons er direct thuis. De sashimi als voorgerecht was voortreffelijk! Als hoofdgerecht namen we de aerdtbiefstuk en 1x zeewolf. Ook deze was perect! Bij het toetje vergat ik door te geven dat ik allergisch ben voor cacao.... ik had er erg in toen het werd geserveerd.... dit was geen enkel probleem en binnen 2 minuten stond er een compleet nieuw grand dessert! De tijd tussen de gerechten was perect, niet te kort, niet te lang. Verder perefecte vriendelijke bediening. Alles bij elkaar maakt dat we een heerlijk avondje uit hebben gehad en onze verwachtingen sterk zijn overtroffen! Als de rekening dan ook nog mee valt is dat een mooie afsluiting van een supergezellige avond! Wij komen zeker snel terug! Ik ben zeer kritisch maar hier kan ik alleen meer een tien voor geven!

37. Gisteren gegeten bij Tante Koosje. Ambiance was sfeervol en het eten was prima. Geen uitgesproken smaken maar niets op aan te merken. Service was minder. Lang moeten wachten op gerechten (1 uur na binnenkomst pas voorgerecht). Na afloop een kopje thee zat er ook niet meer in, na ruim 15 minuten gewacht te hebben totdat de ober terug zou komen om de bestelling van de theekaart op te nemen maar de moed opgegeven en huiswaarts gegaan.

38. Zeer sfeervol restaurant met een hele fijne en alerte bediening. En het eten was ook nog goed! Helaas pasten de chocolaatjes bij de koffie er niet meer bij!

Joop

39. Anne Marie

Tante Koosje is een restaurant dat ook voor de vegatariërs wat lekkers weet te bereiden! Heerlijk gegeten zaterdagavond, een spontane bediening en een knusse entourage. Voor herhaling vatbaar!

40. Al jarenlang mijn lievelingsrestaurant in Nijmegen! Als grote genieter ben ik altijd weer blij met de keuze voor de kleine genieter, kleine porties zodat ook ik 4 gerechten soldaat kan maken.

41. Als restaurateur wil ik graag reageren op onderstaande recensie. Ik kan in de slechte beoordeling helaas een aantal zaken niet duidelijk krijgen en het is dus moeilijk om op detail te reageren op de kritiek. Zo lees ik bijvoorbeeld niet terug wat voor een gerechten er zijn genuttigd en wat er dus niet gaar is geweest. Ook ben ik benieuwd wat er wordt verstaan onder veel te lang wachten. Voor de ene persoon is een half uur te lang voor een ander tien minuten.

Het enige dat ik kan aangeven is dat ik samen met mijn team streef naar een zo goed mogelijke service met bijbehorende prijs/kwaliteit verhouding. Erbij moet gezegd dat er natuurlijk ook wel eens iets niet goed gaat, dat zal geen verrassing zijn. Maar ook dan doen wij er alles aan om op een zo goed mogelijke manier fouten te herstellen ook als we daarvoor diep door het stof moeten. Het moet dan wel voor ons duidelijk zijn dat we tekort zijn geschoten, in de meeste gevallen kunnen we dat zelf signaleren en zullen we daar actie op ondernemen. Echter als dat niet het geval is zal de ontevredenheid moeten blijken uit een reactie van onze gasten. Het is jammer als die reactie anoniem via een site als deze wordt gemeld, niet eens omdat we daar dan heel ziek van zijn maar met name omdat het op dat moment zo moeilijk is om een fout of ontevredenheid te herstellen.

42. Slecht! We hebben heel lang op ons eten moeten wachten. En na het voorgerecht,wat ook nog eens niet eens lekker was, weer erg lang moeten wachten op ons hoofdgerecht.
    Het nagerecht hebben we maar niet meer genomen, want we wilden ook een beetje op tijd naar huis. We gaan nooit meer bij jullie eten. O, ja, het hoofdgerecht was ook niet eens gaar.
    Ik had toch betere verwachtingen bij dit restaurant.

43. Een maand geleden bij Tante Koosje gegeten met een gezelschap van 4 personen. Wat direct opvalt is de oudhollandse, ongedwongen sfeer. Hoewel je er van moet houden (het is ook wat 'poppenhuis' achtig met die roze roosjes en dat blauw) heeft het wel iets.

Het restaurant is opgedeeld in verschillende gedeelten en afhankelijk waar je zit maakt dit wel de sfeer van de avond. In de serre zit je eigenlijk het beste. Wat meer privé maar niet te veel achteraf. In het midden, direct bij binnenkomst zit je aardig centraal maar is het qua akoestiek vrij druk en rommelig. Plus je zit direct bij de inloop. Omdat bij ons zowel serre als middengedeelte vol waren -wij hadden wel gereserveerd- kwamen bij uit bij de derde optie: wat meer achteraf in een soort kleinere kamer. Daar konden we plaatsnemen aan een tafeltje wat helaas wel wat 'weggedrukt' was.

Er was in het middengedeelte van het restaurant een groot gezelschap aanwezig, waardoor de bediening erg druk in de weer was. Wij voelden ons wat 'vergeten'. Dit bleek ook zo te zijn toen wij zo'n 45 min op de wijnkaart moesten wachten. Er zijn ook niet voldoende wijnkaarten aanwezig in het restaurant, waardoor je samen moet delen met andere tafels. Een beetje apart. Kleine aanpassing, lijkt me?

Als voorgerecht hadden we driemaal sushi, eenmaal de carpaccio. Ook hier moesten wij lang op wachten. Eenmaal opgediend, bleek (toch wel een doodzonde) de rijst in de sushi verre van gaar! Het waren ook drie wat eenzame inspiratieloze hoge torentjes van vooral veel rijst, een plakje zalm en komkommer. Wasabi ontbrak ook. Dit was vervangen door een wat zachtere, maar in onze ogen te vette mayonaise. Alledrie vanwege vooral de rijst retour gezonden. De kok gaf ook toe dat het íets te snel van het vuur was gehaald en niet gaar was.

Na enige tijd (de carpaccio keek mijn schoonmoeder wat treurig aan vanaf haar bord) verscheen de ober, met het verhaal dat de sushirijst op was! We moesten dus snel iets anders bestellen. De niet gare sushirijst maakte plaats voor een salade met kalfsvlees, tomaat met krab en nog een carpaccio. Wat schetste wel onze verbazing een kwartier later werd aan andere tafels wel sushi geserveerd.

Vol goede moed gingen wij dus voor alternatief b. Helaas was de krab vrij fantasieloos en niet op smaak gebracht. Ook de carpaccio was geen smaaksensatie en deed wat 'kaal' aan. Het kalfsvlees tenslotte was prima, echter wel steenkoud doordat het direct uit een zeer koud afgestelde koeling kwam. So far, not so good.

Op naar het hoofdgerecht. Fazantborst en fazantbout waren lekker, maar ook wat flauw en vettig. De entrecote was prima. Een klein bolletje andijviestamp met zoete jus erbij is lekker hollands en bijpassend bij het restaurant.

Nagerechten waren voor ons de Balgoyse appel, kaasplankje en de chocoladepizza. De appel was niet heel bijzonder, de chocolade'pizza', een punt chocoladetaart met een bolletje chocoladeijs en 2 bolletjes chocolademousse, was vooral machtig. Het kaasplankje van 9 euro bleken 4 heel kleine schaafjes kaas te zijn met wat verse vijgen ernaast die ons wat tegenviel.

Al met al hebben viel ons deze avond wat tegen. Derhalve zijn ook de scores hiernaar. Tante Koosje heeft een goede naam, maar mag opletten oog te blijven houden voor haar klanten!

5,1
  44. Naar onze mening heeft Tante Koosje een prettige, ongedwongen sfeer. We hebben heerlijk op het terras gezeten (leuke stoeltjes) en de bediening was erg vriendelijk. Ook hebben wij ontzettend genoten van het eten. De tournedos waren super mals en conform onze wensen bereid. Prima porties en mooi opgemaakte borden.

Wel moeten we erbij zeggen dat wij er vroeg waren (rond 17.30u) en dat hierdoor de keuken en de bediening de tijd hadden voor ons, het was nog niet zo druk.

Kortom: heerlijk gegeten, 3-gangen en dat voor 27,50 p.p.

45. Ik was hier vandaag wezen eten met mijn peettante.

Het was druk maar het personeel liep de benen onder het lijf vandaan. Geweldige sfeer, snelle en vriendelijke bediening en heerlijk eten.

We hadden het 4-gangen verrassingsdiner gekozen en het was voortreffelijk! We hadden allebei een mengeling van vlees en vis.

Allemaal goed bereid en de maken waren perfect op elkaar afgestemd.

Ik heb een heerlijke avond gehad want we werden vanaf het begin tot het eind goed bedient!

Ik kom hier zeker terug!

46. Marieke

Onlangs hier met een groot gezelschap gegeten. Leuk restaurant, gezellige inrichting. Helaas erg weinig parkeerplaatsen op eigen terrein. Het alternatief is op de - drukke! - Berg en Dalse weg een plekje zoeken. Jammer.

Eenmaal binnen bleek de bediening prima georganiseerd. Niet lang hoeven wachten.

Eerst kwam een drankje en daarna wat stokbrood en hapjes op tafel. Gerechten konden van het bord worden gekozen. Vooraf had ik carpaccio, die prima in orde was. Het hoofdgerecht, een combinatie van vis, vond ik een beetje laf smaken. Het nagerecht was een toetje van het huis. De drie bolletjes ijs / pudding smaakten als uit een pakje, met veel conserveringsmiddelen. De thee na was wel weer prima in orde: er kon zelfs van een theekaart worden gekozen. Er werden chocolade bonbons bij geserveerd in een ouderwetse etagère, helemaal in stijl.

Het pand is grotendeels intact gelaten, je hebt echt het idee in een oud huis te zitten. Er was slechts een damestoilet, dat bovendien veel te krap was. Ook ontbrak een fatsoenlijke garderobe. Zonde.

Op het bord stonden geen prijzen vermeld, maar ik schat dat we voor zo'n veertig euro per persoon hebben gegeten. Voor dat geld krijg je een leuk restaurant, met prima bediening en over het algemeen redelijk goed eten. Al mag het wel iets meer fantasie hebben en wat meer met verse ingrediënten worden klaargemaakt.

47. Het eten is hier echt top, ze hebben heerlijke wijn. En daarbij is de bediening erg gastvrij. Zeer gezellige locatie ook!

48. Van schaijk

Gister avond met een vriendin lekker gegeten bij tante Koosje. We zaten gezellig in de serre en zijn begonnen met een heerlijk glaasje prosecco en wat brood. Vooraf hebben we de carpaccio genomen, op aanraden van andere vrienden omdat ze hier de allerlekkerste zouden hebben... En daar hadden ze helemaal gelijk ik. Gezellig ook een flesje gruner veltliner gedronken en wat een mooie wijnkaart hebben ze hier. Hoofdgerecht hebben we voor vis gekozen en deze was ook prima en het was ook meer dan genoeg met de salade en de frietjes erbij.
    Hebben ervoor gekozen om samen 1 dessert te nemen, maar toen we achteraf koffie bestelden had dit helemaal niet gehoeven omdat we hier een heerlijke toren van snoep bij kregen. Het ziet er ook erg gezellig uit allemaal. Wij hebben een gezellige avond gehad met z'n 2en en hebben weer lekker kunnen bijkletsen. Dit gaan we zeker vaker doen.

49. Afgelopen weekend heerlijk gegeten bij tante Koosje. Bediening was heel erg vriendelijk en we hebben met z'n vieren een fantastische avond gehad.

De prijs-kwaliteit verhouding was erg goed. Lekkere carpaccio vooraf en lekkere tournedos als hoofdgerecht.

Al met al maakte de goede sfeer en het lekkere eten het een late avond en heeft ons overtuigd nog eens terug te komen.

50. 15-02 voor de tweede keer eten bij Tante Koosje en wederom een geweldige avond!

Samen met 2 vrienden op aanraden van de leuke heer in de bediening (eigenaar?) gekozen voor het surprisemenu drie gangen. De dames hadden zin in kleinere porties, geen probleem, menu werd hierop aangepast.

Prima wijnadvies bij vis en vleesgerechten.

Voorgerecht van makreel was erg verrassend, licht gestoomd met een wasabidressing, mmmmmmm.

Eén tafelgenoot kiest voor vegetarisch en ook hiervoor een verrassend smaakvolle salade van grilgroenten met labne en pecorinokaas.

Hoofdgerecht vlees van friander kalf was prima van smaak, lekker puur met zoete uitjes. Koffie met een mooie toren met veel snoepjes, was helemaal af.

De rekening voor 4 was 157,00 euro. En dat was niets teveel voor deze aangename avond met vrienden.

Tante Koosje, wij komen snel weer!

51. Zijn hier een aantal weken geleden met 4 personen wezen eten, (medio januari) en het is ons absoluut niet bevallen.

We hadden verschillende goede verhalen gehoord en om eens een keertje niet in 'de stad' te eten zijn we hier naar toe gegaan.

Helaas, want het was echt een tegenvaller!

3 personen hadden vooraf carpaccio, was prima, niets op aan te merken, maar hoeveel kan daar nu ook fout mee gaan..

Als hoofdgerecht 2x vis, 1 open lasagna en een tournedos.

Welgeteld 1 hoofdgerecht was oke, dat was een van de visgerechten.

Het andere visgrecht was veel te droog waardoor je echt moeite moest doen om het weg te krijgen. De lasagna was niet om op te eten, er zat een ondefineerbare vulling in die de bediening ook niet nader kon toelichten. De tournedos was niet op temperatuur en je had een stalen kaak nodig om daar door heen te komen.. Echt slecht! En voor dat geld!

Bij het afhalen van de nog halfvolle borden vroeg de bediening of het had gesmaakt, waarop we eerlijk vertelden dat dat niet het geval was geweest. Ze vroeg wel netjes door waar dat aan had geleden en ook daarop antwoord gegeven, om vervolgens met de borden de keuken in te verdwijnen. Er kon niet eens een kopje koffie of excuus vanaf!

We hebben meer dan €140 af moeten rekenen, dan verwacht je op zijn minst fatsoenlijk eten en als dat niet mogelijk is een kopje koffie van de zaak.

Wij gaan hier nooit meer heen. Jammer, de tent ziet er wel erg leuk uit.

2,9
  52. Afgelopen weekend gegeten bij Tante Koosje. Het viel allemaal erg tegen. Het voorgerecht een salade met Cogels, er zat weinig smaak aan en de salade was ver te zoeken! En dat voor 10 euro? Je verwacht er dan toch iets meer van!

Vooraf brood besteld, er lagen precies 6 kleine sneetjes brood ons aan te staren. (we waren met z'n vieren) We werden er een beetje triest van.

Het tijdstip tussen voorgerecht en hoofdgerecht duurde te lang! We hadden gewoon "trek".

Het hoofdgerecht had ik een gestoofde kabeljauw, ook weer smaakloos. De frietjes kwamen te laat en een heel klein bakje salade keek ons vieren zielig aan! Dus geen garnituur op het bord of verse groenten werd er bij geserveerd. Bij een gerecht van 18 euro verwacht je toch meer aandacht en zorg! Ook mijn mede tafelgenoten vonden het eten smaakloos, alleen de biefstuk was wel smakelijk.

We zaten in de serre en de vloerverwarming stond op 30 graden of zo? Het was niet te houden van de hitte en heeft ons avond uit met vrienden echt een beetje verpest! We voelde ons allemaal oververhit en konden onze leuke gesprekken niet hervatten. Het kwam niet door de wijn, want we hebben vaak op het droge gestaan.

Ook voor het tafelwater moesten we betalen (een beetje flauw hoor). Mijn man had het weekmenu besteld en op de eindrekening hadden ze het nagerecht "dood leuk" nog een keer gerekend.

Uiteindelijk konden ze de vloerverwarming niet lager zetten en waren we "gedwongen" om het natafelen te beperken! En de houten stoelen hebben daar ook aan mee geholpen.

Positief: De ambiance is goed, rookvrij, goede koffie maar de verhoudingen zijn ver te zoeken. Sorry voor de slechte reclame. Hopelijk doen jullie wat met deze recensie want het zou jammer zijn voor de gasten die na ons komen en veel geld betalen (het is namelijk niet goedkoop, is niet erg als het plaatje maar klopt) voor wat het niet waard is!

Met vriendelijke groet.

4,9
  53. Prima restaurant voor een eenvoudige, gezellige maaltijd. Vraag wel om plek in de serre/veranda, want in het middenstuk is het erg luidruchtig wanneer er een groep zit. Met 40 euro pp voor een voor- en hoofdgerecht, twee glazen wijn en kopje koffie prima geschikt voor zomaar een gezellig hapje buiten de deur.

54. Nou, de eerst keer bij Tante Koosje wezen eten... nooit meer.

Het eten duurde heel erg lang eer dat je wat kreeg...zeker 1 uur gewacht op het voorgerecht.

Ik had geitenkaas met aubergine en courgette. Nou 1 klein mini plakje van beiden, klein beetje sla en dat was het.

Het hoofdgerecht tournedos, was wel lekker mals, maar zeer flauw. Dus niet lekker. Daaronder lagen 2 halve minikrieltjes en een theelepel portsaus.

De frieten kregen we pas 5 minuten later, dus de tournedos was al koud.

Toen vroeg ik: komen er nog groenten, neeee dat moet u dan apart bestellen.....er kwam wel een klein soepkommetje sla voor 4 personen te delen! Toen een toetje besteld want ik had nog honger! Weer ruim 30 minuten gewacht...Wat een afknapper zeg.

Nooit meer! Zeer slecht.

1,7
  55. Rebecca

56. Ik heb hier meerdere malen met veel plezier gegeten. Niet alleen de sfeer is erg fijn, maar ook het eten. Als vrienden mij vragen of ik een goed restaurant weet in Nijmegen, noem ik steevast Tante Koosje.

57. Jo 273 punten

Totaal 3 keer gegeten. Eerste keer lekker, tweede keer slecht (had met wisseling van de wacht te maken zei men) en toch nog een keertje geprobeerd en was weer helemaal de moeite waard. Prijs is ook beter geworden en heerlijke wijnen. Bediening goed en gezellige sfeer.

58. Wij hebben zondagnamiddag een driegangen verrassings menu gegeten. Het vooraf, sla met vis was goed, het hoofdgerecht patat met maiskip en saus was flauw en niet wat ik verwachtte.
    (met appelmoes erbij was het een kinder menu)
    Het nagerecht simpel.

Ik heb eerder bij u gegeten en dat was prima, daardoor hadden wij mischien een wat te hoge verwachting.

De bediening was zeer goed, evenals de wijn.

59. Juul 36 punten

Op zaterdagavond hier gegeten, midden in de 'restaurantweek', dus het was erg druk. Toch was de sfeer ontspannen en de bediening vriendelijk en attent. Driegangenverrassingsmenu gegeten. Heerlijk eten en smaakvol gepresenteerd. Zorg wel dat je niet met grote trek aan tafel gaat, want de porties zijn daar niet op afgestemd. Iemand die voor nederlandse begrippen 'normaal' eet zal moeten bijvragen. Dit zou niet moeten hoeven.

60. Alles bij elkaar was het veel geld voor weinig en relatief slecht eten. Sfeer was wel leuk!

2,5
  61. De eerste keer dat ik hier at nam ik het 4-gangen verrassingsmenu, alle keuzes vegetarisch. Ik heb die avond heerlijk gegeten, dit was een van de beste restaurants waar ik ooit had gegeten.

Twee jaar later wilde ik hier weer gaan eten en nam weer het verrassingsmenu. Het eten was goed maar viel mij in vergelijking met de eerste keer tegen. Mijn vriend was helemaal niet te spreken over zijn vlees, koud en niet echt lekker.

62. Maandag 4 Jan jl, 20.45 uur. Na een lange dag wilden wij (tot. 4 pers.) nog wat eten. Wij werden door een ander hotel (keuken gesloten) doorgestuurd naar Tante Koosje.

Reserveren was gewenst werd tel. medegedeeld. Dan gaat men ervan uit dat het druk en dus waarschijnlijk goed is.

Bij binnenkomst zag het er gezellig uit, eetcafe/frans ingericht en div. plaatsen bezet. Bediening was attent, ondanks de 1e werkdag van één vd bediening. Menu kaart is erg groot en zwaar, onhandig voor oudere mensen, daarbij door de indirecte verlichting zeer moeilijk leesbaar. Kaart zag er goed uit, diversiteit. Wij kozen voor 4 verschillende hoofdgerechten, oa het gestoofde kalfsvleespotje en hete bliksem, twee warme visgerechten en een vegetarisch gerecht nl. taartje van krieltjes, wilde spinazie, stilton cheese ea.

Voorts hebben wij een fles witte huis wijn en een klein flesje water gekozen. Afsluitend met 3 x cappuccino en 1 koffie.

Dit alles voor een bedrag van € 102,50. Dus niet goedkoop!

Er mag niet gerookt worden, dat is prettig.

Het eten is geen waar voor geld, wel creatief opgediend, maar dat gaat ten koste van de kwantiteit en kwaliteit. Kalfsvlees was zeer donker gestoofd, is licht vlees, had veel vet/zenen/de bliksem was een bliksemschicht geweest, zo ontzettend weining, twee lepels vol meer niet.

Bij de visgerechten: vis was niet goed gebakken. Bijbehorende groenten ook erg weinig.

Veg. gerecht was een soort quiche opmaak van krieltjes etc. Binnenin waren de krieltjes nog koud. Heb dit gezegd, maar was toen al ca. 8 min aan het eten. Men stelde voor om het nog even in de oven te zetten. Dit is wat ik juist niet wil, waar ik zelf aan gegeten heb, terug in de keuken, dan weer hetzelfde op tafel. Dus heb ik het gelaten. Achteraf had ik het helemaal terug moeten geven. Aangezien wij door mijn ouders werden uitgenodigd, wilde niemand de avond/sfeer vd dag bederven door alles te bekritiseren.

De wijn werd uitgeschonken, fles al aan tafel open, wilde vragen om voor te proeven, zag dat het een schroefdop betrof. Desondanks hoort de fles dicht te zijn. Weet daardoor nu niet hoe deze gevuld is, cq wat de echte huiswijn is.

Koffie was goed en origineel met een etagere met oa. koffieboontjes/p.munt/cakes, volledig aangekleed.

Kapstok voor jassen onvoldoende.

Toiletten seperaat. Wel schoon, maar enorm laag. Onvoldoende haakjes om tas etc op te hangen. 1 toilet per groep.

Alles bij elkaar was het veel geld voor weinig en relatief slecht eten. Zien ons er niet meer terug. Jammer, want pand is leuk.

4,7
  63. johnjoosten

Wij hebben gisteren mogen genieten van de huiskamer ambiance bij Tante Koosje.

De gerechten waren heerlijk en de aanbevolen wijn uitstekend.

Een bijzonder compilment gaat uit naar de bediening, vriendelijk vrolijk en gastvrij. Regelmatig aandacht voor de tafel en een goede communicatie onderling. Wij hebben samen met onze vrienden een erg leuke avond mogen beleven.

Ga zo door!

64. Als je binnen komt verval je in een heerlijke ontspannen sfeer en word je ontvangen door vriendelijk personeel. Je kunt er à la carte eten maar ze hebben ook een 3 of 4 gangen verrassingsmenu. Wij zijn voor het laatste gegaan, heerlijke en met recht verrassende gerechten. Ze houden eveneens sterk rekening met de wensen van de klant. We zijn er geweest met een persoon die een voedselallergie voor diverse producten heeft en ook die kwam niet tekort. Erg sterk punt van de keuken, ook hier mijn complimenten. Ze serveren er diverse wijnen voor een goede prijs, een heerlijke schenkwijn, een shiraz uit Australie, maar de huiswijn is ook prima te drinken. Kortom, een heerlijke avond gehad voor een eveneens heerlijke prijs. En de service gaat tot het open houden van de deur bij vertrek!

65. Hoewel de bediening erg vriendelijk was, moesten we wel èrg lang wachten op het hoofdgerecht en op het dessert. Mijn als medium bestelde tournedos had volgens mij nog geen seconde in de pan gelegen en er was geen groente aanwezig bij het gerecht.

Bij de naam Tante Koosje verwachte ik meer een gemoedelijk, eenvoudig, degelijk en oergezellig bruin eetcafeetje. Ik vond dit restaurant, en zeker het publiek wel errug 'netjes' om het zo maar te zeggen.

4,5
  66. In een jaar tijd al diverse keren bij Tante Koosje geweest. Altijd weer goed. Een gevariëerde kaart, die regelmatig wisselt. De verrassingsmenu's zijn altijd "suprise". De laatste keer ben ik met iemand geweest die slechts weinig kan eten, daarvoor hebben ze een kleinere portie met een aangepaste prijs.

Zij zien me vaker terug.

67. We waren afgelopen weekend in het restaurant en kozen allebei voor een 4-gangen verrassingsmenu.
    Het begon heerlijk met een visvoorgerecht, het tussengerecht was ook vis, ik vond het bijna hetzelfde maar met een ander sausje, jammer.
    Het hoofdgerecht was parelhoen, dat smaakte helaas een beetje flauw.
    Al met al was het eten goed, maar niet wow. Vooral het feit dat de twee voorgerechten bijna hetzelfde waren, stoorde me.
    De bediening was goed en vriendelijk, verder vond ik het te koud in het restaurant.

68. Kees Klaassen

Ik vind dit een goede toko in Nijmegen Oost. Het eten hier is veel beter dan in het overschatte Grut.
    Heb je minder geld te besteden ga dan naar Klinkklaar.

69. Fantastisch eten
    Leuke, vlotte bediening.
    Gezellige ambiance!
    Kortom: ga naat Tante Koosje!

70. Joyce Koppelaar-Bekers

Hallo,
    Eten bij Tante Koosje is elke keer weer een beleving. We zijn er nu een paar keer geweest en echt een aanrader! Met name voor degene die (net zoals ik) allergisch zijn voor bepaalde voedingsmiddelen. Ze zijn hier echt erg bekwaam in en dat is fijn om te weten. Ik kan daar met een gerust hart gaan eten.
    Tot binnenkort!
    Groeten,
    Joyce & Matthijs

71. Henk Hendriks

Ik heb op zaterdag 18 november met een gezelschap (4 volwassenen en 2 kinderen) van een uitstekend gegeten bij Tante Koosje. Met de nieuwe eigenaar en het uitstekende personeel is het restaurant er zeker op vooruit gegaan.
    Wij hadden er voor gekozen ons te laten verrassen en kozen allemaal voor het verrassingsmenu, een uitstekende keus. Het werd een
    fantastische avond met lekker eten in een prima sfeer. Een aanrader, wij komen er zeker nog eens terug.