Stadscafé Staps in Nijmegen

1282208785 84
1387322040 73
1478420194 73

1. Debbie

2. Wat een slechte ervaring, bediening onvriendelijk en onverzorgd.
    Geen beleving of enthousiasme bij de eigenaar, eten was koud.
    Het personeel maakt deze tent kapot!

3. Vanavond met de Hema-hoofdgerecht bon wezen eten. Was echt super! Heerlijk gegeten. Creatieve kaart met lekkere gerechten, goede bediening. Kortom een leuke verassende tent! Echt een aanrader.

4. We hebben al een paar keer hier gegeten en zo lekker, verrassend, met fantasie.Alles erg vers en goed heet. De bediening is erg vriendelijk en heel goed op de hoogte van de gerechten. Toen wij vertelden dat we een voorgerecht van hun voor kerst gaan proberen na te maken, kregen we van de kok tips hiervoor.!!Super. Tijdens het 3 gangen menu kwam er een soep amuse en na het hoofdgerecht een toetje amuse, zo compleet, zo lekker, nieuwe smaken ontdekken. Bedankt voor het gratis drankeje van de zaak en tot gauw.

5. Sigrid en Lea

We zijn vandaag bij Staps geweest voor een high-tea. We hadden een Hema lekker-weg-pas. Dit was wel prettig, geen gedoe met afrekenen enzo. We werden heel gastvrij ontvangen met een lekker vers glaasje jus 'd orange. Ondanks dat het niet bij het arrangement hoorde, mochten we toch een kopje cappuccino om mee te beginnen. We kregen onbeperkt thee. We konden kiezen uit heel veel lekkere smaakjes. En toen kwamen de hapjes... wat een genot! Het was vers, gevarieerd en meer dan genoeg. De bediening was erg vriendelijk en vlot. We mochten net zo lang blijven uitbuiken als we wilden. Kortom het was een heerlijke middag! Echt een aanrader!

6. Gegeten bij Staps waar we toevallig terecht kwamen. Het was heerlijk en met toewijding klaargemaakt, tenminste zo zag het er uit.

De soep werd geserveerd in een grote theekom waardoor hij langer heet blijft. Er waren als toevoeging kruiden gebruikt, maar zo weinig dat het precies goed was. Knap gedaan!
    De hoofdgerechten zagen er ook mooi uit en er werd voldoende sla en aardappeltjes, frites bij geserveerd. De gebakken aardappeltjes in de schil waren gekruid met rozemarijn, persoonlijk vind ik dat erg lekker maar hier waren de meningen over verdeeld. Er zei zelfs iemand dat het schillen maar in de keuken moest gebeuren en niet op je bord. Daarentegen vond ik de frites iets minder, deze waren enigszins gekruid met paprika, dit vonden anderen weer heerlijk. Dus perfect dat er keuze was.
    De keuze in hoofdgerechten was beperkt, tenminste als je niet van kip en vis houdt en ook niet van vegetarisch , dan bleef er weinig over.
    Zelf had ik gekozen voor de spinazie met feta in filodeeg. Heerlijk, alleen hadden ze wel even kunnen waarschuwen dat het zeer heet was.
    Bij elk gerecht vond ik het gebruik van kruiden zeer goed, en de thee werd ook geserveerd met echte "blaadjes".
    De serveerster was zeer vriendelijk en correct, er werd geen drinken opgedrongen of wat dan ook.
    Wij hebben in de serre gezeten, de stoelen waren niet zo goed, plastic en de ambiance ook niet. Er was nog een poging gedaan om foto's van gerechten op te hangen (in plastic hoesjes) maar dat hadden ze beter niet kunnen doen. Het restaurantje zelf heb ik niet goed bekeken. Verder was er een uitgebreid terras bij. Als ik weer eens in Nijmegen kom, weet ik waar ik moet zijn voor een goede smaakvolle maaltijd.

7. We hebben 10 feb bij staps gegeten en het was de moeite waard. Aardige bediening en goede uitleg wat het allemaal was. We komen zeker een keer terug. Het was heerlijk. Ook kon je nog kiezen uit een theekaart en hoefde niks extra's te betalen. Tot snel nolda en nancy

8. We hadden een duo van wild zwijn en hert met een heerlijke saus. De sfeer in het restaurant vind ik niet super, maar het eten was goed!

9. janneke

Gegeten bij Staps op de eerste avond van de vierdaagsefeesten. We kiezen voor het menu van 19.95. De kaart is voor de vierdaagse aangepast, maar ziet er op het eerste oog goed uit. De keuze is ruim, tenminste dat lijkt zo, helaas moet er voor veel gerechten meteen al weer worden bijbetaald. Als we ons aan de 19.95 willen houden, kunnen we bij het voorgerecht kiezen tussen of tomatensoep, of brood met kruidenboter (sinds wanneer is dat laatste een voorgerecht?), voor de rest moet worden bijbetaald. Een lekkere hamburger als hoofdgerecht dan maar....alweer een tegenvaller...echt een hele slechte kwaliteit, de hamburgers komen rechtstreeks uit de diepvries, zit helemaal geen smaak aan. Dan het toetje, de cheesecake is okay, het sorbetijs is geen sorbetijs, maar blijkt gewoon vanilleijs te zijn met een beetje perziksaus.

Al met al slecht gegeten. Ik weet niet of dit aan de vierdaagseweek ligt, maar ik kom hier in ieder geval niet meer terug om het nog eens te proberen.

10. Wij hebben met z'n tweeën een high-tea gehad via een Groupon-bon waardoor wij maar € 10,00 per persoon hoefde te betalen.

Met de high tea zelf was niet mis, lekker en meer dan voldoende. We hebben alleen 1,5 uur moeten wachten voor we wat te eten kregen. Ze konden bij Staps duidelijk de drukte niet aan hoewel we vantevoren hadden reserveerd en ze wisten hoe laat we kwamen. Ook op de 2e ronde hebben we weer een uur moeten wachten, dus... hoewel lekker, voor mij geen Staps meer!

11. Ik heb hier met een vriendin een High Tea deluxe gehad en dat is ons prima bevallen. Alles is echt huisgemaakt, we kregen een mooie droge Cava (en niet zo'n zoete goedkope prosecco).

De scones kwamen regelrecht uit de oven en de appeltaart mag met recht de lekkerste van Nijmegen genoemd worden.

De huisgemaakte sandwiches en quiche waren ruim voldoende, we konden het niet op. Gelukkig mochten we het overgebleven lekkers mee naar huis nemen!

12. Wij hebben hier een high Thea gehad.

Het viel enorm tegen!

We kregen koude & harde bonbons, welke zo met koud kommetje en al uit de koeling kwamen.

Daarbij was het erg eten erg schaars allemaal.

De scones waren hard en de jam was erg goedkoop.

De sandwiches waren heerlijk, maar op de thee moesten we weer ontzettend lang wachten en zelf voor naar de bar toe lopen.

We hebben in 2 uur tijd maar drie kopjes thee gekregen, en daarbij is niets ''onbeperkt''. Dat zeggen ze achter af dan!

Tevens waren de theepotten op, waardoor wij voor elk kopje thee naar de bar moesten lopen.

De bordjes en bestek werden ook niet vervangen toen deze vies waren. Toen ik vroeg om een schoon bord & bestek keek de serveerster mij vreemd aan.

Uiteraard bij het afrekenen, aangegeven niet erg tevreden te zijn geweest. De serveerster schoot over alles in de verdediging en heeft geen oplossing gebracht.

Een ''High tea'' raad ik bij dit cafe sterk af! Zeker voor de prijs van 19,50 euro per persoon.

De volgende keer zeker weer ergens anders naartoe.

Jammer!

13. Laura 11 punten

Wij hebben hier op zaterdag 8 mei heerlijk ge-high-tead!

Lekkere verse sandwiches, scones, appeltaartje, truffels, quiches, bonbons, cake en zoveel thee als je wilt. Maar geen doorsnee Pickwick thee, maar heerlijke verse thee: niet uit een zakje. Maar lekkere groene, witte, rooibos thee enz.

Echt een aanrader en geloof me, je zit eind van de middag echt vol! Wij konden het niet meer op. En de medewerkers zijn hartstikke aardig.

14. Hier heb ik echt heerlijk kunnen eten. Samen met mijn vriend ben ik hier afgelopen maand geweest.

Ze hebben de kaart wat aangepast en je krijgt nu standaard een bakje rozeval aardappeltjes bij je diner, echt ovenheerlijk moet ik zeggen en een goed initiatief.

Zo krijg je een mooi stukje vlees, in dit geval varkenshaas die echt perfect bereid was, op je bord, waar het om gaat zonder te veel poes pas...

De bediening deed het ook erg leuk en netjes.

Hier gaan we zeker nog een keer eten...!

15. Heerlijk gegeten, heerlijke keuzen en leuk die afwisselende kaarten elke maand. Er zouden meer van deze restaurants moet zijn in Nijmegen. Voor de lunch de beste kaart van heel Nijmegen.

Zeer klant vriendelijk.

16. Sophie Fokkink

Leuke avond gehad. Samen met een vriendin heerlijk wijntjes gedronken. Ook heerlijk gegeten trouwens. Ik had vooraf carpaccio van licht gebraden eendenborst, vond het lekker en orgineel. Mijn vriendin had een terrine van kip, huisgemaakt en lekker. Als hoofd had ik bouillabisque, garnalenbouillon met lekkere stukken vis erin en mijn vriendin had draadjesvlees. Totaal verschillend, maar allebei erg lekker. Hierna hebben we nog de huisgemaakte parfait genomen, want er kon niet meer zoveel bij. Na de thee, (lekkere thee) zijn we maar naar huisgegaan. Begrepen alleen niet waarom er zo weinig gasten waren. Het meisje in de bediening snapte het ook niet en aan haar lag het volgens ons toch ook echt niet. Wij komen hier zeker terug!

17. Nou, hier hoef je dus echt niet te gaan eten. We hebben alleen een hoofdgerecht besteld. Dit duurde lang (45 min). Verder was het bijzonder weinig. Normaal krijg je voor deze prijs (16-17 euro per gerecht) toch wel een aangekleed stukje vis of vlees met daarbij een bakje salade en frietjes oid. Hier niet. Ik had fazant (lauw!) op een beetje rode kool en daarnaast een klein bakje (koude!) hete bliksem. Mijn vriend had een plakje risotto die meer op puree leek met daarop twee stukjes vis. Dat was het. op zich was dit gerecht lekker. maar dus écht veel te weinig. Tijdens het wachten zaten we te vernikkelen van de kou. Toen ik vroeg of de verwarming wat aan kon (die bij ons tafeltje en de andere tafeltjes langs de ramen stonden uit), kreeg ik te horen: 'nee, want ik wil het hier niet te warm maken.' Ik heb met mijn winterjas aan zitten eten.
    Toen de (op zich correcte) bediening kwam vragen of het gesmaakt had, was duidelijk van niet (die puree was koud echt onsmakelijk). In dat geval had ik mijn gasten een gratis kopje koffie aangeboden. Helaas deed ze dat niet. We hebben 42 euro betaald voor een minimale hoeveelheid eten en zijn daarna letterlijk nog een patatje gaan halen om toch nog wat in de maag te hebben.

18. de vierde keer dat we hier kwamen eten zeer teleurstellend hiervoor alle keren zeer goed gegeten vandaar dat we weer eens gingen. eigenaar is zijn enthousiasme duidelijk kwijt aan het raken waar voorheen het geen probleem was voor de kinderen een aangepast menu te krijgen was er nu de keus uit friet met frikandel op de vraag of dat we dan wellicht een kleine kipspies konden krijgen kregen we te horen dat dat niet kon want de spiezen waren al geregen?zeer kind onvriendelijk dus. Het eten is ook duidelijk minder geworden andere kok?
    Al met al was het voor ons zeer teleurstellend en zijn ze een klant kwijt heel jammer dat dit restaurant zijn kwaliteit/prijs /en klantvriendelijkheid niet heeft weten vast te houden.

19. Pam Scholtes

Gezellige locatie, heerlijk eten. We komen zeker nog een keer terug ;)

20. marjan verbunt

We hebben er erg lekker gegeten, iedere maand een nieuwe "kaart"grandioos!aanradder de witte wijn Alma Tobia heerlijk en echt zijn prijs waard.
    gezellige jeugdige bediening, prima!

21. tineke poortinga

wij hebben er verschillende keren gezeten en gegeten het was lekker en de bediening was ook zo als bediening moet zijn

22. Heb er heerlijk gegeten!