Spijshuis Uylenspieghel in Nijmegen

1230312040 34
1271419178 58
1291972748 66
1319377506 68

1. TOP!! Niets aan kwaliteit verloren, niets aan sfeer verloren.
    Héérlijk kalfstournadeau, met groente, plus partner spareribs, ook met groente. Samen een bakje friet, meer dan genoeg voor 2 personen.

Ik was fan en blijf fan, kan het alleen maar aanraden.

2. CvE1975 2380 punten

Wij zijn zeer regelmatige restaurantbezoekers, en komen als ondernemers zowel tijdens lunches als diners in aanraking met allerlei restaurants door heel Nederland e.o. ;-) Ofwel: we zijn wel wat gewend. Ooit was ik met een ex vriendin al eens hier geweest, en ik had er goede herinneringen aan. Vanavond wilden mijn vriendin en ik wel eens proberen, en we zijn zéér aangenaam verrast. Alles was zeer prima. Als voorgerecht het vleespasteitje (ik had een soort empanada verwacht, maar het was een klassiek pasteitje met overigens heerlijke vulling). Het geserveerde brood met groenten en sausjes: super! Dan de hoofdgerechten: mijn vriendin had Oma's draadjesvlees en ik spareribs. Die neem ik maar zelden, maar waren erg goed: wat zoutig qua marinade, maar wel een keer lekker. Het bleek onbeperkt te zijn, dus ik heb een tweede portie besteld, maar toen waren we ook wel echt vol. Dachten we. Totdat we de dessertkaart zagen: ook een lekker dessert, en alles met een uitstekende services door de dames in de bediening (leuk, vlot en adrem).

We kregen nog een waardebon vanwege hun 40 jarige bestaand, maar sowieso waren we binnenkort wel teruggekomen, omdat we regelmatig Nijmegen bezoeken. Zéér leuke en aangename verrassing!

3. We kwamen binnen en het zag er gezellig uit. Drinken hebben wij op tijd gekregen en het broodje was prima. De soep die ik als voorgerecht kreeg was nog al simpel. Het personeel was vriendelijk, rauw, maar ook onervaren. Het hoofdgerecht smaakte op zich wel goed maar wel flauw en weinig. Spareribs waren wel lekker maar bij de zeetong filet was het pasta bedje nogal weinig. Klein schaaltje met friet dat binnen twee scheppen leeg was. Hoe voelde een beetje zielig aan. Verder was het nagerecht was wel lekker. Als dit als doel heeft klanten te werven, wij komen niet meer terug. (AH actie).

4. Zojuist bij de Uylenspiegel gegeten. Ik schrijf nooit een recensie ergens over, maar naar deze ervaring hierbij mijn eerste.

Black angus ribeye besteld. Er wordt aan tafel een stuk naar keuze afgesneden. Het mes werd op het stuk vlees gezet en ik vond de, door de gastheer aangegeven, maat goed. Het stuk werd ontiegelijk scheef afgesneden waardoor er aan een kant een stuk van 1cm was en aan de andere kant een stuk van 3cm. Een stuk van 316gram. Ik vraag de gastheer of het niet te veel is en er wat af kan, waarop hij antwoordt dat het nu al afgesneden is, en dan eet je morgen toch gewoon wat minder;-).

Ok so be it, ik heb geen zin in een discussie, laat maar komen. De gastheer vraagt mij hoe ik hem wil hebben, waarop ik antwoord: "medium". Ik zeg nog tegen mijn vrienden dat ik benieuwd ben hoe de kok dat voor elkaar krijgt aangezien het stuk vlees aan een zijde 3x zo dik is.

Zodra ik het vlees geserveerd krijg zie ik direct dat een halve kant van het vlees nog rauw is. Aangezien er niemand tussendoor komt vragen of alles naar wens is eet ik helft op en laat de rest op mijn bord liggen. Toen de gastheer eenmaal kwam liet ik hem zien dat de helft van het vlees nog rauw is. Hij zegt: "Zal ik het anders weer in de pan doen?". Waarop ik antwoord, nee dat hoeft nu niet meer we zijn uitgegeten (mijn vriendin had haar bord al leeg en ik heb er geen zin meer in). Hij zegt:"Ik haal het wel van de rekening af".

Toen de rekening gepresenteerd werd had hij er in totaal 10gr van het stuk van 316afgehaald, terwijl ik de helft had laten liggen.

Kortom; slechte service, slecht eten (dat de kok zo'n slecht stuk bereid zegt ook genoeg) en hierdoor een slechte avond.

Wij komen nooit meer terug!

5. Vanavond heerlijk gegeten bij Uylenspiegel.
    Echt een aanrader, leuke sfeer, attente bediening en heerlijk gegeten.
    De menukaart zat vol verrassingen en bij het benoemen van de gerechten liep het water al uit uit onze mond. Zeker weten dat we hier vaker komen, gewoon top!

6. Al diverse keren geweest, erg, erg goed! Geweldig lekkere tenderloin op, heerlijk mals, super met de lekkerste kruidenboter van Nederland. Bediening was weer top. Geestig zonder irritant te zijn en ook erg attent. Aanrader, zonder twijfel.

7. Wij hebben een heerlijke avond gehad het was echt een totaal plaatje.. lekker gegeten,gelachen met de bediening en in goed gezelschap drie en half uur genoten van de Bourgondische omgeving. Een regelrechte aanrader ! Wij komen hier zeker snel weer.

8. Gezellig Nijmeegs restaurant.Erg lekker gegeten afgelopen zaterdag.

9. Erg lekker gegeten voor een goede prijs. Super bediening, een aanrader.

10. Echt lekker gegeten, goede bediening en prima prijs. Ik had erg lekkere carpaccio en een goede tonijn met heilbot. Jammer van de plastic bakjes met saus. Waarom is het hier niet drukker!?

11. Slechte bediening. Na het betalen van de rekening gaf de bediening te kennen dat het wel op de cent af betaald was en dat hij zich al een uur had lopen ergeren aan ons. Of we dat niet gemerkt hadden. We hadden te weinig consumpties besteld, vlogens hem. We moesten toch begrijpen dat je niet een uur zonder het bestellen van een consumptie konden blijven zitten.
    Mijn collega,s en ik hadden dit natuurlijk niet in de gaten gehad, wij waren gezellig aan het bij kletsen. Onze gezellige avond eindigde met een flinke domper vanwege deze lompe reactie.
    Ik raad iedereen aan om niet naar Teil te gaan, of je moet om het half uur consumpties bestellen zodat de bediening tevreden blijft.

12. Afgelopen zaterdag geweest evenals een paar weken daarvoor met collega's. Het eten was prima maar de bediening is beneden alle peil; totaal ongeinteresseerd en onvriendelijk. Het begon al bij het binnenkomen. Toen ik naar een tafeltje vroeg in een vrijwel leeg restaurant kreeg ik als antwoord, daar kun je nog zitten (bij de deur). Toen ik vroeg of we ook ergens anders konden zitten kreeg ik als antwoord; nee dan had je maar moeten reserveren. Toen ik naar drankenkaart vroeg, kreeg ik als antwoord; dat kun je zelf toch wel bedenken wat we hebben. Kortom dit vind ik niet kunnen, ik heb na afloop nog een opmerking gemaakt bij de heer van de bediening maar hij was totaal niet geinteresseerd in feedback en gaf aan mij de volgende keer graag weer tegemoet te zien. Dat gaat dus echt niet meer gebeuren.

13. Frits Op 't Eijnde

Eindelijk een gelegenheid waar ik het gevoel had meer dan alleen een klant te zijn!
    Naast een gemoedelijke ambiance een vriendelijke, zo niet hartelijke bediening.
    De maaltijd heeft mij dan ook heel goed gesmaakt.

Een aanrader!

14. Heerlijk gegeten! Super goed vlees, tournedos was heerlijk mals en goed rood gebakken zoals ik besteld had! Erg vriendelijk en klantgericht personeel! Was een leuke avond en zeker voor herhaling vatbaar!

15. Wij komen hier al jaren, mede door de kinderen. zij noemen ze niet voor niets de "Spareribb Helden"! De kinderen vinden vooral de bediening erg leuk, zelf je bord naar de keuken brengen en terugkomen met een ijsje. Je hoeft niet stijf op je stoel te blijven zitten, en je mag ook gewoon praten, niet fluisteren....Vooral de spare ribbs zijn niet te versmaden! inmiddels kennen ze alle obers, en schieten de grapjes over en weer, en ook wij, de ouders, voelen ons zeer welkom. Het is bij ons thuis nooit een issue waar we gaan eten !! Het is niet heel goedkoop, maar de gerechten zijn lekker. Ze weten inmiddels wat wij het lekkerst vinden, en dit proberen ze ook altijd in de keuken te ritselen...Kortom, ons familie uitje, eindigd altijd bij Tijl !!

16. Eten was koud en niet voldoende gebakken. De vis was erg droog. Erg weinig groeten. Traag en ongeïnteresseerde bediening. We komen niet meer terug.

17. Toornend

18. Gisteren sinds lange tijd weer een keer onverwachts bij Tijl terecht gekomen. Het was echt weer ouderwets. De 350 gram zware tournedos van de limousine-koe was buitengewoon. Zonder meer de lekkerste die ik ooit op heb. Ook de lange varkenshaas in spek van mijn vrouw was heel erg lekker. Ook beide desserts (warme kersen met ijs en dame blanche) waren super.

19. Wij hebben afgelopen zaterdag weer sinds enige tijd bij Uilenspiegel gegeten. Het was top, lekker gegeten en gelachen.

Ik moet zeggen het oude sfeertje is weer terug.

20. Gisteren gegeten in dit restaurant. Ondanks dat ik vrijwel om de hoek woon, nooit eerder geweest. Het restaurant is redelijk sfeervol (iets meer gedimd licht was gezelliger geweest) en goed ingedeeld. De manier waarop de kaart geïntroduceerd wordt is leuk. Wat meteen opvalt is dat het personeel véél te vrijpostig is. Ik houd erg van een grapje en openheid, maar het personeel neemt niet de tijd om het bij de klant aan te voelen, maar gooit schaamteloos opmerkingen op tafel. Iets waar menig klant zich ongemakkelijk zou kunnen voelen.

Wij aten gevulde paprika, spareribs en tournedos. Over het eten ben ik enthousiast; alles was erg goed. Ook smaakvolle wijn.

Prijzen zijn gemiddeld. Je krijgt wel waar voor je geld.

21. Rob 122 punten

Dit spijshuis heeft een vlaamse keuken; min of meer de gewone hollandse gerechten maar wel erg goed geserveerd.

Zodra ik de kaart krijg sta ik steeds weer verbaasd aan de ogenschijnlijk magere keus en standaard gerechten maar bij nader bestuderen van de kaart is er volop keus. De gerechten zijn verrassend lekker, hier geen standaard borden met alleen een ander stukje vlees bij dezelfde groenten maar mooi geballanceerde gerechten.

De desert zijn, zoals bij bijna alle restaurants, allemaal met (room)ijs of slagroom. Omdat ik weinig melk (lactose) verdraag vraag ik of de kok ons kan verrassen met een desert zonder melkproducten. Maar "verse vruchten met slagroom zonder slagroom" vond ik niet echt een verrassing dus neem ik nog alleen koffie of thee.

22. Melek 898 punten

Ik las, voorafgaand aan mijn etentje in dit restaurant, op deze site veel gemengde recensies, of heel erg positief of heel erg negatief. Wat ik hierover kan zeggen is het volgende. Wil je chic uit eten in een stijlvol restaurant met uitermate beleefde bediening, dan ben je hier waarschijnlijk niet bij het juiste restaurant. En dan kan het wellicht behoorlijk tegenvallen. Wil je daarentegen informeel en zonder poespas in een gezellig restaurant uit eten, dan ben je hier aan het juiste adres. De bediening is 'losjes', hier moet je wel van houden.

De voorgerechten en nagerechten zijn van een goed prijsniveau. De hoofdgerechten zijn in verhouding wat duurder, hier staat tegenover dat de kwaliteit ook bovengemiddeld is. Ik at zelf een snitzel van 14 euro. Niet goedkoop, wel compleet zonder vet, pezen en andere harde/vieze stukken die je soms weleens tegen komt. Ik had na 3 gangen geen honger meer, maar had nog zonder problemen een big mac op gekunt.

Kortom: een leuk restaurant, goed eten, wel iets duurder dan gemiddeld (voor wat je krijgt). En je moet niet verwachten in dit restaurant als een prinses te worden behandeld, zeg maar.

23. Wat een onbeschoft personeel! Ik heb best wel wat gevoel voor humor maar de ober was niet grappig maar beledigend.

De meeste van mijn tafelgenoten waren over het eten wel te spreken, mijn vegetarische keus was echter niet lekker.

Mij zien ze hier nooit meer terug.

24. smilie

25. Regelmatig zijn wij te vinden in Spijshuis Uylenspieghel voor een gezellig avondje uit.

De altijd vriendelijk mensen uit de bediening, maken je avond tot een echt avondje uit eten...

Een grapje hier en daar, en niet te vergeten de overheerlijke wijnkaart (je kunt zien dat deze mensen echte wijn genieters/kenners zijn).

Een grote keuze uit heerlijke vlees en vis gerechten, die op een hele originele manier gepresenteerd worden.

Ook voor mijn dochter (die vegetarisch is) is hier altijd iets heerlijks.

Kortom zeker de moeite waard......

26. De eendenborst was echt slecht: rood van binnen, erg taai en vol pezen! Niet te eten! Verder gewoon eten, niets aparts... Bediening vriendelijk.

27. Erg leuk restaurant, toffe bediening en lekker eten.

28. Misschien hebben we een slechte avond getroffen, maar het eten was niet gaar, het duurde allemaal erg lang en de prijs was behoorlijk voor het eten wat je kreeg. Daarnaast nog een slechte reactie op de klacht die we hadden. Er zijn veel betere restaurants in Nijmegen!

29. marionne

Sfeer altijd goed bij uylenspieghel, gezellige bediening en prijs kwaliteit goed, kortom een hele gezellige avond.

30. Ik weet niet of de rest hier er echt is geweest maar ik heb nog nooit zo'n leuk en gezellig restaurant mee gemaakt.

Kom zelf uit het westen, maar wat een gastvrijheid en wat een geweldige kaart.

Lag een kaart op tafel en dacht toen ook is dit alles. Totdat er een zeer aardige wat oudere vrouw met een enorm bord bij ons aan tafel kwam met een heel groot bord kwam met nog eens zeker 15 gerechten erop en voor ieder wat wils.

En dan die (hand)geschreven wijn kaart. Super en echt mooie wijnen er op.

Conclusie. Wij hebben geweldig gegeten en echt een super gezellige avond gehad. Zeker een aanrader.

31. gewoon verkeerde keuze gemaakt.
    geen aanrader!!

32. Het eten is niet zo slecht, maar in verhouding tot de prijs maar matig. De bediening is erg aanwezig. Weinig privacy, aangezien de tafels erg dicht op elkaar staan.

33. je moet hiervan houden

34. Eten staat niet in verhouding tot prijs! Bediening onbeschoft, wilden dat wij onze tafel voortijdig verlieten omdat het druk was. We werden de tent uitgekeken!
    Wij komen er nooit meer terug.

35. Het is hier altijd heerlijk en ontspannen eten.