Eetgelegenheid gesloten

Op dit adres zit nu: VEAU

Restaurant Liberty in Nijmegen

1501974389 82
1520545457 82
1548402061 82
1631971870 82

1. Zaak voor jong en oud.
    Sfeervol, warm ambiance met goede stoelen.
    Bediening vlot en correct, op niveau.
    Amuses sentatie voor papillen zoet/zuur prima in balans.
    Voorgerecht;
    Cheviche van tonijn. Coquille goed op smaak, iets teveel limoen.
    Parlehoender, perfect gegaard.
    Tussengerecht;
    Langzaamgegaarde zalm, gamba, zeer goed in balans.
    Hoofdgerecht;
    Ierse ossehaas, perfect vlees, uitzonderlijk goed gegaard zowel rare als medium.
    Nagerecht;
    Kaasplank op niveau. Chocolade, frambose mouse, limoen ijs, prima verhouding zwaar/licht.
    Wijn arrangement;
    Wijnkennis verschillende van europese wijnen prima, passen bij de diverse gerechten.
    Echte aanrader.
    Jean.

2. Vorige week zaterdag wezen eten. Opzich mooie, ruime zaak met een prima sfeergevoel. Ook een mooie grote tafel bij de bar.
    Erg jammer dat wij toen we (rond 9 uur, redelijk laat binnenkwamen) en dus aardig honger hadden zo lang moesten wachten tot we eindelijk iets te drinken konden bestellen en weer 20 min later pas een menukaart kregen. De tafel werd ingedekt met meteen een botertje en pesto maar ook op het bijhorende brood konden we meer dan een halfuur wachten. Hiermee begon de avond eigenlijk al een beetje jammer. Wijnkaart was erg beperkt met een keuze aan 6 flessen wijn volgens mij.
    Mijn voorgerecht bestond uit champignons in wontons, wat 2 kleine stukjes bleken te zijn die dreven in een soort saus/soep? Hap, slik en het was weg. Mijn partner had de carpaccio en kreeg wel een flink bord.
    Hoofdgerecht had ik de vegetarische sushi en ook deze kon mij niet een verzadigd gevoel opleveren.. erg jammer voor zo'n prijs! Tot besluit maar een kaasplankje gekozen.. hierbij werd niet eens gevraagd of ik er een bijhorende drank bij wilde (gemiste kans bediening!).
    De bediening die avond was zeer wisselvallig. Er stonden 3 personen in de bediening, waarvan 1 meisje erg goed was en leek op de gastvrouw.. de andere twee vielen bij haar totaal in het niet. Haalden verkeerd uit en de 1 was veel te formeel en de andere weer veel te los.. geen middenmoot helaas. Ook liepen ze allemaal in verschillende kleding en werd er enkel alleen na het eten van het hoofdgerecht gevraagd of het 'lekker' was geweest.
    De uiteindelijke rekening was te duur voor de avond en het eten. Jammer! Er zijn betere restaurants voor die prijs.

3. Alle gerechten waren zeer smaakvol,

En voorzien van een perfect passende wijn.

Service zeer attent en vriendelijk.

Komen zeker terug.

Een echte aanrader!

4. ine verhagen

Vorige week met vrienden weer bij liberty gegeten.

Het was als vanouds erg lekker.

Wij waren erg verrast door de amuse heerlijk, het 3 gangen menu liberty was overheerlijk. Het toetje een lekkere afsluiting. Wij komen al bijna 7 jaar bij liberty en we vinden het iedere keer fijn om iets anders te eten. Er staat altijd wel wat vernieuwends op de kaart. Wij vinden het tof dat je altijd de amuse, het brood en het lekkers bij de koffie wel gratis erbij krijgt. Bij de meeste rest...moet je er wel voor betalen. De bediening was top en de chef kwam ook nog even informeren hoe wij het vonden. Nou het was voor herhaling vatbaar tot de volgende keer. Bedankt voor de gezellige avond rest. Liberty ga zo door. Gr heleen cora theo ine uit beuningen.

Eén vorige recensie
  5. Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij Liberty, wij komen hier al jaren en altijd is de bediening enthousiast en vriendelijk. Het eten is van goede kwaliteit, afgelopen zaterdag zijn wij verrast met een smaakexplosie. De amuse bestond uit ijs van rode biet, octopus en olijf. Origineel en heel mooi van smaak, echt een verrassing! Mooie opvolger was het hoofdgerecht, een proeverij van kalf al even mooi als zijn voorganger en de amuse. Erg prettig is het dat het huisgemaakt brood altijd zonder vragen gebracht wordt en dat je het niet op de rekening terug vindt.

Echt een restaurant voor een compleet avondje uit, maar ook als je gewoon 'eventjes' heel lekker wilt eten. Een aanrader!

6. Een echte aanrader! Alle gerechten waren zeer smaakvol.

7. Tess 40 punten

Wij zijn hier al 4 keer eerder geweest. Nu een keertje met de kortingsbon. Het wordt elke keer minder.

Het is eten is lekker, niet heel bijzonder. De wijnen die bij mijn gerechten werden geschonken waren niet heel goed passend. Prijs-kwaliteit verhouding is ver te zoeken.

De bediening is eigenlijk best slecht. Zeker naar wat ze met de kaart willen uitstralen. Bijvoorbeeld wiebelende tafel die pas na herhaling van de vraag werd bijgesteld, voorlangs opdienen, bijna met de billen op tafel zitten om bij de buren iets in te schenken, en het ergste, in de weg staan met een collega toen we weg wilden en gewoon blijven staan zonder iets te zeggen.

Wij gaan er niet meer heen.

8. jettie

9. Sfeer/Inrichting: netjes, beetje chique (niet in de negatieve zin)

Eten: lekker, maar niet bijzonder (behalve het toetje, dat was super!). Hoofdgerecht had te veel saus.

Service: oplettend en vriendelijk.

Wij waren er met korting; het eten was zeker lekker maar we hadden er niet het dubbele voor willen betalen.

10. Without doubt, one of the most pleasant eating experiences I have had in the past few years. The fact that we were considerably earlier than our reserved time, was no problem. Even the staff who were arriving for their shifts circumnavigated the restaurant so as to respect the ambiance created in the restaurant.

The service was with much enthusiasm, the food of a quality to equal michelin star restaurants I have visited.

Both the seasonal asperagus menu and the surprise menu, were of an excellent level.

The extra input of an amuse and the fresh bread rolls, an unexpected extra.

This restaurant deserves to be booked up for every evening.

Price quality...excellent!

A must when visiting Nijmegen.

Many thanks and 'we will be back'

11. stefanie

12. Wij gaan hier altijd met veel plezier naar toe! Een restaurant waar ze het snappen! Het eten is altijd tot in de puntjes toe verzorgt en smaken kloppen! Het goede personeel is ook behulpzaam in keuze naar wijn indien gewenst.

Aanrader!

13. Ik heb meerdere keren hier gegeten en altijd is het gewoon goed. Erg lekker eten, fijne bediening en een prima wijnkaart. We kijken er altijd naar uit om naar Liberty te gaan.

14. peter van bakel

Sfeervol restaurant met een moderne kaart en goede bediening. Wij kozen voor 4 gangen Asian bite. Dit is een echte aanrader! Alle gerechten waren goed van smaak en mooi in balans. Hier komen we zeker voor terug.

15. Heerlijk gegeten, uitstekende bediening. Prestentatie van de gerechten was fraai. Echt een aanrader om eens naar toe te gaan! Jammer dat de stoelen te breed waren voor de tafel. Hierdoor kun je niet prettig zitten als je aan het eten bent. Maar dat was dan ook echt het enige minpuntje.

16. Een paar weken terug heb ik wederom heerlijk gegeten bij restaurant Liberty. Verrassende gerechten en een rustige en relaxte ambiance. Daarnaast is de bediening zeer vriendelijk en niet te stijf. De amuses tussendoor zijn echte smaaksensaties!

Ga zo door!

17. Rob 2563 punten

Gisteravond gedineerd bij restaurant Liberty. Het is een leuke en warme zaak, bediening is prima en je zit er geriefelijk. De kaart bevat de nodige Aziatische invloeden en is compact. Vooraf hadden we tweemaal de gekonfijte parelhoen met zoete aardappel, zuurkool en creme van gerookte knoflook. Op papier klinkt dit als een mooi herfstgerecht met uitgesproken smaken. Dit is echter niet helemaal het geval. De presentatie is prima en strak, maar de smaken vallen tegen. Een tamelijk karige portie en weinig smaakvol, knoflook is niet te herkennen en het gehele gerecht is redelijk flauw. Dan kwam er ook nog een frisse salade met tonijn, yuzu en nog een paar aziatische elementen ter tafel. Tonijn was goed en het zag er weer uitstekend uit. Portionering weer niet goed, vijf blokjes tonijn van in totaal misschien krap 40 gram en daarbij nauwelijks salade (drie blaadjes waterkers moesten doorgaan voor de salade). En ook hier ontbrak het aan een uitgesproken smaak. Zeker niet slecht, de voorgerechten, maar het kan qua portie en smaak veel beter.

Als hoofgerecht tweemaal de vis van de dag, een kabeljauwhaas op het vel gebakken met een tomatensaus. Portie was goed, opmaak dit keer matig en wederom veel te vlak van smaak. Hetzelfde geldt voor het hert. Begeleid door een saus van eekhoorntjesbrood zou dit normaal toch voor de nodige smaak in het gerecht moeten zorgen, maar de specifieke smaak van het eekhoorntjesbrood was ver te zoeken.

Je merkt aan veel dingen in het restaurant dat hier zeker potentie in zit, maar dat nog een aantal (cruciale) elementen verbeterd dienen te worden. Voorgerechten schieten door in de cleane opmaak en karige portionering. En in het algemeen missen de gerechten (uitgesproken) smaken. Prijzen zijn acceptabel als de genoemde punten verbeterd worden.

18. Leuke rustige ambiance, goed zittende stoelen.

Bediening vriendelijk, maar niet erg professioneel. (Gaan steeds voor de personen langs met bedienen en afruimen van de tafel).

Eten is op zichzelf lekker, maar de porties zijn te klein. Bij het wijnarrangement wordt wel heel zuinigjes wijn geschonken.

Ook na een driegangenmenu ga je met honger naar huis, dus thuis nog maar iets gegeten.

Ons advies:

Ga niet met enorme honger naar dit restaurant.

Verhouding prijs/kwaliteit matig.

19. Donderdagavond, 25 juni, verjaardag van dochter vieren, voor het eerst bij Liberty, was één grote verrassing. Het dito 3-gangen menu zéér smaakvol en mooi geserveerd. De amuses tussendoor waren kleine cadeautjes, die de tong streelden. Alles zo verfijnd op elkaar afgestemd. En die typisch oosterse "momentjes" in de gerechten maakten het bijzonder. Geen opgedirkt gedoe, rustige smaakvolle inrichting en de bediening zeer gastvriendelijk! Het extraatje voor de jarige bij het dessert ontroerde. Waarvoor dank.

20. Jorgen

Op een doordeweekse donderdagavond, heerlijk gedineerd.

Een extra plus voor de heerlijke amuses, welke tussendoor geserveerd worden en zoals behoord de smaakpupillen prikkelen.

Binnenkort weer een avondje genieten.

Gelukkig geen stijve pakken en dergelijke in de bediening.

21. Yvonne Nientker

Zulke hoge scores deel ik niet snel uit. Wat het meest opvalt: creativiteit in de keuken; zeer afwisselend; ze maken van alles een schilderij; gerrichtheid op het beleven van smaken. Dit alles voor zeer aanvaardbare prijzen. Wij komen zeker terug!