Eetgelegenheid gesloten

Op dit adres zit nu: Eet!verleden

• High tea: € 18,50

• Gezellig
  6. Omgeving
    • In het centrum
  8. Betalen Visa Master Card pin American Express

Het eindcijfer is 7. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1203364447 81
1231967676 81
1241502086 81
1432190286 70
1565672026 69
1575206436 69
1641947306 69

1. Afgelopen zaterdag zijn wij met 4 meiden gaan lunchen bij Plaats1. Allereerst is het een plaatje als je binnenkomt. Wat een prachtig pleintje waar je in de zomer fijn wijntjes kunt drinken op het terras. De bediening was erg vriendelijk en we voelde ons erg prettig. Het eten was erg goed. Een lichte maaltijd, maar precies genoeg voor een lunch. De toetjes die we kregen waren erg smakelijk. Vooral de Cheesecake viel bij ons allemaal goed in de smaak.

2. Do van schaijk

Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel, met kennis van zaken.

2 vorige recensies
  3. Heerlijk gegeten vanavond! Avocado, lamsrack, kaasplankje en koffie, allemaal erg lekker. Met man en zoon geweest. De kokkels waren lekker, maar wel erg weinig, vond mijn man. Mijn zoon had er een schaaltje friet bij nodig om voldoende te hebben (naast 3 gangen). Vriendelijke bediening, kennis van zaken.

4. Denk dat ik nu er ongeveer 8 keer plaats1 heb opzitten en eten en opmaak blijft van hoog niveau. Wel leek het of de porties kleiner waren dan ze eerst waren. Kan toeval geweest zijn maar na een 4-gangen diner met brood vooraf zou er geen behoefte moeten zijn aan een paar bitterballen elders!

5. Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten met mijn tafelgenoot. Gekozen voor het vier gangen bib gourmand menu. Wat een heerlijke verrassende smaak combinaties zeg. Ik snap wel waarom plaats1 haar bib gourmand behouden heeft. Ook de bijpassende wijnen waren erg goed gekozen. Goede en gastvrije service, we hebben genoten en komen zeker terug. Prijs/kwaliteit was top.

6. CMJ Overweg

Wat een afgang! En wat een slechte ervaring bij Plaats1. Na een gezellige middag in Nijmegen hadden we enkele familieleden uitgenodigd voor een high tea als hoogtepunt, we hebben ons geschaamd voor wat we aangeboden kregen. Een beetje lauw water voor het 2e kopje thee. De mini tosti-mini quiche-mini broodje waren geen afspiegeling van de foto's die op internet waren geplaatst, zelfs de bediening had er weinig zin in. Teleurgesteld zijn we deze bedorven dag huiswaarts gekeerd. Dus nooit meer high tea bij deze horecagelegenheid! Een dikke 2.

1,7
  7. Wat een tegenvaller: heel veel eten uit de frituurpan (hetgeen je niet kon afleiden van de kaart). Geen verfijnde smaken. Bonen met heel veel draden; gelukkig was de wijn goed dus we konden e.e.a. snel wegspoelen. Pittige prijs als je nagaat dat je eigenlijk met honger weer weggaat.

8. Eva 25 punten

Onlangs heb ik geproefd en genoten bij Plaats1 van gerechten en dranken van de kaart. De eerste warme lenteavond op het idyllische terras op de Franseplaats was hierbij een feit! We startten de avond met een glas Rosé Frizzante en diverse hapjes, zoals crostini met rillettes van makreel, Portugese schapenkaas met honing en lenteminestrone. Een heerlijk begin van de avond.
    Twee hartige gerechtjes volgden: tagliatelle met kokkels en groene asperges en daarna Oosters gestoofd kalfsvlees. De tagliatelle met kokkels was op smaak gebracht met yuzu, waardoor het geheel een frisse bite kreeg. De zilte kokkels in combinatie met de licht zure smaak van yuzu vond ik echt genieten.
    Na dit eerste gerechtje verheugde ik me op het Oosters gestoofd kalfsvlees. Dit gerechtje was bereid met bosui, limoen en kokos en werd geserveerd met noodles in een stoofpotje. Het vlees was voortreffelijk en de combinatie met limoen en kokos maakte dat ik mijn lepel gebruikte om zelfs de laatste druppeltjes saus uit het stoofpotje op te eten.
    We sloten de avond af met een kaasbordje, waarbij duidelijk was dat er een zorgvuldige selectie van mooie kazen was gemaakt. Dit was echt de moeite waard. Een glaasje Pedro Ximénez paste hier perfect bij.
    Niet alleen de producten, ingrediënten en gerechten waren een feestje deze avond, ook de sfeer op het terras was fijn. De gasten waren vrolijk en de bediening vlot en bekwaam. Zij namen de tijd voor de gasten. Het was echt een avond genieten van het eten, de ambiance en het prachtige terras.

9. Afgelopen zondag heb ik bij Plaats1 van een heerlijke lunch genoten. De presentatie van het eten is subliem, afgewerkt tot in detail en smaakt voortreffelijk. Dat niet alleen; vanaf het moment dat je binnenkomt wordt je hartelijk en warm ontvangen. De sfeer in het restaurant is licht, vrolijk, open en warm. Een heerlijke plek voor een lunch op zondag, dus ik kom gauw weer terug!

10. Erg tegengevallen.

2 jaar geleden ontzettend lekker gegeten bij Plaats 1. De verwachtingen waren dan ook hooggespannen toen we weer teruggingen. Wat een tegenvaller!

Een 4 gangen verrassingmenu genomen. De porties waren veel te klein, en de smaak viel tegen. Het geheel was slecht uitgebalanceerd. Ongeacht de grootte van de porties hoor je aan het einde van de maaltijd verzadigd te zijn, dat was nu zelfs bij mijn vouw niet het geval. Qua smaken ook geen culinair orgasme. Ik was blij dat ik thuis nog eten in de koelkast had staan.

Daarnaast was het jammer dat het personeel niet wat meer betrokken bij het werk was. "Heeft het gesmaakt?" vragen en zonder op een antwoord te wachten meteen weer weg zijn is niet netjes. Bij het betalen van de rekening toch nog bovenstaande punten beleefd doorgegeven, maar het leek niet echt aan te komen.

+ punten:
    De wijnen waren goed en toegankelijk, ze schenken grote glazen, niet te zuinig
    Prijs is scherp gesteld

- punten:
    Qua smaak niet heel bijzonder, eten was van matige kwaliteit
    Menu absoluut niet vullend, je gaat met trek weer weg
    Onbegrijpelijk veel tijd tussen de diverse gangen
    Personeel leek weinig betrokken bij klanten

Plaats 1 is voorlopig van onze favourieten lijst af...

11. Een aantal malen bij Plaats1 geweest, eerder verrast door de goede kwaliteit van het eten, verrassende combinaties en het concept an sich. Vorige week weer geweest, was ik verrast door de prijs en de nog kleiner geworden porties. Doe er wat aan jongens, dit gaat jullie klanten kosten.

12. e.stenger

Heerlijke exclusieve kleine gerechten in een sfeervolle omgeving. Het eten is echt top en de vriendelijke gastvrije bediening weet hoe het hoort. We hebben sinds lange tijd echt genoten van lekker eten. Verrassende combinaties en mooi opgediend. Kortom een echte aanrader.

13. Enige maanden geleden hier eens een keer naar toe gegaan en echt ontzettend goed gegeten. We hebben gekozen voor de Plaats1 proeverij, dit zijn 4 verschillende gerechten die in verschillende varieteiten (bv. vis, vegetarisch) te bestellen zijn.

Vier verschillende gerechten, allemaal even smakelijk en origineel en tussen de gang door genoeg tijd om met de tafelgenoten te converseren.

Al met al een echte aanrader voor een avondvullende maaltijd.

14. Mabo

15. Wij zochten een wat goedkopere eetgelegenheid. Vervolgens hebben wij onszelf laten misleiden door de website waarop stond dat ze hoofdgerechten, vlees, vis en vegetarisch hebben voor €9,50. Toen we daar aan tafel zaten werd er ons nog een toelichting gegeven op de menukaart nl.: hun hoofdgerechten kun je qua portie vergelijken met een voorgerechtje. Zo kon je volgens de serveerster meerdere gerechten proeven. Uiteindelijk moet je dan minstens 3 hoofdgerechten bestellen om enigszins je honger te verdrijven. Wij besloten om het dan toch maar te proberen en bestelden onze "hoofdgerechten".

Het was ronduit smerig: lauwe pasta, en overal zat ontzettend veel zout op!

Kortom: wat een misleiding en dus totaal geen aanrader!

16. ellen 41 punten

Erg goed eten, verrassende combinaties en doordat je kiest uit meerdere kleinere gerechten. Ze waren stuk voor stuk erg lekker. De bediening is heel netjes.

Soms een beetje langer wachten, maar dat kan de pret niet drukken. Het is wel wat duurder, je bent met z'n 2en gauw 90 euro kwijt.

17. Vooral erg lekker gegeten en tot tweemaal toe! Mijn ideeen over eten zijn ronduit reactionair. Aanvankelijk huiverde ik daarom toen ik moest bestellen van een flat-screen i.p.v. een papieren menu kaart. Ook bleek al snel dat men in de keuken weinig conventioneel was. Desondanks, kwamen de smaken tot hun recht en zag alles er betoverend uit.