Restaurant MANNA in Nijmegen

In de directe omgeving zijn voldoende parkeerplaatsen.

Lunch Diner

1341199527 77
1701932798 65

1. Mw L.Kroes.

Gegeten 2e kerstdag 2022 van 13 uur - 17 uur

Positief = eten was heerlijk ♡ goede uitleg en heel goed bereid. Ook het personeel was heel vriendelijk..

Negatief =
    ▪︎1▪︎Geen rekening gehouden met nadrukkelijk verzoek. Wij hebben bij de reservering aangegeven dat we onlangs iemand zijn verloren (rouw) en hadden aangeven een rustige plek achterin bij het raam. Hiervoor is specifiek nog voor achterna gebeld.. zou geregeld zijn, niet dus! Was zelf een tafel in de drukte, het midden ..naast 't looppad .. Uiteindelijk tafel bij raam kunnen regelen, maar in zo'n emotie zit hier niet op te wachten ..

▪︎2▪︎ Kerst Muziek stond veels te hard

▪︎3▪︎ Mijn neefje is een paar keer vergeten, meerdere keren als wij drinken kregen, waren ze door drukte hem z'n cola vergeten te geven.. Een keer kan, niet meerdere keren

Tips. Bij een verzoek graag duidelijk in het systeem zetten. Muziek niet te hard, mensen moeten elkaar wel verstaan aan tafel. En meer aandacht voor elke tafel, ook bij drukte en chaos.

2. Eten was wel lekker maar de porties zijn echt veel te klein. Pas na bijna een uur kwam het voorgerecht terwijl het niet echt druk was.
    Wij hadden er meer van verwacht.

3. Prachtig gebouw, heerlijke ambiance. Wel lawaaierig. Vis was lekker, maar niet over de top. Bediening was ronduit slecht. Konden me ook niet vertellen welke saus erbij zat en nam ook niet de moeite om het na te vragen. De dame die onze bestelling opnam, was verre van vriendelijk en geïrriteerd dat we vragen stelden over het menu, die ze niet kon beantwoorden. Niet voor herhaling vatbaar.

4. Prachtige ruimte in oud gebedshuis met hoge plafonds.

Heerlijk veel ruimte om je heen. Vrij kleine tafeltjes met trendy stoelen. Komt luxe over.

Vlotte bediening. Wij kwamen er best vaak, speciaal voor de vers gemaakte kreeften bisque, totdat deze soep een keer waarschijnlijk dubbel gezouten was waardoor on-eetbaar eigenlijk. Een foutje kan altijd natuurlijk, maar wat voor ons niet kan is dat het dan vervolgens volkomen ontkent wordt.

Wij zijn verbouwereerd weggegaan om nooit meer terug te komen.
    ZO jammer!

5. Karolien Kemena

6. Op aanraden van collega's zijn we vanavond naar Manna getogen. Vriendelijke ontvangst en lekker in de watten gelegd. Het is een mooi ingericht restaurant in vooral witte tinten, combinatie van klassiek en modern. Ik ben als eerste binnengekomen, afgezien van een gezelschap dat in de voorkamer al op dreef was... in afwachting van mijn tafelgenoten.

We hebben het 6-gangenmenu (verrassing) besteld en daar hebben de koks een prima prestatie geleverd, niet uitzonderlijk maar zeker smakelijk met als hoofdgerecht eendenborst.

De service was perfect, ik praat nogal met de handen en zo ging er tot 2x toe een glas witte wijn tegen de vlakte maar men stond steeds zeer vriendelijk en SNEL de scherven op te ruimen en de glazen op tafel werden direct vervangen door schoon servies en aangevuld met wijn/water.

Toch heb ik een minpuntje dat geen betrekking heeft op het personeel of de gerechten... de zaak is nogal gehorig. Zoals gezegd kwam ik vrijwel als eerste binnen en heb ik het restaurant in de daarop volgende uren zien vollopen waarna de eetgelegenheid een kakofonie werd, zelfs de obers moesten bijna schreeuwen om te vertellen wat er geserveerd werd en daarvan ging de helft verloren in de herrie.

Jammer, want daarmee ging een deel van de beleving verloren. Ik kom graag een keer terug maar dan op een dinsdagavond of zo.

Excuses voor de gebroken glazen Manna-personeel, jullie waren geweldig!

7. Vriendelijke service. Attente bediening. Interieur mooi, strak en gezellig sinds de renovatie.
    Brood op tafel was aan de droge kant.
    Bento Box was voor de prijs teleurstellend. Echt weinig eten als hoofdgerecht.
    Mijn latte was lauwwarm maar ik kreeg een tweede en deze was ook… lauwwarm. Friandaises waren super.
    We zijn hier vaker geweest. Prijs/kwaliteit is niet wat het was.

6,1
  8. Vandaag zijn wij bij Manna gaan dineren, omdat ik diner bon gekregen had van mijn oud medewerkers.
    Na 38 jaar ervaring in het restaurant bedrijf, heb ik hier een van mijn slechte ervaringen ooit gehad, Bisque de Hommarde zonder kreeft maar wel schelpdieren die ik uit het lauw-warme water moest vissen en een tournedos Rossini zonder canapé met een droog plakje "ganselever". Puree en chips een paar paddenstoeltjes, aan een tafeltje van 50cm in doorsnee. In een woord schandalig veel lawaai van gasten. Medewerkers bediening heel goed.

2,4
  9. Wij hebben echt een fantastische avond gehad bij Manna. Het chefs menu was verrassend en ontzettend lekker en goed afgestemd. Personeel was attent, kundig en sympathiek. Veel beter en aangenamer hebben we niet vaak gegeten.

10. W. Greving

Heerlijk gegeten in Manna. Sfeer erg gastvrij met niet te stijve bediening. Lekker gegeten en gedronken. Voor herhaling vatbaar.

11. Carla Konijn

Geweldige ambiance. Zeer vriendelijk en voorkomend personeel. Aanbod hoofdgerechten matig. Hoofdgerecht, verscheidene schaaldieren met wat groente en aardappelen smaakten nogal naar het zetmeel van de aardappelen. Geen aparte kom erbij geserveerd voor het afval van de schaaldieren en dat eet zeer ongemakkelijk. Prijs/kwaliteitverhouding van het hoofdgerecht: te prijzig.

12. Vandaag een heerlijke high-tea gehad bij Manna. Ik heb een notenallergie, had dit niet van te voren aangegeven maar toch werd er snel wat geregeld waardoor ik mijn eigen plateau kreeg met allemaal lekkere dingen zonder noten! Erg genoten, prima plekje om rustig te zitten en te kletsen. Ook bij de koffie na kregen we koekjes. Toen ik vroeg of hier noten in zaten werd er snel iets anders voor me geregeld. Top!

13. E.van Rooij-Dousi

Afgelopen zaterdag voortreffelijk gezellig met 4 personen goed gegeten. Werden zeer hartelijk ontvangen en na afloop werden we weer in onze jas geholpen. Goede bediening. Aardig personeel. Alle tafels waren bezet. Zeker voor herhaling vatbaar.

14. Gisteren gegeten, totaal verrast! Kerstversiering geweldig, personeel super gastvrij. Keuken: respect voor de snelheid en de heerlijke gerechten, we hebben genoten. Als ik volgende maand weer in Nijmegen ben kom ik zéker terug, op maandagavond een proppie vol restaurant... complimenten!

15. Eten kwam in een sneltrein vaart. Geen rust tussen de gangen. Eten was goed echter de aanbevolen wijn was 50%een miskleun. Bediening had een gemaakt verkoop praatje over de wijn. Was uit het hoofd geleerd en weinig inspirerend. Hoewel het eten wel lekker was valt prijs kwaliteit tegen. Geen aanbeveling voor anderen. Personeel niet oplettend en slechte communicatie. Eten stond koud te worden terwijl we nog geen wijn hadden. ( wijn arrangement ) Akoestiek vreselijk, probeerde men te verhullen door te harde muziek. Kortom de volgende keer kiezen we niet meer om bij Manna te gaan eten. Heb de feedback ook ter plekke gegeven.

2,8
  16. Frank trienen

Popiejopie en kijk mij eens sfeer. Leuk voor centrum Amsterdam. Matig eten; onpersoonlijk en prijs kwaliteit is ver te zoeken.

Wannabees welcome. Ik even niet meer.

Frank

3,4
  17. Hier een paar keer geweest, de 1e x was alles top! De keren daarna werd het steeds slechter!
    Menukaart niet spannend, weinig leuke presentaties, smaak niet helemaal in orde. Bediening niet gezellig, onderbezet, geen service van water en wijn bijschenken. De inrichting is mooi. Wat lawaaiig, maar dat is hier niet het probleem!

18. Kwaliteit van het eten goed, meer niet. Porties niet in verhouding. Weinig hoofdmenu, veel nagerecht. Bediening ver onder de maat. Gemaakt vriendelijk, met de nadruk op gemaakt. Haastig, chaotisch. Heb, zoals ook anderen bij deze recensies, de indruk dat het "ouwe jongens krentenbrood" sfeertje heeft. Lawaaierig gastheer die met teveel zwier door het restaurant vliegt. Hoezo beste restaurant van Europa? In geen geval, zelfs verre van dat!

5,9
  19. Van high tea genoten. Het was lekker maar weinig verrassend. Ik vind het jammer dat alles in keer geserveerd werd. Personeel te gehaast en onpersoonlijk.

20. Waardeloze tent, slechte akoestiek, smakeloos eten, lang wachten, werkelijk niets klopt. De bekenden van de eigenaars/personeel krijgen het eten eerder, rare toestand!

1,9
  21. Lekker eten, maar vrij karig en prijzig.
    Service was teleurstellend. Lang moeten wachten op het eten , om te bestellen en om de rekening te vragen (na een half uur wachten, kwamen ze bijvoorbeeld terug om nog eens te vragen wat we besteld hadden).
    Het was vrij moeilijk om de aandacht van een serveerster of ober te krijgen.
    Het had hen gesierd (vooral omdat ze zelf toegaven dat het allemaal erg lang op zich liet wachten) om een drankje/amuse van het huis te doen. Als het restaurant luxe en professionaliteit wil uitstralen dan moeten ze dit ook waar kunnen maken aan klanten. Vooral voor zo'n prijs.

6,3
  22. Topervaring, iedere keer weer. Bij Manna moet je een avondje uit gaan, de tijd nemen en van alle verse en goed bereide gerechten rustig genieten.
    Personeel is altijd zeer adequaat en vriendelijk. En mocht het te ver uit de buurt liggen dan kan je blijven slapen, ook een aanrader, mooie rustige, frisse kamers.
    Voor ons een fijn adres waar je terug blijft komen.

23. Het eten was lekker maar de bediening was zeer matig. Er liepen behoorlijk wat mensen rond, maar het was weinig georganiseerd. T was lastig om iemand te pakken te krijgen om wat te bestellen, men was erg gericht op enkele vaste gasten. Fruit de mers was heerlijk en voor n redelijke prijs, maar 3,50 voor n klein bakje extra frietjes vind ik erg veel.

24. The place to be. Als zelfstandig horecaondernemer zijn we erg verwend qua eten. Bij Manna eet je super. Kies 4 gerechtjes a la carte, is voldoende. Evt lekker koffie na. Porties zijn super, prijzen kloppen. bediening zeer vriendelijk. 4x in totaal geweest en zelfs de laatste keer was super ondanks wat langer wachten en de oesters waren op.... Dit is mijn favo-restaurant. Bento-Box super... Verder 1 minpuntje. Vis op bord is prima, maar de porties zijn dan hoofdgerechtporties voor bijv. zeebaars of dorade. Eigenlijk zouden ze alles als voorgerechtporties moeten maken in de prijscategorie tussen de 8 en 18 euro.
    Kortom: Ga naar Manna en beleef..

25. Gegeten met een groep van 9 personen(allen vrouw). Vriendelijke, doch niet warme bediening. Mooie en trendy inrichting. Bij het menu werd gevraagd wat men absoluut niet zou willen eten. Komijn vond één van aanwezigen absoluut niet lekker. Helaas zat in het eerste gerecht in het 5 kruidenkoekje komijn....
    Verder was het een heerlijk menu.
    Bediening was professioneel vriendelijk, maar het gaf niet het gevoel van welkom te zijn. Twee keer gevraagd om de rekening.

26. Prima lunch. Mooie ambiance en vriendelijke en vlotte bediening. En niet onbelangrijk, het eten was goed.
    Frank

27. Toornend

28. Na wat verschillende berichten gehoord te hebben maar eens zelf gaan uitproberen.
    Vriendelijke ontvangst en restaurant heeft een fris en mooi interieur. Open keuken en mooie kaart met zeer veel gerechten. Wijnen ook prima en nog een van de weinige restaurants waar de ober steeds de glazen bij vult! Eten was heerlijk, alleen toetje beetje summier.
    Voor herhaling vatbaar.

29. Kom hier zo nu en dan voor lunch en of diner.

De kaart is niet te groot waardoor heel overzichtelijk. Er staan heerlijke gerechten op en uiteraard ook voor de vegetariërs onder ons. De lange bar, welke van voor tot achterin de zaak doorloopt, is een lust voor het oog. 1/3 van de bar is ingericht met verse vis en deze liggen hier prachtig gepresenteerd. De open keuken geeft je mede totale beleving van smaak, geur en gezelligheid!
    Daarnaast is de passie waarmee dit restaurant gedreven wordt, heerlijk voelbaar!

30. Werkelijk heerlijk gegeten! Bediening was goed en bereid mee te denken/advies te geven.
    Het tafeltje en stoeltje waar we aan zaten was het enige minpunt omdat deze klein en laag was, meer om te loungen dan te eten.
    Jullie zien ons zeker terug!

31. Leon Collaris

Bijzonder lekker geluncht met een klant bij Manna. Is iedere keer verrassend en bovendien een leuke traktatie voor mijn relaties.

Prima!

32. Enkele weken geleden gedineerd en vandaag gelunched. Hoewel de lunchkaart een stuk minder uitgebreid en/of ambitieus is, is het eten bij Manna een ervaring die je mee moet maken. Kleine gerechtjes die qua smaak en hoeveelheid goed uitgebalanceerd zijn. De sfeer bij het diner was goed, het was gezellig druk. Tijdens de lunch was het wat rustig. Toch was het voor het enige meisje in de bediening druk. Vriendelijkheid of enige belangstelling voor haar gasten was dan ook ver te zoeken. Tijdens het diner was er een erg empatische jongeman die het ons naar de zin wilde maken. Chapeau. Interesseer je een beetje voor je gasten en het plaatje klopt!

Ga hier dus een keer dineren en geniet van de veelzijdige gerechtjes en lekkere wijnen.

33. Heel erg slecht gegeten. Een restaurant met twee vorkjes die alle gerechten met dezelfde krieltjes en hetzelfde sausje bereiden. Jong en onervaren personeel.

2,7
  34. Heel erg lekker gegeten. Prima kwaliteit/prijs verhouding.