Eetgelegenheid gesloten

Op dit adres zit nu: Brunswick

Het Savarijn in Nijmegen

1194750510 75
1204266915 75
1461209863 75

1. Adri Meijer

Geweldig genoten van lekker eten met afgestemde wijnen, leuke sfeer met geweldige bediening.

2. Vrijdagavond met 4 personen een bezoek gebracht aan dit etablissement. We dachten een gezellige avond te hebben maar kwamen van een koude kermis thuis. Bediening zeer onbeschoft en ondeskundig. Ik hand een vraag over een voorgerecht en werd afgesnauwd dat ze dit niet hadden en of ik de kaart niet gelezen had want dan had ik kunnen zien dat ze niet niet hadden.
    ik vroeg alleen maar of ze iets van zalm vooraf hadden.
    Het liefst was ik direct vertrokken maar in gezelschap doe je dit niet zo snel.
    Het eten was redelijk maar de prijzen liegen er niet om.
    ook had ik om een pepersausje gevraagd maar zelfs dat was teveel moeite.
    mijn zien ze daar niet meer.
    Schandalige bediening en woeker prijzen.

3. Wouter Jans

4. Jorijn

5. Tom Bouwhuis

Gisteravond bij Het Savarijn wezen eten.

Ik kan niet anders dan een fantastische recensie schrijven.

Wat hebben wij goed gegeten, subliem!

Het eten was onwijs goed, mooie gangen met prachtige wijnen.

Wij voelden ons in de watten gelegd, wat een (oprecht) vriendelijke bediening! Bij vragen over het eten lieten zij de verse (voor ons onbekende) productien zien aan tafel.

Wij komen hier zeker snel terug, om nogmaals te genieten van het heerlijke 5-gangen menu.

Bedankt!

6. Een aantal keer gegeten bij dit restaurant. De kwaliteit van het eten verschilde iedere keer.

Meestal gaan we voor de goede wijnen die mooi aansluiten op de gerechten. Het eten zelf is meestal te simpel qua prijs/kwaliteit verhouding.

Iedere keer als ik daar gegeten heb denk ik altijd;
    Eigenlijk was het die ruim €200,- die je met z'n tweeën kwijt bent niet waard.

7. Op donderdag na het shoppen hier naar binnen. Het ziet er strak uit en veelbelovend. Na planningsgedoe met de eigenaar en waarschijnlijk zijn (wat tegenstribbelende) vrouw konden we plaatsnemen, maar moesten dan ook weer uiterlijk na 1,5 uur weg zijn. Prima, dan maar een snelle hap. In een halfuurtje stroomde het vol en dat maakte het lawaaierig en krap. De bediening was jong en werd steeds paniekeriger. We zagen borden die terug gingen naar de keuken en hoorden excuses. De tijd die we hadden bleek genoeg, want na een uurtje wilden we graag weer weg.

Het eten was middelmatig, en overpriced. De vis was een uitschieter, die was goed. De wijn kon ermee door maar ook niet meer dan dat.

De eigenaar leek een aantal gasten goed te kennen, gezien zijn duidelijke voorkeursbehandeling voor hen. Een ons kent ons gebeuren.

Een soort Nijmeegse fawlty towers, achteraf hebben we er wel over gelachen. Komen we nog terug? Nee.

8. Ik heb laatst bij het Savarijn gegeten, en ik ga vaker uit eten in restaurants met een 'Bib Gourmand'.

Maar vond het Savarijn vies tegen vallen. De gerechten waren oké maar niet heel bijzonder, ook heb ik het idee dat het restaurant een beetje boven zich zelf uitstijgt!

Ik heb normaal gegeten, maar het is zeker geen top niveau!

Ik heb bij betere restaurants gegeten en minder betaald..

Ook worden er veel wijnen achter de bar overgeschonken, en dat stoorde mij ook enorm.

De gerechten missen gewoon finesse en passie, het is allemaal simpel en vlakjes..

Wijn hebben ze wel verstand van, maar ook daar had ik idee dat de ene gast belangrijker is dan de anderen. We kregen maar weinig over de wijn te horen. Terwijl ze met anderen gasten veel drukker waren met de wijn.

Eindoordeel prima restaurant maar allemaal wat gemaakt, en het is niet echt spontaan.

9. jettie

10. Rob 2563 punten

Afgelopen weekend gedineerd bij Het Savarijn in Nijmegen. Bediening, service, de wijnkaart, allen op een hoog niveau en waarbij de wijnkaart een absoluut pareltje is. Hoe jammer is het dan dat de gerechten die ter tafel komen, hier ver voor onder doen. Bijna alle gerechten die wij deze avond geserveerd krijgen, zijn niet slecht, maar missen finesse, spanning en vooral karakter. Het smaakt allemaal te vlakjes en daarbij is de kwaliteit ook beneden niveau (veel te gare kalfssucade, risotto die tot pap gekookt is of bijvoorbeeld slechte kwaliteit mosselen en garnalen). Positieve uitschieters waren de gegratineerde oesters en het tussengerecht met de krokante zwezerik. Het Savarijn zou echt moeten proberen het eten op een hoger plan te tillen, nu ontstijgt het eten maar zelden de middelmaat en de service en de wijnkaart verdient (veel) meer!

11. Cornee

12. Hoe je een restaurant ervaart hangt eerst en vooral van je eigen stemming af. Het was een mooie zomeravond. En het gezelschap was goed. Er waren veel terrasgangers en dat betekent tegenwoordig al snel dat je aperitiefje letterlijk in rook opgaat. Binnen was het aanvankelijk lekker rustig, totdat er een grote en nogal luidruchtige groep plaats nam met allesdoordringende Randstedelijke accenten. Veel akoestische demping is er niet. De cheffin kijkt wat streng, maar blijkt wel te kunnen ontdooien. Goede kaart, lekkere bijgerechten. Aan de prijzige kant.

13. Niet slecht. Niets bijzonders.

14. Jo 273 punten

Werden zeer welkom geheten door de gastvrouw. Eten was lekker maar niet heel bijzonder qua smaakcombi. Niet echt heel verrassend. Verlichting in het restaurant is te wit, geeft niet echt een gezellige sfeer, beetje te zakelijk en de stoelen zitten niet lekker als je een avondje wilt tafelen.

15. Lex 9 punten

Je komt binnen in een strakke huiskamer.

Persoonlijk vind ik het mooi en rustig qua inrichting.

De bediening is goed en niet overdreven formeel, ik denk dat het personeel dit goed aanvoelt.

Het eten was niet heel erg verrassend, maar wel heel goed en leuk gepresenteerd.

Een hele subtiele balans in de smaak en combinaties.

Een aanrader is het wijn-arrangement!

Prijs kwaliteit verhouding top.

16. We hebben lekker gegeten en zijn ook netjes geholpen. De inrichting is niet onze smaak waardoor het voor ons wat kil over kwam. Hier is eigenlijk alles mee gezegd.

17. Een restaurant waar we steeds weer graag komen. Ons welkom voelen. Service hoog in het vaandel en eerlijke en heerlijke gerechten. De wijnen zijn hier mooier dan mooi. Geweldige en ook spannende combinaties.

Prijs-kwaliteitverhouding is hier prima. Voor een mooi bedrag heb je hier een vijfgangen menu en daarbij passende wijnen.

Kortom genieten!

18. Vriendelijk onthaal.

Inrichting : ok.

Sfeer : veel te veel lawaai voor een restaurant.

Eten : voorgerecht - niet speciaal.

Hoofdgerecht : goed, gewoontjes.

Wijn : wat mij enorm stoorde was het feit dat er voortdurend flessen wijn bij elkaar werden gegoten achter de bar! Dit hoort niet, geeft een zeer vervelende indruk! Jammer.

19. Inmiddels een aantal keren bezocht. Zeer goede kwaliteit. Verrassende combinaties met goede wijnadviezen. Zeker een aanrader in een stad waar weinig vergelijkbaars te vinden is!

Aparte inrichting, je vindt het of mooi of helemaal niets!

20. Bas 115 punten

Voor vrienden van ons was het een vaste stek. Wij waren er nog nooit geweest. Het Savarijn in Nijmegen. In een statig oud pand met strakke inrichting, wat mij betreft prima inrichting maar ik houd wel van een beetje strak.

Qua presentatie en smaak is het hier ook prima voor elkaar!

Een aanrader dus!

21. Al een poosje niet geweest maar sinds jaar en dag de benchmark voor ons. Gezellige, beetje huiselijke sfeer mede dankzij de gastvrouw, lekker eten zonder te veel poeha, goede wijnkaart en dit allemaal voor een alleszins schappelijke prijs. Binnenkort weer een keer uit Rotterdam richting Nijmegen.

22. Ambiance viel ons erg tegen. Ongezellig zwart meubilair. Continu wisselde bediening aan tafel. Het door gekozen ons verassingsmenu viel tegen. Zeker gezien het pittige prijskaartje hadden we er meer van verwacht. Helaas voor ons niet voor herhaling vatbaar.

Eén vorige recensie
  23. Ontzettend mooie gerechten met een geweldige creativiteit en smaak.
    bijzondere kaart. Wel aan de prijs. Wij waren voor 4 personen 200 euro kwijt (incl. wijnarrangement voor 1 persoon)