Centrum oude stad ( bij Hezelpoort) na 18.00 uur 0,50 per uur

1444920475 82
1487193362 77

1. miranda engels

2. Martine Keur

3. Gastvrije ontvangst door Jo Janssen en kok Bob, die al het eten bracht en er over vertelde. Top gegeten, goede wijnkeus, mooie oude Nijmeegs sfeervol pand met prima stoelen. Het glas in lood schilderij Lemke is door de eigenaar zelf gemaakt. We komen terug.

4. Miranda Engels

5. Daisy en Mickel

Op vrijdag 14 februari, Valentijn, een heerlijk 5-gangen verrassingsmenu genoten bij het Lemke. Verse, pure produkten, perfect gegaarde vis, alles heerlijk op smaak... complimenten aan de chefkok Bob! Dit alles werd met flair geserveerd door Chris en om de avond compleet te maken hebben we nog gezellig nageborreld met Cor en Jo (tot na 24:00). Bedankt!

6. Wij hebben werkelijk fantastisch gegeten bij 't Lemke. Er worden alleen verse en streekproducten gebruikt en dat proef je. De tarbot was heerlijk. Fijn dat er weer een restaurant is in Nijmegen waar je echt vis kunt eten. Ik verheug me op de zomer als we in de binnentuin kunnen eten. Het is een sfeervol restaurant, er worden ook goede wijnen geserveerd.

7. Zaterdag 8 oktober 2011 konden we nog net een tafeltje voor twee te pakken krijgen want het was volle bak.
    Geen wonder want ook wij hebben weer heerlijk gegeten.
    We waren al eerder geweest en steeds opnieuw is het verrassend. Een heerlijke amuse van het huis. Bospeensoep met tomatenbrood. Als voorgerecht een stukje dorade. Daarna kwarteltjes met appeltjes in een heerlijke saus.
    Als hoofdgerecht lamsvlees en na een heerlijke tiramisu met stoofperenijs.
    Als laatste een kop koffie met bonbons en koekjes. allen home made.
    Een franse huiswijn heeft ons eten vergezeld.
    Wij komen zeker weer terug.

8. Gisteravond gegeten bij het Lemke met een gezelschap van 4 personen.

Allereerst iets over de sfeer. Het restaurant kent een klassieke, donkere inrichting die verzorgd is, maar wel uitermate oubollig aandoet. Bloemstukjes met een plukje gipskruid en rode roos (waar je op bruiloftrecepties niet meer mee gezien wilt worden), een wit gesteven tafellaken en een enorm middeleeuws schilderij brengen niet direct de indruk van de meest gedurfde creaties teweeg. Voor als je ervan houdt prima, wij gaan er, gecombineerd met het feit dat we op 1 ander stel na de enigen zijn en het klassieke begrafenismuziekje op de achtergrond, haast van fluisteren. Het pand is overigens prachtig en stamt uit 1500.

De ober verzekert ons dat het niet altijd zo rustig is op een zaterdagavond. De jongeman past trouwens qua manieren zeker in het plaatje, maar qua ervaring en leeftijd niet: piepjong. Hij had niet meer in contrast kunnen zijn met de ambiance waarin hij zich bevindt. We schrikken hier een beetje van. We vragen hem toch naar wijnsuggesties. De wijnkaart is een zeer prestigieuze waar een Rothschild a 1275 euro niet op ontbreekt.

De door ons gekozen wijn heeft de ober zelf nog nooit op en hij werkt er ook nog te kort om te zeggen of andere gasten hem lekker vonden. Hij is eerlijk, dat wel, maar wij hoopten toch op iets meer deskundigheid of tenminste een aanwezige sommelier die ons kan adviseren over de wijn. Deze ober blijkt, zo horen we later van hem, nog in de leer. Hij wordt vervolgens uit de brand geholpen door zijn 'leidinggevende', dit blijkt echter een 17-jarige te zijn die hoewel eveneens uiterst correct en iets zekerder in zijn presentatie niet kan verhullen dat ook hij nog weinig ervaring heeft.

De door ons gekozen wijn blijkt helaas op.. Jammer, maar niet getreurd, we gaan voor een andere. Die is er gelukkig wel. We nemen vervolgens het Lemke menu, bestaande uit 4 gangen. Als appetizer krijgen we een mooi gepresenteerde pate in een rolletje met een glaasje tuinkerssoep ernaast. Subtiel en lekker. Vervolgens een voorgerecht bestaande uit zeebaars op pastinaakpuree. Heerlijk! We worden blij.

Hoofgerechten: ossehaas met spekjes en wilde paddenstoelensaus of kalfshaas met truffelsaus. Beiden perfect bereid.

De gerechten volgen elkaar wel snel op. Iets te snel. Mede doordat de obers en de kok waarschijnlijk niet veel te doen hebben is er voor ons weinig adempauze. Qua tempo had het iets rustiger gemogen.

Het dessert is een appelcrumble, op verzoek mochten wij ook voor wie dat wilde een kaasplankje. Appelcrumble is prima, maar verdient geen originaliteitsprijs. Toetjes, zowel qua smaak en presentatie, dat is ook een vak apart. Maar voor een restaurant waarin wordt aangegeven dat alle zoetigheden afkomstig zijn uit eigen patisserie hadden we iets specialers verwacht.

Concluderend hebben wij hier zeer goed gegeten (de prijs is hier ook wel naar), maar niet zo gedurfd. De leeftijd van de obers, die is wel gedurfd, maar niet direct in het voordeel zolang deze niet vergezeld worden van een senior die de wijnkaart en gerechten net dat extra beetje kracht kan bijzetten.

9. Heerlijk gegeten bij dit restaurant een zeer goede bediening, en super lekker gegeten. Vooral de afstemming en advies met de wijnen is een echte aanvulling voor dit restaurant.

10. Op zaterdagavond 4 juni 2011 hebben wij de 5 gangen proeverij gekozen. Het was lekker weer, dus zaten we buiten op het terras. We hebben heerlijk gegeten, perfecte smaken en goede afwisseling. De bediening was heel prettig, hier staat een prima team! Voor ons is het een heerlijk avondje uit geweest. Een absolute aanrader.

11. Geweldig gegeten, erg smaakvol, zeker tijdens het aspergeseizoen.

12. F.van den Hoogen

Vanavond op 9 aril een heerlijk 4 gangen menu gehad. Wat bijzonder opviel was de al dente gekookte groenten, zowel asperges, peultjes en bonen. Bediening was uitstekend, de afstemming van de wijn per gerecht: excellent! Echt een aanrader!

13. Ik heb hier op 3 maart heerlijk met 4 personen gegeten, zeer nette bediening en een zeer nette service. Het eten was gevarieerd en vooral heel erg lekker.

14. Zaterdagavond hier gegeten. Het eten was redelijk alhoewel wij het voorgerecht van het herfstmenu veel te veel smaken vonden hebben en erg druk uitzien op het bord. Maar alle sfeer eromheen echt slecht! De bediening verloor naarmate de avond vorderde de professionaliteit, te merken aan allerlei kleine details. Als klap op de vuurpijl begon de keuken en afwasafdeling na het laatste uitgaande gerecht aan de grote schoonmaak. Ons dessert en koffie werd overruled door de geur van groene zeep en de herrie van het schrobben en het klotsende water dat op de grond werd gegooid. Dit kan niet als je een bepaalde luxe wil uitstralen wat naar onze mening wel de bedoeling is van ’t Lemke. Hierdoor overheerst de ergernis i.p.v. de herinnering aan lekker eten. Wij gaan echt nooit meer terug! Mond op mond reclame zal van ons uit niet positief zijn! Erg jammer.

15. antoinetta

Wij hebben afgelopen zaterdag voor het eerst met 4 personen gedineerd. Wij waren 10 jaar getrouwd, de gerechten waren voortreffelijk, goede uitgebalanceerde wijnen, een geweldige avond gehad.

Wij komen zeker terug.

Paul en Antoinet.

16. Ik zal even heel eerlijk het volledige verhaal doen van onze avond in het Lemke in Nijmegen.

Zaterdag kwamen we om 19.30 het Lemke binnen en hadden een ronde tafel voor 9 personen gereserveerd. We werden helaas boven aan een langwerpige kleine tafel geplaatst. We wilden uiteraard bestellen, en ja, daar was de ober. Graag de kaart alstublieft, maar nee, u bent met 9 personen en kunt niet a la carte eten, alleen het herfstmenu..., terwijl we juist niet voor dat menu gingen, echt vervelend. Ok, het menu, het 1ste en 2de stond vast, het 3de, daar was nog keus, maar niet zoals ik eerder op het net had gelezen, daarom maar voor de Ossenhaas. Meer dan dat het Ossenhaas was wist de ober niet, heel vreemd, maar ja, geen keus, dus vooruit dan maar. Oh ja, en doet u ook maar het wijnarrangement, maar later bleek dit arrangement volledig in het honderd te lopen. Het 1ste gerecht, een parfait van gevogelte, ook duif, maar toch, ik was benieuwd. Het lag als een laag modder op het bord, als grove grijze mosterd, en had een vreemde smaak. Hiernaast grote stukken groen die als boomstronken in deze modder lagen. Ik had na zeer lang wachten wel zin in iets te eten, maar ja, liever had ik wat anders gehad. Het kleine broodje erbij was erg lekker. Het 2de gerecht, vis op risotto. Ik moet zeggen dat de risotto goed was, maar de vis had een verkeerde structuur, alsof die ingevroren was geweest, niet lekker. De ossehaas was wel in orde, uiteraard erg weinig op dat grote bord en na 2,5 uur... maar ok. Het toetje beloofde iets speciaals, maar de vele woorden van de omschrijving dekken niet het minimale van het gerecht, minimalisme in de kookkunst, en lekker?, nou nee!. Je kon ook kaas toe kiezen, 3 stukken door de kok gekozen (1 was Port Salut wat nou niet bepaald speciaal is) en hierbij zaten 2 schaaltjes met smurrie waarvan de ober alweer niet wist wat het was. We werden allemaal wat lacherig om zoveel onkunde. Het zat erop, koffie hebben we gevraagd, en ja, daar kwam de koffie met allerlei bonbons en meer lekkers, dus wij dachten dat de ober de slechte avond goed wilde maken door al dit lekkers aan te bieden. Wat verbaast mij?, al deze zoetigheid die we niet besteld hadden staat zomaar op de rekening... Toen had ik het helemaal gehad, dit gaat te ver.

Ik heb nog even met Jo Janssen gesproken, eigenaar van het Lemke, en hij maakte oprecht zijn verontschuldigingen, vroeg ons zelfs weer te komen om te laten zien dat het wel goed kon gaan. Echter, Jo Janssen laat niets meer van zich horen.

Een lange vreemde avond in het Lemke, helaas erg teleurstellend.

Jan.

17. Bediening en sfeer prima. Keuken is goed maar lang niet zo bijzonder lekker meer als een paar jaar geleden. Wijnen wel oké.

18. Lekker gegeten, beetje onervaren ober maar wel heel vriendelijk. Ruimte is zeer sfeervol en prettig.

19. Jo 273 punten

Heb bij 't Lemke diversen malen zeer smakelijk gegeten. Goede wijnen, uitstekende productkeuze en bijzonder vriendelijke bediening. Echt een aanrader om je eens heerlijk te laten verwennen!

20. Pascal van der Maas

Ik heb hier meerdere malen gegeten. Het eten, opgediend in kleine porties, is uiterst smaakvol en zeer goed bereid. De chefkok komt voor sommige gerechten zelf aan tafel. De kaart is afgewogen, veel streekproducten van hoge kwaliteit.

De bediening is soms wat traag, maar vriendelijk. Dit is een wat formeler restaurant, hier ga je geen lawaaiig feestje houden. Het restaurant is geschikt voor fijnproevers, niet voor pizza liefhebbers.

Tip: neem een wijnarrangement en kies voor meerdere (bijv. 5) gangen.

21. Erg tegenvallend. Enorm rommelig en onrustig door aanwezig gezelschap. Iedere keer andere bediening. Van het 5-gangen menu was er slechts 1 redelijk; andere 4 gewoonweg niet lekker.

22. Gegeten op 1e kerstdag met 3 mensen.

Wij hadden een 4 gangen menu die avond. Om 18.45 uur binnen. Na 45 minuten ons eerste gang en na de gang moesten we naar een andere tafel omdat er in de reservering iets verkeerds was gegaan. Heel jammer want we zaten daar zo gezellig.

Na bijna 2 uur wachten pas de tweede gang. Ik moest een vergrootglas erbij halen om te zien wat er op het bord lag. De bediening was zenuwachtig want zij lieten regelmatig bestek e.d. vallen.

Om 21.50 gevraagd waneer de derde gang zou komen. Dit zou binnen 10 minuten gebeuren. Na een half uur nog niks te hebben gehoord zijn we opgestaan en hebben de 2 gangen afgerekend en zijn weggegaan.

Ook later die week iemand gesproken dat je weinig krijgt en lang moet wachten.

23. Heerlijk met groepje meiden het wijnarrangement genuttigd.....geen spijt van gehad!!!!was gezellig en lekker,zeker voor herhaling vatbaar!Aardig personeel maakte de avond helemaal top.