Eetcafé Jan Klaassen in Nijmegen

1303820207 67
1320812786 74
1502066954 78

1. Heerlijk gegeten in een gezellige, ontspannen sfeer, mede dankzij de prima bediening.
    Graag tot de volgende keer!

2. Mea Verbunt

Het was gezellig buiten zitten. Kindere amuseerden zich in het kleine speeltuintje.
    Moesten lang wachten op het eten, wat met kinderen niet handig is.
    Verder goed bediend en het eten was lekker, niet erg biezonder. Toch behoorlijk aan de prijs!

3. Het eten was redelijk, ik had de doradefilet maar die was echt heel droog. Misschien iets te lang gebakken?
    Tevens hing er ook een rare sfeer een chef kok/sous chef die het bedieningspersoneel af liep te zeiken.

Ook liep er een jongeheer in de bediening, die dacht dat hij alles beter wist, ook als wij iets aan gaven dan gaf hij gelijk een weerwoord en liet ons niet uitpraten. Jammer want Jan Klaassen zit op zo'n mooie plek. En heb er in het verleden veel lovende woorden over gehoord.

Voor ons helaas geen Jan Klaassen meer.

4. Bij aankomst hadden wij hier meer van verwacht. Het eten was heel gewoontjes en in de speeltuin om het pand heen lagen etensresten. Bediening wel vriendelijk.

6. Heerlijk gegeten. Iedere keer weer. Bediening erg klantvriendelijk. Tip; neem het chocoladetaartje als toetje, heerlijk.

7. Toos ten velde

Zeer lange wachttijd, bediening onbehouwen, vis vlak van smaak, vies meubilair, toetje kwam helemaal niet.

8. Lekker eten! Goede bediening! Mooie locatie! Zeer tevreden.

9. Voor mijn 25 jarig jubileum uit eten geweest met een groep van 15 collega's en partners. Vooraf een keuzemenu doorgesproken met vlees-,vis-, of vegetarisch gerechten. Wat een verwennerij en wat hebben wij genoten. Iedereen had een mooi opgemaakt bord met een goed uitgebalanceerde portie. Alle borden werden tegelijk uitgeserveerd. Heerlijke wijn erbij en vlotte, vriendelijke en energieke bediening.
    Een echte aanrader om een avondje lekker uit eten te gaan, niet de stad in te hoeven (en onhandig te doen met parkeren) en in een leuke entourage te verblijven.
    Wij zullen nog vaak terug gaan want er is ook een driegangen verassingsmenu van 24,50. Complimenten aan de eigenaresse, keukenbrigade en bediening!

10. Ada Wolters

11. Voor de eerste keer binnengewandeld sinds de nieuwe eigenaar haar stempel op de zaak heeft gedrukt. Opvallend zijn de prijsstijgingen en de 'complexere' menukaart. Men heeft duidelijk geprobeerd om de gelegenheid naar een 'hoger' niveau te tillen. De naam eetcafé is dan ook niet echt meer van toepassing. Dit heeft helaas een negatieve invloed gehad op de sfeer (koel en hoogdravend) en flexibiliteit die er vroeger wel was. De oude eigenaar zorgde voor een gemoedelijke uitstraling, laagdrempelige prijzen en persoonlijke wensen tav bv vegetarisch eten vonden altijd gehoor. Dat laatste bleek deze keer gelijk een probleem te zijn bij het bestellen van het 'verrassingsmenu' (dat qua prijs nog wel enigszins aantrekkelijk was), het was niet mogelijk dit vlees of visloos te serveren waardoor je als vegetariër gedwongen wordt de duurdere a la carte gerechten te bestellen. Uiteraard prijsstijging en verrassingsmenu aangekaart bij de bediening: op het eerste schoot men gelijk in de verdediging en op het tweede kwam geen reactie. Er werd op geen enkele manier moeite gedaan om ons het idee te geven dat men ons graag als klant wilde behouden. We zijn dan ook zonder twijfel opgestapt zonder te bestellen. Deze zaak is duidelijk een andere weg ingeslagen, dat mag, maar wel jammer, met veel plezier er vroeger regelmatig gegeten.

12. Met z'n 3 gegeten. Jammer, geen van de hoofdgerechten sprak mij echt aan. Het was voor mij een beetje een teleurstelling, gelukkig kon ik ruilen met mijn man. Ik zou liever een eenvoudig gerecht erbij zien, zonder poespas. Het zag er allemaal wel lekker en verzorgd uit, maar doe iets simpels erbij op de menukaart.

13. Evert de jong

Smakelijke vers bereide gerechten, mooi opgemaakt. Gevarieerde kaart, met aparte combinatiess, vriendelijke en attente bediening. Prima prijs kwalitiet verhouding. Kortom helemaal top. De naam eetcafe is onder de maat. Het eten is echt van de betere restaurant kwaliteit. We waren aangenaam verrast.

14. Heerlijk met de kinderen gegeten! In een gezellige sfeer op t terras.

15. De boom

We hadden een tournedos besteld. Aardig aan de prijs. Op aanraden een rode wijn erbij. Bediening was erg leuk. Toch waren we erg tevreden.

16. Leo Rademakers

Op vrijdagavond spontaan binnengelopen: er was nog plaats volop, want we waren vroeg. Tegen de tijd dat we vertrokken, zat het echter goed vol, dus zowel reserveerders als spontane klanten kunnen hier goed aan hun trekken komen.
    Het eten (aspergemenu) was voortreffelijk en smakelijk bereid. Ook de vegetarische feta-cakejes waren bijzonder lekker. De presentatie is gewoon zoals je dat van een goed restaurant mag verwachten: aantrekkelijk opgediend, goede, smakelijke ingrediënten, een kaart met genoeg spannende gerechten om meerdere keren terug te komen (wat we zeker ook zullen doen). Eigenlijk is dit restaurant best een verrassing, zo midden in een woonwijk.
    De bediening is echt optimaal: vriendelijk en vakkundig personeel; speciale wensen worden met zorg behandeld; je wordt echt ontvangen als gast. De tafeltjes staan zodanig dat er ruimte genoeg is: je zit niet op het bord van de andere gasten te kijken. Al met al een uitstekende ervaring.

Overigens: de eigenaar is veranderd, dus de vermelding op deze site klopt niet meer. De nieuwe eigenares, Daniëlle van Loon, heeft een beetje van het goede behouden van dit gerenommeerde eetcafé, maar vooral verbeteringen aangebracht waar dat nodig was. Een jonge, enthousiaste staf, een subtiele vernieuwing van het interieur en de kleurstelling, een mooie huisstijl, een nieuwe en echt modernere menukaart. Wij voelden ons hier welkom en erg verwend.

17. Joost Eras

Ik ben er uit wezen eten, echt heel lekker en een super service.

18. Frank van Hee

Eén van onze favoriete restaurants in Nijmegen. Vrij eenvoudige, maar erg lekkere gerechten. Goed op smaak en zeer redelijk geprijsd. Ook een fijne plek om voor het eten te borrelen/ na te tafelen. Prima bediening!

19. Een aanrader. Heerlijk gegeten, al onze voor en hoofdgerechten waren verrassend goed en vooral lekker, zeker met de aanbevolen wijn erbij. Prima sfeer, goeie bediening. Echt even uit eten zoals het hoort. Prijs/kwaliteit verhouding: meer dan goed.

20. Vorige week hier lekker gegeten, niet echt hoogstaand maar ruim voldoende voor een eetcafe, zeker een van de betere in Nijmegen!

21. Prima eetcafe. Huiselijke bediening en ambiance. We hebben buiten gegeten, nadeel hiervan waren de vliegen. Na enig onderzoek bleek dat aan de andere kant van de schutting vuilnisbakken stonden. Dat was jammer en drukt de beoordeling.

22. Van Dam

Ik heb er laatst een afscheids etentje gehad van mijn collega en had nog nooit van Eetcafe Jan Klaassen gehoord, maar nu ik er een keer geweest ben ga ik er zeker nog eens eten. Het personeel was vriendelijk, het eten was heerlijk. We hebben lekker op het terras buiten gegeten, lekker zonnetje erbij. Wat wil een mens nog meer...

23. Lekker gegeten hier. Als voorgerecht hadden we een carpaccio: goede smaak, alleen de presentatie was matig. Als hoofdgerecht een entrecote: heerlijk mals, saus had een goede smaak, en geserveerd met lekkere warme groenten, knapperige patat en een simpele salade. De salade was qua smaak en presentatie wat matig. Het nagerecht (mascarponetaartje met slagroom en fruit) was lekker en mooi gepresenteerd. De porties zijn redelijk groot en bijgerechten (patat en salade) kunnen kosteloos bijbesteld worden. Een minpunt was de korte tijd tussen de gerechten, dus nauwelijks tijd om het eten wat te laten zakken. Bij mooi weer kun je heerlijk op het terras zitten; rustige omgeving, geen last van verkeerslawaai. Al met al een goed eetcafé, geschikt voor de grote eter, lekker eten met een redelijke presentatie. Vriendenlijk personeel. De prijs / kwaliteit verhouding is redelijk.

24. Mijn partner en komen hier altijd graag eten: de menukeuze is op zich niet heel erg uitgebreid, maar er is altijd wel iets van onze gading bij - vlees, vis of vegetarisch. De porties zijn voldoende groot, de kwaliteit is erg goed, de prijzen zijn heel redelijk en de bediening is persoonlijk.

25. Afgelopen zondag hier gegeten met mijn vrouw, we hebben heerlijk buiten kunnen zitten op het schitterende terras. Het mooiste terras van Nijmegen.

We hebben geroosterd brood met knoflook, parmaham, enz. Als appetizer genomen(erg leuk bedacht, hoe je dit zelf moet klaarmaken). Als hoofdgerecht had mijn partner asperges met tongscharfilet, zij vond het erg lekker, past goed bij elkaar. Zelf heb ik de struisvogel gegeten, heerlijk mals stukje vlees.

Frites kon ik onbeperkt bij bestellen(zonder bijbetalen), en mijn vrouw had krieltjes in schil bij de asperges.

Nadat we een lekker chocoladetaartje en een kaasplankje als nagerecht gebruikt hadden, heb ik om de rekening gevraagd aan de serveerster. Zij heeft van nature een erg vriendelijke uitstraling, en zo werden wij ook te woord gestaan. Het viel ons op dat we voor een karaf water niets hoefde te betalen.

Kortom, we waren zeer tevreden, en zullen zeker terug komen, we hebben een relaxte avond gehad.

26. Ik heb hier verleden week gegeten en het was super!

Het eten was goed en de bediening erg vriendelijk.

Ondanks dat het druk was hadden we het gevoel dat er veel aandacht aan ons werd besteed en hebben we een topavond gehad!

27. J&M 10 punten

We hebben hier 2x gegeten. Beide keren genoten, we vonden het erg gezellig. Eten was heerlijk, goede sfeer.

28. Hallo!

Voor de 5de keer wederom heerlijk gegeten! Bij binnenkomst worden we altijd vriendelijk ontvangen. De service is altijd goed en de prijs kwaliteit verhouding is uitstekend te noemen. Soms is het al erg druk terwijl de (vermoedelijke) bedrijfsleidster in haar eentje bestellingen opneemt, drankjes klaarmaakt en uitserveert! Lang wachten? Integendeel! Bovendien blijft ze ogenschijnlijk rustig en neemt ze ook de tijd om even een praatje te maken. Op of aanmerkingen worden altijd ter harte genomen en met de kok besproken. Helemaal goed! Wij komen zeker vaker langs en kunnen dit restaurant zeker aanraden!

Martin en Priscilla.

29. Heel erg jammer....

We hebben hier nu 2 keer gegeten. We gaan er naartoe omdat het voor ons om de hoek is en het er gezellig uitziet.

Bij binnenkomst werden we aan een tafeltje gezet zo groot als een postzegel. We hadden dan wel niet gereserveerd, maar zo druk was het niet, dus we hadden best aan een grotere tafel kunnen zitten.

Het personeel hing een beetje aan de voorkant van de bar, wat eruit zag alsof we zeer ongewenst kwamen en alsof alles teveel moeite was.

Het voorgerecht, soep was verder ok. Niks speciaals, maar ook niks op aan te merken.

Het hoofdgerecht was echt te slecht voor woorden. Erg jammer, gewoon zo taai. Ik heb er wat van gezegd en mijn biefstuk werd terug mee de keuken in genomen. Nog geen minuut later kwam er een "nieuwe" vanuit de keuken.... Ik weet nog steeds niet wat ze ermee gedaan hebben, maar of het een andere was weet ik nog steeds niet. Ongelooflijk taai, voor de 2e maal. Ik heb een kwart opgegeten en de rest laten liggen. De medewerkster durfde ook nog te vragen of het gesmaakt had.
    Dus ik aangegeven dat het absoluut niet lekker was en veel te taai, zowel van mij als van mijn vrouw. De reactie was: "uw vrouw heeft het bijna helemaal op, dus dat zal wel meevallen". Geen excuus, helemaal niets.

Vond de vriendelijkheid dan ook erg te wensen overlaten. Ik zal dit eetcafe bij eenieder afraden. Ik heb nog nooit zo slecht gegeten, terwijl we er toch al diversen geprobeerd hebben.

Je hebt een restaurant omdat je mensen een fijne avond wil bezorgen, toch? Dat blijkt hier nergens uit.

30. Hans

31. Jammer!.

Na ervaringen bij Jan Klaassen een paar jaar geleden wilden wij het maar weer een keer proberen. Lekker makkelijk zo dicht in de buurt.

Wij hadden voor ons tweeën gereserveerd, maar ondanks een paar vrije tafels werden wij aan een tafeltje van krap 60 bij 60 centimeter weggezet waar wij niet gezellig tegenover maar naast elkaar moesten zitten omdat we anders teveel in de loop voor het personeel zaten. Op ons verzoek mochten wij ook wel een vierpersoons tafel gebruiken.

Op de soep was niks aan te merken maar de hertenbiefstuk voor mijn vrouw was te taai. Eigenlijk had ze die direct terug moeten sturen maar je hoopt dat het toevallig net de eerste hap is die niet lekker is. Mijn kalkoenfilet was erg droog maar dat is nou eenmaal niet ongebruikelijk voor kalkoen.

Bij het afruimen ligt er nog een onaangeroerd stuk én een niet weg te slikken, teruggelegd stuk hertenbiefstuk op de rand van het bord. Op de obligate vraag of 'het gesmaakt heeft' zegt mijn vrouw dat de biefstuk erg taai was en daarom ook niet geheel opgegeten is.

Als antwoord komt: "Dat zei men aan een ander tafeltje ook al dus dat zal dan wel waar zijn. Ik zal het aan de kok doorgeven."!

Iedere verdere reactie, laat staan een excuus, uit de keuken blijft achterwege.

Voor óns geen Jan Klaassen meer!

32. Roos

33. Voor een eetcafe biedt Jan Klaassen veel variatie voor een goede prijs.
    Ik heb werkelijk genoten van de garnalen als voorgerecht, malse struisvogelfilet en lekker aardbeien met custard!

Vriendelijke bediening, een aanrader dus...

34. Wij zijn 8-9-2009 hier geweest niets bijzonders, trage bediening.

35. Net iets anders, heerlijk!

36. Uitstekend prima bediening en fantastisch gegeten. Weer heerlijk ouderwets goed.

37. Heerlijk gegeten!