1196600658 88
1487872079 73
1520235570 76

1. Brian

2. W.R. den Hollander

Wij zijn gewend dat we voor 4 personen een tafel kunnen reserveren. Dit kon eigenlijk niet, alleen voor 5 of meer mensen. We vonden het een drukke tent met een boel lawaai.
    We bestelden drankjes en er was geen soda, jus en rosé meer.
    De bediening was hartelijk, maar alles duurde lang. Het eten was niet slecht, maar stelde ook niet veel voor. De rekening was pittig. Resumé: eens maar voorlopig niet weer.

3. We hebben met ons gezin een heerlijke avond gehad! Het eten was voortreffelijk, vooral de vegetarische gerechten vonden wij helemaal top. Heerlijk en helemaal voldoende. Sfeer is altijd prettig met professionele bediening.

4. Vis besteld. Pas na een tijdje werd kenbaar gemaakt dat de vis op was. Normaliter geeft de kok meteen aan wanneer een product op is. Wij hadden echter al het vermoeden dat aan de tafel naast ons, bekende/ vrienden van het personeel of eigenaar van het restaurant, ook vis hadden besteld. Deze bestelling werd echter veel later opgenomen dan de onze en raad eens. Ons vermoeden werd bevestigd. Zij kregen de vis. Personeel ontkende noch bevestigde ons vermoeden. Jammer en laf. Alle gasten lijken mij even belangrijk. Echt belachelijk. Hier kom ik dus nooit meer.

5. Lekker gegeten. Je kunt kiezen uit enkele voorgerechten, hoofdgerechten en desserts. Kleine kaart dus. Lekkere wijn.

6. SprakeloosID

De ervaring van vele jaren geleden, in combinatie met nog steeds 'eetcafé' brengt verwachtingen met zich mee waarin De Grut niet meer aan voldoet. Goed het is er nog gezellig, maar naast het publiek qua leeftijd zijn ook de prijzen meegegroeid. Op zich geen ramp, maar dat vertaald zich niet op het bord. Kwalitatief niet slecht, maar ook niet meer dan dat, terwijl de pretenties wel van het bord aflopen. Met een uur wachten voor een tafeltje, verwachtte ik 'haute cuisine' en dat was het zeker niet. Iedereen deed wel verschrikkelijk zijn best, vandaar een acht voor de service.

7. Al jaren klant en recent me weer verbaasd over de kwaliteit van eten. In plaats van mee te gaan met 3 gangen voor ... of prijsverlagingen kiest men gewoon voor kwaliteit. Weer heerlijk gegeten, alle 4 wat anders , 4 mooie borden en ook prachtige toetjes op gekoelde borden. Water bij het eten is een vanzelfsprekendheid. Salade, friet, zoveel als je wilt en niet flauw twee euro extra op de rekening. Vraag vooral welke wijn er open is, heerlijke wijnen voor 5 euro per (groot!) glas. Vriendelijke doch eigenzinnige bediening. Blijft m'n favoriet.

8. Super restaurant! Vriendelijk personeel goede bediening. Het eten smaakt uitmuntend. Erg goede wijnen zeker een aanrader. Prijs/kwaliteit is ook goed. Complimenten!

9. Zeer goed gegeten. Absoluut een pareltje in Nijmegen en zeker een aanrader om vaker te komen. Originele gerechten met uitstekende wijnen. Vriendelijke bediening. Sterk concept zonder reserveringen. Een avondje Grut is een avondje uit!

10. Eten was vers en origineel, en niet duur. Hing een goede sfeer met gemêleerd prubliek.. Leuk ingericht ook. Alleen de bediening had wat sneller en klantgerichter gekund. Zeker terugkeren hier!

11. De Grut is een restaurant met zeer hoogwaardige culinaire gerechten (niet voor iedereen!) met een eetcafé uitstraling.

Wat mij telkens doet terugkomen bij Grut zijn de verrassende gerechten van hoge kwaliteit. Geen varkenshaas of biefstuk die je thuis ook kunt bakken maar bijzondere vis en vleesgerechten.

Vind de bediening soms wat rommelig bij Grut maar dat weegt niet op tegen de fantastische gerechten en goede wijnen.

Ik blijf hier in ieder geval zeker komen!

12. Elke keer verrast Grut me weer. ze zitten vooral bij de vegetarische gerechten vaak in dezelfde hoek, maar elke keer kom ik zeer voldaan thuis. Alles wat je er besteld is goed, en dat is knap.

13. Lekker gegeten, extra vroeg gekomen vanwege het euvel lang te moeten wachten, bediening matig geinteresseerd, alles moet gevraagd worden. Prijs kwaliteit matig en bijna geen jonge mensen meer aanwezig.

14. jpg 7 punten

Wij zijn jarenlang trouwe klanten geweest door de creatieve schotels. Maar de prijs/kwaliteit klopt niet meer en de keuken kan niet met kritiek omgaan. Jammer want de vegetarische gerechten zijn wel prima.

15. Door een klant uit Nijmegen geattendeerd op Grut. Dus maar eens proberen. Lang wachten, maar wel gezellig aan de bar. Fantastisch gegeten, het wachten waard! Prijs zeer redelijk gezien de kwaliteit. Italiaanse wijnen gedronken, echte toppers.

16. Was alweer een tijdje geleden en was vroeger altijd wel druk maar prima eten voor een schappelijke prijs. Druk was het nog steeds, het eten ook zeker goed in orde maar de prijs was niet meer passend bij het niveau van het eetcafé, duidelijk te hoog.

17. westerling

Wij zijn jarenlang trouwe bezoekers die telkens door de hoge kwaliteit en vooral creatieve schotels tegen een redelijke prijs verrast waren. Maar..... de creativiteit loopt terug, prijs/kwaliteit is niet meer in evenwicht: fors duurder geworden. Blijkbaar heeft het succes van de formule arrogantie aangewakkerd en wellicht zijn een of meer oude keukenprinsen of prinsessen wat uitgeblust of vertrokken. Jammer! Advies aan de eigenaar: oppassen en doe er wat aan!

18. foodkenner

Vaak gegeten. Wat opvalt is, helaas, dat de prijs-kwaliteitverhouding achteruit gaat. De keuken kan absoluut niet met kritiek omgaan. De vegetarische gerechten zijn wel prima in orde en op een hoog peil. Voor het overige is het eigenlijk alleen nog maar een eetcafe waar je gezien wil worden. Jammer!

19. Voor de zoveelste keer hier gegeten met vrienden. Altijd goed voor een 8 gemiddeld, maar deze keer vond ik het minder prettig. De prijzen waren weer verhoogd (en nu te hoog) en als je niet bang bent wat uit te geven wordt daar gemakkelijk op in gegaan (andere wijn meneer, kan, hoppa 5 euro per glas voor niets bijzonders, merk je pas later op de rekening).
    Men laat je extra lang wachten om je aan de bar nog meer te laten consumeren. Ook de bediening was niet echt vrolijk deze avond. Nee, dit gaat niet goed.

20. Vaak gegeten. Het is idd lang wachten, maar creatieve keuken met lef. Eten is prima bereid en een bijpassende wijn is snel gevonden. Het personeel is altijd vriendelijk. By far het lekkerste eten en de lekkerste wijnen in Oost (tot dusver..)

21. Het eten is fantastisch, vooral de vegetarische gerechten zijn altijd heerlijk. Enige nadeel is dat het altijd zo druk is, dat je vroeg moet komen of lang moet wachten tot er weer een tafel vrij komt.

22. Erg leuk!

De bediening is goed en relaxed. Ze zijn niet zo overdreven gebonden aan regeltjes, zoals in andere restaurants.

Het eten is heerlijk. Elke keer weer word ik verrast met nieuwe gerechten.

Je moet inderdaad wel de tijd nemen om uit eten te gaan, want wachten is normaal. Je kunt niet reserveren.

23. Roos

24. Kaj 104 punten

Voor mij nog altijd het beste eetcafe van Nijmegen. Elke dag weer 4 nieuwe hoofdgerechten, waarvan er twee (meestal) vegetarisch zijn.

De voorgerechten zijn eigenlijk nog veel lekkerder dan de hoofdgerechten, met name de salades.

De sfeer is gezellig en rumoerig; er is geen muziek, slechts gekakel.
    Je moet zeker de tijd hebben om hier te eten; een uur wachten is heel gewoon.

Wat minpuntjes; de keuken verdraagt slecht kritiek en heeft altijd gelijk en de prijsstijging van het eten overstijgt ruim de algemene inflatie. Hierdoor is het aandeel studenten gekrompen.

25. Eten: Goed, zeker de prijs/kwaliteit was erg goed. Bediening: De bediening is niet behulpzaam (we kwamen er pas na een uur achter dat we op de borden moesten kijken, dat was ons niet gezegd aan de bar. We moesten heel lang wachten). Ambiance: mooie interieur, alleen is het erg erg rumoerig. Prijs/kwaliteit: goed, als je alleen voor het eten gaat. Als je even ergens een hapje wilt eten: geen aanrader. We kwamen af op de goede naam. Onze verwachtingen zijn niet waargemaakt, ik begrijp heel goed dat ze een vacature voor een extra kok hebben.

26. Hoge verwachtingen, maar helaas is er niets van gekomen: we hebben in totaal 3 uur moeten wachten voor een voorgerecht en een hoofdgerecht. De sfeer is weliswaar ok, maar komt bijna sektarisch over: je wordt héél amicaal ontvangen, maar waag het niet om te vragen waar je eten blijft een uur na bestelling. Iedereen dient het leuk te vinden en vooral alle tijd te hebben. Het eten is op zich ok, maar echt niet beter dan andere eetcafés in de buurt. Opvallend: er wordt niet gevraagd of je nog iets wil drinken, hier moet je zelf achteraan. De ruimte is erg rumoerig. Dit was de eerste en de laatste keer.

27. Boudewijn

Een erg gemoedelijke en ongedwongen ambiance, Ver van alle hipheid. En met de meest creatieve kaart van Nijmegen en omstreken. We hebben er heel wat kilometers voor over.

28. een heerlijke ongedwongen sfeer, het eten is er goed en een leuke ontmoetingsplaats

29. Kees Klaassen

Onvriendelijk personeel maken voor mij als echte Hengstdaller deze tent tot echte no go area.
    Het is een opgehypte tent. Er is zoveel beter in Nijmegen Oost te vinden.

30. Eetcafe 'De Grut' is een echte aanrader. Kom er regelmatig en al jaren. Eetcafe 'De Grut' is een begrip voor vrijwel elke Nijmegenaar en bewoners uit de omgeving. Ook Frank Boeijen komt hier regelmatig. Een bijkomstigheid......maar toch ! De prijzen zijn er allervriendelijkst. De bediening correct en zeer vriendelijk. Hoop dat zij nog zullen bestaan tot in lengte van dagen.

31. By far het beste restaurant in Oost! Wisselende kaart, nodigt uit om vaker te komen!

32. Henk Hendriks

Inderdaad een uitstekende tent, wat weer tot gevolg heeft dat het vaak erg druk is en je daardoor vaak lang moet wachten tot er een tafek vrij komt

33. Echt een uitstekende tent. Heerlijk creatief en voor normale prijzen.