Eetgelegenheid gesloten

Op dit adres zit nu: Witlof

Voor de deur en vanaf 14 januari 2013 ook betaald parkeren tot 23:00 uur!!

Let op vergunningshoudersplaatsen vrij houden aub.

• All-inclusive

4. Omgeving
    • In het centrum
    • Aan het water
  6. Betalen Visa Master Card pin American Express

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1190757148 45
1199946779 45
1209136410 45
1319411980 88
1420497919 78
1503204596 81
1567532012 81

1. Gister gegeten bij de Schat. Het eten was wel lekker maar erg summier. Ik wilde een glas kraanwater maar er werd enkel Spa geserveerd. Ook goed dacht ik. Maar helaas kreeg ik geen Spa, maar werd er water uit een open glazen fles geserveerd waar ik bijna 4,00 voor moest betalen!! Een kopje koffie 5,50??

Nee, wij voelde ons een beetje bedrogen. Al met al gaan wij hier niet meer terug en raden het ook niemand aan hier te gaan eten.

2. Erik Wolf

Samen met mijn collega heerlijk gegeten. Gerechten zijn puur, creatief, met zorg bereid en mooi op smaak. De bijpassende wijntjes strelen de tong en de gastvrijheid maakt de hele avond compleet!!
    Absoluut een aanrader!

3. Tijdens de restaurantweek met familie gegeten bij De Schat en deze vonden het allemaal heerlijk. Het mooie interieur en het uitzicht op de Waal kwamen de sfeer ten goede. De amuse (hamburger van risotto met paddenstoelen) was voortreffelijk en dat beloofde wat voor de rest van de avond. Echter dat viel toch wel wat tegen. Het voorgerecht bestond uit een ietwat pittige Thaise kipsalade met doperwten crème, lekker maar niet bijzonder. Ook het hoofdgerecht (scholfilet met winterpeenpuree en aardappelpuree) was lekker maar niet echt spannend. Een taartje van chocolade (2 soorten) met meringue en bosvruchten completeerden het 3 gangen menu. Lekker maar een tikkeltje te zoet. De 3 gangen werden begeleid door een prima ( maar wel wat duur) wijnarrangement. De bediening was goed. De heerlijke broodjes en 2 karaffen water (uit de kraan) stonden voor resp. 4 en 7,50 euro op de rekening. Belachelijk. Ik kan er in komen dat als er niets anders gedronken wordt het water gerekend wordt, nu niet. Voor onze gasten was het allemaal heerlijk, maar voor de meer regelmatige restaurantbezoeker kwam het geheel over als voornamelijk maar winst maken (2 sessies, geen tafellaken, goedkope ingrediënten, duur kraanwater, betalen voor broodjes en de wijn was ook redelijk aan de prijs). Jammer, want het kan ook anders.

4. Polleke 355 punten

Zaterdag, 17 mei, hier met vrienden gegeten ter viering van mijn 50e verjaardag. 'De Schat' is gevestigd in een oud pand in de benedenstad van Nijmegen, in een straatje achter de Waalkade.
    Het restaurant heeft aardig wat trapjes in huis dus het is wat minder geschikt voor mensen die niet goed ter been meer zijn.
    Wij zaten op het hoger gelegen gedeelte van het reataurant met uitzicht op de Waal. Dit etablissement is niet erg groot dus de sfeer blijft mooi intiem.
    We kozen alle vijf voor het vijfgangen verrassingsmenu, dat tegen een redelijke prijs aangeboden wordt i.v.m. de parkeerperikelen op de Waalkade. Je kon bij bestellen aangeven wat je absoluut niet lust, niet wilde hebben in het menu. Toen bij een van ons in een voorgerecht toch een verboden ingrediënt zat, werd die vergissing snel hersteld.
    We begonnen met twee amuses die allebei uit wel vijf verfijnde ingrediënten bestonden, te veel om te onthouden. Een bevatte gerookte paling, erg lekker.
    Als koud voorgerecht hadden we een salade met procureur en hierin ook weer zeer delicate liflafjes, waaronder een supersmeuïge wortelpuree.
    Hierna een heerlijk luchtige aspergesoep. Niet zo'n zware gebonden soep zoals meestal maar lekker licht.
    Het warme voorgerecht bestond uit gebakken zeebaars en jacobsschelp met hollandaisesaus. Goed gebakken en vooral de coquille was heerlijk mals en smakelijk!
    Het hoofdgerecht was gebraden eendeborst met diverse groente en ook weer een heerlijk zachte aardappelpuree.
    Het dessert bestond uit diverse heerlijke zoetigheden. Mijn bord was voorzien van een felicitatie, geschreven in chocoladesaus. Erg attent:-)
    De service was sowieso in orde. Het karretje met cadeaux van mijn vrienden werd zonder morren opgeborgen door het personeel. De gerechten werden met gepaste tussentijd geserveerd met de nodige uitleg. Ook vragen werden vlot beantwoord.
    Ook de hoeveelheden waren goed afgepast. Na de vijf gangen waren we voldaan maar niet overvol.
    Eén vriend en ik hadden het wijnarrangement genomen bij de vijf gangen. Een fraaie selectie wijnen uit de hele wereld waaronder een mooie frisse rode desertwijn uit Zuid-Afrika.
    Al met al een zeer genoeglijke avond met vrienden. We hebben er van half zeven tot iets na elven gezeten en het duurde geen minuut te lang.

5. Eric Putters

6. Een zeer aan te raden restaurant. Erg lekker gegeten en gedronken, met zeer mooie gerechten en een lekker glas wijn. Complimenten.

7. Gister voortreffelijk gegeten bij de schat. Wij komen inmiddels al enige tijd bij de schat en vinden het elke keer weer fantastisch!! De aandacht voor balans en kwaliteit op het boord is naar onze mening super! Er wordt op zeer hoog niveau gewerkt. Waarbij orginaliteit en vernieuwing worden afgewisseld met clasieke en traditionele gerechten. Voor iedereen die graag culinair verwend wilt worden een absolute aanrader! Team de Schat bedankt weer voor een heerlijke avond en tot de volgende keer!

8. Inmiddels iets van 3 keer gegeten. Elke keer laten we ons weer verrassen door de keuken van de Schat en iedere keer worden we weer verrast en eten we heerlijk. De gastvrouw is een gastvrouw die zeer correct handelt volgens alle etiketten, maar toch geen extreme formele indruk maakt. Hele frisse en vrolijke uitstraling. Het jonge gastronomie menu is ook een zeer goede uitkomst, daar zijn wij erg blij mee. Heerlijke hapjes, brood en amuses.
    Kortom, wij zijn fan en komen nog vaak terug!

9. Top avond gehad vanavond! Erg gezellig gezeten met 9 personen, mooi menu samengesteld door de chef, fijne wijncombi door de fijne gastvrouw. Prijs kwaliteit erg goed. Zeker voor herhaling vatbaar...

10. jettie

11. R. Scholte

12. Dave

13. We hebben hier verschillende keren gegeten en telkens weer is het heerlijk. Prima gerechten, mooie wijnen erbij. Tegenwoordig weer terug op de oude lokatie, in een mooi oude sfeervol pand. Echt een aanrader.

14. Tijdje geleden bij de Schat wezen eten, 4 gangen menu was erg lekker met goede bijpassende wijnen. Ook de bediening was erg vriendelijk. Het voorgerecht allemaal stukjes verschillende vis, was heerlijk en het tussengerecht kabeljauw was echt top. Het hoofdgerecht was heerlijk, ossenhaas. Het dessert was lekker.

De rekening viel erg mee. Je betaald weining voor zo'n goed 4 gangen menu en vriendelijke goede bediening.

15. Roger en Carla van Bracht

Verrukkelijk gegeten, prachtige ambiance, uitstekende service en mooie wijnen. Kortom een erg positieve ervaring!
    Zeker tot nog een keer.

16. Meerder malen de afgelopen jaren gaan eten, waarbij ik een stijgende lijn ervaar in de kwaliteit van de gerechten. Mooie gangen, hoewel net niet de laatste finesse (vooral smaak) om een stapje hoger te kunnen. De prijs ligt echter wel nagenoeg bij die van de eetgelegenheden welke zijn opgenomen in de gids van de bandenfabrikant.

Veruit het mooiste restaurant van Nijmegen, met fijne zitplaatsen. Hoewel aan de vriendelijkheid niets schort, kan ik het niet laten te zeggen dat indien ik minimaal € 125 per couvert kwijt ben, niet zit te wachten op ROC-leerlingen in de bediening..

17. Pas weer uitstekend gegeten bij de schat. Prima sfeer, geweldig uitzicht op de Waal, heerlijk eten en goede bediening, kortom een aanrader!

18. kees de groot

het was een gezellige avond met een leuke bediening waar aan je kan zien dat de zaak groeiende is mensen die van lekker eten houden zijn hier aan het goed adres.

19. Twan Kroon

Gisteren, 10 juni gegeten bij de Schat.
    Personeel ontbreekt het in alle opzichten aan bezieling en enthousiasme voor het vak dat ze uitvoeren.
    De kok heeft een overduidelijk voorliefde voor zoetigheid. Van de amuses tot aan het dessert vindt je continue zoetcomponenten in de gerechten alsof ze de smaakvervlakking in de maatschappij terwille wil zijn.

Los van deze zoetigheid was de kwaliteit wel meer dan behoorlijk.
    Ik was er op uitnodiging dus geen rekening voor mij. Ik heb wel gezien wat de kosten waren en vond dit op zijn zachtst gezegd schandelijk.

Wijnarrangement ontbrak het, behalve de Touraine, aan kwaliteit. De rode wijn van Castel del Remei 2002, welke precies weet ik niet meer, balanceerde op het randje van houdbaarheid.

Bij de gang naar het toilet moet je jezelf tussen 2 tafels doorwurmen, waarna je virtueel (geen prettige gedachte lijkt mij) een meter achter iemand bezig bent.

Kortom alles behalve acceptabel. Mijn tafelgenoten daarentegen maakte alles weer goed.