De plek waar je gewoon kunt genieten….
Van onze speciaalbieren, van onze spijzen.

Ontdek ons. Onze huisgemaakte spijzen. De meer dan 80 speciaalbieren. Onze geheimzinnige historie. Bezoek De Kluis, maar wees gewaarschuwd: je wilt er misschien helemaal niet meer weg…

Lekker eten in Nijmegen doe je in “De Kluis”. Het eten dat Inge en haar fijne team in De Kluis bereidt, is een feestje voor de smaakpapillen. Eerlijke ingrediënten en met aandacht klaargemaakt. Dat proef je. Daar kom je voor terug.

2. Betalen Visa Master Card pin

1253202085 85
1293920407 91
1443220922 94
1497512019 82

1. Lekker eten! Prima prijs-kwaliteit verhouding. Wij hadden best een krappe plek, we zaten te dicht op andere tafels. Dat was jammer!

2. Goed eten (heerlijke spare ribs) en een groot aanbod van speciaal bieren. En dat allemaal met een voortreffelijke service.

3. De kluizenaar is al jaren één van mijn vaste kroegen, ik vind het drankenaanbod goed en ben groot fan van de spareribs. Ik was dus zeer tevreden over ze, nu echter niet meer zo. Ik had mijn vriend verteld over de beste spareribs van Nijmegen en ging hem daarop op trakteren. Mijn spareribs waren lekker, maar het stuk dat mijn vriend kreeg was gewoon weg niet gaar. Omdat ik zo'n grote fan was van het café, ben ik dit gaan aangeven en gaan vragen om een nieuwe portie. Op zich gingen ze daarmee akkoord, ook deze portie was echter niet gaar.
    Het personeel gaf aan het jammer te vinden dat mijn vriend met buikpijn en een slechte ervaring het restaurant zou verlaten. Je zou verwachten dat in zo'n situatie er een compensatie zou volgen, die kwam echter niet. Ik heb, omdat ik geen scene wilde trappen, de spareribs van mijn vriend maar afgerekend. Echter kan ik wel zeggen dat ik nooit meer bij de kluizenaar zal langskomen voor eten, jullie zijn bij deze een trouwe klant verloren.

4. Heel vervelend dat het zo donker was dat je niet kunt zien wat je eet. Je weet niet of je wortelof kip in je mond stopt. En ook niet of er nog een botje in de kip zit. Sorry, niet voor herhaling vatbaar.

5. Fijne donkere kroeg met verrassend lekker eten en vriendelijk personeel.

6. Beste spareribs van Nijmegen! Absolute aanrader! Fijn personeel, de lekkerste bieren en goede sfeer!

7. Vertaal van English naar Nederlands

The spare ribs are excellent, and service is always good.

8. Mike van der Leest

Lekker eten voor een goede prijs. Naderhand nog heerlijk nageboreld.

9. Michelle

Heerlijke spareribs met een lekkere frisse koolsalade. Echt een aanrader!

10. Ongedwongen lekker eten en bijpraten, veel keus en goed bereikaar.

11. Begonnen met bier en ijsthee (homemade) daar kregen we nog een lekker stukje zelfgemaakte saucijzenbroodje bij! Lekker gegeten.
    De Spareribs en de Spies waren lekker.
    Wij komen weer terug.

12. Vertaal van English naar Nederlands

It was great. Oh such a great place just to sit even.
    Food and service was great. We loved it and we definitely go back.
    Spare ribs great quantity and delicious.

13. Ik kom hier regelmatig. Ze hebben altijd vriendelijk personeel in een relaxte en persoonlijke sfeer, veel verschillende speciaalbiertjes en de lekkerste spareribs ooit. Een echte aanrader!

14. Altijd goede bediening, lekkere biertjes en goed eten.

15. Jamie Jansen

Echt een super avond gehad. De quizhap, samen met de quiz en de ambiance. Super concept en super gezellig. Personeel heel persoonlijk, relaxt en vriendelijk. Komen sowieso vaker terug.

16. Op zich prima gegeten was wat lawaaierig door groot gezelschap.
    Wijn wat prijzig maar OK.

17. Femke Willemse

Heerlijk gegeten! Spareribs waren perfect mals met een heerlijke marinade, licht pittig. Bediening kwam nog netjes vragen of het niet te pittig was, anders kon er bij de refill rekening mee worden gehouden. Erg netjes! Eten en drankjes kwamen snel en een enorme keuze aan bier! Echt een aanrader, wij komen zeker vaker.

18. Nathalie Dinkelaar

Heerlijk bruin eetcafé met meer dan voldoende speciaal biertjes, overheerlijke gerechten en goede bediening voor een goede prijs!
    Wij komen zeker terug!

19. Vier tienen… dat heb ik nog nooit gegeven, maar deze zijn dik verdiend.
    Wat een (bier)keuze… overheerlijke spare ribs en alles in 1 keer goed gegaan bij de bestelling… zeer vriendelijk personeel, prima prijzen en een heerlijke sfeer.
    1 Tip als je dit leest… twijfel niet maar ga naar de kluizenaar.

20. Met groep van 17 man onbeperkt spareribs gegeten. Vlees droop van het bot af. Top kwaliteit en goede bediening voor weinig geld.

21. Goede sfeer, bediening is leuk en de lekkerste ribs, aanrader!

22. Irene Kersten - Janssen

Heerlijke spareribs gegeten en de kluizenaarspies was ook voortreffelijk. Voor herhaling vatbaar.

23. Henri Doeleman

Eten was prima!!!
    Het was kaasfondue, groente en fruit, miste alleen het fruit , waren maar een paar druifjes... verder was het heel lekker.

24. Willem van der Duijn

Heerlijk gegeten met collega's.
    Een niet te grote menukeuze, maar alles was heerlijk.

25. Ernst Bouwes

De quizhap gegeten en daarna meegespeeld. Twee vijftigers en drie tieners met als resultaat een mooie zesde plaats en een hele gezellige avond. De maaltijd was goed en betaalbaar. We kregen ongevraagd de waterkan bijgevuld, goeie service! Een vergissing in de rekening was snel opgelost. Het was achterin wel erg lawaaierig, maar dat heb je als het druk is. "Mooi familieuitje.", vond de jeugd.

26. Herma den Ambtman

Het eten was heerlijk, vers en voldoende bij een S portie!!

27. Frank Vermeer

Fantastische spareribs, veel verschillende soorten speciaalbier en vriendelijke enthousiaste bediening, niet duur.

28. Alles duurde ontzettend lang, we zaten een kwartier voor er wat drinken kwam, de serveerster kwam nooit langs om te vragen of je nog wat wilde, of het naar wens was en dergelijke, ze legde het menu niet uit (blijkt dat de small versie van het menu tapas hapjes zijn, met niets er bij, maar dat vertellen ze niet even als je een small spare-ribs bestelt)
    We hebben bijna twee uur gewacht voor het eten kwam, waarvan ze vervolgens onderdelen waren vergeten. Toen die ook kwamen waren ze koud. Het restaurant was ontzettend lawaaiig, op ons verzoek zijn we in de kroeg gaan zitten, daar was het ietsje beter.
    Geen aanrader, wat mij betreft, of je moet van hele lawaaiige studenten kroegen houden en in de verste verten geen honger hebben.

29. Duurde lang voordat wij onze bestelling door konden geven. Daarna nog een uur moeten wachten op voorgerecht. Toen wij vroegen waar het bleef werden we kortaf te woord gestaan. Voorgerecht was niet echt top. Zompig bladerdeeg taartje, geen aanrader. Hoofdgerecht daarentegen wel. We hadden de spare-ribs en die waren heerlijk. Prijzen waren wel prima. Sfeer is erg studentikoos, dus als je daar van houdt dan is dit wel een leuke plek.

30. Fijne zaak om ontspannen te eten en te drinken. De vele speciaalbiertjes zorgen ervoor dat je niet snel bent uitgeproefd en de afwisseling op de kaart van gewone gerechten en ietwat andere combinatie zorgt dat er voor ieder wat wils is. Een aanrader voor een fijne middag/avond.

31. Altijd gezellig en prima service. Niet duur en lekker eten.

32. Roland de Bruijn

Heel leuk eetcafé, met een enorme passie voor bier!

33. Jeannette kreuger

Lekker gegeten en fijn dat je kunt kiezen tussen kleinere en grotere hoeveelheden.

34. Heerlijk gegeten. Bieradvies bij de gerechten is top. Leuk om de vele biersoorten die zij hebben culinair te benaderen.

35. Heel gezellig bruin café met lekker eten voor een leuke prijs en top bierkaart!

36. Fijn "bruin" café sfeer. Goede muziek én niet te luid.
    Fantastische bierkaart!
    Prima eten qua prijs/kwaliteit.
    Echter de frietjes (gekruid) zijn werkelijk top!
    Waarschuwing: Het zal later worden dan gepland ivm de heerlijke sfeer, je wilt gewoonweg niet naar huis....

37. Gezellige bruine kroeg, met geweldige bierkeuze en altijd wel weer wat nieuws op de wisselkrat. Personeel is zeer vriendelijk en weet je goed te helpen met je bierkeuze. Eten is prima op orde, aanrader zijn de spareribs en de frietjes met cheddar.

38. Phil en Marjan

Voor wie een down-to-earth ambiance en relaxte sfeer kan waarderen een prima aanrader. Gezellig terras, leuke sfeer, gezellige, vlotte bediening en heerlijk eten. Bottendaal is sowieso een al relaxte sfeer....

39. Helaas zijn de tapas verleden tijd. Kaasfondue was niet zoals we hem kenden. Om te beginnen koud waar wat aan gedaan werd maar toen nog lauw. De fondue was oké qua smaak maar wij kenden hem als heerlijk. Erg dun ook, teleurgesteld dus...Heerlijk brood.

40. Heerlijke kaasfondue. Aardige en meedenkende bediening. Knusse ambiance.

41. Do van schaijk

Matig en soms onder de maat. De carpaccio van vitelotte met zalm tartaar bestond uit onbeholpen gesneden hompen, dikke schijven aardappel, geen dunne schijfjes met een lekkere dressing en wat geraspte kaas met evt. pijnboompitjes, maar gekookte aardappels zo uit het water en de tartaar droop van de mayonaise, jammer.

Ik kreeg grote friet bij het te droge en net niet gare piepkuiken. De friet bestond uit een kwart van een grote pieper, uitstekend gebakken maar hij had een grondsmaak, de pieper was niet geschild dat kan prima, maar dan moet de schil niet te dik zijn en de pieper gewassen, dus maar gewone friet bij besteld. Helaas werd die niet gebracht, en toen de serveerster eindelijk tijd voor ons had , was mijn bordje leeg. Op het bordje lag nog wat sla uit een zakje van de supermarkt, weer jammer. De cappuccino was weer heerlijk. Kortom; niet voor herhaling vatbaar.

42. Boven verwachting. We rekenden op eenvoudig eetcafé-eten, maar werden verrast door een aantal mooie gerechtjes. Hulde! Plus mooie bierkaart.

43. Lekker gegeten; simpel maar genoten. Gezellige sfeer!

45. Dit is ons favo tapas tentje. Lekkere tapas die niet doorsnee zijn. En ruime porties. Maar de spare ribs zijn ook aan te bevelen! Vooral leuk als je op het terras kan zitten.

46. Kick

47. Ik woon er in de buurt en je kan er hartstikke gezellig zitten drinken en als je er dan toch bent, kun je er net zo goed een hapje gaan eten ;) En dat beviel prima!
    Waarschijnlijk weten mensen niet dat je er heerlijke tapas kunt eten.

48. fam hendriks

geweldig gegeten. erg leuk om na het eten nog een drankje te doen aan de bar. zeker een aanrader!!!