Bella Italia in Nijmegen

Al meer dan 30 jaar onbetwist dé Pizza-specialist!

Voor de deur betaald parkeren tot 21.00. Parkeergarage "Keizer Karel" op 5 minuten loopafstand, na 18.00 parkeren voor 50ct per uur.

5 minuten loopafstand van het Centraal Station en diverse busverbindingen.

Uitzonderingen

Open

• Nieuwjaarsdag – 1 jan

Gesloten

• 1e Kerstdag – 25 dec
  • 2e Kerstdag – 26 dec
  • Oudejaarsdag – 31 dec

'Traditionele en Ambachtelijke Pizza's'

Al sinds 1980 bakken wij, als één van de weinige echte Italiaanse pizzeria's, pizza's op traditionele wijze.

Naast meer dan 40 verschillende pizza's hebben wij ook diverse soorten pasta, vlees- kipgerechten.

In de zomer, als het weer het toelaat, kunt u heerlijk buiten eten en genieten van de rust en sfeer in onze achtertuin. Op onze website en facebookpagina informeren wij u vanaf wanneer de tuin is geopend. Op het terras voor de pizzeria kunt u bij zonnig weer of wanneer u dat graag wilt het hele jaar door buiten eten.

Naast het eten van pizza's in ons restaurant kunt u ook pizza's afhalen. U kunt telefonisch of ter plekke bestellen.

Wij zien u graag bij ons in het restaurant,

Arrivederci!

NU OOK VEGAN PIZZA'S MET WILMERSBURGERKAAS!!!

• Veganistisch

1199398339 62
1206228265 62
1219888117 82
1247207821 66

1. Zeer lekker te eten en altijd gezellig en de kids vinden het teken op de tafel kleden helemaal het einden😁

2. Wij komen al ruim 10 jaar hier voor de ontzettend lekkere pizza's.

3. Monique

Aan de voorkant zag het er niet zo gezellig uit, maar binnen was prima.
    Zelfs nog achter buiten op het terras de koffie genuttigd.
    Heerlijke pizza en goede bediening

4. Super lekker, goede prijs kwaliteit verhouding, gezellige sfeer.

5. Hilbert

Heerlijk gegeten, top ervaring!

6. Heerlijke vegan pizza's gegeten!

7. Beste authentieke pizzeria van Nijmegen

8. N. Cornelissen

Leuke sfeer en lekker gegeten. Prijs en kwaliteitverhouding liggen gelijk en persoonlijke aanpassingen aan een gerecht is altijd mogelijk. Zeer fijne ervaring.

9. Barry de Haan

Lekker gegeten bij Bella Italia. De pizza was goed belegd met mooie producten. De lasagne was ook uitstekend en meer dan voldoende. Het enige minpuntje was de huiswijn: niet te drinken! Hopelijk wordt daar in de toekomst wat meer aandacht aan besteed.

10. Iteke Schoonhoven

Sfeervol restaurant en heerlijk eten

11. Voorgerecht, stokbrood met kruidenboter was normaal. Pizza 5-gusti (16eu) kon je uitknijpen tot een halve liter vet en de helft van de korst was pikzwart. Ingrediënten van de lokale Aldi (waarschijnlijk)! De penne carbonara had niet echt een saus, maar een geschifte variant. Heel droog en geen lekker mondgevoel. Al met al hadden we er meer van verwacht...

12. Pizza prima. Stokbrood kruidenboter was niet bijzonder. Tip voor de lauwe cappuccino. Verwarm de kopjes even voor.

13. raymond laenen

Heerlijk gegeten.

14. Erg goed gegeten! Mega veel bonuspunten voor de optie voor vegan kaas! Helaas was het druk en moesten we anderhalf uur (!) wachten op onze pizza. De bediening heeft ons niet gewaarschuwd voor een lange wachttijd en haalden hun schouders op toen we er een opmerking over maakten. Volgende keer beter hoop ik.

15. Top gegeten! Knus familierestaurant met zeer attente bediening. Pizza's met lekkere dunne bodem en ruim belegd.

16. Gewoon prima pizza. :) Top dat ze veel vegan opties hebben, maar vegan kaas blijft toch wat minder moet ik zeggen.

17. Goede pizza's. Pittige tomatensaus. Stokbrood een keer anders, lekker dun, knapperige korst. Goede /aardige bediening.

18. Zaterdag hier met 6 pers. voortreffelijk gegeten. Hadden niet gereserveerd, maar hoewel het restaurant nagenoeg vol zat, werd er direct voor een leuke tafel gezorgd. Prima service en heerlijke pizza's. Wij komen hier zeker terug!

19. Beetje teleurstellend. Pizza Bella Roma met doperwtjes en champignons was geen succes, de vegetarische lasagne een beetje zompig. Moet beter kunnen, misschien had de Chef z'n dag niet?

20. Prima Italiaan met een mooie kaart inclusief opties voor vegan gasten.

21. Waardeloos!! Arrogante bediening en smakeloze eten! Brood die we vooraf hebben gekregen zou ik niet eens aan de hond geven. Personeel zit constant aan de telefoon! Eens en nooit meer. Bizar dat dit soort tenten nog bestaan in 2016, zal waarschijnlijk niet lang meer duren.

22. Erg lekker eten, ik en mijn gezin hebben erg genoten van de Italiaanse medewerkers.

23. Leuk maar verder vrij normaal Italiaans eettentje. Sfeer in het restaurant is goed en voelt ook wel Italiaans aan. Je kan hier voor relatief weinig geld prima eten en er is een behoorlijke selectie van pizza's. Kom hier zeker nog ooit terug.

24. Ruud Swart

Op aanraden van een bekende pizza gegeten, het restaurant was in typische Italiaanse stijl gerund door Italianen, het eten de pizza's waren gewoon weg uitstekend en de smaak was perfect echt Italiaans een echt Italiaans restaurant waar wij zeker teruggaan!

25. Heerlijk gegeten. Op aanraden van veganistiche vrienden hier pizza gaan eten. Wij zijn geen veganisten, maar als dit het eten is dat we dan steeds krijgen voorgeschoteld dan ben ik het vanaf morgen. Heerlijk en volgens mij zo'n beetje de laatste gerund door Italianen.

26. Het eten was absoluut niet bijzonder. De pizza's waren wel aardig maar de lasagnes waren te droog, het brood vooraf ook enigszins uitgedroogd en de sfeer vonden we ook niet om over naar huis te schrijven. Bij het afrekenen hebben we gezegd dat we niet tevreden waren over het brood en de lasagnes, maar de ober zei dat het eten precies zo hoorde te zijn.

27. Patricia

Verschrikkelijk slecht gegeten. Gezien de recensies hadden wij vrij hoge verwachtingen, maar helaas werd het tegendeel bewezen. Broodmandje vooraf was zo droog dat je het zelfs niet aan vogels zou voeren... Dit gezegd en binnen een paar minuten stond er een ander mandje op tafel. Dit brood was inderdaad een stuk verser, maar nog niet echt top. Overigens vond de chef dat het brood zo hoorde te zijn...
    Hierna een pasta pesto besteld. Deze was eveneens droog en duidelijk niet vers. De pasta was opgewarmd en er zat bijna geen saus overheen. Het was droge pasta met alleen pesto erdoor, erg jammer. Toen wij vertelden dat het niet had gesmaakt, werden wij met grote boze ogen aangekeken. Eens en nooit meer Bella Italia.

1,7
  28. Janssem

De beste en lekkerste pizza van Nijmegen en omstreken! Alsof je in Italië zit! Tevens heerlijke dessert.

29. Weer heerlijk gegeten. Ditmaal in de beschutte tuin achter het restaurant.
    Lekkere houtovenpizza's, met zorg bereid.

30. Heerlijke pizza's gegeten gisteren. Lang geleden dat ik zo een goeie pizza had gehad. Bediening ok, sfeer ok verder niet speciaal, prijs-kwaliteit top!

31. H.Megens

Erg vriendelijk personeel, heerlijk gegeten. Mooie grote, rijk belegde, pizza's die heerlijk smaakten.

32. Iza Tromp

Lekkere, traditionele steenoven pizza's die rijkelijk belegd zijn. Wel iets aan de natte kant. Erg lekkere tomatensaus! De pizza's zijn nogal groot, ik kreeg het nauwelijks op terwijl ik toch wel een grote eter ben. De service was snel en vriendelijk! Ik vind de inrichting ontzettend gezellig, lekker knullig en een beetje oubollig, maar dat vind ik juist leuk.

33. Melvin vd Molen

Heerlijk gegeten hier gister, een lekker Italiaans sfeertje ook!

34. Gezien de recensies had ik best wel verwachtingen. Deze vielen tegen; de bediening was erg traag en erg ongemotiveerd, druk. Het eten kwam per persoon apart met vertraging ertussen, ik wil liever toch samen eten. Het eten was op zich redelijk, maar dit was eens maar nooit meer.

35. Ze hebben écht de lekkerste pizza's van Nijmegen! Alleen moesten we wel erg lang wachten. Om 18.30 uur gereserveerd en we kregen de pizza om 19.40 uur... Vond dat niet relaxed, want je moet ook parkeergeld betalen, ik dacht 1,5 uur moet ruim zijn voor alleen een pizza! Het was wel erg druk, en daar was niet op gerekend qua personeel.

36. Erg lekker eten en vriendelijk personeel

37. Heerlijk gegeten vandaag hier! Attente bediening en een goed sfeertje.

38. Prima gegeten, uitgebreide kaart, vriendelijke mensen.

39. Gisteravond pizza gegeten hier en deze waren wel heel lekker! Vriendelijke en goede bediening, leuke sfeer. Kom hier zeker terug.

40. We komen hier graag om een pizza te eten. De pizza's worden in het restaurant bereid in een houtoven. Een heerlijk krokante bodem en een goede smaak. De bediening is vriendelijk en attent.

41. Evert van der Zweerde

We hebben erg lekker gegeten in de zeer aangename tuin. Het duurde alleen wel een beetje lang voordat we ons eten kregen, waarschijnlijk omdat we met zovelen waren. De kwaliteit was prima, de bediening ook.

42. Bella Italia

1 punt
  43. Toos Janssen

10 mei wezen eten. 2 pizza's besteld, deze waren lekker. 1 iemand had lasagne, deze was zwart aan de randen en droog. Eten terug willen sturen, werd moeilijk over gedaan door de chef. Dit hoorde zo te smaken volgens de chef. Na veel moeite toch een pizza kunnen bestellen, eveneens zwarte bodem.
    Personeel bediening doet hun best, maar erg amateuristisch. Cola bestellen, cola light krijgen en niet even de moeite doen een andere te brengen. Niet voor herhaling vatbaar. In de binnentuin gezeten, daar werden wij vergezeld door rupsen, vliegen en slakken. Kortom, ik zou dit restaurant afraden.

44. kirsten

Best pizza I've ever had!!!

46. De beste pizza's van nijmegen en omgeving. Ga er elke keer weer met veel plezier eten. Voor traditionele pizza's moet je echt hier zijn.

47. Na meerdere bezoeken aan dit restaurant heb ik alleen maar lovende woorden. In het weekend ben ik er weer met mijn vrienden geweest, mijn persoonlijke voorkeur gaat naar pizza omdat ze altijd bijzonder zijn met een heerlijke krokante en dunne bodem worden geserveerd. Het personeel en de kok is aardig en vriendelijk, en de sfeer is aangenaam. Paezana, 5 gusti, artistica en classica echt top. Kortom: zeker een aanrader!

48. peter en diana

Geen twijfel mogelijk: dit is de allerbeste pizzeria in Nijmegen.
    Heerlijke pizza's met een echt Italiaanse smaak. Krokante bodem. Kortom: een aanrader!

49. Wij hebben gisterenavond hier een pizza gegeten mede door de hoge scores. Wij snappen werkelijk niet hoe mensen tot deze scores komen. De pizza was absoluut niet lekker. Veel tomatensalsa en kaas maar verdere ingrediënten waren ver te zoeken. Er zat weinig smaak aan. Voordat u naar dit restaurant gaat zou ik me maar eens bedenken.

1,7
  50. Heerlijke echt Italiaanse pizza's. Complimenten aan de kok.

51. Ik kom hier vaak een pizza eten. Zelf woon ik in Utrecht maar heb dankzij een vriendin uit Nijmegen deze tent ontdekt. Tot nu toe de lekkerste echte Italiaanse pizza die ik heb gegeten. In Utrecht is er geen pizzeria die deze weet te overtreffen. Kom er graag een dagje voor naar Nijmegen!

52. Heerlijke authentieke pizza's zoals ze moeten zijn. Echte Italiaanse pizza's. Ik kom hier al bijna 15 jaar en nog steeds worden de pizza's gebakken door dezelfde kok, wat aangeeft dat ze een continue kwaliteit hebben. Ook het personeel is altijd heel vriendelijk. Onze kinderen komen er graag om 2 redenen: de pizza's die lekker zijn en het vriendelijke personeel.

53. Heerlijke traditionele pizza's. Verreweg de lekkerste pizza die ik ooit op heb. We waanden ons even in Italië. De sfeer binnen was ook erg goed. Het was dus lekker en gezellig!

54. Simpelweg de beste pizza's van Nijmegen en omstreken. Andere gerechten heb ik nooit geprobeerd, maar daar twijfel ik niet aan.

Gezellig en leuk Italiaans restaurant waarbij je (traditionele) gezonde en natuurlijke ingredienten aantreft in je eten. Dit is geen troep en dat zie je maar weinig tegenwoordig! Het is ook echt een genot. Ik ben persoonlijk fan van de quattro stagioni en 5 of 7-gusti (als ik honger heb). Ze bezorgen niet thuis, maar de pizza's zijn ook echt lekkerder als je ze daar eet ipv. ophaalt (hoe snel je ook bent). Ik heb overigens zo ongeveer alle pizzaria's in Nijmegen getest de afgelopen 10 jaar en deze steekt met kop en schouders er bovenuit. Zonder twijfel! Ik woon inmiddels niet meer in Nijmegen, maar wij rijden graag (bijna) elke week 10 km extra voor Bella Italia. Locatie is heerlijk (tip: met zon achterin buiten!!), nu maar hopen dat het niet te druk wordt...

55. Bij Bella Italia waan je je voor eventjes in Italië en dat proef je! Heerlijke pizza's en een goede service.

56. Gisteren een heerlijke pizza gegeten 5gusti! Top pizza! Betere italiaan in de omgeving! Ook vriendelijke bediening! Bravo!!

57. Hier kun je de lekkerste pizza's van Nijmegen eten! Hele grote, dik belegde pizza's voor max 10 €. Ik heb zelf in Italië gewoond dus herken een goeie pizza, eet hier het liefst pizza's in Nijmegen!

58. Ik ben verbaasd over de lage rating. Bella Italia (voorheen Il Giardino) maakt één van de beste pizza's. Ik woon in Arnhem en rijd voor mijn pizza 20km heen en 20 km terug Dat is het voor mij dus blijkbaar waard. Nee, ik ben geen vriend, familie of een ander belanghebbende. Gewoon een dik tevreden bezoeker van deze uitspanning.

De pizzabakker is van Sicilië en bakt al decennia lang pizza's volgens Siciliaans vakmanschap en receptuur.

Maar tja, als je meer van de Pizzahut of de New York pizza bent dan is deze heerlijke knapperige, geurige ambachtelijke pizza waarschijnlijk niet jouw ding.

Voor mij is Bella Italia door wat ze bieden en qua ambiance al jaren een stukje Sicilië in Nederland.

Marcel uit Arnhem

59. Sinds twee maanden zijn wij verhuisd van Utrecht naar Nijmegen. Vorige week zijn wij voor het eerst komen eten bij deze pizzaria en het was een bijzondere ervaring.

Wij zijn met z'n drieën komen eten en namen een verschillende pizza's. Allen vonden het lekker en hadden het bord bijna leeg. Het was zonde om te laten staan, dus vroegen wij of wij het mee konden nemen. Wij kregen door het vriendelijke personeel een pizzadoos en konden het thuis de volgende dag weer eten. Vers is natuurlijk wel het lekkerst!

Mijn ervaring was dus goed en dit was een van de lekkerste pizza's die ik heb gegeten heb (in Nederland)

Aanrader dus voor iedereen!

-Peter

60. Ik heb deze pizzeria zo'n 5 jaar geleden ontdekt.. en ik ga er nog steeds vaak heen!
    Hetgeen deze auteur beschrijft (de knoflook op de pizza's) is iets wat elke andere italiaan zou moeten leren, het is verse olijfolie met oregano & knoflook.. zooo smaakvol! de finishing touch op de pizza!
    Bediening is prima en het huiswijntje ook.
    Prijs - kwaliteit is het een toprestaurant. Mijn voorkeur gaat uit naar de pizza ham/champignons, altijd goed! En voor 10 euro pp ben je klaar.
    Aanrader dus!

61. Ik eet hier al sinds 1998 regelmatig graag een pizza.

In mijn ervaring is dit de beste pizzeria van Nijmegen.

Ik kom wel eens ergens anders en ik bestel ook regelmatig elders pizza's, maar alleen in Italie zelf (Toscane, Sicilië en Sardinië) ben ik ze beter tegengekomen.

Toegegeven de rosé en wijn laten iets te wensen over, maar de pizza's zijn er altijd goed. Als het goed weer is, kun je buiten in de tuin genieten. Zeker een aanrader.

62. Herken de recenties niet, hebben hier prima gegeten.

De bediening vond ik juist erg allert en vriendelijk. Ik maakte zelf een fout bij het bestellen, de ober had dit meteen door en zorgde ervoor dat ik toch de juiste pizza kreeg.

Het is een prima pizzeria waar je met mooi weer lekker achter buiten op het binnenplaatsje kan eten.

63. Wij waren hier tijdens de Vierdaagse. De pizza was te hard gebakken en te zout en het personeel is zeer onvriendelijk. Ik kom hier nooit meer terug!

64. Super!

Heerlijke pizza's; vers gemaakt en snel klaar. Altijd vriendelijke mensen. Ze weten precies wie je bent. Onze kids zweren bij deze pizza's en willen niets anders meer.

65. Redelijke pizza, niet veel beter dan ergens anders. Echter, slechte bediening. Onvriendelijk personeel!

66. Joopiejo

lekker!

67. Inderdaad heerlijke pizza's. Niet de doorsnee, verre van. Een aanrader dus.
    Ruud

68. Goedkoop restaurant met kwaliteit naar prijs.

69. De lekkerste pizza's van Nijmegen en omgeving. Ze overtreffen zelfs de pizza's uit Italie.