Het Oosten in Nijkerk

Onbeperkt genieten van Chinese en Japanse gerechtjes!

Gratis parkeren voor de deur

ongeveer 10 minuten lopen van station Nijkerk

Uitzonderingen

Open

• 1e Kerstdag – 25 dec
  • 2e Kerstdag – 26 dec
  • Oudejaarsdag – 31 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

Orientaals Tapas restaurant waar u onbeperkt kunt genieten van Chinese en Japanse gerechtjes. Daarnaast is het mogelijk om a la Carte te dineren, af te halen en cateringservice

• All-inclusive

1420785292 84
1442059493 84
1505882096 87

1. Anja Kok (Euretco)

Wij zijn dinsdag 24 oktober met 18 collega's bij Het oosten geweest. Eten was super, bediening was super echt niets op aan te merken. Alleen de inrichting wat gedateerd, vind ik jammer.

2. van Vliet

Heerlijk oriëntaalse Tapas gegeten. Restaurant zat flink vol, toch alles vlot en soepel verlopen. Prima bediening en goed georganiseerd. Komen zeker vaker hier.

3. Zoals de vorige keren heel lekker gegeten, alles is goed bediening en sfeer.

4. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Rustige en gezellige sfeer. Lekker eten.

5. Weer heerlijk gegeten(tapas) zeer vriendelijke bediening!

6. Orientaalse tapas gegeten. Het waren allemaal heerlijke hapjes.

7. We hebben weer heerlijk gegeten. Met de resevering via eet.nu was het niet helemaal goed gedaan. Wij stonden niet op de lijst van reserveringen. Gelukkig was er toch nog een tafeltje vrij maar niet de ronde die ik in de reservering had gevraagd. Het was erg druk moesten soms langer op.ons eten wachten dan de voorgaande keren. Ondanks dat hebben we heerlijk gegeten.

8. Net als altijd weer fenomenaal!!

9. Rowin Geerling

Zeer lekker eten en klantvriendelijk. Zeker een aanrader.

10. Wederom fantastisch gegeten en een uitstekende service.

11. Miranda

Lekker gegeten. Goede service. Vind het jammer dat er heT toetjes buffet is en ook vind ik dat de keuze minimaal is. Er is genoeg hoor maar ik miste wel wat dingen. Bv variatie sushi en wat meer vis soorten van de plaat.

12. Margriet van Putten

Heerlijk gegeten zoals de keren ervoor ook. Top tent!!!

13. Zoals altijd weer bij Het Oosten: heerlijk!

14. Riet nijhof

We hebben, zoals gewoonlijk weer heerlijk tapas gegeten bij het Oosten! Zoals altijd: prima!

15. Barry dasselaar

Restaurant het oosten is echt een hele slechte zaak!!!! Telefonisch eten besteld konden we een uur later ophalen dat maakt niet uit maar daarna bijna een uur moeten wachten in de zakk tot het eten klaar was echt belachelijk!! Wat een slechte zaak !!!

16. Ruizendaal

Lekkere hapjes, alles vers bereid! Smakelijk gegeten.

17. CLAUDIA

Heerlijk gegeten...Qua prijs is 't jammer dat 't drinken er niet bij in zit.

18. Deta de Boer

Wij eten daar vaker!! Tapas altijd lekker!! Vriendelijk personeel, dus kan niet beter! We zullen er zeker naar toe blijven gaan!!

19. G vd Groep

Heerlijk gegeten, zoals altijd bij Het Oosten. Ik had alleen het idee dat de kaart iets veranderd was, ik miste wat soorten gerechtjes. Maar het blijft een favoriet restaurant.

20. gonda guliker

Lekker gegeten, waren met een grote groep van 16 personen. Konden tapas niet bijwerken, kregen bij ronde 3 nog gerechten uit eerste ronde, en om te compenseren grote schalen op tafel. Maar personeel bleef aardig en met ons gezelschap is het overal gezellig.

21. Greta van Rhee

Matig, geen aanrader.

22. Wij hebben er van genoten. We vonden het eten lekker en ook de gasten die we meegenomen hadden waren tevreden over het eten. Het was prima verzorgd.

23. Tineke koelewijn

Zoals altijd super lekker gegeten, dat vinden onze buren inmiddels ook.

24. We gaan regelmatig eten bij het Oosten. Afgelopen zondag ook weer. We gaan altijd voor de tapas. Deze keer was er een nieuwe kaart. Meer keuze in sushi, erg goede kwaliteit en goede temperatuur van de Sushi.
    We komen er al jaren en de kwaliteit blijft goed, ondanks dat het er ook druk is!

25. j de mooij

Heerlijk gegeten, tapas waren heerlijk, het vlees was mals en meer dan voldoende. We komen zeker nog een keer terug.

26. Ik kom soms eten met mijn vrouw, echt altijd is het weer lekker.

27. Margreet

Het eten was fantastisch, personeel ook zeer vriendelijk. Een echte aanrader!

28. Heerlijk gegeten. Mijn vriendin mocht bepaalde kruiden niet hebben. Toen wij dit aangaven, hebben ze hier rekening mee gehouden. Ook was het personeel erg aardig. Het eten werd vlot gebracht en was vers bereid. Al met al een fantastische avond gehad.

29. We werden vriendelijk ontvangen in het restaurant en de bediening verliep in het begin van de avond heel vlot, het restaurant was toen ook nog niet vol. Naarmate de avond vorderde was duidelijk zichtbaar dat de bediening het niet aan kon. Dit werd het meest duidelijk tijdens het afrekenen, ik was zelf naar de bar gelopen om te betalen. Daar was het chaos, mensen die zaten te wachten op hun afhaalbestelling, mensen die nog wilde betalen. Duidelijke onderbezetting.
    Het eten was redelijk, de teppanyaki gerechten waren prima. De Chinese gerechten veel saus en heel veel knoflook.

30. Tapas gegeten. Voorgerechten zijn lekker. Visgerechten zijn lekker. Bij de vleesgerechten overheerst de saus/jus wat je na 2 ronden Tapas tegen staat en is bij elk soort vlees gelijk. Nagerechten en drinken prima.

31. Heerlijk gegeten zoals altijd. De tapas zijn altijd heerlijk.

32. martijn van gelder

Heerlijk gegeten.

33. A.J. van der Hoef

Voedsel kwaliteit is uitstekend, net zoals de smaak.
    Ga zo door!

34. Nu zijn we gisteravond voor de tweede keer naar het Chinese restaurant 'Het Oosten' geweest. Deze keer met een bevriend echtpaar waar we verschillende keren mee op reis zijn geweest naar China. Ik wilde hen zo graag laten ervaren dat het mogelijk is in Nederland echt Chinees te eten zoals we dat ook hebben gehad tijdens onze reizen in China. Wederom was het in een woord geweldig! OK, misschien ligt het restaurant niet op een toplocatie in Nijkerk, maar het eten was wel TOP! De bediening was geweldig, snel en vriendelijk. Ik heb de meeste Chinese restaurants in de omgeving van Ermelo al bezocht maar het was niet mijn laatste keer in dit restaurant! Wij waanden ons in een restaurant in China... Ik zal mijn vrienden vragen ook een recensie te schrijven, want ook zij hebben heerlijk gegeten. Familie Chen; hartelijk bedankt! We hebben genoten!
    Tot de volgende keer!

35. Afgelopen weekend zaten wij in Regardz Hotel te Nijkerk en wilden vrijdagavond het weekend starten met een etentje in Nijkerk zelf. Met name door de recensies op deze website, kwamen wij uit bij Het Oosten. Dat moest toch wel helemaal top zijn en ook op hun eigen site was het 'reserveren gewenst'. Vooraf gereserveerd dus, want dat beloofd wat en rond half zeven vol goed moed ons laten navigeren naar dit restaurant.
    Daar aangekomen, schrokken wij wel even van de locatie: een supermarkt en drogist waren de buren van Het Oosten en van buitenaf gezien, had het nou niet bepaald de uitstraling van een restaurant met allure. Maar we praatten elkaar moed in door te zeggen dat wij hier toch vooral voor het eten kwamen.
    Eenmaal binnen, was het direct tijd voor het inpraten van moed. Het restaurantgedeelte bleek één grote, te open ruimte, waardoor een kakofonie van geluid constant aanwezig was, terwijl er niet eens muziek draaide. Maar dat was nog niet het meest bijzondere: van buiten scheen de tl-verlichting en gevelreclame van de supermarkt en de DA drogist zó hard het restaurant binnen, dat je nauwelijks nog van enige sfeer kon spreken (later op de avond moesten we wel lachen toen de supermarkt en DA dicht gingen en ook hun verlichting werd gedoofd, zaten we opeens met z'n allen in de schemering).
    Moed houden, we hebben het hier wel over het beste Chinese restaurant in de regio, inclusief Amersfoort!
    Wij vroegen de bediening vriendelijk naar de Oriëntaalse Tapas, er werd geantwoord met "Twee keer Tapas ja" , kregen nog net de kans een drankje te bestellen en dat was dan de kennismaking met de 'geweldige bediening'. Het serverend personeel bleek erg jong en werd met hard hand geregeerd door een oudere Chinese dame. Zij regeerde overigens ook over de mensen die zaten te eten: geen enkel vriendelijk woord, briefjes werden opgehaald zonder iets te zeggen en het enige waar ze uitgebreid op in ging, was het feit dat wij ons bord en bestek niet mochten omruilen voor schone exemplaren. "Wij hebben niet zoveel borden en moeten dan veel afwassen", legde ze droog uit. Werkelijk ongelooflijk...
    Maar goed, het gaat om het eten he?! Nou, ook dat viel gewoon tegen. Het concept is op zich heel aardig (keuze uit 70 gerechtjes, per 2 te noteren op een briefje waarna het eten aan tafel wordt geserveerd) maar de uitvoering en kwaliteit van het eten is echt niet goed. Ik snap werkelijk niet dat mensen hiervoor negens en tienen uitdelen.
    Kwaliteit van het eten: de Tapanyaki gerechten smaken allemaal hetzelfde doordat ze letterlijk zijn doordrenkt met Kikoman Soyasaus. De gefrituurde gerechten zijn niet beter dan de Chinees om de hoek en de finesse bij de gewokte gerechten was dankzij de killing-hoeveelheid te kort verwarmde sauzen heel ver te zoeken.
    Uitvoering: een dikke onvoldoende. De te jonge bediening vraagt de hele avond alleen 'of het smaakt' en zijn vervolgens helemaal van slag als je iets anders antwoordt dan 'ja', er is verder totaal geen contact, halen zonder woorden briefjes op en donderen de gerechtjes zonder één woord op tafel. Brengen op dringend verzoek nieuw bestek met het lemmet van het mes naar je toe gekeerd en of je het dan even aan wil pakken.
    Al met al hebben wij deze avond vooral genoten van het vallen van de ene verbazing in de andere en vaak was het best lachwekkend, zeker gezien de vooraf gelezen recensies. Maar verder: eens maar nooit meer!
    En voor degene die erg positief zijn over dit restaurant hebben wij een goed tip: ga eens uiteten in een gemiddeld wokrestaurant in een 'grote stad' en laat dan kleine gerechtjes bereiden in plaats van je bord vol... je zult je verbazen!

36. Altijd goed eten, goede bediening en vaak voor de terugkomende gasten wel iets extra's, waar je niet voor hoeft te betalen! In één woord : geweldig!
    En inderdaad, het beste Chinees restaurant in de wijde omgeving. We komen hier al jaren en als alles hetzelfde blijft, zullen we nog jaren terugkomen

37. Een tijdje terug heb ik samen met mijn vrouw gegeten bij deze gelegenheid. De kok was bijzonder aardig en deed super zijn best. Wat ons beide super verbaasde was dat er ruim voor tijd werd afgeruimd. Dit gaf zo'n ongastvrij gevoel dat wij naar huis zijn gegaan met een negatief gevoel. Vanaf die tijd hebben wij niet meer voor deze gelegenheid gekozen.

Wanneer er een slechte omzet gemaakt wordt, mag een client nooit iets merken. Wij waren de enige gasten. Dat was aan het gezicht af te lezen. Zelfs van de eigenares.

38. Vanavond hebben we weer tapas gegeten bij dit Chinees restaurant. Het was heel erg druk in het restaurant, ook met afhalen. Ondanks de drukte was de kwaliteit uitstekend en aan de bediening was niet te merken dat het zo druk was. We hebben heerlijk gegeten, erg leuk al die kleine porties!

We hopen hier nog veel vaker lekker te gaan eten/

39. Het best Chinese restaurant in de omgeving (incl Amersfoort).

Altijd heel erg lekker en vers.

De mensen zijn altijd beleefd en hulpzaam.

Het is een traktatie om daar te eten.

40. Heerlijk eten daar, goede bediening, leuke gezellige sfeer.
    We komen daar elke week wel eten halen.

41. Heel erg lekker eten, en ook het personeel is uitstekend!

Er is een hartstikke gezellige sfeer.
    Hier gaan we vaker naar toe!

42. We moeten er best wel een ritje voor maken maar dat zullen wij blijven doen. Wat zegt nou wat extra kilometers als de kwaliteit top is? Smoordruk daar en dik in orde. Geen toeval want de mond-tot-mond reclame heeft zijn uitwerking niet gemist!

43. Gezellig restaurant, goed eten en mogelijkheid tot wok én van de kaart bestellen. Gezellig personeel, de beste Chinees van Nijkerk!

44. jenny mooij

Het Oosten daar kun je lekker eten met een gezellige bediening,wij gaan daar ook graag heen.
    Anna Wendy en Sjaak en de rest ga vooral zo door.