We hadden gehoord dat Pier's Hiem nieuwe eigenaren had en wij waren nieuwsgierig. Dus op een miezerige avond binnengestapt, we werden vriendelijk ontvangen.
    Het wildnemu (wildpastei, hertenstoof en ijs met warme kersen) had de goedkeuring van de heren, ook de andere voorgerechten van gerookte vis en de carpaccio vielen in de smaak. De hoofdgerechten, schnitzel en roodbaars waren heel lekker, de bijgerechten waren gebakken aardappeltjes, frites, Italiaanse biet en snijboontjes. De salade was niet bladsalade maar knolselderijsalade.
    Je moet de locatie weten te vinden, maar met deze kookkunst is Pier's Hiem een aanwinst in de omgeving.
    Wij komen nog weleens terug.

Piers Hiem is een klein restaurant in een minstens zo klein dorpje in Fryslân: Nij Beets. Het restaurant heeft sinds een tijdje een andere eigenaar en men probeert het geheel goed op de rit te krijgen. En: dat slaagt wat mij betreft.

Wij aten met een gezelschap van 6 personen een menu zonder voorgerecht. Er waren wat dieetwensen. Het eten was goed van aard en de sfeer super. De bediening mag dan in spijkerbroek lopen en Fries spreken: het is een gelegenheid waar het welkom van de gast duidelijk is. Voor ons diner met 6 personen tikten we een bedrag van €178,- af. Hoofdgerecht, nagerecht en vele drankjes. Beslist niet duur en zeker een aanrader als het om prijs <> kwaliteit gaat.
    Alle aanwezigen waren het eens over het diner: goed eten, geslaagd en gezellig. Daar gaan we vaker gebruik van maken!

Ps: een asbak bij de ingang. Is dat te realiseren voor de rokers? Dan liggen de peuken niet op de grond.

Eten was heerlijk. Goede en vriendelijke bediening. Was alleen erg rustig en hoop dat er meer mensen op af komen, want prijs was goed in verhouding met het heerlijke eten. Ook de voor ons nieuwe GELE biet, top!!!

Vanavond onderweg naar huis te Nij Beets gegeten bij Pier's Hiem. Wij mochten een echte verrassing beleven.. Zelden hebben mijn zoon en ik zo'n fantastische T-Bone Steak gegeten zoals hier wordt geserveerd. Mijn echtgenote koos voor de sliptong. Ook deze waren meer dan goed. Compliment. Dat de groentes uit de diepvries komen zij vergeven. Een minpuntje was de sla, die duidelijk voorgesneden- en dus chemische behandeld- uit een plastic zak afkomstig was. Smaak en geur aanwezig. Dit kan zo makkelijk voorkomen worden, door de sla voor uitgifte eerst uitvoerig te wassen. Wat is er tegen op alleen ijsberg sla met een simpele garnituur?

Jammer dat het restaurant niet alle dagen open is en niet duidelijk aanwezig is, als je met een snelheid van (vaak meer dan!) 80 kilometer per uur lang racet. De keuken verdiend meer bezoek. Wij begrepen dat het op dit moment alleen op zaterdag en zondag open is. Wij komen zeker terug. Het is er zeker rustig en huiselijk.