Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Nieuwvliet verdeeld zijn.

1. Deze week 3x hier gegeten met twee kleintjes. Leuke veilige speeltuin en zeer vriendelijke bediening o.l.v. jonge eigenaresse.
    Zeer kindvriendelijk restaurant.
    Snelle service!

2. Vera Bruijn

Tijdens onze vakantie met twee kleine kinderen (0 en 4 jaar), hier 3 maal heerlijk gegeten. Het is een familierestaurant waar alle aandacht is voor de kinderen, maar tevens straalt het een luxe en rustige sfeer uit.
    Eten was heerlijk, de bediening geweldig en uiterst vriendelijk. De speeltuin voor de kinderen is prachtig. Kortom, hier komen wij heel graag terug!

3. marleen

Voorgerecht was prima (salade met geitenkaas) maar het hoofdgerecht... voor €20 een visschotel besteld die bestond uit fijngesneden groenten (ui?), wat garnalen en kabeljauw en maar liefst 2 tijgergarnalen. Dit alles in een niet schoongemaakt kommetje badend in de gesmolten kaas. Duidelijk gewoon even in de oven gezet! Zo jammer en liefdeloos.. zonde van m'n geld!

5,7
  4. Lineke

Erg lekker gegeten. Pasta met garnalen en spare ribs. Beiden erg goed. Bediening was prima, duurde wel even voordat er de tweede keer werd gevraagd wat we wilden drinken, maar verder was de bediening erg vriendelijk. Mooi uitzicht aan het strand. Prijs/kwaliteit is erg goed. Op loopafstand van Fletcher hotel waar wij verbleven.

5. Koen Michiels

We hebben heel lekker gegeten in een super gezellig kader met zicht op zee. De bediening was prima en ook de prijs viel mee. Een uitstekend adresje!

6. Zeer vriendelijke bediening. Super lekker eten. Kortom super ervaring, voor herhaling vatbaar.

7. Ach, en ik had niet zulke hoge verwachtingen. Ik begrijp het verschil heel goed of je je een avondje laat verwennen in een restaurant met een Michelin ster of dat je in het Zeeuws Vlaamsche achterland met je kindjes gaat eten. Zij wilden graag pizza en ik een stukje vlees.
    Na een klein online onderzoekje bleek restaurant De Zeeuwse Kust het uitgelezen etablissement om ieders wensen te gaan vervullen en na een enthousiaste telefonische reservering was ik blij dat we iets gevonden hadden op de avond voor oudjaarsdag.
    De volledig in kerstlampjes gehulde buitenzijde van het mooi gelegen pand van De Zeeuwse Kust kon rekenen op een enthousiaste reactie vanaf de achterbank. “Wauw pap, dit is een vet restaurantje zeg!”, nog niet wetende dat dit meer dan profetische woorden zouden blijken. Over smaak valt te twisten: ik had zelf niet voor de epileptisch knipperende sfeerverlichting op de vensterbanken gekozen, maar ook ik zag dat de uitbaters hun best hadden gedaan om er wat van te maken. So far so good.
    Een uitermate vriendelijke serveerster behandelde ons adequaat en kordaat door de kindjes van een kindermenu te voorzien en mij van een grote kaart. De serveerster stond alleen in de zaak maar was prima in staat om het half gevulde restaurant te verzorgen. Nadat onze drankjes werden gebracht bestelden mijn kinderen allebei een pizza. Ik nam vooraf de scampi’s in lookboter en als hoofdgerecht de spare-ribs met gepofte aardappel, met de opmerking daarbij dat de pizza’s tegelijk met mijn voorgerecht mochten worden geserveerd.

En toen werd het een gekke avond. €6,75 voor een pizza Margaritha is een sympathieke prijs, waarom een pizza met 6 plakjes salami dan €2,00 duurder moet zijn snap ik niet zo goed. Maar als dat beleid is, dan leg ik me daar graag bij neer. Maar waarom je in hemelsnaam een prefab diepvries bodem belegt met tomatensaus, Goudse kaas (!!!) en klonterige brokken gedroogde oregano gaat mijn geloof te boven. Ik vermoed dat deze kok nog nooit in Italië een echte pizza heeft gegeten. Op een pizza hoort mozzarella, anders hadden we wel tosti’s besteld. Maar ondanks dat, wilden we de sfeer erin houden en probeerde ik de -van het vet druipende- pizza’s in stukken te snijden met de meegeleverde rolmessen. Dat viel nog niet mee, dat de bodem hard was is een understatement. Ik denk dat het eenvoudiger was om het bord in stukken te snijden dan de pizza, maar wellicht verklaart het feit dat de randen van bodems van de onderkant zwarter waren dan een gemiddeld schoolbord dit wel. De verkoolde stukken fabrieksdeeg bleken sterker dan het meegeleverde snijmateriaal. Buiten dat dit volledig onverantwoord is om te serveren, is dit vooral tekenend van de totale onverschilligheid van de keukenbrigade. Ik weet zeker dat ze thuis geen aangebrand voedsel tot zich nemen, maar ze verwachten dat hun gasten dit maar voor lief nemen. Mochten ze dit niet gezien hebben, dan is dat nog erger, compleet en wanhopig amateurisme.

Dan door naar de scampi’s. Voor €9,50 had ik echt niet verwacht dat er Tiger Prawns a la Plancha werden geserveerd, overgoten met een mooie knoflookboter met verse kruiden en huisgemaakt brood. Maar de scampi’s in lookboter van De Zeeuwse Kust lieten me radeloos en verward achter. Begeleid met groot bord met een grove salade: stukken tomaat, droge salade en een stukje afbakbrood. Qua portie was dit een prima hoofdgerecht geweest. Zo zuinig zijn die Zeeuwen niet… Qua kwantiteit. Mijn eerste associatie toen ik de scampi aan mijn vork proefde en door mijn mond liet walsen was: Texaco. De beloofde lookboter bleek vervangen door een instant jus. Vet en smakend naar gehaktbal. Ik moest nog een garnaal proeven om mezelf ervan te overtuigen dat ik diepvriesgarnalen opgewarmd in vette jus zat te eten. Geen knoflook, geen verse kruiden in de boter. Helemaal niks. Fabriekssmaak. Kansloos. Ik sprak de vriendelijke serveerster aan op het feit dat ik iets had gekregen wat ik niet had besteld. Mocht De Zeeuwse Kust “Diepvries garnalen met gehaktbal jus en grove salade zonder dressing en zielig afbakbrood” op de kaart hadden gezet, dan had ik waarschijnlijk een andere keuze gemaakt. Hoe moeilijk is het om -als je dan toch in Zeeuws Vlaanderen een restaurant bestiert- verse garnalen te kopen (ongepeld), deze in geklaarde boter te garen, in een diep bord te leggen, boter te smelten in de pan (zonder vuur), verse knoflook en peterselie te hakken en dit over de garnalen te gieten? Vol ongeloof sprak ik de serveerster aan op het feit dat ik geen lookboter had gekregen bij de garnalen, waarop ze wederom kordaat mijn bakje meenam en terugkwam met dezelfde gehaktballenjus met nu wat wat aangebrande knoflook en sjalot, zwemmend in de vette ellende rondom de diepvries vrienden. Aan haar heeft het niet gelegen. Ik heb mijn hoofdgerecht maar niet afgewacht. Ik ben nog nooit weggelopen uit een restaurant, maar dit zou mijn eerste keer worden.

Als je met zo weinig liefde in de keuken staat, als je totaal geen trots hebt op wat je doet, als je totaal onverschillig bent en smerige ellende serveert, dan moet je jezelf eens aankijken en wat anders gaan doen met je leven. Ik heb betaald wat ik heb gegeten en de lieve serveerster een fooi gegeven. Zij kan er ook niks aan doen dat er compleet zielloze en ongeïnspireerde mensen in haar keuken staan. Mijn handen jeuken om daar eens mee te praten en te laten zien hoe je met liefde kookt. Sowieso was ik mijn keuken uitgekomen als een gast opstaat en wegloopt. Typerend voor het totaalbeeld hoe afgestompt deze mensen zijn waarschijnlijk. Ik zou dit restaurant maar even overslaan. Tenzij je de totale verloedering van de horeca eens van dichtbij wilt meemaken, dan kun je lachen.

2,2
  8. Zeer geschikt restaurant om met kinderen naartoe te gaan. Mooie buitenspeeltuin incl ballenbak en kleine speelgelegenheid binnen. Personeel zeer vriendelijk en gastvrij, zeker ook voor de kinderen. Eten werd op tijd gebracht en was heerlijk! Kortom echt een aanrader.

9. Wij komen hier al voor het 4de jaar en komend volgend jaar weer terug. Het personeel is super gastvrij en verdiend een dikke 10. Onze kinderen vermaken zich er altijd erg goed.

10. Mieke

De bediening was erg aardig en behulpzaam, erg leuke gelegenheid om met kinderen naar toe te gaan vanwege de speeltuin. De speelhoek binnen zal wel eens opgeruimd mogen worden want het wordt nu meer als opslag van stoelen gebruikt. Het eten is van lage kwaliteit de gerechten zijn vlak qua smaak. Wel vond ik het salade-tje lekker dat bij de maaltijd geserveerd wordt.

11. Marc

Heerlijk gegeten. Alles goed op smaak. Mooie voorgerechten en zowel vis als vlees gerechten van goede qualiteit. Grote porties dus geen nagerecht. Enige opmerking is de bediening aan een tafel voor 8 personen. Je moet zelf de borden en de drankjes aannemen. Ik zou hier zeker weer gaan eten.

12. Heerlijk gegeten!!! Vriendelijk personeel, en ondanks de drukte was de bediening vlot. Een afwisselende kaart voor zowel vis als vlees liefhebber genoeg keuze, en de nagerechten zijn heerlijk!!!

13. Marieke den Haan

Met onze kinderen zeer lekker gegeten in strandpaviljoen De Boekanier. De kaart is niet heel groot en uitgebreid, maar er is voor ieder wat wils en de kwaliteit van het eten is echt erg goed. Ook is er een ruime keuze in de kindermenu's. Overheerlijke toetjes! De bediening is vlot en aardig, de ambiance fijn, ruim en sfeervol.

Een aanrader langs de Zeeuwse kust! Wij komen zeker nog eens terug.

14. Bediening was zeer vriendelijk. Eten was verschrikkelijk. Had de mixed grill besteld. Alle stukken vlees waren enorm taai! Kreeg het bijna niet weg zo droog. Mijn partner had het vispotje, deze was veel te waterig.

3,6
  15. Joop Rombout

16. Een hoofgerecht (de kipsaté) bleek slechts 1 spies te zijn. Na twee keer happen was mijn hoofdgerecht dan ook op.

Toen ik verhaal ging halen begon het meisje meteen over "wegen" etc. Dit terwijl ik gewoon verduidelijking vroeg. Vervolgens kwam haar bazin die mij streng vertelde dat ik dit maar te accepteren had. Voor 16,- verwacht je toch meer, en zeker wanneer je een klacht hebt.

Service is dus waardeloos.

3,5
  17. D. Helm

18. Wir haben dort am Dienstag den 7.10.2014 gespeist. Es war vorzüglich lecker!

19. P. Bisschop

Het was een jaar geleden dat we de Zeeuwse kust hadden bezocht en waren toen niet zo tevreden. Zondag 6 september gingen we voor de herkansing. Wat een wereld van verschil. Het voorgerecht de huis gemarineerde zalm werd ervaren als het bekende engeltje over de tong. Het hoofdgerecht de kabeljauw zeer smaakvol en met een prettige begeleiding op het bord. Het nagerecht- niet op de kaart- maar kwam als geste van de eigenaresse. Een mooi opgemaakt bord met lekkere mondhapjes. Een minpuntje: de door mij gekozen wijn bleek niet (meer) in voorraad; waarvoor duizend maal excuses. Een maal excuus was voor mij ook voldoende geweest en ik werd wel begeleid naar een andere keuze. Deze werd door mij omschreven: Dit is geen katten....
    Kortom deze keer met een heel goed gevoel huiswaarts gekeerd en met de toezegging: Tot gauw.

20. Bert Dozeman

Goede service, vriendelijke bediening. Positieve instelling. Goede energie. Het eten smaakte prima. Prima restaurant om met kinderen uit eten te gaan vanwege speeltuin.

21. Sandra Wibier

Wat een aardig personeel! Echt n verademing. Allemaal meiden die er echt zin in hebben en ondanks de drukte proberen je het naar de zin te maken. Speeltuin is prima, voor jonge en oudere kids. Eten was prima! Maar vooral een prettige sfeer! We komen hier ieder jaar wel n keer. Is nog nooit tegengevallen!

22. Rein tammes

De speeltuin ziet er goed en netjes uit, cijfer 8. Restaurant en aankleding netjes, maar personeel is erg lui en niet gemotiveerd. "Tip doe zelf wat", moeten om een consumptie gewoon bedelen.
    Lege borden worden niet van tafel gehaald, érg slecht en vonden wel dat de prijs niet in verhouding met de kwaliteit is; wat weinig eten voor een te hoge prijs.
    Advies: wat vrolijker en gemotiveerder personeel en klanten vragen als ze nog wat willen drinken en geef bij elke maaltijd bestelling 1 zak friet en niet 1 zak friet delen over 2 maaltijden.

23. Caroline

Heeeerlijk gegeten. In een leuke sfeer, ambiance. Vriendelijke bediening.

24. In de voorjaarsvakantie (2014) met gezin het restaurant bezocht. Het interieur ziet er allemaal netjes uit. De gastheer was vriendelijk. Het eten was eveneens goed. Zowel de vlees-, als visgerechten waren prima van smaak. De hoeveelheid is ook goed.
    De kwaliteit van het eten is t.o.v. zomer 2013 sterk verbeterd. De invloed van de nieuwe kok, die begin 2014 is begonnen, is duidelijk merkbaar. Het is nu echt een aanrader!

25. Jennifer Wijnaldum

Heerlijk gegeten, goede service, gezellig ontvangst. Alhoewel we de enigen in t knusse restaurant waren, voelden we ons zo thuis. Het eten is er heerlijk en met veel liefde bereidt. Mijn dochtertje vond t ook fantastisch.
    Wij komen hier graag terug.

26. Jan den Dolder

Enkele jaren geleden dit restaurant bezocht tijdens ons bezoek aan het mooie Zeeuws-Vlaanderen.
    Toen meerdere malen kunnen genieten van diverse specialiteiten van dit etablissement.

In de nazomer, die overigens prachtig was, weer met mijn vrouw dit restaurant aangedaan en moet bekennen dat wij schrokken.

Blijkbaar is het restaurant verandert van eigenaren. Dit is in vele dingen op te merken.
    De toén rustige en gezellige entourage is verwisseld voor een drukke barokstijl wat zowel mijn vrouw als mij erg deed afschrikken bij binnenkomst.

Nog maar te zwijgen over de onprofessionele bedienende krachten die in deze zaak rondlopen.
    Ongeïnteresseerd en weinig vakkennis. Zo weet op de avond van ons bezoek de gastvrouw ons niet te vertellen uit welke druifsoorten de huiswijn bestaat en na onze vraag ook niet de moeite neemt deze te beantwoorden.

Uiteindelijk toch gekozen om een hapje te eten.
    Naar ons idee is er ook een andere chefkok in dienst getreden want de gerechten bevatten weinig ziel, weinig smaak en zeker geen inspiratie.

Op de prachtige lokatie (wij denken, uniek voor de regio) waar dit restaurant zich bevind, zal wellicht nog hard gewerkt moeten worden om het niveau weer als vanouds te laten zijn.

Zowel mijn vrouw als ik hopen bij ons volgende bezoek, een stuk positiever te kunnen schrijven.

J. den Dolder, Dordrecht

5,3
  27. Niks op aan te merken. Erg vriendelijke mensen. Heerlijk gegeten. Prachtige omgeving.

28. Andy en Els

Overheerlijk restaurant, zeker als het om visgerechten gaat (wij eten bijna geen vlees dus daar kunnen we niet over oordelen). Scampi gerecht is perfect en ook op de huid gebakken zeebaars was uitstekend. Wel begrijp ik de kritiek van een andere gast dat er bijbetaald moet worden voor extra frites (of mayo, ook zo iets). Ik denk dat je beter een of twee euro in de gerechten rekent en alle bijgerechten a volonté doet. Maar wat betreft eten en bediening hebben wij werkelijk niets negatiefs te melden: een aanrader!!

29. Vanwege de speeltuin is het met kinderen een aanrader, maar gezien de kwaliteit prijs verhouding is het te duur en weinig afstemming tussen personeel binnen en buiten. Na binnen gegeten te hebben (waarbij frites en 1x hoofdgerecht te laat kwamen) mochten we buiten gaan zitten (letterlijke woorden van de bediening), maar buiten werden we onfatsoenlijk behandeld, eigenaresse wilde ons niet aanhoren en het personeel mocht ons niet bedienen. Slechte service!

30. Vorig jaar zomer hebben we hier overheerlijk gegeten. Dit jaar zijn we er speciaal voor naar Nieuwvliet gereden, maar helaas is de kwaliteit erg achteruit gegaan. Jammer.

5,3