Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Nieuwvliet verdeeld zijn.

Gegeten in dit restaurant tijdens ons verblijf bij Landal in Nieuwvliet-Bad.
    Vriendelijke ontvangst en direct een koekje voor onze hond (honden aangelijnd welkom).
    Menukaart is niet heel uitgebreid maar biedt wel voor elk wat wils (vlees-vis-vega). We hebben er lekker gegeten alleen de timing van de keuken kan echt veel beter.
    De voorgerechten waren nog maar net uitgehaald en het hoofdgerecht stond al op tafel. Daarnaast onze 2e drankjes in eerste instantie vergeten. Bij navraag toch gekregen. Al met al wel een gezellige avond gehad.

ronald

Superlekkere groentespiezen gegeten. Echt genoten. Mijn man had de slibtongetjes, die waren ook erg smakelijk!

Peter en Ineke Hendrikx

Gebruik gemaakt van het diner. Was meer dan geweldig, we hebben uitstekend gegeten. Eigenaar is een rustige , niet opdringerige man die alles uitlegt en desgevraagd advies geeft. Beslist een aanrader, wij komen in ieder geval gauw terug!

5. Internationaal Nieuwvliet

Jeannine

We hebben superlekker gegeten.

Remke Bravenboer

Zeer gezellig , goed eten gaan er geregeld naar toe met het gezin, er is nog een strand gevoel !
    Boven is ook erg leuk zitten.

Dianne

Niet zo tactische serveerster: 'ik kom eerst maar even m'n excuses aanbieden, want nu word ik gestuurd door m'n collega, omdat ik de poffertjes voor jullie kleine niet besteld zou hebben, maar die heb ik wel gewoon ingetikt op m'n apparaatje hoor, maar ja ik zeg toch sorry' uiteindelijk waren de poffertjes er zo en die heeft dochter met smaak op.
    De speeltuin is erg leuk. Gemoedelijke sfeer, ruim opgezet, mooi terras. Voldoende parkeergelegenheid. Kindvriendelijk restaurant. Kinderstoel, aankleedkussen aanwezig in toilet met babymobiel erboven. Brood met aioli was lekker, de kruidenboter was nog niet smeerbaar. De asperges met zalm viel erg tegen, asperges draderig en bitter van smaak, zalm aan de droge kant, waterige en smakeloze saus. De krieltjes in schil waren smakelijk. Er lagen wel zeven asperges op je bord, dat is erg veel. De carpacciosalade bevatte wat weinig carpaccio en vooral veel sla en veel friet. De porties waren zeer groot. We hadden geen voorgerecht, alleen mandje stokbrood, maar een nagerecht erbij was eigenlijk teveel. De crème brulee was wel lekker en ook weer best groot.

8. Internationaal Nieuwvliet

Irma Ophoff

Heerlijk gegeten op 11 november 2016. Vooral de scholfilet voor mijn man (die meestal niet zo'n visliefhebber is) en mijn visschotel uit de oven met frites en salade.
    Kortom gewoon lekker. En de service aan het eind was geweldig. De twee mensen van de bediening hielpen ons met de trap naar buiten te begeleiden. Het was een beetje glad en wij lopen niet meer zo soepel.
    Hulde. Wij hadden een heerlijke avond. Bedankt mensen van dit restaurant.

Prima prijs/kwaliteit verhouding met goed eten. Goede pannenkoeken, goede mix grill en porties waren prima.
    Houd wel rekening met 15 minuten wachttijd i.v.m. drukte vooraf.

David Thomas

Prima plek om te bezoeken met kinderen. Verwacht geen culinaire hoogstandjes.

Deze week 3x hier gegeten met twee kleintjes. Leuke veilige speeltuin en zeer vriendelijke bediening o.l.v. jonge eigenaresse.
    Zeer kindvriendelijk restaurant.
    Snelle service!

Vera Bruijn

Tijdens onze vakantie met twee kleine kinderen (0 en 4 jaar), hier 3 maal heerlijk gegeten. Het is een familierestaurant waar alle aandacht is voor de kinderen, maar tevens straalt het een luxe en rustige sfeer uit.
    Eten was heerlijk, de bediening geweldig en uiterst vriendelijk. De speeltuin voor de kinderen is prachtig. Kortom, hier komen wij heel graag terug!

13. Internationaal Nieuwvliet

marleen

Voorgerecht was prima (salade met geitenkaas) maar het hoofdgerecht... voor €20 een visschotel besteld die bestond uit fijngesneden groenten (ui?), wat garnalen en kabeljauw en maar liefst 2 tijgergarnalen. Dit alles in een niet schoongemaakt kommetje badend in de gesmolten kaas. Duidelijk gewoon even in de oven gezet! Zo jammer en liefdeloos.. zonde van m'n geld!

Lineke

Erg lekker gegeten. Pasta met garnalen en spare ribs. Beiden erg goed. Bediening was prima, duurde wel even voordat er de tweede keer werd gevraagd wat we wilden drinken, maar verder was de bediening erg vriendelijk. Mooi uitzicht aan het strand. Prijs/kwaliteit is erg goed. Op loopafstand van Fletcher hotel waar wij verbleven.

Koen Michiels

We hebben heel lekker gegeten in een super gezellig kader met zicht op zee. De bediening was prima en ook de prijs viel mee. Een uitstekend adresje!

16. Internationaal Nieuwvliet

Zeer vriendelijke bediening. Super lekker eten. Kortom super ervaring, voor herhaling vatbaar.

17. Internationaal Nieuwvliet

Ach, en ik had niet zulke hoge verwachtingen. Ik begrijp het verschil heel goed of je je een avondje laat verwennen in een restaurant met een Michelin ster of dat je in het Zeeuws Vlaamsche achterland met je kindjes gaat eten. Zij wilden graag pizza en ik een stukje vlees.
    Na een klein online onderzoekje bleek restaurant De Zeeuwse Kust het uitgelezen etablissement om ieders wensen te gaan vervullen en na een enthousiaste telefonische reservering was ik blij dat we iets gevonden hadden op de avond voor oudjaarsdag.
    De volledig in kerstlampjes gehulde buitenzijde van het mooi gelegen pand van De Zeeuwse Kust kon rekenen op een enthousiaste reactie vanaf de achterbank. “Wauw pap, dit is een vet restaurantje zeg!”, nog niet wetende dat dit meer dan profetische woorden zouden blijken. Over smaak valt te twisten: ik had zelf niet voor de epileptisch knipperende sfeerverlichting op de vensterbanken gekozen, maar ook ik zag dat de uitbaters hun best hadden gedaan om er wat van te maken. So far so good.
    Een uitermate vriendelijke serveerster behandelde ons adequaat en kordaat door de kindjes van een kindermenu te voorzien en mij van een grote kaart. De serveerster stond alleen in de zaak maar was prima in staat om het half gevulde restaurant te verzorgen. Nadat onze drankjes werden gebracht bestelden mijn kinderen allebei een pizza. Ik nam vooraf de scampi’s in lookboter en als hoofdgerecht de spare-ribs met gepofte aardappel, met de opmerking daarbij dat de pizza’s tegelijk met mijn voorgerecht mochten worden geserveerd.

En toen werd het een gekke avond. €6,75 voor een pizza Margaritha is een sympathieke prijs, waarom een pizza met 6 plakjes salami dan €2,00 duurder moet zijn snap ik niet zo goed. Maar als dat beleid is, dan leg ik me daar graag bij neer. Maar waarom je in hemelsnaam een prefab diepvries bodem belegt met tomatensaus, Goudse kaas (!!!) en klonterige brokken gedroogde oregano gaat mijn geloof te boven. Ik vermoed dat deze kok nog nooit in Italië een echte pizza heeft gegeten. Op een pizza hoort mozzarella, anders hadden we wel tosti’s besteld. Maar ondanks dat, wilden we de sfeer erin houden en probeerde ik de -van het vet druipende- pizza’s in stukken te snijden met de meegeleverde rolmessen. Dat viel nog niet mee, dat de bodem hard was is een understatement. Ik denk dat het eenvoudiger was om het bord in stukken te snijden dan de pizza, maar wellicht verklaart het feit dat de randen van bodems van de onderkant zwarter waren dan een gemiddeld schoolbord dit wel. De verkoolde stukken fabrieksdeeg bleken sterker dan het meegeleverde snijmateriaal. Buiten dat dit volledig onverantwoord is om te serveren, is dit vooral tekenend van de totale onverschilligheid van de keukenbrigade. Ik weet zeker dat ze thuis geen aangebrand voedsel tot zich nemen, maar ze verwachten dat hun gasten dit maar voor lief nemen. Mochten ze dit niet gezien hebben, dan is dat nog erger, compleet en wanhopig amateurisme.

Dan door naar de scampi’s. Voor €9,50 had ik echt niet verwacht dat er Tiger Prawns a la Plancha werden geserveerd, overgoten met een mooie knoflookboter met verse kruiden en huisgemaakt brood. Maar de scampi’s in lookboter van De Zeeuwse Kust lieten me radeloos en verward achter. Begeleid met groot bord met een grove salade: stukken tomaat, droge salade en een stukje afbakbrood. Qua portie was dit een prima hoofdgerecht geweest. Zo zuinig zijn die Zeeuwen niet… Qua kwantiteit. Mijn eerste associatie toen ik de scampi aan mijn vork proefde en door mijn mond liet walsen was: Texaco. De beloofde lookboter bleek vervangen door een instant jus. Vet en smakend naar gehaktbal. Ik moest nog een garnaal proeven om mezelf ervan te overtuigen dat ik diepvriesgarnalen opgewarmd in vette jus zat te eten. Geen knoflook, geen verse kruiden in de boter. Helemaal niks. Fabriekssmaak. Kansloos. Ik sprak de vriendelijke serveerster aan op het feit dat ik iets had gekregen wat ik niet had besteld. Mocht De Zeeuwse Kust “Diepvries garnalen met gehaktbal jus en grove salade zonder dressing en zielig afbakbrood” op de kaart hadden gezet, dan had ik waarschijnlijk een andere keuze gemaakt. Hoe moeilijk is het om -als je dan toch in Zeeuws Vlaanderen een restaurant bestiert- verse garnalen te kopen (ongepeld), deze in geklaarde boter te garen, in een diep bord te leggen, boter te smelten in de pan (zonder vuur), verse knoflook en peterselie te hakken en dit over de garnalen te gieten? Vol ongeloof sprak ik de serveerster aan op het feit dat ik geen lookboter had gekregen bij de garnalen, waarop ze wederom kordaat mijn bakje meenam en terugkwam met dezelfde gehaktballenjus met nu wat wat aangebrande knoflook en sjalot, zwemmend in de vette ellende rondom de diepvries vrienden. Aan haar heeft het niet gelegen. Ik heb mijn hoofdgerecht maar niet afgewacht. Ik ben nog nooit weggelopen uit een restaurant, maar dit zou mijn eerste keer worden.

Als je met zo weinig liefde in de keuken staat, als je totaal geen trots hebt op wat je doet, als je totaal onverschillig bent en smerige ellende serveert, dan moet je jezelf eens aankijken en wat anders gaan doen met je leven. Ik heb betaald wat ik heb gegeten en de lieve serveerster een fooi gegeven. Zij kan er ook niks aan doen dat er compleet zielloze en ongeïnspireerde mensen in haar keuken staan. Mijn handen jeuken om daar eens mee te praten en te laten zien hoe je met liefde kookt. Sowieso was ik mijn keuken uitgekomen als een gast opstaat en wegloopt. Typerend voor het totaalbeeld hoe afgestompt deze mensen zijn waarschijnlijk. Ik zou dit restaurant maar even overslaan. Tenzij je de totale verloedering van de horeca eens van dichtbij wilt meemaken, dan kun je lachen.

Zeer geschikt restaurant om met kinderen naartoe te gaan. Mooie buitenspeeltuin incl ballenbak en kleine speelgelegenheid binnen. Personeel zeer vriendelijk en gastvrij, zeker ook voor de kinderen. Eten werd op tijd gebracht en was heerlijk! Kortom echt een aanrader.

Wij komen hier al voor het 4de jaar en komend volgend jaar weer terug. Het personeel is super gastvrij en verdiend een dikke 10. Onze kinderen vermaken zich er altijd erg goed.

Mieke

De bediening was erg aardig en behulpzaam, erg leuke gelegenheid om met kinderen naar toe te gaan vanwege de speeltuin. De speelhoek binnen zal wel eens opgeruimd mogen worden want het wordt nu meer als opslag van stoelen gebruikt. Het eten is van lage kwaliteit de gerechten zijn vlak qua smaak. Wel vond ik het salade-tje lekker dat bij de maaltijd geserveerd wordt.

21. Internationaal Nieuwvliet

Marc

Heerlijk gegeten. Alles goed op smaak. Mooie voorgerechten en zowel vis als vlees gerechten van goede qualiteit. Grote porties dus geen nagerecht. Enige opmerking is de bediening aan een tafel voor 8 personen. Je moet zelf de borden en de drankjes aannemen. Ik zou hier zeker weer gaan eten.

Heerlijk gegeten!!! Vriendelijk personeel, en ondanks de drukte was de bediening vlot. Een afwisselende kaart voor zowel vis als vlees liefhebber genoeg keuze, en de nagerechten zijn heerlijk!!!

Marieke den Haan

Met onze kinderen zeer lekker gegeten in strandpaviljoen De Boekanier. De kaart is niet heel groot en uitgebreid, maar er is voor ieder wat wils en de kwaliteit van het eten is echt erg goed. Ook is er een ruime keuze in de kindermenu's. Overheerlijke toetjes! De bediening is vlot en aardig, de ambiance fijn, ruim en sfeervol.

Een aanrader langs de Zeeuwse kust! Wij komen zeker nog eens terug.

Bediening was zeer vriendelijk. Eten was verschrikkelijk. Had de mixed grill besteld. Alle stukken vlees waren enorm taai! Kreeg het bijna niet weg zo droog. Mijn partner had het vispotje, deze was veel te waterig.

Joop Rombout

Een hoofgerecht (de kipsaté) bleek slechts 1 spies te zijn. Na twee keer happen was mijn hoofdgerecht dan ook op.

Toen ik verhaal ging halen begon het meisje meteen over "wegen" etc. Dit terwijl ik gewoon verduidelijking vroeg. Vervolgens kwam haar bazin die mij streng vertelde dat ik dit maar te accepteren had. Voor 16,- verwacht je toch meer, en zeker wanneer je een klacht hebt.

Service is dus waardeloos.

D. Helm

Wir haben dort am Dienstag den 7.10.2014 gespeist. Es war vorzüglich lecker!

29. Internationaal Nieuwvliet

P. Bisschop

Het was een jaar geleden dat we de Zeeuwse kust hadden bezocht en waren toen niet zo tevreden. Zondag 6 september gingen we voor de herkansing. Wat een wereld van verschil. Het voorgerecht de huis gemarineerde zalm werd ervaren als het bekende engeltje over de tong. Het hoofdgerecht de kabeljauw zeer smaakvol en met een prettige begeleiding op het bord. Het nagerecht- niet op de kaart- maar kwam als geste van de eigenaresse. Een mooi opgemaakt bord met lekkere mondhapjes. Een minpuntje: de door mij gekozen wijn bleek niet (meer) in voorraad; waarvoor duizend maal excuses. Een maal excuus was voor mij ook voldoende geweest en ik werd wel begeleid naar een andere keuze. Deze werd door mij omschreven: Dit is geen katten....
    Kortom deze keer met een heel goed gevoel huiswaarts gekeerd en met de toezegging: Tot gauw.

Bert Dozeman

Goede service, vriendelijke bediening. Positieve instelling. Goede energie. Het eten smaakte prima. Prima restaurant om met kinderen uit eten te gaan vanwege speeltuin.