Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Nieuwkoop verdeeld zijn.

Niet te eten daar heel slecht.

De bediening was goed en het eten was geweldig..

3. Internationaal Nieuwkoop

Hier vaker geweest voor borrelhapje, lunch en drankje. Nu vanmiddag op terras, metgezel nam een sorbet ik een glas karnemelk. Kreeg een glaasje van 6 cm hoog, de grootte van een waxinelichthouder. Er zaten 6 slokken karnemelk in en dat voor 2 euro! Heb de ober een kans gegeven om iets te doen hiermee maar nee, hij deed totaal niks met mijn klacht. Slechte service dus!!. Zie foto met naast het glaasje een wijsvinger zodat goed te zien is hoe klein het glaasje was. Ik voelde me flink in de maling genomen hiermee!.

4. Nederlands Nieuwkoop

Niels

5. Nederlands Nieuwkoop

Niels

Hier nu tweemaal gegeten toen het nog 'De Ziende' heette maar wel al van de huidige eigenaar was.
    Uitstekend gegeten, perfecte service en erg lekker. Ook niet te lang hoeven wachten hoewel de zaak goed vol zat. De aankleding was alleen iets wat nog verbeterd kan worden, wij misten wat sfeer. We komen snel eens kijken of het onder de naam Zoetwater net zo goed of zelfs beter is.

6. Nederlands Nieuwkoop

In het kader van de Alphense Restaurantweek hier (nogmaals) gaan eten. De vorige keer kwamen we er vanwege vrienden met een glutenallergie, dit keer omdat het toen zo goed was, dit keer was het misschien nog wel beter!
    De sfeer door decoratie kan wel nog beter.

Nieuwe eigenaar die de hotelschool Maastricht heeft gedaan, dat is te merken. Een bourgondische waard/herbergier met grote kennis van meer dan 100 soorten bier. Heerlijk eenvoudig pub eten. Een aanrader.

T van Rijn

Gezellig biercafe en heerlijk gegeten.

Amber in 't Veld

Gezellige proeflokaal, met goede service en heerlijk eten! Zeker een aanrader!

10. Nederlands Nieuwkoop

Deze eigenaar snapt hoe je een restaurant runt.
    We zijn hier speciaal gaan eten omdat 1 iemand een gluten-intolerantie heeft. Mijn verwachtingen waren niet hoog aangezien zij vaak zegt dat glutenvrije producten smakeloos of niet lekker zijn. Hier echter heerlijk gegeten. We gaan er zeker vaker heen! Het is geen goedkoop eettentje, maar ook niet duur en je krijgt er zeker waar voor je geld.

marleen Blijleven.

Heerlijk gegeten, de pompoensoep is een aanrader!!

12. Snackbar Nieuwkoop

Het is jammer. Eten is niet lekker, maar service is ok.

Prima patat en snacks, wel prijzig. Voor sfeer is een snackbar niet de plek.

14. Internationaal Nieuwkoop

Helaas op de menukaart niet meer terug kunnen vinden, wat we precies gegeten hadden. Mijn tafelgenoot koos als voorgerecht iets met vis en als hoofdgerecht mosselen. Ik koos voor de vitello tonnata (zij noemen het anders) en als hoofdgerecht koos ik de eendenborst. Het eten was lekker, maar had lekkerder gekund. De ligging van het restaurant is sfeervol.

Ja wat moet ik zeggen het was echt super het eten valt in het niets bij de mega sfeer ik kom zeker terug hou dit vol.

Lekker voorgerecht, stokbrood met kruiden boter en heksekaas. Meer dan genoeg voor 4 personen. Hoofdgerecht snitsel boeren echt een aanrader. Lekker groot en de patat echt super. Buiten gegeten op terras. Koffie erna keuze genoeg.

Echt een aanrader voor Nieuwkoop

Ingrid van Nierop

Afgelopen zaterdag, 25 juni 2016 hadden we in de Zwarte Bal een bijeenkomst voor genodigden en met de kunstenaars die 7 zaterdagmiddagen werkten aan de "TINGUELY de FANFARE" op het Reghthuysplein te Nieuwkoop. De wethouder sprak buiten op het terras, aan het water, van de Zwarte Bal haar lovende woorden en ook achteraf genoten we van een heerlijk glas in dit zo unieke pand. Vroeger werden in het aanliggende gedeelte de snoepjes van de Gruyter gefabriceerd. Veel van vroeger is nu herkenbaar opgesteld en opgehangen aan wanden en in kasten van de Zwarte Bal. In Den Haag is het vermaarde snoepje het Haagse Hopje, maar in Nieuwkoop was dat van oudsher "de zwarte bal". Wie weet komt dit snoepje ooit weer op de toonbank te staan van het gastvrije en ludiek ingerichte etablissement: DE ZWARTE BAL. Ook kun je bij Jaap een hapje eten, dus dat doen we een volgende keer graag. Tot gauw. Bedankt Jaap voor de relaxte ontvangst.

ron

Maandagmorgen en je kunt een kanon afschieten in Nieuwkoop! Allerhartelijkst werden wij ontvangen in de enige zaak welke open was. Wat een verrassing en wat een leuke zaak, de tijd heeft hier echt stil gestaan. De eigenaar vertelt enthousiast hoe het zo allemaal is gekomen, je gaat echt terug in de tijd. Een lekker ontbijt gegeten en ons vergaapt aan het interieur. Wat ontzettend leuk dat er werkelijk niets veranderd is, geen spatje verf en alle spulletjes van vroeger nog in de winkel. Echt hartstikke leuk om even binnen te gaan.

Jon van den Helder

Heerlijk gegeten in een orginele ambiance. Leuke waard. Echt een aanrader.

Jammer. Gemiste kans. Locatie is erg mooi. Leek ons een leuke afwisseling. Maar bediening zag ons niet. Hebben 1 drankje gedronken, werd nooit gevraagd of we nog iets wilden drinken. Sauzen bij eten waterig. Dressing bij sla ook. Geen mayonaise bij de friet (geen kans om te vragen want geen bediening die in de buurt kwam). Groente uit de diepvries(?) Afrekenen uiteindelijk maar zelf gedaan door op te staan en naar de kassa te lopen. Bediening zat ondertussen achter de laptop. Vlees was lekker. Het biertje ook.

Very friendly service in an unusual setting. :) Glad we happened upon this little place!

Terug in de tijd! Deze gelegenheid is een avontuur voor jong en oud. Historie en gastvrijheid. Je voelt je direct welkom. Aanrader voor wie zicht durft te laten verrassen en niet bang is voor vroeger. Neem opa&oma mee, maar ook uw kinderen. Vraag aan de gastheer, hij staat u graag te woord en laaf u aan de geur van vroegertijden. Prima koffie! (van nu) ;-)

23. Nederlands Nieuwkoop

Prima gegeten goede sfeer en bediening. Nette zaak ziet er netjes en schoon uit. Mag een beetje majo meer bij de friet.(is niet goed voor mij maar wel lekker). Cappuccino vond mijn vrouw te koud, kwam direct een nieuwe (heet).

We komen zeker terug.

dam

Afgelopen week met 8 personen wezen eten. Soep was koud en het hoofdgerecht werd ook koud gereserveerd. Eten was smaakloos, de bediening was ronduit slecht. Tussen de bedrijven door werd niet eens afgeruimd, de wachttijden waren erg lang omdat er maar 2 man aanwezig waren, waaronder de eigenaar zelf. Een norse man die kok en bediende tegelijk speelde. Nog nooit ergens zo slecht gegeten als daar. Inrichting ook slecht en armoedig. Daarom ook besloten om geen dessert te nemen en zo snel mogelijk weg te gaan. Tevens werd niet gevraagd of alles naar wens was. Ook kon er niet gepind worden, maar alleen contant betaald worden.
    Ik geef een 2 voor de moeite.

D. Verbeij

Heerlijk gegeten in een mooi oud winkelpand, mijn moeder kon het zich nog herinneren dat de winkel Bots erin was gevestigd. Leuk ingericht met oude spullen. Het is een heel hoog pand waar de warmte snel naar boven stijgt, tip om op koude (winter)dag kachel iets hoger te zetten. Bediening en sfeer waren super.

26. Nederlands Nieuwkoop

Prima gegeten, prima bediening. Mooie, verzorgde inrichting. Fijn dat je gewoon alles uit de kaart kunt kiezen, ook al heb je een glutenintolerantie. Zeker voor herhaling vatbaar!

Familie Aris

Lekkere schnitzels gegeten met de kinderen. Jaap is een goede gastheer, hij gaf aan onze dochter zelfs oorbellen cadeau.
    Wij gaan zeker nog een keer schnitzels eten bij Jaap.

Noco Kettenos en Gerda van Vliet

Heerlijk gegeten, sfeer was heel gezellig. Goede prijsverhouding.

Ben er al enkele keren koffie wezen drinken. Prima cappuccino, die ook nog warm is. Gegeten heb ik er nog niet, maar dat komt nog wel een keer.

Gezellige sfeer en een heel vriendelijke eigenaar. Het pand ken ik nog van toen het nog een manufacturenwinkel en kruidenier was. Dat is misschien wel 45 jaar geleden. De eerste keer toen we er kwamen, hebben we het pand ook voor een groot deel mogen bekijken.

Nu zit er een heel moderne keuken in en is het een gezellig restaurant geworden. Helemaal opgebouwd met spullen uit de tijd dat het nog manufacturenwinkel was.

In het restaurant kun je ook Nieuwkoopse (ansicht)kaarten en schilderijen kopen.

Kortom, een aanrader als je in de buurt bent!

Prachtig pand, nostalgische sfeer, vriendelijke eigenaar, die altijd in is voor een gezellig praatje. Wij kennen de winkel "Bots", zoals het vroeger was. Met de knoopjes, fournituren, etc. Grappig dat de knoopjes nog steeds te zien zijn in het restaurant én zelfs nog te koop!
    Mooie verzameling kaarten en schilderijen van Myrte Banen, die ook te koop zijn.