Op eigen terrein aan de overkant van het SchnitzelRestaurant .

Met de bus goed bereikbaar ,uitstappen aan de Achterweg bij het parkeerterrein van Albert Heijn.
    Dan loopt u over de brug en bij de Makelaar gaat u linksaf waar u aan de linkerkant Koffiehuis De Zwarte Bal ziet en aan de rechterkant het Terras met de Kano,s en Fluisterbootjesverhuur.

De Zwarte Bal laten bezorgen?

• High tea: € 17,50

• EV-oplaadpunt

1438219803 89
1479902066 81

1. Ja wat moet ik zeggen het was echt super het eten valt in het niets bij de mega sfeer ik kom zeker terug hou dit vol.

2. Lekker voorgerecht, stokbrood met kruiden boter en heksekaas. Meer dan genoeg voor 4 personen. Hoofdgerecht snitsel boeren echt een aanrader. Lekker groot en de patat echt super. Buiten gegeten op terras. Koffie erna keuze genoeg.

Echt een aanrader voor Nieuwkoop

3. Ingrid van Nierop

Afgelopen zaterdag, 25 juni 2016 hadden we in de Zwarte Bal een bijeenkomst voor genodigden en met de kunstenaars die 7 zaterdagmiddagen werkten aan de "TINGUELY de FANFARE" op het Reghthuysplein te Nieuwkoop. De wethouder sprak buiten op het terras, aan het water, van de Zwarte Bal haar lovende woorden en ook achteraf genoten we van een heerlijk glas in dit zo unieke pand. Vroeger werden in het aanliggende gedeelte de snoepjes van de Gruyter gefabriceerd. Veel van vroeger is nu herkenbaar opgesteld en opgehangen aan wanden en in kasten van de Zwarte Bal. In Den Haag is het vermaarde snoepje het Haagse Hopje, maar in Nieuwkoop was dat van oudsher "de zwarte bal". Wie weet komt dit snoepje ooit weer op de toonbank te staan van het gastvrije en ludiek ingerichte etablissement: DE ZWARTE BAL. Ook kun je bij Jaap een hapje eten, dus dat doen we een volgende keer graag. Tot gauw. Bedankt Jaap voor de relaxte ontvangst.

4. ron 13 punten

Maandagmorgen en je kunt een kanon afschieten in Nieuwkoop! Allerhartelijkst werden wij ontvangen in de enige zaak welke open was. Wat een verrassing en wat een leuke zaak, de tijd heeft hier echt stil gestaan. De eigenaar vertelt enthousiast hoe het zo allemaal is gekomen, je gaat echt terug in de tijd. Een lekker ontbijt gegeten en ons vergaapt aan het interieur. Wat ontzettend leuk dat er werkelijk niets veranderd is, geen spatje verf en alle spulletjes van vroeger nog in de winkel. Echt hartstikke leuk om even binnen te gaan.

5. Jon van den Helder

Heerlijk gegeten in een orginele ambiance. Leuke waard. Echt een aanrader.

6. Very friendly service in an unusual setting. :) Glad we happened upon this little place!

7. Terug in de tijd! Deze gelegenheid is een avontuur voor jong en oud. Historie en gastvrijheid. Je voelt je direct welkom. Aanrader voor wie zicht durft te laten verrassen en niet bang is voor vroeger. Neem opa&oma mee, maar ook uw kinderen. Vraag aan de gastheer, hij staat u graag te woord en laaf u aan de geur van vroegertijden. Prima koffie! (van nu) ;-)

8. dam 15 punten

Afgelopen week met 8 personen wezen eten. Soep was koud en het hoofdgerecht werd ook koud gereserveerd. Eten was smaakloos, de bediening was ronduit slecht. Tussen de bedrijven door werd niet eens afgeruimd, de wachttijden waren erg lang omdat er maar 2 man aanwezig waren, waaronder de eigenaar zelf. Een norse man die kok en bediende tegelijk speelde. Nog nooit ergens zo slecht gegeten als daar. Inrichting ook slecht en armoedig. Daarom ook besloten om geen dessert te nemen en zo snel mogelijk weg te gaan. Tevens werd niet gevraagd of alles naar wens was. Ook kon er niet gepind worden, maar alleen contant betaald worden.
    Ik geef een 2 voor de moeite.

9. D. Verbeij

Heerlijk gegeten in een mooi oud winkelpand, mijn moeder kon het zich nog herinneren dat de winkel Bots erin was gevestigd. Leuk ingericht met oude spullen. Het is een heel hoog pand waar de warmte snel naar boven stijgt, tip om op koude (winter)dag kachel iets hoger te zetten. Bediening en sfeer waren super.

10. Familie Aris

Lekkere schnitzels gegeten met de kinderen. Jaap is een goede gastheer, hij gaf aan onze dochter zelfs oorbellen cadeau.
    Wij gaan zeker nog een keer schnitzels eten bij Jaap.

11. Noco Kettenos en Gerda van Vliet

Heerlijk gegeten, sfeer was heel gezellig. Goede prijsverhouding.

12. Ben er al enkele keren koffie wezen drinken. Prima cappuccino, die ook nog warm is. Gegeten heb ik er nog niet, maar dat komt nog wel een keer.

Gezellige sfeer en een heel vriendelijke eigenaar. Het pand ken ik nog van toen het nog een manufacturenwinkel en kruidenier was. Dat is misschien wel 45 jaar geleden. De eerste keer toen we er kwamen, hebben we het pand ook voor een groot deel mogen bekijken.

Nu zit er een heel moderne keuken in en is het een gezellig restaurant geworden. Helemaal opgebouwd met spullen uit de tijd dat het nog manufacturenwinkel was.

In het restaurant kun je ook Nieuwkoopse (ansicht)kaarten en schilderijen kopen.

Kortom, een aanrader als je in de buurt bent!

13. Prachtig pand, nostalgische sfeer, vriendelijke eigenaar, die altijd in is voor een gezellig praatje. Wij kennen de winkel "Bots", zoals het vroeger was. Met de knoopjes, fournituren, etc. Grappig dat de knoopjes nog steeds te zien zijn in het restaurant én zelfs nog te koop!
    Mooie verzameling kaarten en schilderijen van Myrte Banen, die ook te koop zijn.

14. Heerlijk gegeten. Eten, drinken alles is goed. Een plek om aan te bevelen.

15. Hier de 1e schnitzel in het nieuwe jaar gegeten en ook voor de 1e keer bij "De Zwarte Bal". Eten, drinken, bediening uitstekend. Het is een oergezellige, sfeervolle ruimte, waar je je bij binnenkomst al thuis voelt.
    (tipje: andere messen voor de schnitzel)

16. Een mooie plek met veel herinneringen aan het verleden. Hele aardige eigenaar en serveerster. Alle tijd voor een praatje. En bovendien een lekkere maaltijd voor niet teveel geld.

17. We hebben heerlijk gegeten en gezellig. We komen gauw terug met de kinderen. Misschien een tip; neem andere messen, wat scherpere.

18. Na een aantal aanbevelingen die ik gekregen had, ben ik er gister wezen eten. De ontvangst was onwijs sociaal en ik kreeg eerst een rondleiding door het pand. Dit was erg interessant omdat ik eigenlijk nog nooit echt binnen was geweest. Daarna mocht ik gaan zitten en kreeg ik de kaart, deze ziet er onwijs netjes en verzorgd uit.

Ik heb bij De Zwarte Bal onwijs lekker gegeten, het eten en drinken is echt waar voor je geld en ga het zeker ook bij anderen aanraden!

19. Als je eens wat anders wil, dan is dit een aanrader. Het pand is binnen in zo goed als de originele staat uit 1912. Men heeft wat ruimte moeten maken voor de tafeltjes maar de Nieuwkoper die 'de winkel van Bots' nog kent van vroeger ervaart een feest van herkenning. Maar ook als je het vroegere gebruik niet hebt meegemaakt, dan weet je niet wat je ziet. En last but not least, de schnitsels zijn hartstikke goed. Heb er gisteren met mijn maat heerlijk gegeten. Bediening informeel en vriendelijk. Wij mochten ook even boven kijken. Prijs/kwaliteit is dik in orde. Alleen die gekke Efteling poppen horen er m.i. niet thuis. Hopelijk groeit de klanditie lekker door want dat verdient men absoluut.

20. marian van der weijden

Met de hele familie (12 personen)begonnen met een fietstocht vanuit "de zwarte bal" met koffie en appeltaart. De slagroom op de taart was,door de slagroom op tafel te zetten, door iedereen naar eigen voorkeur te gebruiken.

Na de fietstocht met zijn allen een schnitzel eten. Overleg hoe het we wilden (verschillende sauzen op tafel). Verse groenten en warme frieten!

Wat hebben we genoten. Echt een aanrader.

21. kdeh@kpnmail.nl

Leuke sfeer en lekker gegeten.

22. Een hele smakelijke schnitzel met heerlijke frites en salade. In een hele bijzondere nostalgische locatie, wij mochten overal even kijken...

23. Als je binnen komt voel je de sfeer van vroeger. Het eten is goed en betaalbaar.

24. Corrie Wouters

Prachtig pand, straalt gezelligheid uit. Heb er alleen koffie gedronken nog, maar vind het zeker de moeite om er eens te gaan eten ook.

25. Sebastiaan Laan

Als je de nostalgische sfeer van het prachtige dorp Nieuwkoop aan de Nieuwkoopse plassen wilt opsnuiven dan is 'de Zwarte Bal' een absolute must.

Bij binnenkomst is het direct een stap terug in de tijd, een rijke verzameling oude reclameborden en blikken trommels van toen trekken direct de aandacht. Waan je terug in grootmoeders tijd maar geniet van een heerlijk kop verse koffie van nu, vriendelijke bediening en een gezellig praatje met de eigenaar.

Echt een aanrader en een belevenis, mijn zoon kijkt elke keer zijn ogen uit.

26. Jaap.Santing