Op dit adres zit nu: (H)eerlijk Eten

10 eigen parkeerplaatsen en openbaar vrij parkeren in de naaste omgeving.

• OV

Groenehart hopper; streekvervoer van de ster halten in Woerden en Bodegraven
    tel; Bestel gratis 0800 022 09 00

1319305105 88
1472092025 86
1491190390 84
1519837937 85

1. Niet de eerste keer in dit restaurant en ook deze keer weer de moeite waard. Hele leuke avond gehad met het 6-gangen diner. Bediening voelde prima aan dat we de tijd hadden en die ook wilde nemen. Lekker flesje wijn aanbevolen gekregen, maar niet meteen de duurste. Heerlijk eten en de chef is erg goed en flexibel met dieetwensen.

2. Atie en Ed Fredriksz

Dit is uit eten zoals "uit eten" bedoeld is.
    Mooi ingericht restaurant met goed zittende stoelen.
    Erg goede en vakkundige bediening en heerlijk gegeten.
    Het enige minpuntje is de parkeergelegenheid.

3. Omdat restaurant De Florijn de winnaar van de Gouden Pollepel 2015 is geworden, kwamen wij op het idee om dit restaurant eens te bezoeken. Na het vriendelijk onthaal, begonnen met een aperitief in een mooi ingericht restaurant met goed zittende stoelen. Eten in De Florijn is in alle opzichten een topper. Het eten is verrukkelijk en erg mooi gepresenteerd. De zes gerechten van het verrassingsmenu zijn alle schilderijtjes op je bord. Een ware sensatie zodra je een hap neemt, alles klopt. De bijlage: nu eens geen aardappel maar wel vers gebakken broodjes die met de goede wijn heerlijk smaakte. De bediening was ook plezierig, vriendelijk en attent, precies zoals het moet zijn. Af en toe komt de chef-kok Brenda even aan tafel en maakt een praatje. We kwamen van ver, maar komen graag nog eens terug. Ben en Marijke.

4. Heb nu meerdere malen bij De Florijn gegeten. Wordt in mijn optiek steeds beter. Na de verbouwing gezelliger en meer toegankelijk. Eten is van hoge kwaliteit, allen t.a.v. de wijnarrangementen moet nog enigszins worden verbeterd.
    Prijs / kwaliteit verhouding is prima, je voelt je niet bekocht.
    Het eten, met name de streekproducten, worden perfect gepresenteerd. Het huidige personeel laat af en toe een steekje vallen en laat je soms wat onnodig lang wachten. Verder breng ik graag familie en vrienden mee naar de Florijn, ook zij ervaren dit restaurant als een sterrenrestaurant.

5. Dit is echt een aanrader! Erg goede en vakkundige bediening en heerlijk gegeten. Voor de beste wijnkeuze werd overlegd en onze voorkeur en gerecht was keurig overgedragen naar een collega. Ook ouderwets goed: de eigenaresse doet zelf een rondje om te vragen of alles naar wens is.

Hoge kwaliteit en klasse met behoud dat je je thuis voelt! En daar betalen we graag wat meer voor, alhoewel dat echt nog meeviel (105 euro incl heerlijke fles wijn).

Wij komen zeker terug.

Remon en Anita

6. Peter Vink

Voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht heel goed. Huiswijn goed. Koffie jammer, dun, niet goed gezet/gemaakt, en de kwaliteit (hoofdzakelijk Brazil koffie) en een prijs van 3,25 geeft te denken. Al wordt er wel zoetigheid bij geserveerd (niet genuttigd), maar als ik dat had willen hebben dan had ik dat wel besteld. Dit wordt opgedrongen, vind dit heel slecht, avond bedorven.

7. Prima restaurant, gezellig ingericht, gerechten van goede kwaliteit maar wel wat snel achter elkaar geserveerd.

8. jennifer wilmer

Al meerdere keren echt heerlijk gegeten en gedronken bij de Florijn! Samen, met oma, met ouders en met vrienden elke keer een feestje!

Ook een keer inclusief overnachting omdat we verhuist zijn naar Delft en beide van het wijn arrangement wilde genieten!

9. Wilma Ranke-Kraan

Al meerdere jaren eten we op speciale gelegenheden bij de Florijn...Telkens worden we weer opnieuw verrast door de variaties op culinair gebied... Die dan òòk nog persoonlijk door Michiel of Brenda worden toegelicht.....In èèn woord AF !!!!

10. Harriet Gargoskij

11. Voor een etentje met de oudste zoon en zijn vrouw wilden mijn vrouw en ik wel eens een ander adres dan de bekende. Via een tip kwamen we terecht bij de Florijn in Nieuwerbrug.
    We hebben genoten van een heerlijk 4-gangenmenu met verrassende indeling van het huis. Gedurende 3 aangename uurtjes konden we genieten van kleine maar voldoende porties met voorgerecht, soep, hoofdgerecht en dessert. Vooraf werden de onderdelen op een groot bord toegelicht.
    De bediening was correct en steeds op het juiste moment aanwezig en niet opdringerig.
    Het restaurant liep aardig vol maar daar hadden we geen last van. Vermoedelijk omdat we aan de buitenkant een tafel hadden en hadden we dus weing geloop om de tafel.

12. Wij hebben een uitstekende avond gehad. De Florijn heeft een fijne ambiance. De bediening is zeer attent en de keuken weet de gerechten een verfijnde smaak te geven. Kortom een aanrader voor diegenen die kwaliteit weten te waarderen.

13. Heerlijk gedineerd hier en keurig bediend door een zeer aardige mevrouw. Maar er is toch ook kritiek. Het interieur is wat ongezellig, de muziek stond fluisterzacht waardoor het soms muisstil was, en de bedienende dame zou meer tot haar recht gekomen zijn als ze net wat meer aandacht aan haar kleding had gegeven. De smaak van het eten verdient het echter om expliciet genoemd te worden.

14. Fam. Willemsen

Gisteravond met z'n vieren daar gegeten. In een woord: geweldig. Vriendelijk onthaal, prettige bediening en we hebben ons laten verrassen door het 4-gangendiner. Heerlijk!
    Voor herhaling vatbaar.

15. Na het vriendelijk onthaal, begonnen met een aperitief op het terras in de zithoek. Heerlijk op deze zomerse zaterdag de gelegenheid om rustig bij te praten met vrienden. De chef presenteert het uitdagende afgewogen menu waarvan de eerste gang "Op 50 graden gerookte en gegaarde boeren eendenborst" buiten geserveerd wordt. Helaas de zon is weg en het koelde af. Er wordt gevraagd of wij de warme gerechten en het resterende diner wellicht binnen willen gebruiken. Een zeer gezellig restaurant is gereed, de tafels mooi verzorgd met lopers en het glaswerk erop. Bij de gerechten drinken wij bij passende wijnen die de sommelier met uitleg schenkt. Heerlijk Spätbugunder rosé bij de eend Top!!. Wij denken terug aan een complete avond waar de gastvrouwen en heren begrijpen wat gastvrijheid is en waar de keuken origineel en lekker eten bereidt.

16. We aten met een groep van zes personen. Men was erg flexibel toen een deel een wijziging op het maandmenu wilde maken en men liet zich ook niet uit het veld slaan toen één gast pas na de eerste gang arriveerde. Goed gedaan. Het eten is goed zonder uitspringers. Behalve het hoofdgerecht, drie bereidingen van lam. Dat viel tegen. Het borstlapje was taai, de ragout miste smaak en van het stukje zwezerik is alleen de smaak van de paneer bijgebleven. Ook waren de porties aan de kleine kant, ik had nog trek na afloop. Er zijn betere adressen in de buurt.

6,3
  17. Mantz

18. Ramon Brand

Helemaal top, en wat een lekker eten,

19. Eten bij De Florijn is alle keren weer een plezierige ervaring. Wat weet de kok ons iedere keer weer te verrassen met lekkere gerechten. De Florijn levert echt kwaliteit op een mooi aangeklede manier:
    - Prachtige opmaak van de gerechten
    - Gezellig restaurant met warme uitstraling
    - Vriendelijke, verzorgende bediening.
    - Ook voor mensen met specifieke etenswensen (bijv. een dieet) wordt goed gezorgd.
    - Het seizoen en eerlijke gerechten tref je op je bord.
    Denken aan en schrijven over de etentjes bij De Florijn tovert een glimlach op mijn gezicht. Voor mij is het een restaurant met vijf sterren, maar zonder alle opsmuk die veel andere klassenrestaurants hebben.

20. Ralph en Frederike

In de vegetarische week kwamen wij voor de 2e keer bij de Florijn. Heel leuk om nu een speciale vegetarische week te hebben, al was het de vorige keer ook goed geregeld. Bij de reservering hadden we toen gezegd dat we graag vegetarsich wilden eten en toen hadden ze buiten de kaart om nog meer vegetarische gerechten waar we uit konden kiezen.
    Het eten was weer erg heerlijk en verrassend. De presentatie op een leisteen is mooi! Hoe druk het ook is bij de Florijn de bediening is altijd bereid om een praatje te houden over de wijn, het eten en de gang van zaken bij de Florijn.
    Elke keer als we geweest zijn hebben we altijd zin om de gerechten thuis te proberen na te maken. Het wordt nooit hetzelfde, maar we hebben dan toch een beetje de Florijn in onze eigen keuken.

21. Vrijdagavond i.h.k. van de Vegetarische restaurantweek, het vegetarische 4 gangen menu van restaurant De Florijn gegeten.
    In één woord voortreffeleijk! Prachtige gerechten, mooi op kleur, geweldig van smaak. Met als afsluiting een geweldig dessert van pompoentaart! Daar wil je absoluut meer van proeven. Gaan hier zeker vaker komen!
    Roely

22. Mijn vrouw en ik hebben ons bezoek aan rest. De Florijn ervaren als een aangename verrassing.

Wij kwamen op het idee daar te gaan eten door hun vermelding in "de gouden pollepel " Lokatie was in het groene hart tussen de weilanden, teleurstellend vonden wij de ietwat gedateerde "stijl ".

Het eten was perfect, goed v. temp. En bijzonder lekker. Bediening was vriendelijk en voorkomend.

Een geslaagde avond.

23. Onlangs met vrienden gegeten en we hebben heel goed gegeten.

Het 4-gangenmenu is een aanrader. Voor de kinderen is er helaas geen andere keuze. De Florijn geeft tevens workshops (kook, wijn, kerst). Deze blijken erg goed en leuk te zijn. Van verschillende mensen hebben wij dit gehoord. Zowel de kook als de wijncursus. Topper!

24. Eelco

25. We komen al 3,5 jaar bij Brenda en Michiel eten en eerlijk we hebben er altijd lekker gegeten. Je voelt je meer dan welkom en kunt de hele avond genieten van voortreffelijke gerechten, professionele bediening in een hele ontspannen sfeer. We hopen nog heel lang van hun gastvrijheid te kunnen genieten.

26. Bizzcooking West

In 2009 mochten wij als ‘BIZZcooking’ te gast zijn bij Brenda en Michiel de Graaf te Nieuwerbrug in hun restaurant De Florijn. BIZZcooking is een initiatief van een zevental bedrijven waarbij iedere deelnemer per bijeenkomst een bijzondere gast uitnodigt om samen met het hele gezelschap ergens onder professionele begeleiding te koken. Dit fenomeen vindt plaats op wisselende locaties (kookstudio’s, restaurants) en levert telkens unieke en fantastische culinaire avonden op. De Florijn was voor ons de eerste in de reeks en de geslaagde avond heeft meteen de lat hoog gelegd voor wat erop moest volgen. Hoewel het ook voor Brenda en Michiel een relatief nieuw fenomeen was en ze destijds nog niet konden beschikken over de huidige compleet ingerichte kookstudio, was alles uitermate goed doordacht en voorbereid. Van de gemoedelijke ontvangst met hapjes en heerlijke wijn tot de uitgewerkte en begrijpelijke instructies, de begeleiding tijdens het koken en de uitleg en bediening van alles tijdens het diner. Het plezier en de gastvrijheid spatten er van af. Natuurlijk zat achter alles de hand van de meesters zelf, maar als amateurs werden we in de prettige waan gelaten dat we met elkaar toch een geweldig meergangendiner in elkaar hadden gezet. Niet verwonderlijk dat ons de volgende dag spontane bedankjes van onze gasten ten deel vielen, die we uiteraard met groot plezier en onder dankzegging weer hebben doorgespeeld aan Brenda en Michiel.

Wat ons betreft was het bijna vanzelfsprekend dat we ook dit jaar het seizoen bij De Florijn hebben geopend. Met bewondering constateerden we dat ze het opnieuw tot in de puntjes en met zoveel plezier hadden verzorgd. Kortom, geen toevalstreffer en daarom is het met genoegen en waardering voor hun noeste arbeid en enthousiasme dat we als BIZZcooking de hagelnieuwe kookstudio van restaurant De Florijn bij u kunnen aanbevelen.

27. Uitstekend gegeten! Fijne sfeer.

4 gangen voor 39.50, koopje gezien de kwaliteit!

Mooi ingericht zaak met goed zittende stoelen.

Ben erg enthousiast over dit goede restaurant. Ga er zeker binnenkort weer heen.

28. Afgelopen zondag met ons vieren weer eens bij de Florijn gegeten. Wij hebben ons door de kok laten verrassen met een wildproeverij. 3 personen hebben dit genuttigd, 1 van ons ging voor vis. Wij vonden de borden net schilderijtjes en de kwaliteit prima. Het was echt een avondje uit. Het was ook erg attent dat het nagerecht op ieder toegespitst was. Zo kreeg ik kaneelijs met een heerlijke saus, mijn vrouw kweeperen taartje en de overige twee kregen een erg mooi opgemaakt schaaltje van diverse fruitsoorten. We hopen nog vaak hier te mogen eten. We vinden het dan ook terecht dat zowel de Bib Gourmand van Michelin als de Gault Millau dit restaurant in de gidsen van 2010 vermelden.

29. Jammer dat de porties klein zijn.

Eten is goed. Alleen als de tonijn wordt vervangen door een witvis mag je toch wel een prijsaanpassing verwachten.

Sfeer wordt door ons als niet prettig ervaren. (hooghartig)

6,7
  30. Daan 21 punten

Een zeer gezellig restaurant met een gevarieerde menukaart. Wij hebben het 4-gangen dagmenu gekozen. Heerlijk op smaak met heerlijke wijnen geserveerd (lekker uitproberen!). De bediening was zeer servicegericht en aardig. De dame had verstand van zaken. Ze deden ook niet moeilijk om het menu aan te passen aan mijn dieetwensen. Sfeer is erg gezellig.

Aanrader!