Down Under in Nieuwegein

Heerlijk genieten aan de Laagravense plas!

Gratis parkeren voor de deur.

• OV

Lijn 47 tussen busstation Utrecht West en Houten Station, met stops bij halte Liesbosch (bij McDrive) en halte Koppeldijk (achterkant Downunder)
    Maandag t/m vrijdag tussen 6.23 en 00.52 uur
    Zaterdag tussen 06.58 en 00.54 uur
    Zondag tussen 10.34 en 00.52 uur

Van Houten Station naar Utrecht busstation West:
    Maandag t/m vrijdag tussen 07.01 en 23.12 uur
    Zaterdag tussen 07.33 en 00.02 uur
    Zondag tussen 10.01 en 00.01 uur

Lijn 48 tussen Nieuwegein busstation CP en Houten Station, met een stop op de Koppeldijk (achterkant Downunder)
    Maandag t/m vrijdag tussen 06.59 en 18.49 uur

vr lunch vanaf 10:00 diner tot 22:00
za lunch vanaf 12:00 diner tot 22:00
zo lunch vanaf 12:00 diner tot 22:00

Omschrijving

Down Under is met recht een van de mooiste horecalocaties in Utrecht. Heerlijk eten, sfeervolle ambiance, gastvrije service en een spectaculair uitzicht op de Laagravense plas, meer kun je als gast niet wensen. Tijdens een lunch, diner of borrel in ons restaurant of in de zomer op ons grote, zonnige terras waant u zich in even in vakantiesferen.

Je bent van harte welkom voor een snelle (zakelijke) of uitgebreide lunch, a la carte of in buffetvorm, maar natuurlijk ook voor een borrel en diverse heerlijke gerechten tijdens het diner. De menukaart is geïnspireerd op de veelzijdige Australische keuken. Ons team heeft alle ingrediënten in huis om van uw bezoek een feest te maken! Ongedwongen en sfeervol tafelen is het motto. Voor grote groepen stellen wij graag een menu samen en heb je tevens de keuze uit een van ons heerlijke buffetten.

In de zomer is de Down Under Outback van Down Under de perfecte plek om te ontspannen en te genieten van zon, strand en heerlijke hapjes en drankjes. Ook kunt u gebruik maken van de vele watersportfaciliteiten.

Leuk om te weten: Down Under is in de zomer van 2018 door Misset Horeca uitgeroepen tot beste terras van de provincie Utrecht. Een knappe prestatie!

In verband met mooie weer trachten we zoveel mogelijk gasten een mooi plekje op ons panoramaterras te geven. Voor groepen die op zaterdag en zondag komen dineren met meer dan vier personen is het mogelijk bij mooi weer op het terras te reserveren. Voor alle andere reserveringen, is reserveren ook mogelijk en is een tafel binnen gegarandeerd, we doen onze uiterste best om bij aankomst z.s.m. een tafel op het terras gereed te hebben.

Prijzen

za lunch vanaf 12:00 diner tot 22:00
zo lunch vanaf 12:00 diner tot 22:00

1600205349 63

1. Edwin van den Hoeven

Prijs voor een klein glaasje witbier is echt veel te duur. Wie vraagt daar €5 voor 25cl?
    Maakt meteen de rest stuk minder aantrekkelijk.
    Vroeg er nog naar maar ze vond het zelf ook duur.

2. Gwidone Bet

3. Marcel van de Pol

4. angelique

5. Charlotte

Vandaag had ik afgesproken op deze locatie met een collega, welke helaas verlaat was door een uitgelopen afspraak. Vanwege extreme trek heb ik alvast een bord nacho’s als voorafje besteld, maar toen deze geserveerd werden viel het mij op dat er een enorme lading bieslook door de creme fraiche vermengd was. De creme fraiche met bieslook paste totaal niet bij de overige (mexicaanse) smaken op het bord, waardoor ik het niet lekker vond. Ik heb daarop aangegeven dat ik graag wat anders wilde uitzoeken van de kaart, maar dat was niet mogelijk. De dame/leidinggevende gaf aan dat de bieslook staat aangegeven op de kaart en het dus mijn eigen verkeerde keuze was. Bij controle hiervan bleek dit helemaal niet het geval, wat ik een slordige manier van oplossen/klacht afhandelen vind. Ik voel mij als klant niet serieus genomen en had het idee dat de persoon in kwestie überhaupt niet de intentie had mijn klacht serieus te nemen. Zo van, omdat ik het zeg is het zo. Ik ben zonder wat te eten dus maar weggegaan. Ik ga daar geen euro meer uitgeven, dan dat ik nu al heb gedaan.

6. Zeer traag. Duurt te lang voordat je het eten krijgt.

1,3
  7. een grote schande we werden echt slecht behandeld.er waren op het terras tafels vrij maar we mochten er niet zitten ..het was 15.30 nee want er zijn vanaf 17.00 reserveringen ..ja ...en we wilde even wat drinken ..Maar we mochten binnen plaats nemen ..oke dat is niet leuk !! dan worden we een half uur gewoon genegeerd ..nou dan roep je iemand ...oke een drankje besteld de dames staan aan de bar gooien ijsklontjes in elkaars blouse ...lol ...na nog eens 20 minuten wachten komt het drankje ...we wilde wat bestellen ..nee er kan geen broodje worden besteld ..ehhhh HALLO ..mijn dochter heeft afgerekend ik was zo Boos ....
    Ik kom met mijn familie al jaren regelmatig bij down under ...
    Vandaag voor het laatst ....zak lekker door de grond down under ...

1,4
  8. Begin september in deze beachclub een heisessie gehad inclusief lunch. Prachtige locatie en een mooie eigen ruimte met terras. Heerlijke kaart en goed eten. Prima bediening, lunch was mooi op tijd en de klantvriendelijkheid was goed.

Minpuntje was de airco. Het kant misschien door de warmte komen, want het was deze dag meer dan dertig graden. Met de airco aan veranderde de ruimte al snel in de diepvrieskist, met de airco uit in een oven. De middelste stand hebben we deze dag niet gevonden.

9. Karin Ballizany

Mooie locaties, heel goed en vriendelijk personeel. Hebben heerlijk gegeten en zijn verwend. Dank jullie wel.

10. Nog even snel een hap na een uur of 2 op de baan of gewoon zo met een leuk uitzicht. Super leuk, snel weer.

11. J. Verheugd

Beste,

Laatst met een groepje vrieden en vriendinnen (met een homoseksuele geaardheid) wezen eten bij Down Under. We hebben voor het eerst in lange tijd ons erg op ons gemak gevoeld door het onwijs gastvrije personeel. Dat is in anderen restaurants vaak ver te zoeken en krijgen we bijdehante en vervelende opmerkingen.

Naast de gastvriendelijkheid, was het eten onwijs lekker en de locatie top!! Ik zeg een aanrader voor letterlijk iedereen !

Groet,
    J. Verheugd

12. Klantvriendelijkheid is nummer 1, erg gezellig en heerlijk eten. Uitsmijter met heerlijk brood, zelf gebakken denk ik. Al met al zeker een aanrader. Heerlijk ontspannen en relaxen, alles kan niks moet. Vriendelijke groet, Viola

13. ...'as close as you can get to a nice beach vibe' in het midden van Nederland...

Relaxt toeven aan het water op een gezellig terras met gewoon lekker, niet-pretentieus eten.

PS als je nog op zoek bent naar een leuk (kinder)verjaardagsfeestje: het wakeboarden is fantastisch voor kids!

14. Er is een hele mooie menukaart met veel keuze. Helaas is de helft niet beschikbaar en kan je het niet bestellen. Hele mooie locatie en goede sfeer alleen de service is waardeloos. Het duurt gewoonweg veel te lang om je bestelling door te geven en dan duurt het ook een tijd voordat het geserveerd wordt. Serveersters kijken ook heel chagrijnig en doen alsof ze totaal geen zin hebben hier te werken. Dit is jammer want er is zo veel potentie voor de beachclub...

3,2
  15. Heerlijk zitten borrelen met mooi uitzicht.

16. Het is een leuk en gezellig restaurant aan het water vol met acitivteiten. Het personeel is goed en de sfeer is leuk! De manager Marko is echt een topvent!

17. Antoinette gatling

Down under is anders, je bent er op een prachtige locatie, lekker eten op het terras of alleen een drankje. Wil je chique dineren? Dat kan ook binnen. Kom zeker nog terug 👍😉

18. M. van Ree

Voor de eerste keer een borrel gedronken en blijven eten. Geweldig vriendelijk personeel, eten was prima, aanwinst voor Nieuwegein.

19. Martie Valkering

Mooi terras met een super uitzicht op het water. Een aanrader, zeker met een hapje en een drankje erbij. Betaalbaar met vriendelijke en snelle bediening.

20. Veronique van der Lee

Het restaurant is gerestyled, waardoor het nu een summer-lounge uitstraling heeft, maar dan wel met wit tafellinnen, zeer fraaie gestileerde bloemwerken, lichte natuurlijke tinten en her en der een knipoog naar het echte Down Under. Het uitzicht op het strand en de plas laten je de drukke werkdag die achter je ligt direct vergeten. Het personeel is relaxt en heeft er zichtbaar zin in. Het menu is luchtig doch verfijnd. Prijs- kwaliteitverhouding is uitstekend.

21. Timo Bloemendal

Wat heb ik lekker gegeten met mijn famillie, ongelooflijk! Zeker voor herhaling vatbaar en de prijs is ook nog te doen. Voor mij een 9 voor hun. Toen wij er waren duurde het iets langer dan verwacht met de gangen die we kregen maar dat kan gebeuren, het was ook redelijk druk!

22. Zeker een aanrader vooral in combinatie met één van de leuke activiteiten die down under bied. Vriendelijk personeel en genoeg keuze op de kaart. En het smaakte heerlijk!
    Zeker gaan!

23. Zakaria Allane

Een etentje bij Down Under is echt een aanrader! De sfeer en het uitzicht is fantastisch. Het personeel is super vriendelijk. En het eten is perfect, je hoeft namelijk helemaal niet zo lang te wachten, want na je overheerlijke wijntje of frisdrankje wordt het heerlijke eten al geserveerd. Ik kom hier zeker vaker eten. Want de kwaliteit is perfect vergeleken met de prijs!

25. Top tent op een fantastische locatie. We liepen uit met de BBQ maar dit was geen probleem. Met de kids werd leuk omgegaan, het kleuren werden ze even zat en meer tatoos paste ze niet meer en toen is de muziek even iets harder gezet om te kunnen dansen. Niets was te veel en personeel was snel met de drankjes en hapjes. Alles was goed geregeld en tijdens de geweldige activiteiten werden zelfs nog hapjes geserveerd. Heb erg lekker gegeten maar inderdaad weinig Australisch aan maar hier komt bij de nieuwe Kaart verandering in kon een serveerster me enthousiast vertellen. Ik ben benieuwd, ik woon wat verder weg maar ik kom zeker vaker!

26. Met een groep van 6 wat burgers (met frites) besteld. Komen er welgeteld 2 kleine bakjes frites. Dus voor iedereen 4 patatjes.

De bediening erop aangesproken. Die gaf vrolijk aan dat er nieuwe bakjes besteld mochten worden als de oude bakjes op waren. Het principe dat iedereen tegelijkertijd wilt eten snappen ze hier niet. Ook het feit dat de frites pas na het hoofdgerecht weer werden aangevuld doet hun niets. Een totaal verkeerde zuinigheid om op dit soort bijgerechten te korten.

Het eten was redelijk, maar eigenlijk te duur. De sfeer was goed, maar naar tenten met deze instelling gaan we niet meer!

27. Een jonge genever en een bier besteld. Genever was niet gekoeld, dus maar in het bier geflikkerd, wat voor mij een doodzonde is!
    Bij afrekenen kostte de genever 4 euro! De meest schandalige prijs die ik ooit heb betaald! Dit heb ik aan de man achter de bar kenbaar gemaakt, die trok een koelkast onder bar open, haalde zijn schouders op en zei: "Ja hoor, is gewoon gekoeld! En wat de prijs betreft, daar kan ik niks aan doen!" Ik zei: "Misschien kunt u mijn opmerking doorgeven aan de directie!" Antwoord: "Dat ben ik!" Arroganter kan het niet!
    Gezien alle reacties van gasten, die allerminst unaniem lovend zijn, kan ik mij voorstellen dat men niet snel weer terugkomt, om een nieuwe teleurstelling te vermijden! Jammer!

28. Angelique

29. De naam doet Australisch aan maar voor de rest heb ik er niet veel van gemerkt :-)
    Wij hebben schandalig lang moeten wachten op het eten, hebben er wel iets van gezegd. Maar wat kan je meer doen. Het parkeren is een drama, snap niet dat de eigenaar dat zelf ook niet ziet (of komt deze nooit in zijn eigen tent haha).
    Dit was geen incident want een week geleden was het precies zo. Wij gaan denk ik niet weer. Jammer!

6,5
  30. Bediening redelijk. Wijn te duur. Wel leuke ambiance. Toetjes, wij hadden kleine stukjes hete fruit met saus, ananas, lijkt nergens op voor die prijs. Ik ga toch nadenken om daar nog een keer te gaan eten.

31. Wilma Viveen

32. Sander Boekhout

Kleine kaart, maar de lunch en het diner waren erg lekker. Goed uitzicht, maar 's avondspits moeilijk wegrijden van de parkeerplaats door de te felle verlichting. We komen zeker terug.

33. Gisteren top gegeten. Super bediening en de Aussie Trio (Koedoe, Kangeroe en struisvogel) op een hete steen was echt te gek. Sfeer is er erg goed en een leuk uitzicht over het water.

Dikke aanrader

34. Met vrienden plaatsgenomen op het terras en om 15.30 uur naar binnen gegaan om te gaan eten. De bediening was in geen velden of wegen te zien en er was niemand die ons een blik waardig gunde. Het was helemaal niet druk in het restaurant?!?! Waar was iedereen? Vervolgens zelf op zoek gegaan naar een menu kaart en na een kwartier kwam er een arrogant kijkend meisje onze bestelling opnemen. Met een verveelde blik liet zij ons weten dat het niet meer mogelijk is om een burger van de lunchkaart te bestellen. Van de lunchkaart mag tot 16.00 uurbesteld worden. Op ons verzoek om dan maar een carpaccio te bestellen komt ook een negatieve reactie. De dinerkaart start om 17.00 uur, aldus de serveerster.. Wij vertellen haar dat wij vanaf 15.30 uur al wachten op een menukaart, deze zelf maar zijn gaan halen, en de gunst om een bestelling te mogen plaatsen. Het is inmiddels 16.15 geworden. Ze zegt zonder met haar ogen te knipperen dat wij straks om 17.00 uur kunnen bestellen van de dinerkaart. Geen uitleg, geen excuus, geen gastvrouwschap....onprofessioneel!

Voor mij was de maat vol en ik wilde opstappen, mijn reis voortzetten naar een restaurant waar men nog het vak van goed gastheer/dame schap verstaat. Als het personeel had gedaan waarvoor zij betaald worden en als de serveerster haar werk had gedaan waren wij nog ruim op tijd geweest met onze bestelling.

Uiteindelijk zijn wij gebleven en braaf gewacht tot het 17.00 uur was om iets te bestellen. Na het eten kwam er een koffertje met snoep en de bon op tafel. We hebben geld in de koffer gedaan en kregen 8 euro wisselgeld terug. Onze serveerster dacht daar anders over..Zij heeft de koffer met geld meegenomen en kwam niet meer terug. Wij zijn opgestaan en naar de dame achter de kassa gelopen en vroegen naar ons wisselgeld. Na veel moeilijk gedoe vanuit "het kassameisje" kwam uiteindelijk ook onze ongeinteresseerde serveerster weer terug. Ik citeer: Jaaa ik was al zo blij met de fooi en het is druk en ik ben vergeten om het wisselgeld terug te brengen...

Geen excuus, geen uitleg, geen oplossend vermogen..

Och meisje, denk je echt dat je na zo'n wanprestatie ook nog een fooi zou krijgen? Ya sure!

Ongastvrij, onprofessioneel en met een werkethiek van likmevessie.... Zoiets geloof je toch niet? Wat zonde.. Wat vreselijk zonde van deze tent! Een toplocatie en ooit een goed restaurant. Sinds de opening regelmatig komen eten maar de bediening was altijd een aandachtspunt maar nu zien wij ook de kwaliteit van de kaart en de presentatie achteruit gaat... Wat zonde... Wat vreselijk zonde!

35. Met de verjaardag van mijn vriend wilde we met de familie hier iets gaan eten. Het was prachtig weer, en uitkijken over het meer leek ons ideaal. We hadden gereserveerd voor 6 personen - voor buiten. Komen we daar aan, staat er een tafel voor ons klaar binnen. Buiten was er voldoende plaats. Wij vroegen om een tafel buiten, geven ze aan dat we buiten niet met 6 personen mogen zitten. Vol verbazing stonden we te kijken, omdat alle tafels buiten vrij waren en men makkelijk kon schuiven. Toen gaven ze aan dat "het dan een hele verbouwing kost". Wil je met meer dan 4 personen eten bij down under, en dan op het terras zitten. Vergeet het!

We hebben toen ons beklag gedaan bij het personeel. De jonge heer die de leiding had vond ik ronduit brutaal tegen ons gezelschap. Mij zul je hier niet meer terug zien, hooguit voor een frietje beneden.

Een positieve ervaring vond ik echter wel de baas van het restaurant. Nadat mijn schoonmoeder een negatieve recensie had geplaatst op het internet werd zij direct gebelt. De baas was benieuwd naar de ervaringen en wat er mis was gegaan. Natuurlijk had het personeel alles verdraaid: zo hadden ze gezegd onze klacht netjes te hebben behandeld door ons een gratis drankje te geven. Dit was niet het geval geweest: we moesten zelf afrekenen maar ze konden de bon niet terug vinden op de computer! Dus toen hebben ze het maar laten varen, dus niet omdat ze ons wilde gunnen.

Sorry voor de baas, misschien als er ander personeel rondloopt dat we ooit nog terug komen.

3,5
  36. Ingrid 12 punten

Sfeervol restaurant op top locatie. Helaas viel het eten en de bediening nogal tegen. Zal hier nog wel eens komen maar dan alleen voor een lekker wijntje op het gezellige terras.

37. Wat een verrassing! Zo'n leuk gebouw met zo'n zomerse uitstraling. Gezellig ingericht, aardige bediening, lekker wijntje en de zon door de ramen.

Een strandgevoel midden in de Utrechste weilanden. De moeite waard om naar toe te rijden.

38. Leuk restaurant op een leuke locatie. Gemakkelijk te bereiken. Kwaliteit is niet bijzonder maar de sfeer is goed.

39. Heerlijk eten in een sfeervolle omgeving. Wij hebben een driegangen menu genomen en het niveau was uitstekend. Een zeer uitgebreide wijnkaart en super aardige bediening maakten de avond tot een topavond.

40. Nooit geweten dat hier een restaurant gekomen was, maar ik zal hier zeker vaker komen. Alleen het parkeren van de auto nog en het is helemaal top. Wat een geweldige beleving was de maaltijd. De gastvrouw vroeg of de kok ons mocht verrassen en dat is gebeurd, super, dank voor de gezellige avond.