De Tram in Nieuwe-Tonge

• do 10:00 - 22:00
  • vr 10:00 - 23:00
  • za 10:00 - 23:00
  • zo 10:00 - 22:00

De Tram voelt een beetje als thuis

Het eerste wat opvalt wanneer u Wegrestaurant De Tram in Nieuwe-Tonge binnen wandelt, is de huiselijke sfeer. De rode kussens op de houten stoelen, de gordijnen en de schilderijen aan de wand: het zijn kleine details die ervoor zorgen dat u zich ongeacht waar u nog heen moet of vandaan komt toch even lekker thuis voelt.

“Wegrestaurant De Tram is heel veelzijdig. Mensen kunnen een plaatsje aan de bar zoeken en wat drinken. Maar ook voor een lekkere lunch of heerlijk diner draaien we onze hand niet om. We hebben een grote en kleine kaart. De gerechten daarop lopen sterk uiteen. Van een stevige Hollandse boerenstamppot tot een biefstuk en van een drankje tot een lekker broodje gezond.”

Gasten
Met zo’n veelzijdige zaak is het geen wonder dat ook de gasten een gemêleerd gezelschap vormen. “Zowel jongeren als ouderen bezoeken onze zaak. Sommigen zijn onderweg en maken een tussenstop, dat geldt bijvoorbeeld voor gezinnen of vrachtwagenchauffeurs. Anderen komen hier regelmatig, gewoon omdat ze in de buurt wonen of werken en even wat willen eten of drinken.”

“We zijn zeven dagen per week open. Zowel de keuken als het restaurant openen om 10:00 uur ‘s ochtends en blijven tot 23:00 uur ‘s avonds open. Ik vind het belangrijk dat mensen hier altijd terecht kunnen.”

Feestje
Het wegrestaurant richt zich niet alleen op drankjes, lunch en diner. “We staan ook open voor feestjes. Of het nu een verjaardag of iets anders is: dat maakt niet uit. Ook als mensen een bandje mee willen brengen, is dat prima. Wij zorgen voor de rest en doen waar we goed in zijn: voor kwalitatief goed en lekker eten en drinken zorgen. En dat voor weinig geld.”

We zijn nog maar net begonnen, maar ik ben desalniettemin enthousiast over het wegrestaurant. “De horeca is mij niet vreemd. Ik hoop dat het wegrestaurant onder mijn leiding verder groeit en dat we steeds meer mensen mogen verwelkomen. Als alle gasten dan ook nog eens tevreden zijn, is het cirkeltje rond en hebben wij ons doel bereikt.”

Foto van De Tram in Nieuwe-TongeFoto van De Tram in Nieuwe-TongeFoto van De Tram in Nieuwe-TongeFoto van De Tram in Nieuwe-TongeFoto van De Tram in Nieuwe-Tonge

Overnachten
Hotels in de buurt »
Omgeving
Aan de snelweg en landelijk
Toegankelijkheid
Rolstoeltoegang en invalide parkeerplaats
Ambiance
Kindvriendelijk, rustig, zakelijk, huiselijk, klassiek, gezellig, romantisch en budget
Voorzieningen
All-inclusive, terras, honden toegestaan, afhalen, Wi-Fi en rookruimte
Kinderen
Kinderstoel aanwezig en magnetron (voor kindervoeding)
40 zitplaatsen en maximaal 150 personen in één groep
Personeel
  • Chef: Michiel van de Veer (chiel)
  • Gastheer/vrouw: Larissa Willemstein
  • Eigenaar: Ernst-Jan van Alphen