De Rijd restaurant

Een stijlvol, intiem restaurant met uitstraling. Lekker eten in een relaxte ambiance. Een goede kaart met diverse specialiteiten zorgen voor een verrassend hoog niveau. Het verrassingsmenu is heel erg populair, maar ook de wijnkaart doet velen verrassen.
Onze huiswijnen importeren we zelf uit Italië en Spanje. Ook voor de lunch biedt restaurant De Rijd verrassend veel mogelijkheden, zowel binnen als op het terras.

5. Betalen Visa Master Card pin

1258204317 72
1296619041 84
1389911942 86
1483204843 74

1. Omdat het restaurant waar we hadden gereserveerd hadden met 15 personen ons zeer onbehoorlijk verwelkomden zijn we uitgeweken naar De Rijd. Dat was per ongeluk een fantastische keuze. Direct werden tafels aan elkaar geschoven en snel de drankjes opgenomen en geserveerd. Daarna heerlijk gegeten voor een redelijke prijs. Zo kan het dus ook, wij komen terug.

2. Lunch met jarige kleinzoon. Hij werd met een leuk opgemaakt ijsje verrast. Lunch prima

3. A.J.v.d.Horst

Voorafje was goed, alsmede de soep. Hoofdmenu: vis uitstekend, bijgerechten: patat was slap en niet knapperig, peertjes smaakloos en kleurloos, rest was goed.

4. Lekker gegeten, het was een verrassingsmenu. De bediening was goed en vlot. Eerst een huisgemaakte eiersalade met speenvarkenham, daarna een boerengroentensoep en als hoofdgerecht gebakken vis met friet en romige witlof en stoofpeertjes. Als afsluiter een heerlijk bolletje ijs en kersenmouse en slagroom. Al met al hebben we lekker gegeten, maar de prijs voor de drankjes vonden we wel buitensporig!

5. Echt heel slecht gegeten, tomatensoep was echt heel slecht, zelfs de bediening gaf ons gelijk. Alle hoofdgerechten waren hard en verbrand. Kom er al meer dan 20 jaar, echt heel jammer. Bij afrekenen aangegeven, maar er werd niets mee gedaan. Bedankt voor de slechte avond.

6. We hebben heerlijk met 6 mensen gegeten, en alles werd goed verzorgt.

7. Lekker vlotte bediening en heerlijk gegeten.

8. linda van Baar

Heerlijk gegeten, zeer vriendelijke bediening.

Wel vind ik dat het restaurant een update kan gebruiken wat de inrichting betreft, misschien dat het dan ook wat drukker wordt, wij waren namelijk de enige groep (8 pers) die er te eten waren.

9. Tim Hageman

Eerste keer in restaurant de Rijd.
    Gewoon lekker gegeten van de kaart.
    Prima bediening.
    Verlichting is wel erg sfeervol. Mensen met wat slechtere ogen zullen moeilijk de kaart kunnen lezen.
    Maar over all, een klein 8-tje.

10. Heerlijk gegeten met een groep van 9 personen. All-inclusive concept met zelf kiezen van de kaart. Enorme keuze! Zeer smakelijke en gevarieerde gerechten. Zeker voor herhaling vatbaar!

11. Marcel Bark

1 punt
  12. Helemaal goed en heerlijk gegeten en gedronken. All- inclusieve, zeker aan te bevelen.

13. Jozef en Anja Weel

Heerlijk gegeten. Bediening heel vriendelijk. Is vergeten te vragen of vlees rare, medium of welldone werd gewenst.
    Op tijd gevraagd of er aanvullingen nodig waren. Fijne avond gehad.

14. Gezellige locatie en de bediening is heel vriendelijk. 7 voorgerechtjes leuk geserveerd en lekker. Hoofdgerecht was goed, maar jammer: bij de eendenborst geen saus en de bijgerechten smaakten niet, bij de eendenborst alleen maar rabarber en witlof (waar is jullie heerlijke salade gebleven?).

15. Dia Veldman

We hebben heerlijk gegeten en er was een heel prettige sfeer. Het eten was ook goed verzorgd.

16. Erna Bakker

Wij vonden het niet goed. De kaart kent nagenoeg geen vegetarische gerechten op een smakeloze salade en een toastje champignons (niet gehad) na. De sliptong was niet vers en droog. Eén van mijn sliptongen rook muf en had een stukje (wat ik heb weggegooid) dat vies smaakte. De bloemkool was doorgekookt (bijna pap) met een dikke gele kaasbrij er overheen. De peertjes kwamen koelkast koud op tafel. De gebakken aardappels en de patatjes waren prima. Mijn dochter heeft een lactose intolerantie en eet alleen als ijstoetje sorbetijs. Dat was er; 3 verschillende bolletjes sorbetijs met vruchtjes meldde het menu. Jammer van de extra (gratis) dot slagroom die erop gespoten was. De locatie is prima en knus.

17. W.S. Guichelaar

Heerlijk uitgebreid menu en alles smaakte ons prima. Een aanrader.

18. H.van den Bos

Heerlijk gegeten en erg gezellig restaurant, voor herhaling vatbaar.

19. Heerlijk ontspannen gegeten. Eten perfect, bediening perfect, mooie locatie, vooral 's zomers buiten op het grote terras.

20. Heerlijk gegeten. Wat een leuke plek. Goede bediening, mooie gerechten.

21. Uitstekende ervaring, prijs/kwaliteit was goed, bediening en ambiance heel prettig, en het diner werd mooi opgediend!

22. F. van Eck

Op zich prima, jammer dat er een vrij grote groep (met kleinere kinderen) een verjaardag vierde. Was regelmatig nogal luidruchtig.

23. J. Mulder

We hebben een fijne avond gehad. Prima bediening in een gezellige sfeer. Het eten was lekker, met name het uit 7 gerechtjes bestaande voorgerecht was bijzonder lekker.

24. Chantal Kouseband-Boukes

Wij hebben heerlijk gezeten en gegeten. Klantvriendelijk en je komt in een warme sfeer binnen. Wij gaan zeker weer terug en zijn hiervoor ook al eerder heen geweest. Het is ook een perfecte trouwlocatie. Wij hebben in ieder geval een prachtige feestavond gehad, ook mooi aan het water. Dus ik kan het jullie aanraden om eens heen te gaan!

25. Na een tijdje de Rijd niet bezocht te hebben, met vrienden op een vrijdagavond a la carte gegeten. De temperatuur in het restaurant was erg laag en koud. We hebben uiensoep moeten nemen om een beetje warm te worden. De voeten en benen bleven de hele avond ïjsklompjes. De dranken zijn zeer prijzig.

26. Marcel

1 punt
  27. A.J. Bloemendaal

We hebben met z'n zessen een heerlijk avondje uit gehad. Dank je wel Dennis voor de uitstekende bediening en de gezellige omgang en natuurlijk Marcel bedankt voor de geweldige recepten die je tevoorschijn toverde. Ieder vond het bijzonder geslaagd en we komen zeker nog eens terug.

28. fam Beunder

Gisteravond met de familie het all-in concept gedaan, het was uitstekend. Leuke bediening, prachtige opgemaakte borden en heerlijk eten! Niets op aan te merken.

29. Dick mienis

Gisteravond met z'n zessen heerlijk gegeten. We hadden allemaal verschillende gerechten, maar alles was even lekker.

De bediening was vlot en behulpzaam. Eén van ons moet glutenvrij eten, maar dit was geen enkel probleem. De bediening hielp haar daarbij uitstekend met de keuze op de menukaart. Bij twijfel werd overlegd met de kok, en voor het voorgerecht (brood met kruidendokter) kreeg ze apart glutenvrij stokbrood.

Het was wederom allemaal uitstekend.

30. Petra de wit

Met mijn dochter bij jullie het all-in concept gedaan, in een woord geweldig. Het eten is voortreffelijk. Goede service en geen gehaast. Kom zeker weer terug.

31. Marian bos

Lekker buiten op het terras een borrel, later binnen gegeten. Eten was prima en redelijke prijs. We waren met een groep van zeven volwassenen en kregen allemaal tegelijk eten en drinken. De bediening was vriendelijk, alleen jammer dat er geen ronde tafel was, dat zit wel gezellig met oneven aantal.

32. Deze keer een beetje jammer. De bediening was erg aardig. Zoals altijd. Alleen het stokbrood werd naast ons gesneden met blote handen. Een servetje op het stokbrood was beter geweest. De oudere mannelijke ober rook onder zijn armen niet fris. Moest iedere keer via mij en nog wat andere mensen de overkant van de tafel bedienen. Het eten was aardig. De kipsate had wat aangebrande stukken evenals de twee spareribs. Beetje jammer. De lekkernijen bij de thee en koffie viel ook wat tegen. De kersenbonbons waren helemaal uitgedroogd en de rest deed erg goedkoop aan. Wij zijn het wel beter gewend bij de rijd.

33. Noorderkwartier NV

Goede verzorging van het eten en drinken. Er was geen maximum tijd aan verbonden en hebben goed kunnen overleggen hoe we de toekomst van het bedrijf in kunnen stellen. Er is door de gehele groep een volle tevredenheid geuit.

35. Peter en Jopie de Vries

Bedankt voor de geslaagde avond. Lekker gegeten, verzorging/bediening waren perfect.

Groeten, Peter en Jopie.

36. Tobias en Cherine

Na een helse rit vanuit Kaatsheuvel naar Schagen hebben wij op aanraden van familie een bezoekje gebracht aan Restaurant de Rijd. Na een zeer warm welkom zijn wij op het prachtige terras aan het water gaan zitten. Wat een toplocatie!. Onze gastvrouw was in onze ogen zeer ervaren. Ook het eten was uitstekend. Omdat wij onderweg al iets gegeten hadden mochten we van de lunchkaart kiezen, ondanks het wat late tijdstip in de middag. Onze gastvrouw vertelde ons dat het toch wel fris werd aan het water en omdat we een oudere heer meehadden, stelde zij voor om binnen te eten. Daar stond al een tafel gedekt. We hebben heerlijk gegeten en ons zeer welkom gevoeld. Aan dit gastheerschap kan menig horecaondernemer voorbeeld aan nemen. Ik kan maar 1 minpuntje bedenken, dat het zo ver is van onze woonplaats. Lieve mevrouw (donker haar en prachtige ogen), bedankt!.

37. Even op het terras gezeten voor een lekker koud pilsje. Mijn indruk: vriendelijke bediening, mooi terras, en heel mooi gelegen aan het water. Eten geen ervaring mee, maar hoorde van andere terras bezoekers dat dat ook prima is.

38. Eens maar nooit meer. Eten matig, bediening gemaakt vrolijk en slechte sfeer.

39. fam.mienis

27 maart, warm/koud buffet met 26 man. De eigenaar heeft er iets fantastisch van gemaakt, het eten was perfect, de bediening uitstekend. Ook de prijs/kwaliteitsverhouding perfect. Kortom Marcel een vette 10, en wij raden iedereen aan hier eens te gaan eten.

40. "K"reatief Vrouwen Gilde Nieuwe-Niedorp/Hollands Kroon

Wij zijn een ervaring rijker in ons dorp.
    Al bij de voorbespreking bleek de uitstekende service, vriendelijk en gastvrij. Eigenlijk was alles mogelijk. Het KVG heeft gekozen om haar 65 jarige bestaan hier te vieren. En we kunnen zeggen dat het uitstekend was. We zijn verwend en we hebben genoten. Zeker een aanrader.
    Marlies Franssen
    Voorzitster KVG

41. Kom hier 1 keer in de maand en maak gebruik van het all-in arrangement. 3 tot 4 uur eten en drinken wat je maar wilt, niks is te gek. Zij doen dit al jaren een top concept en er word niet zuinig geschonken. Leuke meiden in de bediening en een mooi groot terras aan het water.

42. Heerlijk eten. Hele goede bediening. En een heerlijke sfeer. We komen zeker weer bij jullie langs. Groetjes John en Karin

43. Joop 5 punten

Met vrienden een heerlijk diener gehad.

Eten en verzorging/bediening uit de kunst.

Wat een heerlijk plekje bij het water.

Ik kom vast nog eens weer eten!

44. Mooie locatie. Eten is goed en bediening dito. Zomers goed vertoeven op het terras aan het water.

Eigenaar doet ook aan leuke evenementen organiseren bv paalzitten voor goede doelen.

45. Ik kom er al van jongs af aan, altijd goed eten en super leuke bediening.

En een gezellig plekje om te eten.

Super.

46. Zal ik dan maar de eerste zijn!

Fijne bediening, prachtige locatie en goed eten.

Een aanrader voor een kopje koffie met een zalig eigengebakken roomboterkoekje erbij!

Tip: Kunnen jullie die lekkere koekjes niet in een leuk blik gaan verkopen?

Groetjes Joke.