Buds Tolhuis No. 11 in Nieuw-Milligen

Sinds 1998 een gezellig Hollands familierestaurant.

Grote eigen parkeerplaats.

Buslijn 102 en 104 stoppen voor de deur.

Uitzonderingen

Gesloten

• 1e Kerstdag – 25 dec
  • 2e Kerstdag – 26 dec
  • Oudejaarsdag – 31 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

Van ‘even een hapje eten’ tot ‘uitgebreid tafelen’. Heerlijk eten zoals grootmoeder dat vroeger kookte. Je kunt je verwonderen over alles wat er binnen in ons restaurant te zien en te ontdekken is.

Door een oud poëziealbum bladeren, snuif de geur op van een langspeelplaat en verbaas je over de bekwame keukenmeid!

Brei een paar pennen verder, bekijk met humor de verleden-tijd-schriften en luiers vouwen; hoe ging dat ook al weer?

Als peuter eet je in een echte oude kinderstoel en kun je heerlijk spelen met speelgoed van weleer. En buiten… klauteren in een prachtige avonturen speeltuin!

U bent van harte welkom!

5. Betalen pin Visa Master Card

1361903570 76
1368206988 75
1393420659 79
1487971925 73

1. Na goede recensies in de Stentor en online hier wezen eten. Wat een teleurstelling! Het restaurant was te vol, wij konden amper onze stoel naar achter doen, het was er bovendien zeer lawaaierig.

Maar bovenal het eten was niet lekker. Ons eten stond 5 minuten na de bestelling op tafel en dat doet natuurlijk al het ergste vermoeden. Het eten is niet vers. De kip wordt 's ochtends gegaard, is dus 's avonds oud, droog en zonder knapperige korst, want de kip wordt opgewarmd. Daarbij onder andere gebakken aardappels die overduidelijk ook al uren gestaan hadden en smaakloze spinazie a la creme prut.

De speelkamer is leuk en de buiten speeltuin is erg leuk. Maar met name binnen kun je totaal geen toezicht houden op de kinderen vanaf het restaurantgedeelte.

Wij hebben aangegeven dat wij het eten niet lekker vonden. Hier werd goed mee omgaan, wij konden iets anders krijgen of een gratis kop koffie. Maar hier hebben wij geen gebruik van gemaakt. We zouden immers hetzelfde opgewarmde eten hebben gekregen.

2. G. Klaassen

We hebben hier voor het eerst gegeten, werden vlot geholpen, de gerechten stonden ons wel aan en ja waren heerlijk. Het rundvlees heerlijk mals, de saté ook, duidelijk een goed stuk vlees, pure smaak! Ook de nagerechten advokaatje en rijstebrij waren erg lekker.

Zeker voor herhaling vatbaar!

3. Eten is prima, de service is echt heel slecht. Spullen worden niet van tafel gehaald en naar drinken wordt niet gevraagd. Duurt lang tot ze überhaupt komen en logisch nadenken gebeurd niet.

4. Wij hebben 2x heerlijk gegeten bij Buds tolhuis 1x met 4 personen op een drukke zondag en 1x op een stille donderdag beide keren is ons goed bevallen. Het eten was heerlijk en de bediening was prima .

5. Lekker, snel en super kind-vriendelijk. Maar pas op, het zijn wel grote-mensen porties!

6. Ellen elvader

Zoals altijd weer heerlijk Hollands gegeten na een lange wandeling in de prachtige omgeving!

7. Ad Wagemakers

De smaak was minder dan vroeger. De kippensoep van oma is gewoon bouillon met filet en wat vermicelli. Voorheen was dat echt getrokken, smaakvolle en een beetje vette soep, heerlijk! De kaart klopt niet helemaal, kippenlevers zonder paprikasaus, is gelijk ook zonder champignons en pekelvlees, op de kaart staat dat verkeerd weergegeven. Jammer, zij onderscheiden zich niet meer. Voor ons even geen Buds meer.

8. 3 jaar achter elkaar de verjaardag van mijn moeder bij Buds gevierd. De service is echt fantastisch. Fijne medewerkers. Er wordt van alles gedaan om het feest goed te laten verlopen. Lekker eten. Kortom: een aanrader!

9. De menu kaart wijkt iets af ten opzichte van andere restaurants. Het eten is zeer goed bereid. De palingsoep is een aanrader!

10. Ellen van Donge

Gezellig, ontspannen sfeer, het eten heerlijk, hoe Hollandse pot zo speciaal kan smaken, een belevenis. Komen zeker terug. Er is nog veel te proeven.

11. Ter Haar

De eigenaresse is niet erg vriendelijk! We waren alleen in het restaurant en deden de terrasdeur nog geen 5 seconden open en kregen daar een flinke uitbrander voor. Niet erg tactisch en zeker niet klantvriendelijk. Het eten is prima.

12. Met mijn ouders hier wezen eten, voor hun 35-jarig huwelijksjubileum. Leuke sfeer, supervriendelijke bediening, heerlijk eten! Een hele fijne avond gehad, komen zeker nog eens terug!

13. klaas en jolanda en kids dronten

We hebben samen met onze kids ons 35 jarige huwelijksdag gevierd. Ondanks de drukte toch nog een tafel voor 6 en rijkelijk en smaakvol gegeten. Toetje en ijs toe en als klap op de vuurpijl een kopje koffie van het huis wegens ons jubileum. Super bedankt voor de leuke ambiance en vriendelijke en gastvrije ontvangst.

14. We zijn hier geweest met onze jaarlijkse familiemiddag/avond. Alles was tot in de puntjes verzorgd. Een heerlijke informele sfeer. Het eten was heerlijk, de gastvrijheid gezellig en ontspannen. En voor de kinderen genoeg speelplezier voor handen. Als laatste: de toiletvoorziening was prima in orde: schoon en ook toegankelijk voor mensen met een handicap. Of in mijn geval ouders die slecht ter been zijn.

15. Eten was goed, maar bij toetje ging het mis. Moest toch betalen ondanks dat het niet volledig was.
    We werden niet verwelkomd en er werd geen uitgeleide gedaan. Terwijl we aan tafel zaten, werd niet gewaarschuwd dat de tafel werd schoongemaakt met spuitfles. Heerlijk schoonmaakmiddel op je kleding.
    Daarnaast hebben we maar een consumptie kunnen nuttigen omdat de bediening niet attent genoeg was.
    Jammer!

16. H.Hol-Lierens

Wij hebben er inmiddels 2x gegeten met een flinke ploeg. Alles was goed geregeld, het eten en drinken was prima, de service ok. Aangezien mijn breiwerk nog niet af is en ook de anderen nog een stukje moeten breien hebben we besloten ook dit jaar weer een afspraak te maken.
    Ook hebben we met 2 personen daar tussen de middag geluncht. Was prima in orde.

17. Al meerdere keren geweldig gegeten, bediening is echt top, eten erg lekker en met liefde bereid.

Hier krijg je echt waar voor je geld.

18. Afgelopen woensdag na een dagje Julianatoren hier gegeten met z'n viertjes. Heerlijk gegeten en onze meiden hebben zich zeer goed vermaakt in de speeltuin. Bediening was vriendelijk en gastvrij en het ging lekker vlot.

19. Ron Tempelaaars

Gezellige huiselijke sfeer, vriendelijk personeel en zeer snelle bediening.

20. Geen uitgebreide kaart, maar prima gegeten hier. Mijn kip Karin was heerlijk. De Haasje Repje die mijn vrouw had besteld was minder. Leuk bediening. Heerlijk rode wijn.

21. Zoals zoveel gasten zaten wij op de naastgelegen Landal vestiging. Wat ons opviel was het leuke interieur bij binnenkomst. Gelukkig een kleine menukaart, 83 gerechten op een kaart zegt ons helemaal niks, liever 10 die met zorg bereid zijn. Bij afrekenen onszelf afgevraagd of het wel klopte.... Eindelijk een restaurant met heerlijke gerechten voor een eerlijke prijs!

22. Na een dagje apenheul heerlijk gezeten en gegeten. De kinderen kunnen binnen in de ruime speelkamer spelen (voor elk kindje wat wils qua speelgoed) of buiten in de speeltuin. Voldoende keuze op de kaart voor zowel volwassenen en kinderen. Aardige bediening, lekker eten. Kortom gewoon goed.

23. de Rooij

We hebben hier heerlijk gegeten voor een goede prijs. De speeltuin is erg leuk, zowel voor jongere als wat oudere kinderen. De toetjes zijn ook heerlijk.

24. Henk Tonkens

Wij komen hier al 5 jaar, eens in de maand, het hele jaar door, met onze motor-HondaCXclub, met veel plezier!
    Alles is tot in de puntjes verzorgd en dat gebak.... is excellent, ik lik mijn vingers er bij af, ja dat mag ook!
    Wij komen soms met 5, maar ook vaak met meer dan 10 personen.
    De maand kan niet vlug genoeg om zijn!

Henk uit Apeldoorn

25. Klaas en Linda uit Amsterdam

Zodra je binnenkomt voel je je meteen thuis, vriendelijk ontvangst en goede sfeer. Wij komen met regelmaat terug om deze redenen en natuurlijk het overheerlijke eten niet te vergeten. Je gaat met een voldaan en blij gevoel weer huiswaarts. Kortom een echte aanrader.

26. Je krijgt waar voor je geld. Het is er gezellig ingericht. Ideaal restaurant om met kinderen te eten. Andere gasten weten ook dat er veel kinderen zijn, dus is het niet erg dat ze een beetje lopen. Verder nostalgisch ingerichte speelkamer waar kinderen leuk kunnen spelen.
    Het eten is goed, de bediening is erg vriendelijk. Het eten stond ook snel op tafel. Goed te combineren met een wandeling in de bossen.
    We komen hier zeker terug.

27. We hebben er superlekker gegeten met acht man. Het voorgerecht was onderandere carpaccio, kippensoep, mosterdsoep, palingsoep of kipkoctail. dat was erg lekker.

Het hoofdgerecht was ook super lekker, de kip, de varkenshaas/kip, en het superlekkere rundvlees niet te vergeten.

Het nagerecht was ook erg lekker en leuk opgemaakt het mooiste waren de milligerberg en de bitterkoekjespudding.

Het was er wel druk maar we werden goed en snel bedient, en gelukkig viel de prijs heel erg mee.

Dus: een echte aanrader!!

28. Na een zeer slechte ervaring jaren terug na een zichtbare vernieuwing het deze campeerronde bij de buren toch maar weer eens geprobeerd.
    En dat viel niet tegen.
    Het eten was dit keer best goed, vers, en goed te eten.
    In tegenstelling tot de algemene ervaring op onze camping tot nu toe zou dit nu wel eens het beste dichtbijgelegen restaurant kunnen zijn.

29. Met familie gegeten op aanraden van andere familie. Het was wel even wachten vanwege de drukte, doch de kwaliteit van het eten was het wachten waard. Goede porties en leuke sfeer!

30. dick en leideke

Een verrassende binnenkomst door een interessant interieur.
    Gezellige sfeer, goed eten en voldoende en vriendelijke bediening. Een aanrader om eens heen te gaan.

31. Toen wij er op zaterdag avond met 6 personen gingen eten was het er ongezellig rustig. Dit in combinatie met zeer zachte achtergrond muziek, zorgde voor een ongezellige sfeer.

De ervaringen van het eten liepen uiteen van uitgedroogde oude kip tot een overheerlijk stoofpotje.

Eén dame van de bediening was vriendelijk maar duidelijk onervaren. Door een jongere serveerster werden wij tot 3 keer toe volledig genegeerd bij het bestellen van onze drankjes.

Al met al een matig restaurant en niet voor herhaling vatbaar.

32. evert en alie----tinus en cobie

wij hebben zaterdag 12 november, zoals altijd weer ontzettend lekker gegeten, zoals altijd super veel voor weinig geld. Vriendelijk personeel, gastvrij, gezellige sfeer. Wij kunnen iedereen aanraden om hier eens te gaan eten, en dan is het zeker weten voor herhaling vatbaar.

33. Wij hebben hier met 8 personen heerlijk en gezellig gegeten, hoewel het druk was hoefden we niet lang te wachten en stuk voor stuk vonden wij het eten heerlijk voor een heel schappelijke prijs!

34. T. v.d. Zwam

Aardige bediening. Fantasieloze, zeer beperkte lunchkaart. Broodje met zalmsalade of kip kerrie (uit een kant en klaar bakje). Niet iets om je op te verheugen.
    Een beetje kok maakt deze producten zelf.

35. We hebben een paar gegeten bij Buds. Leuk restaurant, waar ook een glutenvrije gast uitstekend terecht kan !!
    Lekkere kipgerechten, echt oud-hollands, net als de aankleding: kwestie van smaak: ik vind het geweldig !
    Veel gezinnen met kinderen, zorgt voor een hoop gezelligheid.

36. Henk te Pas

Afgelopen donderdag heerlijk gegeten, kom hier al een paar jaar. De kip en de capucijners zijn een aanrader. Niet te vergeten de bitterkoekjespudding en dit alles voor een zeer schappelijke prijs!!Buds, we komen zeker terug!!Alle hulde voor de bediening!!

37. Ik kom hier nooit meer terug. De lunchkaart is zeer karig, en mijn kippesoep was zuur! Bij het afrekenen gaf ik aan dat ik de soep niet weg kreeg. De kassiere/bediening gaf aan dat er al een klacht meer was, en dat ze al bezig waren om nieuwe soep te maken. Dus ik hoefde de kippensoep niet te betalen. Nee, dat moest er nog bijkomen. Ik krijg verdorie bedorven soep en word niet eens gewaarschuwd terwijl ze het al wisten van een andere klant N.B.
    Ik vraag me werkelijk af of hun kok wat mankeert aan zijn smaakpupillen!

En daarnaast jengelde kinderen. En van binnen leek het wel een boeren schuur! Wat een waardeloze tent.

38. Dit restaurant is precies wat je ervan verwacht. Een familie-restaurant naast zo'n Greenparks-toko op de veluwe. Niet te duur, zeker geen culinair gebeuren, maar dat pretenderen ze ook niet. En wat ze dan serveren is netjes en goed, zeker geen verrassingen. De bediening is best lief/oke, ook hier geen verrassing. Je wordt overigens niet echt ontvangen of uitgeleide gedaan. Jammer van de klierende jenkende kinderen met ouders die daar zeker niets aan zullen doen, waarschijnlijk omdat de ouders zelf niet beter weten. Weer een generatie naar de ratsmedee. Vandaar ook een 5 voor de sfeer.

39. Wij hebben er niet lekker gegeten. Wij vonden dat er weinig op het menu stond en dat de bediening slecht was. Wij gaan er NOOIT meer naar toe Slecht Restaurant. En De sfeer was Beter dan de bediening en het eten bij elkaar.(maar de sfeer was ook niet veel )

40. Wij hebben er super heerlijk gesmikkeld!

Wij hadden de stoofpannetjes.

Wij komen niet van daar, we waren op vakantie.

Maar ik weet zeker dat we terug gaan, en weer heerlijk gaan eten bij Buds!

41. We zijn met z'n 4en hier komen eten om 19:00 op zaterdag zonder te reserveren. Het restaurant was half vol en we zijn snel bediend en kregen vlot ons eten.

We hebben vooraf mostersoep, palingsoep en een kipcocktail gegeten. Alle voorgerechten bevielen goed, alleen de soepen waren wat zout.

Als hoofdgerecht hebben we 2x kip 'Karin', kip 'Esther' en kip&varkenshaas gegeten. Kip Karin en kip Esther waren erg smaakvol, goed gekruid en zeker aan te raden. De combinatie van een voorgerecht en een kipgerecht was te veel en kregen we niet op. De varkenshaas was iets te ver doorgebakken en was niet te veel. De 4 gerechten werden geserveerd met een aantal bakjes met frietjes, aardappels, groente en nog meer. Dit was een lekkere aanvulling bij het vlees.

We zijn vlug voorzien van drinken en hoefden ook maar kort te wachten op onze gerechten. De sfeer is wat oubollig maar we hadden het wel gezellig. Wij waren met z'n vieren iets over de honderd euro kwijt voor: voorgerecht, hoofdgerecht en 3x drinken.

42. Dit restaurant kan goed kip serveren waar je je handen bij aflikt.

Kip was wel heel licht verschroeid maar voor de rest geen opmerkingen.

Personeel is heel erg attent en vraagt regelmatig of het smaakt.

Voor onderweg is dit een aanrader.

43. Hier de lunch gebruikt. Jammer was dat het zo druk was dat er op het terras geen plaats meer was.

Prima plek om te gaan eten.

44. Stap niet snel ergens binnen waar geen menu buiten hangt. Maar honger dreef ons, en het is helemaal goed gekomen! Heerlijke kip met capucijners aan de ene kant, en kippenlevertjes aan de andere kant. Super huisgemaakte appelmoes. En niet duur. En lekker rustig zonder opdringerige achtergrondmuziek. Echt een aanrader.

45. Ron 11 punten

Geweldig, ouderwets lekker eten. Sfeer is wat oubollig, maar who cares!

Wel voor de kip gaan, want dat is hier goddelijk.

Kip "Karin" is mijn aanrader. Het unieke is dat de kip hier in de oven wordt bereid, en dus veel minder taai en droog is dan bij bereiding op de grill.

Verder verse groente en heel veel lekkere bijgerechten bij de prijs inbegrepen.

Ze hebben wel de prijs stiekem iets verhoogd, maar het is ze vergeven. Goede prijs/kwaliteits verhouding.

46. een hele familie

Afgelopen zondag met 24 mensen bij Buds gegeten. Een zeer smakelijke maaltijd voor een perfecte prijs! Met veel plezier zagen we alle gerechten verschijnen op de tafels en hebben overal van gesmuld! Ook de nagerechten vielen goed in de smaak......wij komen zeker nog eens terug.

47. Daan Helders

helaas vonden wij het tegenvallen.
    de kip was taai en leek wel een paar dagen oud.
    het restaurant ziet er leuk uit en over de bediening niets te klagen
    maar ik weet wel betere restaurants

48. Jan en Marlien Monster

Wij vinden het een heel goed restaurant. Je kunt daar erg lekker eten.

49. eten lauw, dikke sauzen, te gare (sudderen??)kip. In de kookstijl van de jaren zeventig. Kan echt niet meer.Aardige mensen, maar totaalconcept restaurant onwaardig

50. Heel slecht eten, zoute magnetronhap. Waardeloos kindermenu.

51. P. van der Toorn

Heerlijk eten, veel zorg aanbesteed. Duurt daardoor wel lang voor je het voor je krijgt.

52. F. van Dam

Slechte kwaliteit