Zee Van Tijd in Nes Ameland

ZEE VAN TIJD eten drinken slapen ligt in het centrum van Nes. Parkeergelegenheid vindt u op 5 minuten loopafstand.

ma lunch 09:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:00

1396204142 87
1402007348 88
1419416968 91
1425220175 90

1. Top avond! Heerlijke wijnen, heerlijk eten, verwarmd terras en proffesionel bediending die zich informeel opsteld maar wel passende afstand houdt! Kortom top!

2. Heerlijk geluncht, waarbij 1 persoon glutenvrij. Kon uit verschillende soorten glutenvrij brood kiezen. Helaas was men dit vergeten te vragen, waardoor de tosti geserveerd werd met een broodsoort die liever niet gekozen was. Daarom werd iets anders besteld. Bij het afrekenen werd de tosti niet in rekening gebracht. Wat een service. Daarnaast was het eten super lekker en is de hamburger echt aan te bevelen. We hebben heerlijk geluncht en komen zeker terug. Geweldig gewoon.

3. Net 2 weken in Nes gelogeerd en meerdere keren de lekkerste cappuccino's van het hele dorp gedronken bij Zee van Tijd ..
    Gisteravond met z'n vieren heerlijk Platte gegeten (2 etages met de lekkerste hapjes) en lekker geborreld.
    Het is niet alleen de koffie en het eten ,maar het complete plaatje van smaakvolle inrichting ,mooi servies en geen alledaags glaswerk en natuurlijk het super gemotiveerde en lieve personeel !! Chapeau !!

4. Hier eerste pinksterdag gezetten. Was best goed. Koffie lekker. Een beetje rommelig. Wel heel duur

5. We hadden een high tea en het was geweldig en heerlijk. Ook werden we van tevoren gebeld over eventuele allergieën. Een aanrader. Zeer prettige sfeer.

6. Nog steeds een heel fijne plek om iets te drinken, heerlijk te eten. Gezellig, zeer vriendelijke bediening en uitstekende wijnen. Prijzen in overeenstemming met hetgeen wordt geboden.

7. Al jaren ons favoriete restaurant op het eiland. Van de jongste van 6 zelfs van heel Nederland. We komen er tijdens de vakantie ook zeker 1 keer per week. De bediening is altijd vrolijk en vriendelijk. Soms overattent, als na elke kaasstengel gevraagd wordt of het heeft gesmaakt, en bij uitzondering een keer laks, als we veel te lang op het terras achter een onafgeruimde tafel moeten wachten en tot 3 keer toe moeten vragen of er ook een doekje over de tafel kan. Maar nogmaals, dat is eenmalige gebeurtenis gebleken.

Het eten blijft geweldig, ook qua presentatie en variatie. Zelfs de aankleding van de menukaart blijft een verrassing. Ik ben een fan van de Platter, een etagere vol lekkere dingen. Die kan soms per week, op een aantal basisgerechtjes na, van samenstellig veranderen. Een verademing bij zaken die al jaren op dezelfde kaart zijn vastgekoekt.

Mijn enige minpuntje, en dat heb ik eerder benoemt, zijn de prijzen van de wijnen. Van de Chardonnay van Euro 6,50 ging vorig jaar Euro 1 af, maar de hoeveelheid slonk navenant. Op mijn verzoek is door de bediening toen een klein beetje bijgeschonken, maar ik zie nog steeds dat onder de Euro 30 geen fles wijn is te bestellen.

Wel (want nu hou ik op met zeuren), en dat is redelijk uniek, een heerlijke Tripel Karmeliet van de tap. Ook daarom en voor de rest is een bezoek aan Zee Van Tijd altijd een feest. Zeker voor de jongste die in de zomervakantie jarig is. Hij wil altijd, als kroon op zijn verjaardag, in 'zijn' restaurant eten, en mag dan voor het dessert mee naar de keuken om zijn eigen ijsje te maken, die hij getooid met een koksmuts trots laat zien. 2 mooi versierde ijsmuisjes, die ook nog eens op de rekening blinken door afwezigheid. Prachtig!

8. In aug 2015 hier super lekker gegeten. Het eten was vers en goed bereid. Zeker het dessert van vanille ijs met zeezout en olijfolie was heerlijk en zeer verrassend. Bediening was netjes, snel en vriendelijk. Je betaalt wel iets meer daar, maar op zich heb ik daar geen probleem mee daar het eten het zeker wel waard was. Alleen het restaurant zelf mag van mij iets sfeervoller ingericht worden. Had nu een beetje klaslokaal gevoel. Maar kom hier graag nog eens eten!

9. Henk

10. Prachtig restaurant, lekker eten en zeer goede bediening.

11. Cvds

12. We had a very accommodating staff, efficient service in a nicely kept, clean surrounding, and incredibly good food. The fish was moist and tender, the tomato soup tasted of very fresh, very flavorful tomatoes, my daughter's lamb was excellent, and the hamburgers were unbelievably good.

I have rarely enjoyed a restaurant in a tourist designation this much!

13. Ingrid Barel

Wat hebben wij heerlijk gegeten, mooie verse producten, duidelijk geen pakjes. Een heerlijke pure smaak. Een plaats om zeker terug te komen. Correcte vriendelijke bediening, fijne sfeer.

14. Bianca Bos

Wat een geweldig eten,service en ambiance.
    Zelfs nadat wij hadden gereserveerd en bleek dat we een dag later in he boek stonden, werd er direkt een tafel in orde gemaakt. Fantastisch gegeten en erg goede en vriendeljke bediening! Wj komen hier zeker weer.

15. Al jaren komen wijnoogst Ameland, meerdere malen per jaar en altijd liepen wij Restaurant Zee van tijd voorbij. Dit keer niet en wat werden wij verrast!!! Een leuke ambiance mooie spijskaart en vriendelijke bediening. Wat te denken van een halve of hele kip! En dan komt het eten op tafel; mooie opgemaakte borden, heerlijke samenstelling van mooie ingrediënten. Dit in combinatie met soepele wijnen en een geweldig toetje als slot. Wij komen zeker terug.

16. Herwin Esselbrugge

Super lekker gegeten en de zee van tijd platter is een aanrader. Allemaal lekkere gerechtjes die je ook als los gerecht kunt bestellen. Alles super vers en uit eigen keuken. De sfeer is leuk en ongedwongen.

17. Heerlijk gegeten vanavond met als hoogtepunt het toetje; zachte kaneelmarsmallows met sinaasappel.. Heerlijk.
    Ook de visgerechten waren erg lekker.
    Fijne, vriendelijke bediening, sfeer erg goed daar.
    Zeker een aanrader!

18. Erg goed eten en voor amelandse begrippen zeker origineel! Leuk pand, mooi opgeknapt. Maar vandaag was het zeer onrustig. Klappende deuren, veel mensen die in en uit het restaurant liepen en onze tafel stond helaas langs de looproute. Iets te harde en drukke muziek. Bediening nog niet helemaal goed op elkaar ingespeeld? Kortom: volgende keer beter, want de potentie is zeker aanwezig!

19. 2 dagen geleden heerlijk geluncht, vandaar vanavond weer terug voor het diner. Heerlijke droge witte wijn in mooie grote glazen. Erg lekker gegeten, superservice en een heerlijk ongedwongen sfeertje. Zelfs even gebruik mogen maken van de random reader om wat financien te regelen. Door druk bezig te zijn met het vinden van de juiste pinpas helemaal vergeten een fooi achter te laten. Zodra wij weer op Ameland zijn komen wij heel graag nog een keer terug! Een aanrader voor iedereen die Ameland bezoekt!!!

20. Janneke en René

Onze vakanties op Ameland zijn altijd top, mede dankzij de veelvuldige heerlijke etentjes bij Zee van Tijd. De sfeer is ontspannen en gezellig, de kaart is super, het eten is telkens weer zalig en vers, onze honden zijn er zeer welkom en krijgen altijd meteen water en de bediening is zeer attent en vriendelijk. Een hele grote aanrader dus! Wij komen er ieder jaar weer met plezier terug. Compliment voor Rob, de kok!

21. Wij aten hier met een groep van 8 personen en het was uitstekend! Goede sfeer, prettige en attente bediening. Gerechten smakelijk en goed verzorgd. Het restaurant zat helemaal vol en ondanks dat geen lange wachttijden.Leuk was de huisgemaakte pepermunt die ons na afloop werd aangeboden. Wij komen terug!

22. We hebben zeer goed gegeten. De varkensrib was mals, sappig en toch doorbakken. Niet te veel en toch genoeg mosterd. Prima gekruid en mooi gepresenteerd. Ik nam een dessert met mashmellows en sinaassorbet. Zéér lekker. Superzoet met toch een tintje zuur van de sinaasappel. De chef heeft hier over nagedacht. Toch misschien één opmerking : zo'n groot stuk vlees in tijden van global warming en broeikasgassen is misschien "not done". Kleiner stukje vlees en wat meer groenten en het is helemaal ok.

23. Wat een geweldig restaurant en een geweldige sfeer en vriendelijk personeel. Hebben hier tijdens ons weekend op ameland één keer geluncht en een keer koffie gedronken. Lunch was geweldige, heerlijke soep en heerlijke amelander tosti. Voor onze dochter van vier genoeg spelletjes om voor het eten te spelen en tijdens de koffie. Helaas geen mogelijkheid gehad om er te dineren, maar voor een volgende keer hebben wij ons restaurant al bepaald. Zee van Tijd is een Toppertje

24. Heerlijk gegeten om onze vakantie af te sluiten. De pompoensoep met coquille was echt verrukkelijk. Toen ik om bijpassende wijnen vroeg voor het menu werd er echt moeite gedaan om een geweldige combinatie samen te stellen!

Hier komen wij terug!!!!

25. Arjan & Joyce

De bediening is vlot, spontaan en vriendelijk. Het eten was voortreffelijk en met name het nagerecht.. dat was hemels.

26. Goed gegeten maar gelet op de recenties hadden wij er wat meer van verwacht.

27. Wat een gezellige sfeer, hippe aankleding, prima kaart en....buitengewoon vriendelijk personeel. Wel even reserveren op drukke avonden want je bent niet de enige die kwaliteit en sfeer weet te waarderen. Een topper.

28. Michael

Very fresh food, good service, pleasant outside terrace, not too busy.

29. Fam Veerman

Heerlijk gegeten, pure ingrediënten, goed uitgebalanceerd, goede en aardige bediening. Een echte aanrader!!!!

30. Na een lekkere wandeling even gegeten bij zee van tijd.
    Goede sfeer en vlotte bediening.

31. Na flink uitwaaien was het hier heerlijk eten. Vriendelijk personeel, leuke kaart, goeie kok. Het eten was heerlijk van smaak en zag er geweldig uit.
    Kortom, een zee van genot!

32. Wat wordt er in Zee van Tijd subtiel en zuiver gekookt. Mooie smaakcombinaties, vers, vers en nog eens vers. Van salade tot vis alles is lekker en mooi klaargemaakt en de pure smaak is behouden, om nog maar te zwijgen over de heerlijke kamer waar werkelijk aan alles is gedacht. Mooi als de passie zo zuiver is. Leuk! Met dank aan een ieder die ons verzorgde die 3 dagen!
    Beste plek op Ameland!

33. Daniel Groener

Van woensdagavond tot en met zondagmiddag bij Zee van tijd geweest. Eten, slapen en drinken. Goed geslapen, heerlijk gegeten en prima gedronken. Het beste restaurant van Ameland. Hier voel je je echt welkom!

34. Bij ''Zee van tijd'' voelden wij ons vrijwel meteen thuis en op ons gemak. Wij waren hier met 6 personen, alle voorgerechten waren echt heerlijk van smaak en zagen er erg goed uit!

De hoofdgerechten heb ik eigenlijk niks aan toe te voegen, dit was namelijk weer boven verwachting!

Verder bestelden we wijn die ook erg heerlijk was, er werd zelfs nog een 2e fles gekocht, alleen kregen we die niet leeg dus vroegen we of ze het wilden bewaren voor de volgende dag. Dit was geen probleem en dus reserveerden we meteen weer voor de volgende dag... Aangezien alle restaurants vol zaten en wij alleen nog hier terecht konden zijn we toch erg blij! Want dit is denk ik wel de beste restaurant van Ameland!

Met vriendelijke groeten,

Van der Veen & Van der Wal.

35. Jos 39 punten

Heerlijke tent. Lékker gelunched, bitterballengarnituur en kaasstengels waren top. Moderne sloophouten inrichting. Prachtige vloer en muren in de toiletten. Mooie hotelkamers. Goeie ligging.

Serveerster stapte alleen té vaak op de slapende honden onder de tafeltjes en die moet je niet wakker maken ;) Grapje... Er werd meteen voor een bak water gezorgd toen 1 van onze honden wat zoutwater opgaf na het zwemmen in zee. Top.

36. Heerlijk gegeten bij Zee van Tijd. Lekker op het terras in de zon gezeten. Perfecte garnalenkroketjes vooraf en de Italiaanse vegetarische salade als hoofdgerecht gekozen. Gezellige, leuke en spontane bediening. Je voelt je hier snel thuis. Gelijk maar voor meerdere keren gereserveerd!

37. Het sneeuwde en na een bezoekje aan het zwembad, zochten we een plek om te lunchen. Dochtertje (anderhalf) was net in slaap gevallen, in 'Zee van Tijd' was er helemaal niemand. Mooie inrichting met veel leuke details, vriendelijke bediening en de gerechten zijn mooi aangekleed. Toen onze dochter wakker werd, kreeg zij een boterham met hagelslag, die (het kan echt) ook erg origineel was vormgegeven.

38. ben 444 punten

Alleen koffie met appeltaart gehad. Het stuk taart zag er prachtig opgemaakt uit en was erg lekker. Zeer vriendelijk personeel, jammer dat er geen tijd meer was om te blijven eten.

39. Heerlijk gegeten bij Zee van Tijd! Op aanraden van onze vrienden! Goede sfeer en leuke bediening! We komen zeker terug!

Groetjes fam. Kolk.

40. Zee van Tijd is een aangenaam restaurant. Eigentijds, vlot, ongedwongen ingericht. Bij binnenkomst een kort ontvangst naar de enigszins kleine tafel. Veel tafels op een klein oppervlak. Wel gezellig. De bediening is vriendelijk en correct. Wij kozen voor de lauw warme salade vergezeld van een heerlijke puntzak Vlaamse frieten met mayo. Heerlijk, vegetarisch gegeten. De Prosecco en de rode wijn waren goed van kwaliteit. Het eten wordt in een goed tempo geserveerd. De kosten zijn alleszins redelijk en in verhouding tot de omliggende restaurants, doen ze het wat mij betreft beter voor dezelfde prijs. Een kompliment!

41. MerelR

Restaurant met een trendy uitstraling. Het eten was heerlijk maar werd vaak ook nog origineel en mooi opgemaakt opgediend. Personeel was vriendelijk maar had het wel erg druk. Hielden desondanks het overzicht, op een kleinigheidje na. Het was wel behoorlijk rumoerig en voor ons had het warmer mogen zijn. Zeker een aanrader.

42. Heerlijk gegeten, prettige bediening en leuke sfeer!

Een aanrader op mooi Ameland.

43. We hebben er gelucht met patat en bitterballen. Prima grote zak patat, echte mayo, goede bediening.

44. Heerlijk terras, lekker eten, we vonden het qua ambiance binnen iets minder maar toch lekker zitten.

45. Servaas en Marijke Holthuizen

We hebben er een paar keer gegeten met vrienden en na de eerste keer was er beslist reden om terug te komen.

Geen uitgebreide kaart, maar voor elk wat wils. Heerlijke en prachtig opgemaakte verse gerechten.

46. Ed 16 punten

Erg goed gegeten. Heel adequate bediening. Mooi gepresenteerd. Interieur smaakvol gekozen. Al met al een hele mooie prestatie van dit restaurant.

47. Wij werden heel vriendelijk en ontspannen ontvangen.

Wij hadden van te voren gereserveerd, omdat we gehoord hadden over de goede naam van het restaurant.

Het voorgerecht carpaccio was heerlijk, het was op een prettige manier aan de rand van een lichte doch lekkere dressing voorzien.

Mijn vriendin nam eendeborst en ik nam struisvogelbiefstuk, allebei medium klaargemaakt, zoals we gevraagd hadden en dat was goed gelukt.

Er waren 4 flessen wijn waar je uit kon kiezen voor een glas, die wij namen waren heerlijk.

Verder was er een wijnkaart voor hele flessen.

Ook van het dessert smulden wij.

Zee van Tijd is een aanrader.