Het eindcijfer is 7. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1311052084 83
1380206218 73
1491916743 61
1513194938 64

1. De min punten (teveel om op te noemen)
    1. Veel te duur. 2. Je krijgt te weinig. 3. Ongeïnteresseerd personeel 4. Maar 2 soorten bier op de tap 5. Kussens en parasols zijn aan vervanging toe.
    Vergane glorie.

2. Hier geweest om een kop thee en warme chocolademelk te drinken.
    Heerlijk! En grote porties ook.

3. 12 euro voor een klein broodje (bolletje) met zalm.
    Voor 12 euro verwachtten we toch echt iets meer op ons bordje. Oh wacht, er zat ook nog 1 miniscuul slablaadje tussen.

Nog nooit zo'n slechte ervaring gehad wat betreft prijs-kwaliteit verhouding.
    Ons zie je niet meer op dat terras.

4. Het terras, restaurant en de menukaart oogt professioneel. Evenals de imponerende "uitsmijter" oortjes van de bediening. Maar let op: schijn bedriegt! Zelden zo'n onprofessionele tent meegemaakt. Één van de twee voorgerechten was niet doorgegeven aan de keuken - ondanks de "ultrahippe oortjesverbinding en smartphone technologie" - het duurde ruim 30 min! En het was niet eens druk in het restaurant. Geen excuses, geen drankje van de zaak. Wel een 2 miniatuur garnalenkroketjes uit de frituur. Dat kost uiteraard ruim 30 min.
    Daarna een lauw hoofdgerecht zonder garnituur, wat een tweegangen menu wel erg prijzig maakt. Een lege portemonnee levert je hooguit een halfvolle maag op, als je in de tussentijd nog niet overleden bent door honger of gebrek aan aandacht. Het personeel heeft namelijk totaal geen aandacht voor je. Uiteraard wel voor hun "fancy" smartphone kassasysteem, die overigens ook niet werkte. Want na 3x om de rekening gevraagd te hebben moesten we alsnog naar binnen om te betalen. Een advies voor het personeel: houdt een papiertje en potloodje op zak en oh ja... kijk vooral om je heen i.p.v. op je smartphone. Kortom: schijn bedriegt, een afrader. Loop liever door.

1,1
  5. Super mooi terras. Lekker gegeten alleen wel jammer dat er bij zowel hoofd als nagerecht kleine foutjes werden gemaakt. Gaf een beetje onrustig gevoel. Jammer dat er niet standaard garnituur bij het hoofdgerecht zit.

6. Elke keer als ik op Ameland ben, mag ik graag aan het einde van de middag even plaats nemen op het gezellig terras van Van Heeckeren, lekker ongedwongen van je wijntje genieten. Ook in de avond kun je er heerlijk genieten op het verwarmd terras. Zaterdag avond heb ik er gegeten, het was er druk, maar de bediening en de keuken hebben goede prestaties geleverd. De mix grill was heerlijk.

7. scheltinga faw

Zeer goed, vriendelijk personeel met goede service.

8. Jan Hijlkema

Vanavond heerlijk gegeten op het sfeervolle en verwarmde terras met openhaardvuur. De ontvangst en bediening door Leon waren aller hartelijkst, met oprechte aandacht voor de gasten.

9. Recent vijf dagen gelogeerd in dit (vernieuwde) hotel: ontvangst was goed maar wij moesten zelf onze kamer zoeken en de bagage vervoeren; kamer was functioneel ingericht (leven uit de koffer) met een toilet waarvan de zitting gammel was. Deze werd helaas niet tijdig hersteld. De glazen douche met twee regendouches (!!) vonden wij enigszins overdreven. De bedden werden niet elke dag opgemaakt en de kamer is tijdens ons verblijf niet éénmaal schoongemaakt. En dan de "buitenlandse" schoonmaakploeg: ongeïnteresseerd en niet te verstaan en te begrijpen.
    Het ontbijt was prima verzorgd en de dames die hier voor zorgden waren attent, vriendelijk en zeer behulpzaam. Alleen, bij veel gasten was de ontbijtruimte te klein en niet berekend op het grote aantal. Wij zijn erg benieuwd hoe dit hotel er over een jaartje uit zal zien wanneer er niet voldoende onderhoud word gepleegd.
    Wij zullen er beslist nog eens terugkomen en hopen dan op verbeterde zaken.

10. S Meijer

Komen elk jaar op Ameland. Al meerdere keren op terras bij van Heeckeren gezeten maar het is net of elke keer de service minder belangrijk gevonden wordt. De laatste ervaring die wij hebben gehad hier was absoluut verre van positief.
    Na een heerlijke fietstocht door de duinen besloten nog even de gezelligheid van Nes op te zoeken bij van Heeckeren op het terras. Leuke gezellige plek op het terras uitgezocht en onszelf hier geïnstalleerd. Kaart hoefden we niet meer te zien want onze keus hadden we al gemaakt. Helaas was de bediening niet bereid deze op te komen nemen na meermaals aangegeven te hebben dat we graag zouden willen bestellen. Nadat we er zo'n half uur hadden gezeten en er mensen direct aangesproken en bediend werden die na ons verschenen op het terras zijn we maar weer opgestapt.

11. Martine Keur

12. Voorgerecht mosselen, hoofdgerecht ossenhaas spies. De mosselen waren helaas wat zurig, alsof je er uien uit het zuur bij opat. Zal de wijn geweest zijn maar ik vond het minder. De ossenhaas was lekker rare. Hou ik van. Anderen hadden het liever wat gaarder gehad, maar smaken verschillen. De salade is moeilijk uit de diepe kom te halen beetje lastig. De bediening op zich vriendelijk, maar als je weer een rondje pils wilde was de wachttijd aan de lange kant. Terwijl dit voor het restaurant het makkelijkst verdiend is! Vaak langskomen voor drank. Dat moet je goed inschatten. Personeel zit ook vaak in een bank in het restaurant. Moet je niet doen. Neem een bank uit het zicht. Prijs kwaliteit: mwah, ze verdienen het zeker te makkelijk.

13. Jolanda Groeneveld

Vrijdag 20 febr. '15 weekend Ameland bezocht en gelogeerd in Van Heeckeren Hotel waar Marja ons allerhartelijkst ontvangt. Veel tijd doorgebracht bij Grandcafé van Heeckeren, vakantiegevoel op dit zalig groot terras met vuurkorven en fantastisch bedienend personeel. Vooral Léon heeft er voor gezorgd dat dit voor ons the place to be is. Gastheerschap en Servicegerichtheid met hoofdletter en vanuit het hart. Léon weet dit absoluut op een pure en oprechte manier uit te dragen. Bij Van Heeckeren op alle fronten verwend. Wij komen zéker terug! Jolanda

14. Caren Reinoud

Bij aankomst op Ameland gestrand bij Grandcafe van Heeckeren. Heerlijk eerste goede wijntjes weg getikt en begroet door Leon die geprezen mag worden om zijn warme menselijke manier van dienst verlenen en vooral met humor! Iets wat wij tijdens ons verblijf op Ameland elke keer mochten ervaren bij een bezoek aan van Heeckeren. Twee keer gedineerd in het restaurant achter in de zaak en heerlijk gegeten in een absoluut sfeervolle omgeving.

Een echter aanrader zowel het hotel waar wij twee nachten verbleven en het grand cafe/restaurant waar wij twee dagen uren zaten en aten op het sfeervol verwarmde buitenterras met gashaardjes. Een plek om terug te keren!

15. Op 2 en 3 januari heerlijk buiten kunnen zitten bij het vuurtje, warme bediening (Leon) met een heerlijk glas wijn. Mocht je naar Ameland gaan, vergeet niet om bij van Heeckeren langs te gaan. Een echte aanrader! Ons jaar kon niet beter beginnen.

16. Leon heeft ons heel hartelijk ontvangen en verwend. Wat een aanwinst is zo iemand. We hebben ons heel erg welkom gevoeld. Top!!

17. Het allereerste dat opvalt is de gastvriendelijkheid van het personeel. Leon is een betrokken gastheer in hart en nieren! Complimenten! Hij geeft je echt het gevoel dat een avondje uit bent!
    Goede prijs/kwaliteit verhouding en een leuk keuze menu. Alle gerechten worden stijlvol opgediend en de sfeervolle lounge ambiance - kleine haardjes, warmtelampen- maken het helemaal af.
    Lepels bij de bijgerechten en de vraag hoe je je ossenhaas/zalm gebakken wilt hebben zou het helemaal afmaken.
    Ik zou iedereen die naar Ameland gaat, aanbevelen hier te gaan eten!

Wij zijn hier op 4-9 geweest.

18. Reinier Geurts

Heel relaxed op terras gezeten, wat gedronken en door Leon uitstekend geholpen.

19. Super genoten op het super gezellige en Trendy terras!!!
    En geweldig bediend door het Personeel.
    Tot ziens groetjes Frans&Mia Robben

20. marije Huisman

Heerlijk gegeten gister en vanavond lekker relaxed een borrel. Vooral Leon onze gastheer zorgt er voor dat 't ons aan niets ontbreekt. Bedankt Leon voor 't aansteken van de openhaard ;-)

21. Hebben hier de meest slechte Irish-koffie gehad ooit. Uit een limonade glas met een dot slagroom uit de spuitbus van de jumbo.

2,1
  22. Het is goed loungen op het terras van Van Heeckeren. De muziek is aangenaam, de bediening vlot en de broodjes smakelijk. Aanrader: het royale kaasplankje, absoluut waar voor je geld, maar qua prijsstelling een uitzondering. Het voorgeschotelde is overall prijzig, en dat geldt zeker voor de bieren.

23. Hetwin Esselbrugge

Clubsandwich was meer een broodje met sla en tomaat, ook aan de kleine kant, super lekkere tomatensoep maar het knoflookbrood bleek een klein stukje stokbrood met een drupje olie. Jammer en volgens mij zitten daar de kosten niet in. Flatbread was lekker maar wel aan de prijs. Erg mooi terras met leuke sfeer door de vuurtjes in de tafels. Jammer dat de prijs kwaliteit verhouding niet ok is

24. Super lekker gezeten bij van heeckeren. Heerlijke lounge banken en een goeie service. De keuken verstaat hun vak goed, heerlijke biefstuk!

25. B. van Duijnhoven

Van Heeckeren is een hele fijn plek om te vertoeven na een flinke wandeling of fietstocht op het mooie eiland Ameland.
    Het eten is er altijd heerlijke en de medewerkers zijn er vriendelijk en attent.
    's Avonds heerst er een gezellige sfeer. Vuurtjes aan, loungemuziek op de achtergrond. Echt genieten.

26. Harald Homan

Op een niet al te mooie vrijdagmiddag op het terras bij een haardvuur gezeten. Alles zag er sfeervol uit en de medewerkers waren zeer vriendelijk. Alleen de prijs was aan de hoge kant.

27. Geke 185 punten

Gezellig restaurant met een heel sfeervol terras. Lekkere loungebanken met gezellige open haarden, waar het goed toeven is! De gamba's waren heerlijk en de biefstuk was inderdaad boterzacht. Spontane en attente bediening. Niet opdringerig, maar met gepaste aandacht voor de klant. De kwaliteit van het eten was prima, maar de prijzen waren wel wat aan de hoge kant, vooral voor de drankjes.
    Al met al lekker gegeten!

28. Service en sfeer top. Ik bestelde vol verwachting een sandwich BLT à €9,75 ik kreeg twee hele dikke sneeën lekker brood and chips maar de het ganituur er tussen waar het om gaat was ver te zoeken. En verre weg geen €9,75 waard!

29. We hebben hier heerlijk gegeten. Het is een erg leuk en trendy restaurant met een goede kaart. De gerechten worden bereid in een open keuken, dus je kunt een beetje volgen hoe je gerecht wordt klaargemaakt. Erg vriendelijke bediening. Bovendien is er buiten een prachtig terras met in het midden van de zitjes een open haardje. Een echte aanrader!

30. J.Ferwerda

Na een afwezigheid weer teruggekeerd op Ameland en uiteraard gegeten en gedronken bij Van Heeckeren. Zoals onze eerdere ervaringen is het eten prima bij een afwisselende kaart. Uitstekend is het buitenterras met loungebanken en terrashaarden. Hierdoor is het prima zitten bij lage temperaturen en regenachtig weer. Kortom naast het uit eten gaan blijf je lang zitten op de banken waar je heerlijk een drankje kan doen. Tevens is de service prima, hierbij wordt op tijd de bestelling opgenomen zonder dat er sprake is van opdringerigheid.

Top tent en prima sfeer. Hier komen wij graag weer naar toe.

31. Prachtig terras en binnen ook mooi interieur. Lekker grote bak koffie, mag ook wel voor € 3,95... cheesecake was bedroevend, kant en klaar cakebodem (hoort biscuit te zijn) en meer luchtige slagroom dan lekkere machtige roomkaas. Was denk ik prefab uit de vriezer... jammer! Goeie service, wel het idee dat je "in de gaten wordt gehouden".

32. Lekker bakkie koffie gedronken. Goede sfeer en leuke bediening. Prijs weet ik nog niet, want ik zit nog op het terras.

33. ben 444 punten

Leuk restaurant, beetje hip, met grote lounge banken en een ruime keus aan “fingerfood” De bediening was goed ondanks de drukte. Alleen bij het afrekenen hadden we ook een deel van de rekening van de buren. We hebben een 3 gangen keuze menu genomen, koemelk vrij was geen enkel probleem. Een voorgerecht paddestoelen, opgediend op een bord van leisteen, was lekker, alleen lagen er erg veel walnoten erbij. Het ander voorgerecht was een pittige geitenkaas salade met frisse dressing. Als hoofdgerechten hadden we eend met grand marnier en chocolade snippers …..subliem. En de mixed grill die prima was met lekkere Roseval aardappelen. Als dessert eenmaal sorbetijs met roodfruit. En profiteroles met ijs en chocoladesaus.

Aanrader!