Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Nes Ameland verdeeld zijn.

1. Corine Stabler

Heerlijk eten in een sfeervolle omgeving.

2. Tineke de Vries

Producten van erg goede kwaliteit. Omdat het in eerste instantie als cafe overkomt, is het eten boven verwachting. Vriendelijk personeel. Prijs is goed in verhouding met kwaliteit.

3. Vertaal van Deutsch naar Nederlands

Super lecker… freundliches Personal. Einfach ein Genuss… sehr empfehlenswert…

4. Het is een echte aanrader om bij de Herberg te gaan lunchen of dineren.
    Een goede en snelle bediening.
    Personeel is vriendelijk.
    En het is ook nog eens een hond vriendelijk gelegenheid, want aan de hond wordt ook gedacht die krijgt een heerlijk honden koekje.

5. Margret Eikens

Heel gezellige avond gehad met mijn kinderen en kleinkinderen. Het eten was heerlijk. Iedereen heeft genoten. De bediening was top. Ook was er voldoende aandacht voor het speciale dieet van mijn schoondochter. Top!!!

6. Tussen alle ,,meer van hetzelfde” en massagedoe is De Klimop een verademing. De sfeer, gezellige ambiance, de nette en vriendelijke bediening samen met een uitstekende keuken en voldoende variatie op de menukaart, maken De Klimop tot een regelrechte aanrader en parel in het centrum van Nes.

7. Nederlands Nes Ameland

We hadden een vleesplank besteld voor 2 personen, de hoeveelheid viel tegen. We dachten eerst van het is 19 euro per plank maar bleek totaal 38 euro te zijn. Het drinken was ook vrij duur. Personeel was aardig en behulpzaam maar het is niet voor herhaling vatbaar!

3,1
  8. Nederlands Nes Ameland

Alie De Kroon

9. In tijden niet zó lekker gegeten. Aanrader! Vriendelijke bediening. Kwaliteit/kwantiteit prima. Toilet boven dus minder geschikt voor mensen die slecht ter been zijn.

10. Ellen Hericks

Lekker gegeten in een gezellige sfeer.

11. H. Euving

Leuke zaak.
    Biefstuk (medium) was taai en amper te snijden. Geretourneerd. Lag aan de zenen in het vlees zei men. Volgende biefstuk was iets beter maar nog steeds veel te taai. (Aandachtspunt voor de kok)
    paar keer drinken besteld, wat niet kwam. Moesten twee x opnieuw vragen.
    Personeel wel heel vriendelijk.

6,5
  12. Nijenhuis

Aangezien ik me niet lekker voelde namen we 4 voorgerechten met z’n tweeën. Deze waren van een zeer goeie kwaliteit en ook was het een prima portie. Echter was de alertheid van de bediening op lege drankjes en de snelheid van het maken van deze drankjes niet altijd even goed. Niettemin een fijne avond gehad en zeker een aanrader.

13. Aafie Eleveld

Altijd prima eten bij de Herberg! Fijne bediening en lekker eten!

14. Freek Sweers

We hebben enorm lekker gegeten. Alleen moesten we 2 keer vragen waar de cola bleef. We zullen er vast nog wel een keer komen eten.

15. Heerlijk gegeten,leuke sfeer en vriendelijke bediening! Kortom topavond gehad :-)

16. Een leuk, sfeervol restaurant met onwijs aardig personeel. Porties zijn wel groter dan ''gemiddeld'' en de vegetarische opties zijn een beetje beperkt. Maar erg lekker eten en gezellig zitten!

17. Rilana Bergman

Weer super lekker gegeten. Elk bezoekje aan Ameland reserveren we hier een tafeltje en tot nu toe is het altijd nog goed geweest. Gezellig om te zitten. Leuk en attent personeel. Ik heb eigenlijk geen klachten. 👍🏻

18. De Amelander meerval was heerlijk.
    Bereid met stukjes perzik (uit blik) verrassend lekker!
    Bijgerechten kool vond ik minder de mais en gepofte aardappel salade en gebakken aardappel prima!
    De kip piri piri was ok,
    Alle sauzen waren wat overdadig.
    Na afloop Irish coffee was heerlijk!
    Bediening goed aardig personeel.

19. Nederlands Nes Ameland

Na een strandwandeling komen we toevallig bij deze locatie uit. Omdat de zeelucht waarschijnlijk hongerig maakt besloten om hier naar binnen te gaan. Naast het geweldige uitzicht is het geheel gezellig ingericht door de industriële uitstraling met veel hout en de lichte kleurstelling. Dit schept verwachtingen. Doorgaans zijn die bij mij in een strandtent wat lager, maar de menukaart, waar leuke, speelse gerechtjes op staan, is veel belovend. Dit wordt nog eens onderstreept door de fantasierijke presentatie van de gerechten die ik om me heen geserveerd zie worden aan de andere gasten.

Dat serveren zit denk ik het probleem deze avond. De zaak zit boordevol, want er is werkelijk geen plekje meer leeg. De banken zijn zelfs bezet en wij moesten zelfs dichter bij de tafel gaan zitten om ander gasten dusdanig ruimte te geven, zodat zij ook aan tafel konden. Maar nu komt het! De hele zaak moet bediend worden door twee meisjes! Wellicht was de drukte niet te verwachten, maar normaal gesproken kan dit niet. Desondanks de enorme inspanning die wel merkbaar was, bleven de twee serverende meiden oprecht, glimlachen en namen echt de tijd om vragen te beantwoorden voor zover dat mogelijk was in de hekse-ketel. Ontzettend respect daarvoor en daarom ook een 10 voor de service.

Dan het eten. Normaal gesproken stel ik bij een strandtent mijn verwachting wat bij, maar dat blijkt 'Bij Sjoerd' niet nodig. Naast de eerdergenoemde presentatie, zijn de smaken gewoonweg goed te noemen. Zowel ik als mijn tafelgenoten voelen nergens de behoefte om het zout en/of pepervaatje te pakken en dat vind ik vaak een goede indicatie. Ook de gaarheid van het vlees is prima, als ook van de zalm van één van mijn tafelgenoten die nog een drupje rose van binnen is. Echter, de serveertemperatuur is net aan. We voelden niet de behoefte om te klagen maar het had ook absoluut niet kouder moeten zijn! Wij vermoeden dat dit mede te maken had met de volle zaak en de eerdergenoemde krappe bezetting en daardoor het eten te lang in het luik heeft gestaan. Daarom de kwaliteit van het eten een 8 en prijs-kwaliteit een 7. Wanneer het eten warmer was geweest waren beiden waarschijnlijk een puntje hoger geweest.

De sfeer is ondanks het enorme drukte en het daaruit onstane rumoer toch goed te noemen.

Misschien was het een incident (personeelslid plotseling ziek ofzo), maar ik hoop toch dat de eigenaar een beetje zuinig is op zijn serveersters. Als je met z'n tweeën zo'n volle zaak met een dergelijke glimlach kan bedienen, zulke type's zijn goud waard. Bovendien zou dit de kwaliteit van het eten absoluut ten goede komen tav. serveertemperatuur.

Het is zeker de moeite waard "Bij Sjoerd" want de verwachtingen van de uitstraling en het fraaie uitzicht worden helemaal waargemaakt!

20. Nederlands Nes Ameland

Bolle de Golle

21. Heerlijk gegeten, zeer goede sfeer, erg vriendelijk personeel!! We komen gauw weer!!👍👍

22. P.A.M. Masselink

We waren aangenaam verrast. Na de reservering had men een geschikt plaatsje voor ons uitgezocht in een hoek aan het raam. Het personeel was vriendelijk en zeer geschikt voor het werk. Het eten was voortreffelijk. Complimenten aan de Kok en zijn medewerkers! Voor herhaling vatbaar.

23. Snelle service en heerlijk gegeten :)

24. Martin

25. Martin

26. Martin

27. Internationaal Nes Ameland

Martin

28. Super lekker gegeten voor een nette prijs..de ossenhaaspuntjes waren zoo mals!

29. Eerlijk is eerlijk; het begon goed.
    Drankje en voorgerecht binnen half uur op tafel en was heerlijk. We hadden om 17.30 gereserveerd en het was nog erg rustig. Langzaamaan vulde zich de ruimte en de 1 na de ander kreeg zijn gerecht. Behalve wij. Navraag bleek dat het z.s.m. zou komen. Met andere woorden, het was nog niet eens bereidt. Om 10 over 7 zijn we van tafel gestapt. Dat wat we genuttigd hebben betaald en na beklag boos weggegaan.
    Wel 30 eurocent korting gekregen😤🤦‍♀️
    Misschien verstandig dat het personeel vaste tafels heeft om te bedienen zodat mensen niet 'vergeten' worden. Héél jammer dit!!

30. Wij hebben hier 4 september 2019 gegeten en het was super goed heb nog nooit zo lekker gegeten echt een aanrader.