Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Nes Ameland verdeeld zijn.

1. Nederlands Nes Ameland

Begon al bij serveren van drankjes, geen mondkapjes, vervolgens ging ze over je heen buigend al pratende de drankjes serveren. Liet merken dat ik dat niet prettig vond maar reageerde wat lacherig… Mijn cappuccino was helemaal koud. Na een naanbroodje vervolgens ruim anderhalf uur moeten wachten op ons hoofdgerecht. We hadden een peutertje van net een jaar mee die dus ook al die tijd in de kinderstoel moest blijven zitten. Het eten was naar mijn mening karig, groente of salade ontbrak en mijn zalm was erg droog. Misschien te lang warm gehouden?
    Na een fikse rekening toch wel teleurstellend.
    Je verwacht hier iets beters.
    Mijn benoeming van dit restaurant: een ‘omhooggevallen ballentent ‘

2. Internationaal Nes Ameland

Vlotte bediening, heerlijk eten. Aanrader!

3. Nederlands Nes Ameland

Als afsluiting van onze vakantie hier gaan eten. Het viel erg tegen. Het personeel is vriendelijk maar dat is dan ook het enige positieve. Eten is matig, we bestelden een thaise salade wat niet meer was dan een bord rauwkost met een sausje. Het vleesplankje was meer saus dan vlees, het vlees zelf was van matige kwaliteit en daarnaast werd alles lauw geserveerd. Een toetje durfden wij niet meer aan. En dat tegen een (veel) te hoge prijs. Wij komen hier nooit weer.

1,7
  4. Internationaal Nes Ameland

Nicole

Elk jaar zijn komen wij graag (en de familie) hier gezellig zitten op het terras, zonder klachten. Nu was er een dame die ons tot twee keer op een onbeleefde manier hielp. Mijn grootmoeder kwam later aan met de kleinkinderen en mochten op onze plek zitten, ook zij werd door dezelfde dame erg onbeleefd ontvangen. Ik was nog in gesprek met mijn grootmoeder en de dame zei (vreselijk) “ja wilt u nog wat bestellen!”

De service werd door deze dame niet beter en de ervaring ook niet. Wel werden wij (gelukkig) door een jongen goed geholpen!

5. Nederlands Nes Ameland

Tim ter Horst

Laatste tafel geschikt voor 7 personen buiten onder een parasol met heaters om 16.30 uur in miezerregen gaan zitten..... door alle maatregelen en weersomstandigheden is het even niet anders. Eten besteld en met 2 nog even rap boodschappen gedaan. Bediening zou haar best doen hier rekening mee te houden en dat is gelukt. Lekker gegeten, temperatuur van de gerechten allemaal goed, op ons verzoek wat voorgerechten als hoofdgerecht gevraagd en goed begrepen en lekkere wijn. Stevige prijzen maar in verhouding mijns inziens.

6. Lia Hommering

Vanavond in ons hotel in Nes eten laten bezorgen door De Heksenketel. Een aspergeschotel en een maaltijd salade. Kwaliteit/smaak helemaal top en supersnel bezorgd met zoals gevraagd even een belletje bij vertrek zodat ik het beneden in de lobby meteen aan kon pakken. Hier past maar 1 woord bij: UITSTEKEND !!!!

7. In Corona tijd een aanrader om lekker te laten bezorgen. Heerlijk gegeten en mooie extra’s!

8. Fantastisch lekker gegeten, mooie grote porties voor de flinke eters onder ons.
    Bedankt en heel veel succes voor komend jaar!

Gr. Paul.

9. Eten was geweldig, een echte aanrader voor iedereen die Ameland bezoekt!

10. Nederlands Nes Ameland

Loket open, prima. Netjes maar niet echt vriendelijk. Warme chocolademelk met of zonder Nobeltje, lekker maar belachelijk duur. De eigenaar reageert vaak dat zijn kachel ook moet branden, dat klopt, maar vermeld dan gewoon op het bord ook de prijs van de chocolademelk. Dat is eerlijk zaken doen, en dan ervaar je zelf of klanten het er voor over hebben of toch maar even niet...

11. Afgelopen vrijdag eten besteld. Zelf ophaald maar er was iets vergeten was voor hun geen probleem en wer bij ons gebracht! Het was super! Heerlijk echt een aanrader!!!!

12. Nederlands Nes Ameland

Dit restaurant is bezig met geld verdienen, zonder passie voor eten of de klant een fijne avond bezorgen. Het eten was ver onder de maat, zo ook de bediening. Het was niet nodig om de wijnkaart te bekijken, ze kende het uit haar hoofd, zei de serveerster. Ze had een hele goeie wijn voor ons. Toen we de rekening kregen moesten we maar liefs 70 euro voor 1 fles wijn betalen. Het geeft de avond een hele rare nasmaak. Wij komen niet meer terug

1,1
  13. Top restaurant, heerlijk gegeten, goeie attente bediening

14. Nederlands Nes Ameland

Eten was wel goed. Helaas geen opscheplepels. Erg onhandig. Wij hadden mondkapje op toen we binnen kwamen en afgezet toen we aan tafel zaten. Personeel droeg geen mondkapjes. . Hoefde niet van de baas werd gezegd. Vonden we niet prettig. Ook kwam de bediening vlak bij ons staan aan tafel. Ook niet prettig.
    Al met al: wel lekker gegeten en aardige bediening, maar zolang er corona is komen wij er niet meer. Vind het van weinig respect getuigen om zo dicht bij de klant te komen zonder mondkapje. Bij andere restaurants droeg al het personeel wel mondkapjes.

6,7
  15. We hebben ongelofelijk lekker gegeten. Het eten was goed warm en zag er mooi uit! Service was top! Erg vriendelijk personeel!

16. Dick Verbrugge

Gezellig en ruim opgezet terras. Ze proberen goed aan de 'Corona regels' te voldoen. Helaas zijn er gasten die zich er niets van aan willen trekken, jammer.
    Bediening zeer vriendelijk. Heerlijk broodje Vitello tonnato.
    Bij de vraag waar ik de toiletten kon vinden, werd mij keurig voorgegaan. Kon tevens een glimp opvangen van de gezellige intieme inrichting van het restaurant.
    Zeer de moeite waard.

17. Heeeerlijk gegeten bij de Klimop! Prima saté met goede salade en lekkere frites. De bediening is vriendelijk, snel en netjes. Het terras buiten is gezellig en binnen is het zeer knus en een fijne sfeer. Hier kom ik zeker terug!

18. Letterlijk van een koude kermis thuis gekomen. Al googlend kwamen we op dit adres omdat er mooie plaatjes van vegetarische gerechten stonden. Bij je de vraag of wij konden eten, kon dat wanneer wij onmiddellijk nu aan tafel zouden gaan. 5:30 uur: wij, een ouder echtpaar in de 80, zoon, schoondochter, kindje van 1 1/2 jaar.
    Het restaurant ligt in een soort souterrain, op twee tafels na was het restaurant leeg.
    Dat zou allemaal perfect geweest zijn ware het niet dat de grote deur naar buiten boven ons hoofd open stond en er een koude windstroom precies op onze bank woei. Na enige tijd vroeg ik de bediening of het mogelijk was op een andere plek plaats te nemen. Bij navraag bleek dit niet te kunnen.Wij accepteerden dit verwachtende dat het vol zou lopen en wij snel zouden gaan eten. Het eten werd om 6:30 uur gebracht. Mijn mosselen waren lauw warm door de koude sla die op hetzelde bord lag met beslist geen knapperige friet. Ook de paradijselijke, vegetarische plaatjes bleken niet helemaal hetzelfde te zijn.
    Met jas over de knieën, kussens om mij heen gebouwd, het kind meer dan een uur zoethoudend , voor een droge pannenkoek werd gebracht (de bananen waren op) verorberden wij ons maal.
    Mijn man rekende af bij de kassa. ik vroeg aan de personeel wat nu precies de reden was dat wij niet even ergens anders konden zitten. Er waren geen andere gasten bij gekomen.
    Hierop verscheen een leidinggevende met de opmerking naar bediening: “Reageer maar niet hierop. Mijnheer zei dat alles in orde was.”
    Bij het weggaan liep ik naar haar toe om te zeggen dat ik verbaasd was over haar klantonvriendelijke bejegening. Het antwoord was of ik wel wist dat ze wel 70 reserveringen niet had kunnen honoreren.
    Even later toen wij allen even buiten op het terras stonden na te praten kwam ze naar buiten om te zeggen “U bent duidelijk niet geschikt voor ons restaurant." (iets wat ik inmiddels ook al had bedacht).
    Mogelijk was het allemaal wat veel voor mevrouw aan het eind van het seizoen, maar of deze mevrouw nu zo geschikt is voor dit restaurant?
    Kortom:
    Eten viel tegen.
    Wachttijd te lang voor een gerecht.
    Slechte klantvriendelijkheid.
    Met nadruk uitzondering voor de correcte en vriendelijke jongen van de wijn.
    Conclusie: niet voor herhaling vatbaar of om aan te bevelen.

19. Nederlands Nes Ameland

Hier kun je echt even tot rust komen in deze roerige tijden. Er wordt keurig omgegaan met alle maatregelen en er is respect naar de klant. Je kunt als je wil ook via een QR code bestellen.
    De bediening is erg vriendelijk.

Buiten zit je heerlijk beschut op de loungebanken, binnen is het strak vormgegeven met leuke aankleding.

Het eten is heerlijk, of je nu voor koffie met taart, lunch of diner komt. Ik heb hier elke keer heerlijk gegeten. De burgers, pizza en curry vielen bij ons goed in de smaak. Ook als je dieetwensen hebt kun je hier goed terecht, ze kunnen echt met je meedenken. Glutenvrij met een glimlach!

Ik kom hier zeker nog eens terug.

20. Frankies doet (in tegenstelling tot foto's op internet) aan als een cafetaria/kroeg/eetcafé. Binnen dit genoemde plaatje past onze ervaring met Frankies.

Een plekje pal naast de wc zorgde ervoor dat we helaas konden meegenieten van andermans toiletbezoek. De bediening was onvolledig in uitleg en er miste enige gastvrijheid: het tevreden maken en houden van de klant. Het vlees smaakte prima en werd geserveerd met een goede salade. De groente was doorgekookt en de patat had de geur en smaak van oud frituurvet. Om terug te komen op het kroeg idee: de bediening goot de teveel ingeschonken wijn terug in de fles.

Al met al een teleurstellende ervaring!

21. Jantine

22. Nederlands Nes Ameland

De mosselen waren een drama wat een kleintjes, soms bij een supermarkt vandaan, de rest van het eten viel ook tegen vlees te gekruid en droog, de gamba, s vielen ook tegen jammer de groeten van j. Pals uit Ijmuiden.

5,7
  23. Bij aankomst werd je temperatuur gemeten ivm covid wel wat bijzonder maar ok. We kregen een piepkleine tafel met z'n 2en. Hadden wel gereserveerd ruim van te voren thuis al namelijk. M'n vriend kreeg een stoel naast de muur maar ik mocht niet tegenover hem maar aan de andere hoek gevolg ik keek tegen de muur aan op nog geen meter van me af. Gezellig not!? M'n vriend kreeg zn pizza voor mij kwam er vervolgens niets meer. Hij wilde eerst wachten maarja zn pizza werd helemaal koud. Je zag ook niemand meer. Na een tijd gevraagd en een tijd later kwam het. De risotto van mij was gewone rijst of veel te gaar ook. De champignons nog half rauw. M'n favoriete eten is risotto maar ik vond dit echt niet weg te krijgen dus half op gegeten. De knoflook saus voor de pizza shoarma van m'n vriend is nooit gekomen. Zn Amstel Radler ook niet. Dus maar snel afrekenen wat het dus niet echt waard was en gillend weg hier. We komen er elk jaar maar dit was de laatste keer voor ons. Bij de snackbar nog maar een ijsje gegeten.

24. Nederlands Nes Ameland

Marja Sulmann

Ondanks de ander half regel was het dik in orde goed vriendelijke personeel en ivm de regels reserveren dik prima.
    Volgende keer weer.

25. Van der Veen

Als het eten net zo goed was als de bediening ou het perfect zijn. Maar gorgonzolasaus uit een pakje op een te dikke steak, nee niet echt top. De Malbec wijn was aan de wrange kant maar dat kan een kwestie van smaak zijn. Kortom, fantastische bediening, matig eten een aan de prijs.

26. Sofie

27. Heerlijke proeverij van voorgerechten en sliptong gegeten, vriendelijke vlotte bediening.

28. Beiden een spies met, naar verluid, 600 gram vlees. De stukken kwaliteitsvlees waren allen klein. De goedkopere stukken groot/zwaarder. Bovendien hadden wij niet bepaald het idee dat we echt 600 gram vlees hebben gegeten. Viel een beetje tegen…

29. De sfeer is vriendelijk echter de kwaliteit van het diner is matig.

30. Geen corona controle of checkin, wilde gaan lunchen met de familie, zon scheen fel op tafel, vroegen of de parasol opengedraaid kon worden. Daar hadden ze geen zin in. Klant ontvriendelijke tent.