Frankie's in Nes Ameland

Het Steakhouse van Ameland! Een Restaurant met Karakter!

Bereikbaar te voet, fiets en auto.

Frankie's Rib & Steakhouse is gelegen is het gezellige dorp Nes op Ameland. In het knusse restaurant is er ruimte voor max. 40 personen. Maar ook is het mogelijk om te genieten op het verwarmde terras van Frankie. U kunt in de vakantieperiodes dagelijks terecht vanaf 12.00 uur voor een heerlijke lunch of diner. Maar ook voor een lekker bakje koffie of een borrel bent u van harte welkom!

De uitgebreide Rib & Steak kaart biedt volop de keuze voor iedereen. Zo is er een echte Lady Steak die ook nog eens Biologisch is. En voor de echte Vleesliefhebbers is er de Frankie's Challenge; een steak van 750 gram en voor degene die hem op krijgen ligt er een leuke Oorkonde klaar en krijg je een plekje op de "Wall of Fame" die te vinden is op de website!
Naast de uitgebreide vleeskaart is er natuurlijk ook volop keuze aan Vis en Vegetarische gerechten.
En ook aan de kinderen is gedacht! Voor de kinderen is er een speciale kinderkaart met een leuke verrassing bij het kinderijsje. Natuurlijk is er bij binnenkomst een leuke kleurplaat met kleurtjes aanwezig zodat zij zich kunnen vermaken terwijl de ouders heerlijk kunnen genieten!

Het team van Frankie’s heet u van harte welkom!

• Rookruimte
  5. Betalen pin Visa Master Card

1312067159 100
1321198556 81
1426209625 89
1522089297 93

1. Heel lekker gegeten! Dat vat de boel goed samen. Wij gingen af op eerdere goede recensie en eerlijkheid gebied te zeggen dat wij louter op uitstraling van het restaurant niet naar binnen waren gegaan. Het zag er wat “snackbar” achtig uit. Maar na een zeer vriendelijk ontvangs en echt heerlijk eten was alles meer dan goed. Top avond gehad. Echt een aanrader.

2. chris

3. Heleen van Meurs

Goddelijke Chickenwings en super steaks! Ook voor de vegetariers is in dit steakhouse heerlijk eten! Top allemaal!

4. Heerlijk gegeten en prettige bediening.
    Goed eten voor goede prijs!
    Wij blijven terug komen en reserveren meteen.

5. Het is dat wij maar 1 nacht op Ameland zijn maar anders hadden we zeker nog een avond hier gegeten! Het was heerlijk.

6. C. Willemsen

Naar aanleiding van de recensies voor dit restaurant gekozen en vervolgens heerlijk gegeten.

7. Heerlijk gezeten en gegeten leuke sfeer,
    Wat wil je nog meer😄

Alles was erg lekker goed op smaak en op de juiste gaaring zoals je het wenst.
    Vriendelijke bediening en alles mooi schoon we zijn er tonnetje rond weg gekomen en komen zeker snel weer terug

8. Al een aantal jaren komen wij hier met veel plezier. Prima keuken met altijd verse producten. Prima bediening en een heerlijke sfeer. Kom je naar Ameland en heb je niet bij Frankies gegeten dan heb je echt wat gemist.

9. We zijn met Hemelvaart hier wezen eten. Binnenkomst hartelijk. Een mooie tafel gekregen. Hadden de steak gorgonzola en Spare ribs. Zalige patatten salade maïskolf halve aardappel met crème fraiche. Was genoeg. Hebben lekkere wijn gedronken. en hele ontspannen sfeer. Aardig en kundig personeel. Wij komen terug.

10. F. Verkleij

11/3 naar Ameland op de motor, bij de boot al een tip gekregen van een andere motorrijder (bewoner nes) dat we bij Frankies moesten gaan eten. Gelijk gemaild naar hun voor een reservering, (moet je echt doen om teleurstelling te voorkomen), binnen 5 min een mailtje terug dat de reservering gemaakt was.

Lekkere spareribs, goeie burgers, kregen echt veel patat, aardappels bij ons eten!

Leuk en vriendelijk personeel. Een aanrader als je op ameland bent. Ons zie je zeker weer een keer!

11. Frankie's steakhouse is niet groot maar de service, het eten en de prijs zijn allemaal goed. de menukaart geeft erg veel variatie, maakt het wel lastig om te kiezen. voor- hoofd-, en nagerecht allemaal aan te raden! zeker voor herhaling vatbaar.

12. Douwe Snoek

13. W. de Kleijn

Zojuist gegeten, gezellige ruimte, zéér goede service, klasse eten, en betaalbaar, als wij weer op Ameland komen, is dat onze eerste eetplek!!

14. Altijd goed eten. Personeel let goed op de klanten. Ieder jaar weer.

15. Wat een leuk knus restaurantje. Niet al te groot maar het had wat. Heerlijk met 6 man/vrouw daar gegeten. Vooral de spareribs waren overheerlijk. De andere gasten waren eveneens super tevreden. De nagerechten waren een kwestie van genieten. Ga zo door.

16. Stephan Albersen

Tafeltje gereserveerd vanwege de goede recensies hier. Dit maken ze meer dan waar. Goede service en bediening. De spareribs zijn heerlijk gemarineerd en goed mals! Een absolute aanrader.

17. Het is een steakhouse. Het is een goed steakhouse. Het is een goed, knus steakhouse. De bediening is prettig ontspannen. Het eten is prima. De prijs/kwaliteit verhouding is dik in orde. Maar... De bosbessensorbet met zelfgemaakte bosbessensaus is gewoon te goed voor deze uitspanning. We hebben het hier gewoon over cuisinekwaliteit. Heerlijk fris yoghurtijs met een verrukkelijk sausje. Niet heel ingewikkeld, maar zo ontzettend goed. Tip: bestel hem zonder slagroom om de smaken goed te kunnen ervaren.

18. Gisteren aangekomen op het eiland en ja dan heb je natuurlijk geen zin om gelijk 't gaan koken.. dus op de speur gegaan en bij dit restaurant aangekomen. Gebeld en eerst info gevraagd de kok martin is van orgine een utrechter dus dat klikte gelijk al super goed. Nou uiteindelijk een menukaart gekregen en daar nog even over nagevraagd hoe en wat. Nou uiteindelijk zag ik een steak staan, 750 gram. Ik heb ze van te voren gemeld die duw ik zo in m'n hole kies haha. Nou ik had hem inderdaad op en ik had echt zoiets van nou ik lust nog wel wat (niet heel veel meer), dus ik vroeg om die andere 250 gram. Ja die hadden ze niet, hmmm balen natuurlijk. Maar namens ons gezinnetje uit wons dus namens de firma Arho infra vof; Hele goede zaken toegewenst. En het was super dames en heren.

19. Top! Heerlijke burger gegeten!

20. Aug 2015 hier gegeten. Eten was heerlijk en de bediening zeer vriendelijk. Zeker de prijzen vielen mij erg mee. Vooral voor wat je krijgt. Kom hier zeker terug!!

21. Op aanraden van een insider op Ameland zijn we bij Frankie's Steakhouse gaan eten. Als voorgerecht een Bruschetta die lekker op smaak was. Ook de hoofdgerechten, Ladysteak met pittige pepersaus en Lamsburger waren mals en prima op smaak net als de heerlijke bijgerechten. Omdat er binnen en buiten geserveerd werd was de bediening niet altijd even attent, we moesten af en toe wat lang wachten. Ook de desserts vielen goed in de smaak. Bij een volgend bezoek aan Ameland zullen we zeker nog eens terugkomen.

22. Super lekker gegeten en vriendelijke bediening.

23. Na een eerdere mindere ervaring (zie review van mei 2014) toch nog maar een keer bij Frankies gaan eten.

Aangezien mijn kies de dag ervoor was afgebroken, toch maar besloten om voor vis te gaan i.p.v. spareribs of de mixed grill. De zalm met Hollandse garnalen was echt lekker en ook alle bijgerechten smaakte erg goed. De kinderen hadden de poffertjes en ondanks dat ze niet zelf vers worden gemaakt smaakten ze erg goed.

De bediening was ook snel, goed en vriendelijk en gelukkig dit keer totaal geen sfeer bedervende zaken. Zo blijkt maar weer, reviews blijven een moment opname, maar als het zo blijft dan komen we bij ons volgende bezoek aan Ameland zeker weer een keer terug bij Frankies!

25. We hebben met z'n 7en heerlijk gegeten, het was snel en voortreffelijk bereid, goed op smaak. We vonden het niet erg warm binnen en de verwarming werd direct iets opgedraaid. Prima service en ze zijn in voor een grapje. Kortom, een aanrader.

26. tevreden klanten

We hebben hier super gegeten en gedronken. En vriendelijk personeel.

Een heel klein minpuntje is dat ze bij de 1e hap al kwamen vragen of alles naar wens was, maar naar mijn mening is dit wel het beste en goedkoopste restaurant van Ameland..

27. Super eten en bediening.

28. Werkelijk fantastisch gegeten. Voorgerecht en hoofdgerecht, het dessert ging niet meer lukken, zo vol gegeten.

29. Eerste avond op Ameland Frankie's geprobeerd, tot groot genoegen. Bijzonder lekker eten, uitermate profesioneel personeel, aardige opzet en een tafel rijkelijk gevuld met heerlijk eten.

Derde avond nogmaals terug gekomen omdat het zo lekker was!

30. Rob Berting

31. De dag voor eerste kerstdag even bij Frankie langs geweest om te vragen of er nog plaats was, terloops even verteld dat mijn echtgenote jarig was op eerste kerstdag. Gelukkig er was nog plaats voor twee. Op eerste kerstdag om ongeveer 18:30 uur toogden we samen naar Frankies. Wat een leuke tent, knus en gezellig. De menukaarten werden gebracht en het bleek ons al snel dat de bediening vriendelijk was zonder opdringerig te zijn want als we ergens niet van houden dan is dat het wel. Ik koos als vooraf stokbroodje kruidenboter en mijn vrouw een garnalencocktail dan een biefstuk voor de vrouw en ik jawel de spareribs...het dessert zouden we achteraf nog wel bestellen. We kregen als voorafje van het huis een hapje met zalm, een leuke geste. Nu komt het, de biefstuk was super zei mijn vrouw, lekker mals, gemakkelijk te snijden met daarbij een lekkere champignonsaus. Ja en dan ik met de spareribs....nou heb ik best wel ervaring met het eten van spareribs, maar dit overtrof alles, super mag ik wel zeggen. Geen gekluif om het vlees van het bot te krijgen gewoon super mals, het valt bijna van het bot af, zo hoort het. Lekkere zoete saus er over maakte het geheel erg lekker. De complimenten hoor. Afijn na al dat lekkers natuurlijk het dessert, mijn vrouw een coupe dame blanche en ik een sorbet Frankie. Ja hoor, mijn vrouw was jarig en wat begon er te spelen " er is er een jarig" en de zaak deed mee met het zingen en de vuurfontein in de coupe ijs deed het prima...erg attent moet ik zeggen, Frankie was het, alhoewel je er niet op rekent, niet vergeten. Ook deze tent op Ameland is voor ons TOP! Bedankt voor de gezellige avond!

32. Klein, knus en huiselijk is de kortste samenvatting van dit restaurant. Gisteren gegeten met m'n vriendin. Bruchetta vooraf, smakelijk ondanks de erg Hollandse interpretatie door stokbrood te gebruiken. Als hoofdgerecht een entrecote met rode wijnsaus met rijke garnering, friet, gepofte aardappel en m'n vriendin een combinatie van spareribs en chickenwings. Beiden erg geslaagd, verse producten. Afgesloten met expresso macchiato en cappuccino. Wow!!! Gewoon echt goede koffie met liefde en geduld gemaakt.

Kortom, fijne avond met prettige persoonlijke touch door gezellige, geïnteresseerde bediening die niet opdringerig of eng amicaal was. 100% aanrader!

33. Chris

34. karin gouw

Heerlijk eten en gezellig.

35. Heerlijk gegeten, super mals vlees, bij alle vijf verschillende gerechten! Bijgerechten ook heerlijk, standaard maïskolf, en een halve gepofte aardappel op het bord. Daarnaast op tafel een heerlijke goed gevulde salade en dikke Belgische frieten.
    Bediening zeer vriendelijk en vlot. Kortom, aanrader!

36. Glutenvrij eten was prima, veel mogelijkheden.

37. Joyce & Arjan

Gezellig knus restaurant, alleen een tikkeltje aan de warme kant. Het eten was prima!

38. Leo en Anneke Hoogenberg

Eten was heerlijk!!!
    Grote hoeveelheden
    Bediening was perfect.
    Biefstuk precies goed gebakken.
    Dikke pluim

39. Attente en vriendelijke bediening. De biefstuk was perfect!

40. Henk Vlijm

Echt heerlijk gegeten, onze eerste keer op Ameland en van tevoren een aantal adressen opgezocht om te gaan eten. Als de rest van de adressen net zo goed zijn, dan wordt ons verblijf culinair gezien in ieder geval een succes.

41. Heerlijk gegeten!
    Alles was top,kom zeker weer volgend jaar!
    Een aanwinst voor Ameland.

42. Fam. Van den Heuvel

Met ons gezin (3 jonge kids) gegeten. Bediening was uitermate vriendelijk en behulpzaam, hield goed rekening met onze kinderen. Zo legden zij bij het opdekken het bestek apart.
    Het eten was erg lekker en ook voor de kids voldoende keus.
    Erg fijne avond gehad!

43. We zijn hier wezen eten met leden van de voetbalclub, uiteraard een luidruchtig gezelschap, maar geen enkel probleem. Het personeel bleef vriendelijk en behulpzaam. Chapeau. En dan het eten;
    De steaks die je hier voorgeschoteld krijgt zijn van uitmuntende kwaliteit. Supermals en precies gegrilled zoals je ze besteld hebt. Ook de bijgerechten waren van prima kwaliteit en alles was in ruim voldoende mate aanwezig. Dit is een echte aanrader, en we komen volgend jaar zeker terug.

44. Heerlijk malse spareribs en zeer vriendelijke bediening! Toen we aankwamen was er geen plek dus eerst hebben we om de hoek wat gedronken. Het was het wachten waard!

45. Een afsluiting na een weekend op ameland bij Frankie's Rib & Steakhouse in Nes was gezellig.
    Het eten was geweldig, en je kreeg er genoeg.
    Een aanrader zeker.
    Volgende keer gaan we er zeker weer heen.

46. Absoluut geweldig. Klein tentje in Nes, maar wat een lekker eten. Het vlees van de spareribs glijdt van de botjes en is goed op smaak. De wijn wordt op de goede temperatuur geserveerd en aan de grootte van de porties eten zal het niet liggen of je genoeg eet.

Elk stuk vlees even heerlijk, sappig en mals, en ook alle sausjes smaken zelfgemaakt en maken het eten helemaal af.

De Irish koffie aan het eind, of de chocolademelk (waarbij je echte warme melk krijgt met chocolade om in de melk te smelten) zijn een echte aanrader na een heerlijk maal.

Voor de prijs uitzonderlijk.

47. Nog nooit ergens zo'n goed stuk vlees gehad. Geweldig voor de liefhebber. Personeel vriendelijk.

48. Hebben hier met het triumph treffen gegeten. We kwamen met 12 mensen, er werd gelijk ruimte gemaakt buiten. Eten besteld wat erg vlot ging en er was ook niks op aan te merken. Het was ronduit heerlijk. Voor de kids was er ook ruim keus.
    Bediening was erg goed.
    We hebben een heerlijke avond gehad, super.

49. Heerlijk gegeten, al meerdere keren. Hoeveelheden waren prima en het vlees was goddelijk. Een aanrader!

50. Van de week gegeten bij Frankie's. Het eten was prima, maar alles was vrij weinig. Bij spareribs wordt bijvoorbeeld patat geserveerd, maar bij twee porties spareribs kregen we maar één schaalje patat. De patat werd geserveerd zonder mayonaise en toen wij hier naar vroegen, bleek later dat voor de saus 1 euro extra is berekend. Voor de Dame Blanche adviseren we de deur goed gesloten te houden voordat deze wegwaait, want dit bestaat uit een glazen coupe met één bolletje ijs met wat koude chocoladesaus; erg karig voor de €5,50 die we ervoor moesten betalen!

Naast ons zaten drie erg luidruchtige mensen aan een tafel te eten, waar we ons danig aan hebben zitten irriteren. Deze mensen bleken van Ameland zelf te komen en waren bevriend met het bedienend personeel, welke daar gezellig een gesprek mee aangingen.

We hadden er wat meer van verwacht, want ook de sfeer was beneden peil. Jammer voor ons dure geld!

51. mb