Bereikbaar te voet, fiets en auto.

• Biologisch

1452242046 89
1502010807 93
1676201472 83

1. Sebastiaan Hartog

Bar en bar slecht. Dit heeft niets met een grieks restaurant te maken. We zijn wezen eten met 8 personen. De ambiance leek op een wachthal voor een crematorium. Gevraagd of ze Griekse muziek op wilde zetten, de reactie was:'dat staat aan'. Enige wat je kon horen was de zoem van de ventilatie of we hadden alle 8 een gehoorprobleem. Nog een keer gevraagd voor muziek maar dat was kennelijk teveel gevraagd. De zalm leek 30 minuten te zijn gebakken, in een ander gerecht waarschijnlijk gebruikt als taai draadjesvlees. De ossenhaas met 'authentieke griekse saus' bleek twee dunne plakjes vlees te zijn met rundvleeskruiden uit de supermarkt. Enige pluspunt was de patat (volgens de twee kinderen). De droge witte wijn proefde mierzoet. En als laatste, bestel geen ouzo voor 4 euro. Dit wordt geschonken in een cupje zo groot als je pink kootje. Conclusie: een echte begrafenis is nog gezelliger en waarschijnlijk kan je op het crematorium nog lekkerder eten.

2. Ongelooflijk slechte ervaring. Met 4 volwassen hier gereserveerd. Bij aankomst gevraagd of wij naast de drankjes (2 wijn/ 2 bier) een karafje water mochten. Helaas kon dat niet, restaurant heeft alleen betaald water: Prima, jammer, maar dat kan (0,5l Sourcy besteld voor 4,30 euro).
    Vervolgens broodplankje vooraf besteld en als hoofdgerecht spareribs (zoet), 2 angus burgers en een rib eye (van 500 gram). Bij aankomst van het eten (na circa 45 min), waren de spareribs noch spicy, noch zoet, de kalfs Rib eye van 500 gram was een rib eye van 250 gram (foutje keuken) en de angus burgers smaakten zo slecht dat wij van mening waren dat het vlees mogelijk niet meer goed was. Bij het delen van onze klacht over de burgers was de bediening uitermate onbeleefd (lees: ronduit onbeschoft). Men was van mening dat het aan ons lag en het restaurant bood geen enkel alternatief (bijv. ander of nieuw gerecht) oid.
    Vervolgens bij het afrekenen stond het restaurant erop dat we de burgers (ook) moesten afrekenen terwijl we deze hadden teruggestuurd (circa 1 hap genomen), en twee mensen niet gegeten hadden, geen alternatief aangeboden hadden gekregen noch een ander gerecht hadden besteld.
    Bij het afrekenen hebben wij uiteraard voorgesteld alle drankjes, de rib eye en de spareribs (die ook nagenoeg onaangeraakt waren gebleven) af te rekenen, maar bedrijfsleidster/ manager wilde hier niets van weten en vond dat we (onaangeraakte en teruggestuurde) burgers ook moesten afrekenen want daar was niets mis mee en was wat haar betreft een kwestie van smaak. Op dit moment escaleerde het bij ons helaas tot het niveau “haal dan svp maar de politie erbij” - in onze ogen was dit echt te zot voor woorden). Uiteindelijk ging restaurant mee in ons voorstel 90 euro af te rekenen terwijl 3 vd 4 mensen effectief niet gegeten hadden…..Samenvattend: slecht eten, ontzettende onprofessionele en onvriendelijke bediening en meer een kantine dan een restaurant. Nooit en nooit meer.

3. Fantastisch lekker gegeten, mooie grote porties voor de flinke eters onder ons.
    Bedankt en heel veel succes voor komend jaar!

Gr. Paul.

4. Frankies doet (in tegenstelling tot foto's op internet) aan als een cafetaria/kroeg/eetcafé. Binnen dit genoemde plaatje past onze ervaring met Frankies.

Een plekje pal naast de wc zorgde ervoor dat we helaas konden meegenieten van andermans toiletbezoek. De bediening was onvolledig in uitleg en er miste enige gastvrijheid: het tevreden maken en houden van de klant. Het vlees smaakte prima en werd geserveerd met een goede salade. De groente was doorgekookt en de patat had de geur en smaak van oud frituurvet. Om terug te komen op het kroeg idee: de bediening goot de teveel ingeschonken wijn terug in de fles.

Al met al een teleurstellende ervaring!

5. henrie en jolanda

Hoofdgerecht gekregen. Smaakloos, bord vol vet. Geen peper en zoutstel op tafel maar zakjes zout/peper. Je mag toch wel een zout en peper stelletje kunnen verwachten voor dag geld. Bij de bediening aangegeven niks mee gedaan. Sauzen waterig, bijgerechten bijbetalen. Geen aanrader. We kwamen hier al jaren, maar dit was de laatste keer.

6. Jack Custers

7. Wij hebben hier 4 september 2019 gegeten en het was super goed heb nog nooit zo lekker gegeten echt een aanrader.

8. Wij zijn hier op 30 december voor de tweede keer geweest. De prijs-kwaliteit verhouding is goed. Zorg er wel voor dat je in het hoogseizoen reserveert. Het is een klein restaurant namelijk. De dames in de bediening waren erg vriendelijk. Ook het eten was goed! Wij hadden allebei een burger, heerlijk! En de porties die je krijgt, die zijn gigantisch! Dat mag ook wel iets minder, het is zonde dat zoveel patat en sla weggegooid moet worden. Ik zou dit restaurant absoluut aanbevelen! Als je gewoon lekker wilt eten en niet van al teveel poespas houdt, is het prima!
    Ik las hier trouwens dat iemand zeurde over te weinig ruimte. Als het vol zit, zit je inderdaad wel eens in het pad, dat hadden wij ook. Gelukkig kun je heel gemakkelijk je tafel een beetje verschuiven en ben je van het probleem af :)

9. Na goede recensies hier gaan eten, maar ik ben verbaasd over alle positiviteit.
    Eerst een tafel toegewezen gekregen waarbij ik in het looppad van de serveerster en alle klanten zat die willen afrekenen. Daarnaast keek ik recht de keuken in.

Het voorafje (stokbrood met kruidenboter): de kruidenboter was zo hard dat het niet te smeren is. Vervolgens een varkenshaasje met pepersaus besteld. De pepersaus was een roomsaus met wellicht een beetje bestrooid met peper, maar de peper was ver te zoeken. Een hele dikke, klonterige saus. Het varkenshaasje was niet vers bereid. Superdroog en overduidelijk voor een 2e keer verwarmd. De patat was niet goed doorbakken. Helaas. De bediening deed het redelijk, had iets vrolijker gekund, maar ik zou hier absoluut niet naar terug gaan!

10. Super lekker gegeten, ontzettende leuke mensen in de bediening en een sfeervol restaurant en terras. Mijn vrouw had een biologische biefstuk besteld en die smaakte ook echt biologisch, lekker en vol van smaak. Mijn vleesschotel met diverse verschillende soorten vlees was ook echt heerlijk, lekkere sousjes, lekkere frietjes, redelijk goed gevulde salade etc. Voorafjes erg lekker en ook het dessert (chocolade lasgna) is een aanrader. Zodra ik weer op Ameland ben ga ik daar iedere avond eten, zeker weten.

11. We hebben hier 2 dagen achter mekaar gegeten want de prijs kwaliteit verhouding is hier gewoon helemaal top. Eerst dag hebben we lekker binnen kunnen zitten (met hond). Tweede dag was er helaas een grote reservering waardoor het beter was buiten te gaan zitten. Wat gelukkig geen probleem was met de terrasverwarmer er boven. Dus alles goed opgelost. Bediening was erg vriendelijk en we werden uitstekend geholpen. Dus een absolute aanrader als je van veel eten houd. Hier ga je niet met honger naar huis.

12. Heel lekker gegeten! Dat vat de boel goed samen. Wij gingen af op eerdere goede recensie en eerlijkheid gebied te zeggen dat wij louter op uitstraling van het restaurant niet naar binnen waren gegaan. Het zag er wat “snackbar” achtig uit. Maar na een zeer vriendelijk ontvangs en echt heerlijk eten was alles meer dan goed. Top avond gehad. Echt een aanrader.

13. chris

14. Heleen van Meurs

Goddelijke Chickenwings en super steaks! Ook voor de vegetariers is in dit steakhouse heerlijk eten! Top allemaal!

15. Heerlijk gegeten en prettige bediening.
    Goed eten voor goede prijs!
    Wij blijven terug komen en reserveren meteen.

16. Het is dat wij maar 1 nacht op Ameland zijn maar anders hadden we zeker nog een avond hier gegeten! Het was heerlijk.

17. C. Willemsen

Naar aanleiding van de recensies voor dit restaurant gekozen en vervolgens heerlijk gegeten.

18. Heerlijk gezeten en gegeten leuke sfeer,
    Wat wil je nog meer😄

Alles was erg lekker goed op smaak en op de juiste gaaring zoals je het wenst.
    Vriendelijke bediening en alles mooi schoon we zijn er tonnetje rond weg gekomen en komen zeker snel weer terug

19. Al een aantal jaren komen wij hier met veel plezier. Prima keuken met altijd verse producten. Prima bediening en een heerlijke sfeer. Kom je naar Ameland en heb je niet bij Frankies gegeten dan heb je echt wat gemist.

20. We zijn met Hemelvaart hier wezen eten. Binnenkomst hartelijk. Een mooie tafel gekregen. Hadden de steak gorgonzola en Spare ribs. Zalige patatten salade maïskolf halve aardappel met crème fraiche. Was genoeg. Hebben lekkere wijn gedronken. en hele ontspannen sfeer. Aardig en kundig personeel. Wij komen terug.

21. F. Verkleij

11/3 naar Ameland op de motor, bij de boot al een tip gekregen van een andere motorrijder (bewoner nes) dat we bij Frankies moesten gaan eten. Gelijk gemaild naar hun voor een reservering, (moet je echt doen om teleurstelling te voorkomen), binnen 5 min een mailtje terug dat de reservering gemaakt was.

Lekkere spareribs, goeie burgers, kregen echt veel patat, aardappels bij ons eten!

Leuk en vriendelijk personeel. Een aanrader als je op ameland bent. Ons zie je zeker weer een keer!

22. Frankie's steakhouse is niet groot maar de service, het eten en de prijs zijn allemaal goed. de menukaart geeft erg veel variatie, maakt het wel lastig om te kiezen. voor- hoofd-, en nagerecht allemaal aan te raden! zeker voor herhaling vatbaar.

23. Douwe Snoek

24. W. de Kleijn

Zojuist gegeten, gezellige ruimte, zéér goede service, klasse eten, en betaalbaar, als wij weer op Ameland komen, is dat onze eerste eetplek!!

25. JK 909 punten

Altijd goed eten. Personeel let goed op de klanten. Ieder jaar weer.

26. Wat een leuk knus restaurantje. Niet al te groot maar het had wat. Heerlijk met 6 man/vrouw daar gegeten. Vooral de spareribs waren overheerlijk. De andere gasten waren eveneens super tevreden. De nagerechten waren een kwestie van genieten. Ga zo door.

27. Stephan Albersen

Tafeltje gereserveerd vanwege de goede recensies hier. Dit maken ze meer dan waar. Goede service en bediening. De spareribs zijn heerlijk gemarineerd en goed mals! Een absolute aanrader.

28. Het is een steakhouse. Het is een goed steakhouse. Het is een goed, knus steakhouse. De bediening is prettig ontspannen. Het eten is prima. De prijs/kwaliteit verhouding is dik in orde. Maar... De bosbessensorbet met zelfgemaakte bosbessensaus is gewoon te goed voor deze uitspanning. We hebben het hier gewoon over cuisinekwaliteit. Heerlijk fris yoghurtijs met een verrukkelijk sausje. Niet heel ingewikkeld, maar zo ontzettend goed. Tip: bestel hem zonder slagroom om de smaken goed te kunnen ervaren.

29. Gisteren aangekomen op het eiland en ja dan heb je natuurlijk geen zin om gelijk 't gaan koken.. dus op de speur gegaan en bij dit restaurant aangekomen. Gebeld en eerst info gevraagd de kok martin is van orgine een utrechter dus dat klikte gelijk al super goed. Nou uiteindelijk een menukaart gekregen en daar nog even over nagevraagd hoe en wat. Nou uiteindelijk zag ik een steak staan, 750 gram. Ik heb ze van te voren gemeld die duw ik zo in m'n hole kies haha. Nou ik had hem inderdaad op en ik had echt zoiets van nou ik lust nog wel wat (niet heel veel meer), dus ik vroeg om die andere 250 gram. Ja die hadden ze niet, hmmm balen natuurlijk. Maar namens ons gezinnetje uit wons dus namens de firma Arho infra vof; Hele goede zaken toegewenst. En het was super dames en heren.

30. Top! Heerlijke burger gegeten!

31. Aug 2015 hier gegeten. Eten was heerlijk en de bediening zeer vriendelijk. Zeker de prijzen vielen mij erg mee. Vooral voor wat je krijgt. Kom hier zeker terug!!

32. Op aanraden van een insider op Ameland zijn we bij Frankie's Steakhouse gaan eten. Als voorgerecht een Bruschetta die lekker op smaak was. Ook de hoofdgerechten, Ladysteak met pittige pepersaus en Lamsburger waren mals en prima op smaak net als de heerlijke bijgerechten. Omdat er binnen en buiten geserveerd werd was de bediening niet altijd even attent, we moesten af en toe wat lang wachten. Ook de desserts vielen goed in de smaak. Bij een volgend bezoek aan Ameland zullen we zeker nog eens terugkomen.

33. Super lekker gegeten en vriendelijke bediening.

34. Na een eerdere mindere ervaring (zie review van mei 2014) toch nog maar een keer bij Frankies gaan eten.

Aangezien mijn kies de dag ervoor was afgebroken, toch maar besloten om voor vis te gaan i.p.v. spareribs of de mixed grill. De zalm met Hollandse garnalen was echt lekker en ook alle bijgerechten smaakte erg goed. De kinderen hadden de poffertjes en ondanks dat ze niet zelf vers worden gemaakt smaakten ze erg goed.

De bediening was ook snel, goed en vriendelijk en gelukkig dit keer totaal geen sfeer bedervende zaken. Zo blijkt maar weer, reviews blijven een moment opname, maar als het zo blijft dan komen we bij ons volgende bezoek aan Ameland zeker weer een keer terug bij Frankies!

36. We hebben met z'n 7en heerlijk gegeten, het was snel en voortreffelijk bereid, goed op smaak. We vonden het niet erg warm binnen en de verwarming werd direct iets opgedraaid. Prima service en ze zijn in voor een grapje. Kortom, een aanrader.

37. tevreden klanten

We hebben hier super gegeten en gedronken. En vriendelijk personeel.

Een heel klein minpuntje is dat ze bij de 1e hap al kwamen vragen of alles naar wens was, maar naar mijn mening is dit wel het beste en goedkoopste restaurant van Ameland..

38. Super eten en bediening.

39. Werkelijk fantastisch gegeten. Voorgerecht en hoofdgerecht, het dessert ging niet meer lukken, zo vol gegeten.

40. Eerste avond op Ameland Frankie's geprobeerd, tot groot genoegen. Bijzonder lekker eten, uitermate profesioneel personeel, aardige opzet en een tafel rijkelijk gevuld met heerlijk eten.

Derde avond nogmaals terug gekomen omdat het zo lekker was!

41. Rob Berting

42. De dag voor eerste kerstdag even bij Frankie langs geweest om te vragen of er nog plaats was, terloops even verteld dat mijn echtgenote jarig was op eerste kerstdag. Gelukkig er was nog plaats voor twee. Op eerste kerstdag om ongeveer 18:30 uur toogden we samen naar Frankies. Wat een leuke tent, knus en gezellig. De menukaarten werden gebracht en het bleek ons al snel dat de bediening vriendelijk was zonder opdringerig te zijn want als we ergens niet van houden dan is dat het wel. Ik koos als vooraf stokbroodje kruidenboter en mijn vrouw een garnalencocktail dan een biefstuk voor de vrouw en ik jawel de spareribs...het dessert zouden we achteraf nog wel bestellen. We kregen als voorafje van het huis een hapje met zalm, een leuke geste. Nu komt het, de biefstuk was super zei mijn vrouw, lekker mals, gemakkelijk te snijden met daarbij een lekkere champignonsaus. Ja en dan ik met de spareribs....nou heb ik best wel ervaring met het eten van spareribs, maar dit overtrof alles, super mag ik wel zeggen. Geen gekluif om het vlees van het bot te krijgen gewoon super mals, het valt bijna van het bot af, zo hoort het. Lekkere zoete saus er over maakte het geheel erg lekker. De complimenten hoor. Afijn na al dat lekkers natuurlijk het dessert, mijn vrouw een coupe dame blanche en ik een sorbet Frankie. Ja hoor, mijn vrouw was jarig en wat begon er te spelen " er is er een jarig" en de zaak deed mee met het zingen en de vuurfontein in de coupe ijs deed het prima...erg attent moet ik zeggen, Frankie was het, alhoewel je er niet op rekent, niet vergeten. Ook deze tent op Ameland is voor ons TOP! Bedankt voor de gezellige avond!

43. Klein, knus en huiselijk is de kortste samenvatting van dit restaurant. Gisteren gegeten met m'n vriendin. Bruchetta vooraf, smakelijk ondanks de erg Hollandse interpretatie door stokbrood te gebruiken. Als hoofdgerecht een entrecote met rode wijnsaus met rijke garnering, friet, gepofte aardappel en m'n vriendin een combinatie van spareribs en chickenwings. Beiden erg geslaagd, verse producten. Afgesloten met expresso macchiato en cappuccino. Wow!!! Gewoon echt goede koffie met liefde en geduld gemaakt.

Kortom, fijne avond met prettige persoonlijke touch door gezellige, geïnteresseerde bediening die niet opdringerig of eng amicaal was. 100% aanrader!

44. Chris

45. karin gouw

Heerlijk eten en gezellig.

46. Heerlijk gegeten, super mals vlees, bij alle vijf verschillende gerechten! Bijgerechten ook heerlijk, standaard maïskolf, en een halve gepofte aardappel op het bord. Daarnaast op tafel een heerlijke goed gevulde salade en dikke Belgische frieten.
    Bediening zeer vriendelijk en vlot. Kortom, aanrader!

47. Glutenvrij eten was prima, veel mogelijkheden.

48. Joyce & Arjan

Gezellig knus restaurant, alleen een tikkeltje aan de warme kant. Het eten was prima!

49. Leo en Anneke Hoogenberg

Eten was heerlijk!!!
    Grote hoeveelheden
    Bediening was perfect.
    Biefstuk precies goed gebakken.
    Dikke pluim

50. Attente en vriendelijke bediening. De biefstuk was perfect!

51. Henk Vlijm

Echt heerlijk gegeten, onze eerste keer op Ameland en van tevoren een aantal adressen opgezocht om te gaan eten. Als de rest van de adressen net zo goed zijn, dan wordt ons verblijf culinair gezien in ieder geval een succes.

52. Heerlijk gegeten!
    Alles was top,kom zeker weer volgend jaar!
    Een aanwinst voor Ameland.

53. Fam. Van den Heuvel

Met ons gezin (3 jonge kids) gegeten. Bediening was uitermate vriendelijk en behulpzaam, hield goed rekening met onze kinderen. Zo legden zij bij het opdekken het bestek apart.
    Het eten was erg lekker en ook voor de kids voldoende keus.
    Erg fijne avond gehad!

54. We zijn hier wezen eten met leden van de voetbalclub, uiteraard een luidruchtig gezelschap, maar geen enkel probleem. Het personeel bleef vriendelijk en behulpzaam. Chapeau. En dan het eten;
    De steaks die je hier voorgeschoteld krijgt zijn van uitmuntende kwaliteit. Supermals en precies gegrilled zoals je ze besteld hebt. Ook de bijgerechten waren van prima kwaliteit en alles was in ruim voldoende mate aanwezig. Dit is een echte aanrader, en we komen volgend jaar zeker terug.

55. Heerlijk malse spareribs en zeer vriendelijke bediening! Toen we aankwamen was er geen plek dus eerst hebben we om de hoek wat gedronken. Het was het wachten waard!

56. Een afsluiting na een weekend op ameland bij Frankie's Rib & Steakhouse in Nes was gezellig.
    Het eten was geweldig, en je kreeg er genoeg.
    Een aanrader zeker.
    Volgende keer gaan we er zeker weer heen.

57. Absoluut geweldig. Klein tentje in Nes, maar wat een lekker eten. Het vlees van de spareribs glijdt van de botjes en is goed op smaak. De wijn wordt op de goede temperatuur geserveerd en aan de grootte van de porties eten zal het niet liggen of je genoeg eet.

Elk stuk vlees even heerlijk, sappig en mals, en ook alle sausjes smaken zelfgemaakt en maken het eten helemaal af.

De Irish koffie aan het eind, of de chocolademelk (waarbij je echte warme melk krijgt met chocolade om in de melk te smelten) zijn een echte aanrader na een heerlijk maal.

Voor de prijs uitzonderlijk.

58. Nog nooit ergens zo'n goed stuk vlees gehad. Geweldig voor de liefhebber. Personeel vriendelijk.

59. Hebben hier met het triumph treffen gegeten. We kwamen met 12 mensen, er werd gelijk ruimte gemaakt buiten. Eten besteld wat erg vlot ging en er was ook niks op aan te merken. Het was ronduit heerlijk. Voor de kids was er ook ruim keus.
    Bediening was erg goed.
    We hebben een heerlijke avond gehad, super.

60. Heerlijk gegeten, al meerdere keren. Hoeveelheden waren prima en het vlees was goddelijk. Een aanrader!

61. Van de week gegeten bij Frankie's. Het eten was prima, maar alles was vrij weinig. Bij spareribs wordt bijvoorbeeld patat geserveerd, maar bij twee porties spareribs kregen we maar één schaalje patat. De patat werd geserveerd zonder mayonaise en toen wij hier naar vroegen, bleek later dat voor de saus 1 euro extra is berekend. Voor de Dame Blanche adviseren we de deur goed gesloten te houden voordat deze wegwaait, want dit bestaat uit een glazen coupe met één bolletje ijs met wat koude chocoladesaus; erg karig voor de €5,50 die we ervoor moesten betalen!

Naast ons zaten drie erg luidruchtige mensen aan een tafel te eten, waar we ons danig aan hebben zitten irriteren. Deze mensen bleken van Ameland zelf te komen en waren bevriend met het bedienend personeel, welke daar gezellig een gesprek mee aangingen.

We hadden er wat meer van verwacht, want ook de sfeer was beneden peil. Jammer voor ons dure geld!

62. mb