De Klimop in Nes Ameland

Niets moet, behalve genieten!

Kan naast het restaurant

Bushalte 5 minuten lopen

ma lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:30
di lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:30

Voor lunch of diner bent u welkom in restaurant ‘De Klimop’, sfeervol gevestigd in een commandeurshuisje uit 1733.

Uiteraard bent u er ook welkom voor een goede kop koffie met huisgemaakt gebak of een lekker drankje. Vanaf het gedeeltelijk verwarmde terras heeft u een mooi uitzicht op het gezellige centrum van Nes.

Tot ziens bij restaurant De Klimop!

ma lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:30
di lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:30

1324162039 86
1345520901 87
1356200332 86
1372219478 85
1420276916 89
1511052078 88

1. 80 euro betaald en thuis heb ik nog eens gegeten.

2. Ik als trouwe klant en fan ben ik afgelopen zondag enorm teleurgesteld. De specialiteit van de Klimop is van de kaart verdwenen; DE JUTTERSCHOTEL!

Ook de Klimop moet met de tijd mee. Het terras was ook echt toe aan ingrijpen en ik denk de toch wel ouderdwetse kaart ook. Dus een makeover. Ik ben niet binnen geweest maar het terras is erg mooi en aantrekkelijk geworden! Wij hebben heerlijk gezeten.

De bediening is uiterst vriendelijk, gastvrij en alart zoals gewend. De voeding was overvloedig en de prijzen (eiland) conform.
    Ik heb gekozen voor de sliptong daar deze ook in de Jutterschotel zat. Alles smaakte prima maar ik miste de (olie, boter-gebakken) smaak van de jutter sliptong. Een daling in smaakbeleving van 9,5 naar een 7,5.

Al met al prima eten maar de Klimop heeft zich naar mijn mening teveel gecomformeert aan de andere zaken op het eiland en zijn eigen specialiteit, zijn kracht met een uiterst gepaste naam van taf geveegd. Het eten wat er nu op de kaart staat kun je overal en voor mij niet meer speciale om voor terug te komen. Ik zal nog eens kijken met de ijdele hoop dat de specialiteit van het huis in ere wordt hersteld. Een groot gemis.

3. Wij hadden een High Thea! Echt super! Je krijg er heel veel bij voor weinig. Terras is super mooi geworden en binnen is het heel gezellig. Bediening is heel vriendelijk!

Gewoon TOP!

4. C. Willemsen

Lekker gegeten op een top plekje!

5. Heerlijk gegeten in het vernieuwde restaurant de Klimop. Zag er allemaal gezellig uit en met vriendelijk personeel. We komen hier al jaren en kenden de nieuwe eigenaresse nog. Heel leuk. Eten was heerlijk! Zeebaars en varkenshaas… prima! Ga zo door! Wij komen zeker weer!

6. Begin deze zomervakantie zijn we met de familie naar Ameland gegaan. We hebben voor de eerste avond een tafel gereserveerd bij De Klimop in Nes. Het restaurant vanbinnen is authentiek maar met een frisse moderne teint. De menukaart biedt ruime keuze, voor ieder wat wils. Ik had als voorgerecht een broodplankje met smeersels, kipsaté met frites en salade als hoofdgerecht en een heerlijke dame blanche als nagerecht. We zijn steeds vriendelijk geholpen en hebben ons echt welkom gevoeld. Het was een gezellige avond, absoluut voor herhaling vatbaar. Later in onze vakantie hebben we nog op het heerlijke terras gezeten. De Klimop is een fijne plek op het al prachtige eiland. Bedankt!

7. Lekker en gegeten! Prima bediening!

8. De lekkerste mosterd soep van het eiland!! De crème brulee was ook smullen.

9. I.Fels-Keizer

Had kipsaté besteld... slecht vlees( kippenbout met botjes... slechte vette patat en salade was een bijeen geraapt zootje... 13.50 euro... nog geen 5 euro waard. Kon alsnog wat anders bestellen maar had gegeten en gedronken... als troostprijs een cappucinno gekregen en moest de volle prijs betalen.... een slechte zaak!!

10. Direct in het eerste weekend na de verbouwing op 1 april 2017 hebben we volop genoten van het prachtige terras in de zon. Wat ziet het er gezellig uit! Binnen is het restaurant heerlijk opgeknapt maar ademt nog steeds de sfeer van het oude pand met knusse hoekjes naast de openhaard. Na de lekkere koffie op het terras hebben we gelijk gereserveerd voor de avond. De Amelander forel en de sliptongen waren heerlijk. En ook de voor en nagerechten vielen in de smaak. De uiterst hartelijke bediening krijgt bonuspunten voor het regelen van een kaasplankje als nagerecht. Ook al stond het niet op de kaart, we werden verrast door een mooi compleet plankje na de maaltijd. Goed gedaan Bram!

11. Gister heerlijk op het terras gegeten, we werden goed en snel geholpen.
    De biefstuk was perfect gebakken en de sliptongen waren ook heerlijk. Als toetje hadden we de huisgemaakte cheesecake, echt een aanrader!

12. Heerlijk gegeten bij de Klimop. Wat een aanwinst voor Ameland! Gezellig terras maar ook binnen is het warm en sfeervol in dit oorspronkelijke commandeurshuis. Leuke sfeer, fijne ontspannen bediening en de Amelander forel is zalig! Een aanrader!

13. Boersma

Gezellig bij de openhaard gezeten. Bediening was erg vriendelijk. Ruime keuze op de menukaart. Hebben heerlijk gegeten wij hadden de varkenshaas en kipsaté. Komen zeker weer terug!

14. Margriet Grol-Oostmeijer

Kwaliteit van het eten en dan zo''n prijs!! Geweldig! Ik werd helemaal gelukkig toen ik op de kaart een heavenly hazel en latte caramel zag staan. Heerlijk 😍 Absoluut een aanrader hier te gaan eten en drinken en het personeel zijn super vriendelijk! Wij kunnen niet wachten tot we weer op Ameland zijn! Tot gauw Daphne en Anja en de rest 👍😉

15. Klaas Veenstra

Gewoon top! Leuke bediening, goed eten!

16. Pierik

Brood vooraf was heerlijk. Lamsstoofpotje ook. Varkenshaas was te ver gebakken. Dessert dame blanche was erg slecht. IJs was waterig en niet lekker. Het viel ons wat tegen.

17. Last minute nog besloten hier te gaan eten. Konden nog prima een plekje krijgen op een doordeweekse dag in de vakantie. Hier vaker geweest tijdens het weekend van de adventurerun, dus weten dat het eten goed is. Dit was het de laatste keer dus weer! bediening is altijd vriendelijk. in verhouding zijn de hoofdgerechten wat duurder, dan de nagerechten. maar dit is het wel allemaal waard. ook de nagerechten zijn goed. De decoratie is wel wat verouderd maar dat geeft dan ook wel weer een leuke sfeer.

18. Fisch gegessen. Einfach nur toll. Immer wieder!

Vrije vertaling Eet.nu

Vis gegeten. Was heerlijk. We gaan zeker terug!

19. denise korthals altes

Mooie oudhollandse sfeer in een historisch pand. Prima vegetarische kaart. Zeer vriendelijke bediening.

20. Manja Hoekstra

Erg gezellige avond gehad bij De Klimop. Heerlijk gegeten!

21. Was weer héél lekker en gezellig.

22. We hebben heerlijk gegeten, het was weer als vanouds (weer thuis komen).

23. Tjeerd Martin

Gezellig, prima service en uitstekend eten.

24. Mirjam Ros

Prettige sfeer, uitermate vriendelijk personeel en het eten was prima. Goede prijs kwaliteit verhouding. Met vriendelijke groet, Mirjam

25. Marijnissen

We hebben 2e kerstdag heerlijk gegeten en zijn twee dagen later nog eens terug gegaan. Fijne sfeer, heerlijk eten en goede prijs kwaliteit verhouding. Fijn dat ook onze hond welkom was!

26. Wij hebben kerstavond met ons gezin gegeten bij "de Klimop". Het eten was heerlijk, de sfeer was gezellig en de bediening was vriendelijk. Zeker voor herhaling vatbaar!

27. Th. Mulder

Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.

28. We zijn hier al voor de derde keer dit jaar geweest, vooral het vegetarische gerecht met witlof en banaan is erg lekker. We komen hier zeker terug.

29. Trudy

31. Een heel gezellige eetgelegenheid. Een zeer vriendelijke bediening. Het eten is heerlijk. We hebben er twee avonden achter elkaar gegeten. En ze hebben er heerlijke gewone koffie!! Kortom, top!

32. eltjo venema

33. Herma Kuikhoven

Geweldige sfeer, nette en vriendelijke bediening en het eten was te goed! Aanrader "Zilte Proeverij" als voorgerecht!

34. Heerlijk gegeten. Uitstekende mosselen. Ook de vegetarische maaltijd was erg lekker. Prima bediening.

35. Recentelijk een weekend Ameland gedaan en terecht gekomen bij De Klimop in Nes.
    Een prachtige tent goed eten, goede bediening en een ruime keus.
    Een echte aanrader tussen al de toeristen eetgelegenheden in Nes.

36. Paul

37. Ieder jaar weer komen we hier terug! Ook nu weer 2 keer top gegeten. Heerlijke pure en verse ingrediënten. Huiswijn was ook heerlijk. De witlof met banaan is mijn man weer goed bevallen. Zelf had vorige week een verrukkelijke biefstuk, heerlijk mals en goed op smaak en voorzien van voldoende verse bijgerechten waaronder groente en salade. Echt een van mijn favoriete restaurants op Ameland.

38. Wat een heerlijke avond hebben wij gehad vorige week bij De Klimop. Het eten was meer dan lekker, een knusse sfeer en de vrolijke en snelle bediening maakte het plaatje helemaal compleet. Bedankt voor deze heerlijke avond. We komen zeker weer terug als we weer op Ameland zijn.

39. In tegenstelling tot onderstaande berichten is onze ervaring negatief. De vismaaltijden Geroosterde kabeljauw en scholfilet waren smakeloos en niet goed doorbakken.
    Nog erger was het gesteld met de vegatarische maaltijd. De pasta met pesto was aan de bovenkant uitgedroogd en de kaas uitgedroogd, voor zo'n klein bordje pasta is de prijs te hoog.
    De bediening reageerde niet adequaat. Toen onze vegatarier aangaf dat de pasta niet aan haar verwachtingen voldeed nam de serveerster het bord mee terug naar de keuken. En bood haar een geitenkaasje aan ter compensatie. Toen deze geserveerd werd bleek het een geitenkaasje te zijn omhuld in de spek!
    De serveerster kwam niet meer aan onze tafel.
    Slechte service!

40. In een knusse sfeer, aan een tafel die heerlijke ruim was hebben we gesmuld van het garnalencocktail en het vis stoofpotje. Er was ruim vis en voldoende groente. En toen de verkeerde bestelling van het dessert met humor werd opgelost werd het voor ons helemaal duidelijk: hier komen we terug!

41. Mariëtte Berndsen

De Klimop is een gezellig ingericht restaurant met vriendelijke bediening, die er niet gek van op kijkt als je alleen een aantal voorgerechten besteld als maaltijd. Mijn dochter en ik hebben hier eind 2012 heerlijk gegeten bij de open haard en de prijs is heel redelijk.
    Dus, we gaan er gauw weer eten.

42. Zondag 23 december 2012 met kinderen en kleinkinderen heerlijk gegeten de diverse keuzen gerechten zijn met veel zorg bereid en vlot opgediend, van vlees tot vis het was echt prima. Ruim voldoende groenten gebakken aardappeltjes. Rabarber/kersen compote was verrukkelijk. Zelfs de eindafrekening was een echte meevaller. Een aanrader!!

43. Gezellig en gemoedelijk restaurant. Met 2 kleine kinderen op stap. Eten (voor een gemiddeld restaurant) was lekker maar miste een beetje smaak. Genoeg schaaltjes naast het hoofdgerecht gevuld met groenten, sausjes, salade, geb. aardappelen. Kwantiteit was dus uitstekend. Voor de kinderen ook vis en vlees met frietjes ip van altijd maar die kroket en frikadel en dat voor een mooi prijsje. Geen culinaire hoogstandjes maar prima voor een familie etentje.

44. A.H. Bakker

Al een aantal jaren kom ik met een groep ouderen een midweek naar Ameland. 3 avonden eten wij in de Klimop tot volle tevredenheid van deze ouderen. Uitstekende service (degenen met rollator komen gewoon achterom via de keuken). Aparte ruimte waar wij met 16-18 personen zitten. Vlotte en vriendelijke bediening. Voor onze groep met veel alleenstaanden is het gewoon een feest om hier te eten. De laatste keer stond er "draadjesvlees met rode kool" (plus andere gerechten) op het programma. Het viel zo in de smaak dat de kok er niet om heen kom om zijn recept bekend te maken! Nogmaals: kwaliteit, service en sfeer ...geweldig!

45. Oude Wolbers

We komen er al een aantal jaren.
    Altijd constant van kwaliteit, hele aardige bediening, echte aanrader.

46. Met een groep van 10 man heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening. Gezellig restaurant met goede gerechten voor een zeer acceptable prijs. Voor herhaling vatbaar!
    H.Vissers

47. Vandaag gegeten bij de Klimop te Nes. Wat een fantastische lokatie en sfeer. Je waant je in de vorige eeuw in dit prachtige authentieke restaurant. Het eten is ook van een zeer hoog niveau. De coquilles en de rumpsteak waren erg goed en er werden ook heerlijke compote en salades bij geserveerd.

Erg goed!

48. Donderdag 1 september
    Ik en een medereiziger hadden lamsduo, supperlekker, lekker sausje. Iemands anders had gamba's met lekkere chilisaus
    en de andere spare-ribs.

Lekker gegeten , vriendelijke bediening.

Marie-Louise uit Belgie

49. Wij hebben zondagavond met 4 personen heerlijk gegeten bij de Klimop. 1 persoon moet glutenvrij eten, dit was uitstekend geregeld, lekkere broodjes bij de gerechten, bijna alles van de kaart kon ook glutenvrij geserveerd worden, echt super!

De andere 3 hebben ook genoten van het eten. Alles was prima op smaak, de bediening vrolijk en vriendelijk, de sfeer echt gezellig. En de rekening viel mee, mag ook wel eens gezegd worden, prijs/kwaliteit is goed in verhouding!

Kortom, een aanrader voor iedereen die op Ameland lekker uit eten wil.

50. Een erg mooi en ruim opgezet terras met een goede en vriendelijke bediening. Het eten en drinken is top, biefstukjes van de haas, super mals. Kabeljauwfilet lekker op de huid gebakken met de goeie kruiden, voldoende koude en warme groenten en keuze uit aardappeltjes of friet. Vergeleken met andere toppers van deze site vond ik dit één van de betere restaurants.

51. Mevr. van den Doorn

In de middag op het terras gezeten, heerlijk in de zon, snelle bediening en toen gelijk voor die avond gereserveerd. Best druk met eten, maar nog steeds snelle en vriendelijke bediening. Erg gezellige sfeer en ambiance binnen. Verder ook uitstekend gegeten, kabeljauw en een juttersmaal, met overheerlijke rabarber compote.

Uiteindelijk een hele fijne middag en avond gehad, zeker een aanrader als in een mooie ambiance wilt dineren. Ook met mooie oude muziek op de achtergrond.

52. Op vrijdag 23 okt 2010 met 2 personen gegeten in de Klimop. We hadden gereserveerd. Mooie ambiance maar geen goede ervaring! Lange wachttijd (45 min) tussen voorgerecht en hoofdgerecht. Moeten vragen om een drankje tussentijds. Personeel staat niet open voor feedback en gaat uitleggen waarom we geduld moeten hebben. Kwaliteit van eten niet bijzonder. Jammer, kan met een klein beetje moeite zoveel beter.

53. w.p.m.duyvesteyn

Een aangenaam restaurant voor wie van romantiek houden, eten drinken goede kwaliteit, bediening attent maar niet opdringerig, kortom aan te bevelen!

54. ben 435 punten

Een goed restaurant, we wilden graag de vleesfondue, dit kon echter alleen maar binnen ivm brandgevaar?!?. Binnen was het gezellig ingericht met antieke spullen en snuisterijen. De bediening was goed, alleen toen wij zeiden dat er iemand was met een koemelk allergie was ging de ober teveel op zijn eigen kennis af. En zei nee, geen probleem, alle sauzen mogen. Op ons aandringen ging hij het toch vragen en bleek dat we niet alle sauzen mochten hebben. Daar bracht hij stokbrood waarover kruidenboter zat. De fondue was prima, met friet en stokbrood. Jammer dat er totaal geen groente en/of salade bij was. De extra bijgevraagde friet hoefden we niet te betalen. Iedereen was erg vriendelijk.

55. We werden heel gastvrij en vriendelijk ontvangen...

Heel gezellige gesprekken met Ineke en Jan aan de 'Stammtisch' en.... de beide dagen méér dan heerlijk gegeten!

Ook de serveersters dragen bij aan de sfeer, leuk en ongedwongen...

In één woord: Keigezellig! (zeggen we in Brabant)

Ik hoop er nog vaker te komen!

56. Erg goed en gezellig restaurant, vooral het personeel en eigenaars geven je een welkom gevoel. Alles gaat lekker relaxed, hebben hier heerlijk gegeten. Een echte aanrader!