Gratis

ma lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:30
di lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:30

Onder het dak van Het Spieghelhuys vindt u onze Brasserie en Het Pannenkoekenhuys. Beide restaurants hebben een eigen stijl en werken met een gezamenlijke keuken, zodat u aan beide kanten kunt eten van allebei de menukaarten. Tevens zijn wij een uitstekende gelegenheid voor al uw feesten en bijeenkomsten. Zowel zakelijk als privé.

Brasserie Het Spieghelhuys is iedere dag geopend vanaf 10:00 uur tot laat.
Onze keuken is geopend vanaf 12:00 tot 21:30 uur.
Het Pannenkoekenhuys is Dinsdag t/m Zondag geopend van 16:00 tot 20:00 uur

Ons adres is:
Dammerweg 3, 1394GM, Nederhorst den Berg
Voor reserveringen of vragen belt u met: 0294-253807
Vragen kunt u ook stellen via: info@spieghelhuys.nl

Nederhorst den Berg vindt u tussen Hilversum en Weesp, Amsterdam en Almere. We zijn eenvoudig te bereiken met de auto en er is voldoende gratis parkeergelegenheid.

Toegankelijkheid

Informatie van restaurant
Informatie van Ongehinderd.nl

Let op drempel Geleidehond welkom Mobiele pin terminal Rolstoelvriendelijke tafels Rolstoelvriendelijk toilet

• Goed bereikbare route naar entree
    • Er bevindt zich een oprit in de stoep.
  • Entree goed zichtbaar
  • Let op: drempel bij entreedeur
    • Drempel van 6cm hoogte. Drempel van 8cm voor het terras. Oprijplaat voor beide drempels indien bekend dat rolstoeler komt.
  • Hellingbaan naar de entree
  • Handmatige entreedeur
    • Makkelijk te openen entreedeur. De vrije doorgangsbreedte is minimaal 85cm.
  • Hulp-/geleidehonden overal toegelaten
  • Receptie/ontvangst bij entree
    • De bar is 112cm hoog.
  • Drempelvrij in het gebouw
  • Ruim toegankelijk voor rolstoelen
  • Draagbare pinautomaat
  • Tafel is onderrijdbaar (70cm hoog)
  • Tafels zijn verlicht
    • Indien er van te voren aangegeven wordt dat er slechtziende bezoekers komen wordt er een sterkere lamp ingedraaid.
  • Stoelen met armleuningen
  • Terras aanwezig
    • De tafels op het terras zijn 68cm vrij onderrijdbaar en 40cm vrij inrijdbaar.

Toon alle voorzieningen

• In het centrum
  7. Betalen pin Visa Master Card American Express

ma lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:30
di lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:30

Het eindcijfer is 7. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1282005051 70
1519770778 78

1. Sate was veel maar te overheersende rooksmaak van de bbq. Bij elke hap proefde je ontzettend de rook. Niet lekker daardoor. Kip wel mals. Friet weinig smaak wel zeker genoeg voor 2. Weinig groenten of sla erbij.

2. Marcel Van de Kamp

3. Geweldig! Wederom gezellig gezeten. Bediening en personeel perfect. Eten prima.

4. Heerlijk gegeten, menu van €17,50 met zes personen, alles werd keurig tegelijk opgediend, prima kwaliteit en goede bediening, ondanks dat de zaak helemaal vol zat. Een aanrader!

5. Met kinderen, enorm relaxed.

6. Eelco de Jong

7. Bediening zeer correct en vlot. De tomatensoep was voortreffelijk. De botervis en varkensorster konden beiden wat 'malser' wat ons betreft. Maar we zaten lekker en de bediening was prima!! De prijs was zeer schappelijk. Slechts 17,50 voor een menu.

Kortom prima restaurant.

8. Eelco

9. Tijdens onze vakantie begin september zijn we hier een keer wezen eten. We hebben allebei genoten van het eten en het vriendelijke personeel. Als we weer eens toevallig in de buurt zijn komen we hier zeker weer een hapje eten.

10. Mary van Eijk

Het was heel gezellig, goed eten en drinken, goede service, kan het iedereen aanbevelen om hier een keer te gaan lunchen of dineren.

11. H.A. Pot

Het was er gezellig, met een goede bediening. Alleen uitserveren van de wijn klopte niet. Er lag erg veel jus (vet) bij het voorgerecht.

13. Afgelopen zaterdag met 25 personen uit eten geweest in het Spieghelhuys. Met de eigenaar van te voren een menu samengesteld voor mijn moeders surprise party. Op de avond werden alle gasten netjes ontvangen door de vriendelijke bediening. Tafels netjes gedekt. Ik hou niet van lege glazen en de bediening kwam ook steeds de lege glazen weer vullen :-)
    De groep bleef best wel lang hangen, maar daar werd geen probleem van gemaakt. Heerlijk eten voor een goede prijs. Of je nou een feestje hebt te vieren of lekker met een klein gezelschap wilt eten zit je bij het Spieghelhuys op de juiste plek. Bedankt voor de top avond! Je ziet ons snel weer!

14. Bram en Carla

Met een Kruidvat Lekker Lunchen voucher samen heerlijk gegeten; op donderdag en vrijdag worden alle pannenkoeken tegen aan speciale prijs van 5 euro aangeboden. De Boerenpannenkoek (vijftig jaar geleden schreven we dit anders) smaakte voortreffelijk. We zaten op een terras aan de gezellig drukke dorpsstraat. De bediening was vriendelijk en attent. We zijn zeker van plan om hier weer terug te komen.

15. Je kan er lekker eten, alleen ze mogen meer salade geven. We krijgen biefstuk met paar puiltjes en saus en een schaaltje gebakken aardappels. Verder was de sfeer goed en ook het personeel was vriendelijk.

16. Met drie personen heerlijk en gezellig gegeten. Mijn dochter was lovend over haar zalm. Haar jarige vriend over zijn satéh en ik over mijn boerenpannenkoek. Het concept met een pannenkoek restaurant aan de ene kant, een brasserie aan de andere kant en ertussen in een behoorlijke binnenspeeltuin, is leuk en aantrekkelijk voor de kleine kinderen.

17. De Jong

Heerlijk gegeten en gedronken met de kinderen was gezellig druk
    Het eten was voor elk wat wils de aller kleinste vermaakte zich prima binnen.
    Komen zeker terug.

18. A van Twillert

Leuke eet gelegenheid jammer dat er weining gasten waren vandaar was de sfeer minder.
    Wij zijn al eens eerder geweest toen was er een hele leuke gezellige drukte.
    Toch heerlijk gegeten.

19. Monique & Hans

Al tijdje geleden hadden we een bon van Marktplaats gekocht voor 19,- onbeperkt Gamba's te eten. Na het lezen van de recencies hier waren mijn verwachtingen niet al te hoogh gespannen. Maar we werden aangenaam verrast. Na eerst heerlijk buiten in het zonnetje op hetterras wat te hebben gedronken begonnen we binnen aan de gamba's. Ik ben er verzot op en heb ze al zo vaak gegeten, dus ik was erg benieuwd. Ik werd aangenaam verrast ze waren gekookt/gestoofd ipv gegrild wat ik gewend ben, maar zoooo lekker! Je moet wel van knoflook houden, maar dat is voor ons geen probleem. Onbeperkt is hier ook echt onbeperkt, we hebben ruim 20-25 garnalen per persoon gegeten zo lekker was het. Een klein bakje friet en lekker frisse salade erbij en 3 sausjes. We hebben niks bijbesteld enkel drankjes en een notencoupe als toetje, die was super met gebrande noten heerlijk. Ik heb de kaart nog ingezien, de gerechten vond ik allemaal redelijk prijzig, ik zou er zonder de "all you can eat" bon dus niet snel a la catre gaan eten. Dan doe ik dat liever dichter bij huis, maar Nederhorst is echt mooi pittoresk plaatsje aan het water. Leuk voor dagje uit. Trouwens enige minpunt hier vond ik wel de (mooie) kerk er pal naast die om 19:00 de mensen oproept voor de mis door 88x te slaan!!! Je zal er werken :-) Bediening was trouwens top! Ze hadden dan ook niet veel te doen, ik vond het er erg rustig voor een zaterdag, amper 10 tafels bezet

20. Een weekje terug hebben we het voor de derde keer maar weer geprobeerd om lekker te eten bij het Spieghelhuys. Helaas weer niet gelukt. Op de voet van het jus d'orange glas was jus d'orange gemorst. Dus niet even schoongemaakt voordat het op tafel kwam. Bestek was vergeten. Het hoofdgerecht met zalm was erg karig. Een lekkere salade miste ik bij de vis. Zat wel 'wat' groente bij maar die was teveel doorgekookt dus veel te zacht. Weinig aardappeltjes voor z'n tweeën. Alleen de rosé was niet verkeerd. De toetjes waren wel aardig (notencoupe en een cake met ijs) maar mijns inziens toch prijzig. Net zoals de rest. Voor een vierde keer zal ik hier niet heengaan en ook niet aanbevelen. Weinig keus op de kaart. Leuker kan ik het niet maken.

21. Mandy verweij

Al eerder gegeten bij dit restaurant en wij waren altijd wel tevreden. Tot de laatste 2 x...
    Allereerst een maand of drie terug mijn voorgerecht was carpaccio. Normaal altijd goed te eten, helaas had ik nu alleen maar zand in mijn sla! Mijn tafelgenoot gaf aan dat het de dressing moest zijn maar uiteindelijk besefte (door te proeven) zij ook dat het pure modder was wat je goed tussen de sla zat! Je zag de modder zitten!!
    Dit terug gestuurd en ik kreeg een nieuwe carpaccio met nu droge sla zonder enige vorm van echte dressing, en er werd aangegeven dat de sla gewassen werd ingekocht en niet meer gecontroleerd werd...
    Nu ging ik voor een twee maanden terug lunchen met drie vriendinnen, we namen allemaal een soort clubsandwich.
    De serveerster vroeg of het een probleem was dat we bruin brood kregen want het wit was op... jammer maar okee. Groot was dan ook onze verbazing dat de gasten na ons gewoon wit brood kregen (en wij hoorde ook dat zij de keuze hadden gekregen " wilt u wit of bruin brood")
    Uiteindelijk was het koffie kopje van een van de meiden vies met oude koffie en was voor mij de maat vol! Hier kom ik NOOIT meer!

22. Onbeperkt Gamba's eten (marktplaats aanbieding)
    Wij hebben vandaag (Moederdag 13-05-2012) een heerlijk avond gehad, inclusief (voor ons spontane)
    Een Jam-Session ...zo gezellig!!
    Eten was heerlijk!
    Bediening vriendelijk!
    Sfeer gezellig!!

Thanks :-)

23. Door een actie op marktplaats konden we voor €19 onbeperkt gamba's eten met z'n tweeen. We werden bij aankomst meteen in een verdomhoekje geplaatst ook al was er maar een tafel bezet maar dat vonden we geen punt. Wel was het irritant dat de hooguit 18 jarige serveerster ons, een echtpaar in de vijftig, constant tutoyeerde.Zij vroeg ons of we fruitige rose wilden of de huisrose.Wij gingen voor de fruitige rose niet wetende dat we voor 2 glazen pp €29 moesten afrekenen,nota bene veel meer dan de gamba's. Niet echt netjes.Aangezien het restaurant zo goed als leeg was kwamen de gamba's snel achter elkaar.De bovenste laag was smakelijk,de onderste laag was gedoopt in een dikke laag olie en we hadden 's avonds dan ook last van maagzuur.Geen aanrader,geen prettig restaurant en een onprettig gevoel overgehouden door de peperdure wijn.

24. Afgelopen zondag daar geweest met een bon van Groupon, onbeperkt Gamba's eten lijkt heel aantrekkelijk maar valt wel tegen.
    Addertje onder het gras want als je bijbesteld, dan kan dat alleen met porties van 8 stuks, voor iedere gamba die je laat liggen moet je 1 euro bijbetalen.
    Als je friet bij besteld krijg je een 4 persoonschaal ( extra betalen) waar 2x zoveel friet inzit dan ze in 1e instantie serveren, tja dan spaar je de gamba's mee uit.
    Bij binnenkomst wordt je naam gevraagd vervolgens een plek aangewezen die voor Groupon klanten gereserveerd is, en daarbij heb je geen keuze ook niet als je als eerste komt.
    Het zijn zeker niet de beste plaatsjes maar goed, dat begrijp ik nog wel, wat minder en vervelend is dat er terwijl je met je vingers aan de gamba's zit iemand de bon op komt halen, en er vervolgens ook nog gevraagd wordt naar je telefoonnummer wat je dan moet ophoesten terwijl dat al bij de reservering is doorgegeven (heb notabene een geheim nummer). Niet gedaan natuurlijk.
    Na deze ervaring met een Grouponvoucher zullen wij hier niet voor de 2e keer gaan eten, je zo te laten voelen dat je met een korting toch op een andere manier behandeld wordt.
    Heel jammer want de gamba's waren heerlijk dat wel.

25. Net heerlijk gegeten, maar wat een slechte bediening in het begin toen het nog rustig was.
    Het eerste drankje en broodjes met kruiden erg snel.
    Maar toen het het drukker begon te worden moesten we steeds zelf vragen om de drankjes.
    Het duurde er lang om de bestelling op te nemen.
    En na ruim een half pas hadden we ons voorgerecht na het eten daarvan erg lang wachten op het afruimen ervan.
    Dan wel snel hoofd gerecht maar weer erg lang op het afruimen.
    Dan het desert we kregen er eerst 3 en dan na ruim 5 min nog twee wel met excuses maar niet netjes erg jammer ligt echt aan het personeel maar niet aan het eten want dat is super goed

26. Wij hebben hier vanavond gegeten, gastvrijheid was goed, zeer beleefd, huiswijn zeer smakelijk, de gambas waren echt zeer goed en meer dan voldoende! Personeel was vriendelijk en attent, prijs/kwaliteit prima in orde en er werd zeer coulant omgegaan met ons afwijkend van de kaart verzoek, kortom: wij gaan hier vaker eten, dank Spiegelhuys!

27. tjebbe bakker

Prima gegeten hier, leuk keuzemenu, 3 gangen met fles wijn en koffie na voor 50 euro voor twee personen. Bediening was echt voorbeeldig, was hier met iemand met rolstoel, heel vriendelijk, maak je wel eens anders mee. Kortom, om terug te komen...

28. Van de drie keer dat we er gegeten hebben was het een keer redelijk en twee maal echt onder de maat waarbij de laatste maal echt heel slecht was.

Nadat mijn partner en ik hadden geconstateerd dat zowel de kipfilet als de zalm van binnen behoorlijk rauw was hebben we zonder iets te zeggen de tafel af laten ruimen wachtend op een reactie van het bedienend personeel.

De blik van de eigenaar die zelf kwam afruimen sprak boekdelen maar hij repte met geen woord over hetgeen hij zag totdat ik hem erop attendeerde dat het eten niet in orde was, hierop was zijn reactie dat de kip en de zalm inderdaad rauw was en dat hij het met de keuken zou opnemen maar voor de rest geen enkel excuus of iets dat er maar op leek.

Ok dan maar om de rekening vragen, en ja hoor gewoon het volle pond betalen zonder maar een blijk van spijt.

Het is buitengewoon spijtig dat een zo mooie zaak op deze wijze wordt gedreven.

29. Er zijn maar weinig restaurants die mij zo'n dubbel gevoel geven. Van heel positief tot heel negatief. De lunch was kwalitatief prima en rechtvaardigde zonder meer de stevige prijs.
    De menukaart was smoezelig, de tonic ontbeerde een citroentje, maar de koffie verkeerd daarentegen was weer prima. De bediening kan ik niet meer dan als 'redelijk' bestempelen. Het was het allemaal net niet. De aankleding van de zaak was weer wel aardig.

Het totaal maakt het erg moeilijk te vangen in 'cijfertjes'.

30. Lola en Harm

Het Spiegelhuys is niet goed, het eten was opzich wel oke. Maar de tafels waren vies, bediening was heel slecht, niet erg beleefd, kon niet tegen een grapje en niet eens een beetje glimlachen. We moesten heel erg lang wachten, en het nagerecht was niet goed geserveerd. Misschien dat ik het nog een keer ga proberen, maar denk het niet.

31. Het eten blijft er goed en constante kwaliteit.

Een leuke kaart.

Ik begin het wel eens te worden met de uitspraken over de bediening.

Te jong en onervaren en geen idee van horeca...

Tis ook niet makkelijk om personeel te vinden, maar investeren in goed personeel is hier nodig.

De eigenaar is een goede gast en zou wat meer in de picture moeten staan. Dat deed hij vroeger wel.

32. isadora

Gisteravond met familie hier gegeten. Ik vind het een ballentent. Het eten was redelijk, maar de bediening superslecht. Onze tafel moest nog even klaargemaakt worden, helemaal niet erg, maar hij was behoorlijk vies van de vorige gasten en het lapje waarmee het werd schoongemaakt was zonodig nog viezer. Het meeste vuil bleef er gewoon op plakken, we dachten dat er nog wel een keer een schone lap overheen zou gaan, maar nee.

Toen begon het wachten. De voorgerechten kwamen pas na bijna een uur. Het was wel redelijk en de prijs ook.

Toen de koffie: Tot 3 keer toe moesten we dat bestellen. Pas toen werd er wat gebracht en ook ons 2e kopje moest om gesmeekt worden. Tot slot was er één van ons die décafé bestelde. Dat kostte 0.60 meer dan gewone koffie.

Hier zien ze ons nooit meer terug..