HetHERT in Naarden

Betaalbaar heerlijk eten!

ma lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 23:00
di lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 23:00

Uiteten is ‘genieten’ bij Het Hert in Naarden-Vesting
Bent u op zoek naar een goed restaurant in het Gooi waar u heerlijk kunt eten? Dan is Het Hert in Naarden-Vesting écht iets voor u! Bij ons is iedere lunch, ieder diner en zelfs iedere hap een waar genot. Niet alleen vanwege onze heerlijke gerechten en uitgebreide menukaart, maar ook vanwege de unieke locatie, ons enthousiaste personeel, de uitstekende kwaliteit en onze scherpe prijzen. Uiteten bij Het Hert is een échte beleving.

Het Hert sinds 1630
Ons restaurant bestaat al sinds 1630 en is een prachtig rijksmonument. Tijdens uw bezoek aan Naarden-Vesting (één van de best bewaarde vestingsteden van Europa) is het dan ook zeker de moeite waard om eens langs te komen bij Het Hert. En u bent zeker niet de eerste: we worden al honderden jaren bezocht door gasten uit het Gooi én de wijde omtrek.

Binnen én buiten
Bij Het Hert geniet u niet alleen binnen, maar ook buiten van uw gerecht, de lekkerste wijnen en heerlijke bieren. Bij ons kunt u kiezen uit de prachtige en lichte serre, een gezellig ‘bruin café’ en een groot en zonovergoten buitenterras met maar liefst tachtig plekken. Het Hert biedt dus keuzemogelijkheden genoeg! De serre heeft een mooi uitzicht op het terras en u kunt er genieten van de eerste zonnestralen. Natuurlijk met een heerlijk glas wijn, kop koffie of gebakje in de hand.

Uitgebreide kaart
Wanneer u bij Het Hert komt lunchen of dineren, kunt u onder andere kiezen uit een heerlijk én betaalbaar driegangenmenu naar keuze. Dit menu, dat al geserveerd wordt vanaf 18.50 euro, wordt vrijwel iedere maand vernieuwd. Daarnaast staat Het Hert bekend om haar heerlijke seizoensproducten van zeer hoge kwaliteit. Vaste klanten van Het Hert zijn verder unaniem lovend over onze heerlijke sliptong, de klassieke saté ‘Het Hert’ en onze beroemde Tournedos Rossini. Wist u ook dat kinderen alle gerechten van Het Hert voor slechts de helft van de prijs kunnen bestellen? Kom dus vooral eens langs met het hele gezin!

Kwaliteit bij Het Hert
Wij hebben kwaliteit zeer hoog in het vaandel staan. Als gast van Het Hert ziet u dat onder andere terug in de prettige service, forse porties voor een betaalbare prijs, vrolijk personeel, hygiëne én natuurlijk ons prachtige monumentale pand.

Feesten en bedrijfslunches
Het Hert organiseert regelmatig bedrijfslunches, borrels en zakendiners. We hebben onder andere een aparte herenkamer die zich uitstekend leent voor besloten feestjes en verjaardagen.

• Buffet: € 18,50

1324220118 72
1393194477 59
1457242096 73
1472022316 70

1. Leuk en goed! Ontspannen sfeer, betrokken en attente bediening, ook goed oog voor behoefte van onze kinderen. De kinderkaart is ook echt een aanrader!

2. Carla Abma

Wij, mijn zus en ik komen regelmatig eten in het Hert. In de winter is het er altijd lekker warm. Het eten is goed, en we zitten er gezellig. Wel een minpunt(je): Het plezier wordt soms verstoord door gezinnen met onopgevoede kinderen. Een keer konden we zelfs geen gesprek voeren vanwege het kabaal. Dat is dan ook de reden dat we wat vaker uitwijken. Niet vanwege het eten.

3. Marcel Zomerdijk

Leuke ambiance en goede bediening. Zalm en Sliptongetjes lekker.Black Angus was supertop. Garnering was iets mager en bij de Dame Blance hadden wij een apart kannetje chocolade verwacht. Wijn lekker en Cappuccino goed. Een aanrader dus

4. Rick ter Doest

In één woord: geweldig! Uitermate vriendelijk personeel, kwam frequent terug om controleren of alles naar wens was of nieuwe drankbestellingen op te nemen. Eten was heerlijk, zowel kwaliteit als hoeveelheid. Al met al zeker een aanrader. Ik kom zeker terug!

5. Blij dat ik voorgaande recensies niet vooraf gezien heb, want ik heb er heerlijk gegeten. Toegegeven: de bediening oogde wat 'ongeïnteresseerd', maar was toch uitermate vriendelijk. Dus ik denk dat 'klagers' wat sneller naar het wapen van de recensie grijpen dan mensen die gewoon lekker hebben zitten eten...
    Parkeren in dit Anton Pieck-stadje is veelal toch wel een dingetje, maar we konden gelukkig toch na wat capriolen de auto in de buurt stallen.

Het restaurant is authentiek, druk en gezellig. Drukte betekent veelal goede kwaliteit en daar werden we zeker niet in teleurgesteld. Het rode Merlot-huiswijntje is wat ruim beprijsd voor de kwaliteit. Lekker slobberwijntje, maar niet echt bijzonder.
    Na twee voortreffelijke uiensoepjes ga ik voor de Rib Eye: een machtig stuk vlees dat perfect gebakken is. De roquefortsaus past hier voortreffelijk bij. Ferme patatten in de schil - inclusief mayonaise! - erbij en dus een ferme maaltijd.
    Ook de eendenborst van mijn vrouw (op haar bord, uiteraard) is voortreffelijk. Iets minder ruim bemeten dan mijn rib eye, maar ook hier kunnen we duidelijk over zijn: niks mis mee!

Omdat we lekker zitten en het verder prima naar de zin hebben in de fraaie serre gaan we ook voor een toetje. De cheesecake is prima, de dame blanche vind ik wat krap aan de maat. Het lekkere van de dame blanche is immers de warme chocoladesaus. Als die er in de keuken al overheen gedaan is, dan is de warmte eraf en dat is jammer. Zo'n klein kannetje dat je zelf kunt schenken had ik zeker gewaardeerd.
    De rekening valt alleszins mee: nog geen tachtig euro. En dat was dit bezoekje zeker meer dan waard!

6. Bediening was bijzonder slecht, een deel van de bestelling werd simpelweg vergeten en nadat hier wat over werd gezegd kregen we van de eigenaresse een grote mond. Ik kom hier echt nooit meer eten. Walgelijk.

7. Walter

8. Hub Janssen

Geweldig leuke ambiance. Gezellig druk, hetgeen voor ons laat zien dat men er graag komt. Personeel heel vriendelijk. Barman een echt leuke vent die de mensen gelijk een warm welkom biedt. Heerlijk gegeten. Zelden zo'n lekkere tomatencremesoep gehad. Vlees, groente en frietjes goed en lekker. Al met al een aanrader, volgens ons. Zeer zeker nog eens teruggaan, als we in de buurt zijn.

9. Vroeger was het echt een toptent! Maar sinds de laatste keer dat wij er zijn geweest willen wij niet meer terug. Wij zijn toen op wel zo'n onbeschofte wijze bedient dat we het dessert hebben overgeslagen en thuis maar een ijsje hebben gegeten. En echt waar wij zijn helemaal geen moeilijke of vermoeiende gasten. Dit alles kwam door een nieuw bedieningslid of stagiair die wij nog niet eerder hadden gezien. Hierbij wil ik het Hert waarschuwen voor het roekeloos aannemen van personeel want zij heeft ervoor gezorgd dat jullie een flink stel vaste gasten kwijt zijn. En om eerlijk te zijn, mis ik de oude sfeer van hoe het hert was een paar jaar terug.

10. Uiterst slechte service. Week van tevoren gereserveerd en gevraagd of ze glutenvrij serveren. Deden ze maar ik moest nog wel contact opnemen met chef kok. Heb dat natuurlijk gedaan. Dus maandag 11/11 met acht mensen daar geweest. Nog even uitgebreide informatiebrief gegeven, zeker omdat ik heel erg ziek word van gluten, ze begrepen het helemaal. Brood kreeg ik niet, prima, vind ik toch niet lekker. Daarna uiensoep, heerlijk, goed gevuld. Toen kwam hoofdgerecht tournedeau. Kwamen ze met saus voor vlees, maar was met gluten, zeiden ze gewoon er bij. Vroeg of ze geen saus hebben zonder gluten, antwoord nee. Kwamen patatjes bij met gluten. Vroegen of ze wat aardappeltjes konden bakken, antwoord neen. Vlees niet gezouten, gekruid, alleen een homp vlees. Andere mensen van gezelschap goed gegeten. Ik wilde de rekening van mijn gerecht niet betalen, daar ze wanprestatie hebben geleverd, terwijl er afspraken gemaakt werden. Moest wel betalen en zeiden dan had ik maar wat sla dat op tafel stond erbij moeten nemen, maar dat was ook aangemaakt met saus met gluten. In deze tijd zijn er zoveel zaken failliet gegaan die lekkere maaltijden verzorgden, onterecht. Maar Het Hert behoort niet te bestaan.

11. De afgelopen jaren hier vaak, tientallen keren, gegeten met familie, kennissen enz. meestal goede prijs/kwaliteit en daarom gekozen om op 18 juli jl. met 4 personen de verjaardag van 3 personen te vieren. Mijn vrouw heeft daar nog extra over gebeld en men zou hier wat extra aandacht aan geven. Gewacht tot aan het afrekenen en men bleek het totaal vergeten te zijn. Natuurlijk is men niets verplicht maar voor een vaste klant heeft dit toch wel meerwaarde. Zelfs een excuus kon er niet af. Na ook nog een kwalitatief matige maaltijd en slechte bediening was dit dus de laatste keer bij 't Hert.

12. Wij aten er goed. Royale porties. Goede bediening. We denken dat de kwaliteit/prijsverhouding goed is. Gezellige drukte.

13. Heerlijk gegeten, gezellige bediening! Wij hebben het top gehad!

14. Met het werk hier gegeten. Duurde 1,5 uur voor we aan het voorgerecht zaten. De garnalencocktail was lekker, maar er zat zand tussen.
    Hoofdgerecht was een groot, lekker stuk vlees, de champignonsaus was niet meer dan jus met 4 plakjes champignon, de worteltjes waren niet warm, eerder bevroren.
    Het nagerecht, ijssoesjes, was niet meer dan halfontdooide soesjes.. letterlijk ijssoesjes.
    Nooit is gevraagd of alles naar onze zin was.
    Er waren ons nieuwe warme worteltjes beloofd...kwamen nooit. Bij het dessert werd gezegd dat er niet genoeg worteltjes waren, we konden nog wel sla krijgen ( bij het dessert! ) Een collega had ijs met warme kersen besteld, ijs was gesmolten en de kersen koud.
    Peperstrooier was leeg.
    Een ijscoupe schaaltje was nog voorzien van prijsstickertje.
    Had er meer van verwacht.
    Dit was niet voor herhaling vatbaar.

15. Asperges gegeten. Asperges voldoende en goed van smaak maar kon nog wel meer . Aardappeltjes veel te klein en te weinig. Botersaus niet te zien. Apart serveren dan weet je wat je krijgt. De persoon die ons bediende was vriendelijk. Maar bijbestellen van botersaus werd door een andere persoon (rood haar)  charijnig op gereageerd.
    Klant is koning maar misschien ook wel niet. Al met al erg matig.

16. We waren van plan om hier te eten maar de onvriendelijke ontvangst hield ons tegen dus hielden we het bij een drankje. De capuccino was lauw/warm en bij het afrekenen was de houding onvriendelijk. Geen aanrader dus, laat dat duidelijk zijn.

17. Na een heerlijke dag sauna lekker afgezakt voor een hapje naar 'Tt Hert in Naarden-Vesting. Parkeren is even een klus, want men heeft in de Vesting het liefst dat je lopend komt, geloof ik.
    Maar dan eenmaal binnen een plekje gekregen in de serre. Buiten donder en bliksem en hagelstenen die heerlijk op het glazen dak ratelen: kortom: sfeer genoeg in het rustieke oude pand met de authentieke houten vloer. Je moet er van houden, maar wij vonden het bepaald sfeervol.
    We kiezen voor twee halve litertjes huiswijn. De rode cabernet is lekker, maar geen hoogvlieger. Mag je ook niet verwachten van een huiswijntje. De witte chardonnay is ook prima te verteren.
    Het driegangenmenu biedt voor ons beiden net waar we trek in hebben dus ik ga voor de gevulde kalkoen met vooraf grove paté met cranberrysaus. Mijn vrouw laat zich verwennen met een in folie gegaarde tilapia, voorafgegaan door een taartje van zalm met een sud du sol dressing. De kalkoen is voortreffelijk - al was de portie niet ruim bemeten - ik ben geen groentenmens en dus waren de peultjes niet aan mij besteed. Dat was de meegeleverde patat wel en dat maakte de zaak compleet.
    De vis was ook meer dan voortreffelijk en met de dame blanche en de bosvruchten cheesecake ook, zodat dit een voortreffelijk einde van een heerlijke dag vormde.
    De bediening was vriendelijk en voorkomend.

18. Mijn dochter en ik hebben hier geweldig gegeten. Bediening is er bijzonder vriendelijk. Zeker voor niet voor het laatst.

19. Kom hier alwel 15 - 20 jaar, was altijd goed maar afgelopen zondag was het geweldig!

Portionering, op zich bijna lomp veel, maar het was zo lekker dat ik het maar dankbaar heb opgegeten!

Eerdere keren vond ik altijd de desserts altijd eigenlijk het enige matige van dit restaurant, maar heb afgelopen zondag een eerlijk huis gemaakte tiramisu gegeten, iets te voldaan van tafel gegaan, maar wij blijven zo zeker terug komen!!

Succes, ga zo door

20. Henk en Ingrid

Zaterdagavond jl. gegeten in het Hert. Leuke tent, goede prijs/prestatie-verhouding. Bediening komt regelmatig langs om te vragen of alles naar wens is. Helaas ....
    Door de extreme regen kwamen echter de rokers van het terras naar binnen. Daar rookte men vrolijk verder. Dat stoorde andere gasten zichtbaar. De bediening zei er niets van ... erg jammer. Daarom service '4'.

21. Vorige week asperges gegeten!

Ze waren niet bijzonder, aardappeltjes van cela vita die erbij geserveerd werden waren niet gaar! Ham was lekker! Prijs/kwaliteit verhouding was niet goed!

We hebben buiten gezeten, er lag van alles en nog wat op de grond, koekpapiertjes, verpakking van theezakje, 2 vorken, 1 mes verdwaald ergens op de grond, ik vond dit erg slecht als je met 5 man bediening staat......en er is niemand die dit ziet! Bediening wel aardig.

22. Geen toprestaurant. Het eten was lekker, maar wel wat duurder. Verder heeft het Hert een ruimte achterin, die is wat minder gezellig doordat het te licht is. Als je dus gaat reserveren daar even op letten, niet iedereen vindt dat gezellig. Wel was de pannekoek van mijn dochter niet gaar, erg melig. Het is geen pannenkoekenrestaurant, dus kunnen ze dat gerecht beter van het menu halen..

23. Vooraf gezocht naar een goed restaurant in Naarden. Uiteindelijk viel de keus op Het Hert.

Achteraf een goede keus. Zelden zo'n goede rib-eye gegeten.

Ook het toetje was voortreffelijk.

Vriendelijk personeel.

Prijs is wel wat aan de hoge kant.

24. Leuk restaurant.

Gezellige sfeer!

Prima eten, goede wijn.

Voldoende keuze.

Leuke bediening.

25. Na dagje Vesting hier beland met familie. Het eten was lekker en smaakvol. De vissoep was uitstekend. De rib-eyes waren waarschijnlijk omgewisseld (rare en medium kwam bij verkeerde persoon terecht met dus verkeerde saus). Salade en patat moet apart besteld worden tegen meerprijs. Dit kun je niet lezen op web-site waardoor je je enigszins belazerd voelt. Gerecht met patat en sla is zo dus 4 euro duurder. Op zich dan nog een nette prijs dus waarom niet inclusief?

Pluspunt: La Chouffe van de tap!

Prettige en attente bediening.

26. Samen met een vriendin heerlijk gegeten in een heel gezellige ambiance. De kaart is behoorlijk gevarieerd en wat wij op tafel kregen -geserveerd door de vriendelijke bedienig- was werkelijk heerlijk en goed verzorgd. Wij komen zeker terug!

27. Tijdens een wandeltocht in de Vesting hier met z'n tweeen gegeten. Mooie lokatie waarbij je met mooi weer ook buiten (voorkant) of achter (groot terras) kunt eten. Nu binnen gegeten en hier vielen de vele wandfoto's op. We namen beiden een soep vooraf: De vers bereide Italiaanse tomatensoep met een vleugje basilicum en room was heerlijk en lekker pittig en daarnaast was ook de zelfbereide vissoep met garnalen, gamba's, stukjes zalm en heilbot lekker van smaak en heerlijk romig. Hierna een Ciabatta belegd met carpaccio en parmezaanse kaas, kappertjes en pijnboompitten en ikzelf een boerenomelet : deze smaakte prima, niet vet met een goede salade erbij. Prima lokatie.

28. Altijd heerlijk, gastvrij en reuze gezellig!

Een fijn restaurant waar we wekelijks komen lunchen en waar het altijd een feest is.

Wat we ook bestellen, het is altijd heerlijk.

Anan.

29. Een keer gegeten toen we de vesting aan het bezoeken waren. Echt een toptent! Goede en leuke sfeer en ongelofelijk lekker eten. Ik had toen lamskarbonade, echt om je vingers bij op te vreten. Attente bediening en een goede prijs.

30. Frank Harms