Schans in Mook

Lunch - Borrel - Diner

We hebben op eigen terrein ongeveer 8 parkeerplaatsen. Aan de overkant, tegenover het stadhuis is ook nog volop parkeerruimte aanwezig.

Zestig jaar lang heeft de Schans haar deuren geopend voor mensen met trek in gastvrijheid. En lekker eten. Duizenden gasten verlieten het pand met een glimlach. Wij willen die glimlach weer terugbrengen. De ziel van de Schans weer tot leven wekken. Zodat Mook en omgeving weer trots kan zijn op Schans. We willen nieuwe ervaringen brengen en herinneringen kweken. Beleving met lokale producten in de keuken, kwaliteitskoffie, een goed glas wijn, maar bovenal met oog voor service en gastvrijheid.
We nodigen je uit om samen met ons aan nieuwe herinneringen te bouwen.

5. Betalen Visa Master Card pin

1190576482 71
1197993136 63
1205409790 66
1220243098 64
1420492757 64
1502075951 79

1. Van een heel gezellige en heerlijke lunch genoten. Een zeer attente en lieve gastvrouw, ook al het personeel zeer vriendelijk en niet opdringerig. Prima aan te raden om te lunchen, dineren, een borrel drinken, wat dan ook. Wij komen zeker vaker terug

2. Jeannette

We waren al eerder bij Schans geweest, voor diner en lunch. Om een vriendin te bedanken, hadden we gereserveerd voor zaterdag 7 april voor 3 personen. Het eten was prima. Maar Schans kon de drukte helemaal niet aan: we waren er om 19 uur en om 20.45 Uur kwam pas het voorgerecht. Dat is heel erg lang wachten. Jammer hoor.

3. Mary Rutten

Alhoewel het eten afgelopen zaterdag prima was, deed het ontzettend lange wachten (en de reactie op mijn opmerking daarover) afbreuk aan het totaalbeeld. Jammer want in concept is het een leuke plek om te zitten en te genieten van het heerlijke eten.

4. Prima prijs/kwaliteitsverhouding en een persoonlijke bediening.
    Goed alternatief voor de zaken in de regio in het hogere segment.

5. Gerbrand

Ook deze keer was het hier weer voortreffelijk. We komen hier met enige regelmaat en hebben altijd een hele fijne avond. De gerechten zijn verfijnd en heerlijk en de sfeer is bijzonder aangenaam. Genieten!

6. Jacobe vriendinnengroep

We hebben heerlijk geluncht bij Schans.
    We hadden allemaal een salade, die mooi opgemaakt werd opgediend, met een lekker wijntje erbij.
    Een van ons was er nog nooit geweest en ook zij vond de locatie en de sfeer erg goed.
    Tot de volgende keer!

7. Yvonne Delis

Mijn vriendin en ik hebben afgelopen donderdag heerlijk geluncht bij de Schans.
    Het zag er op het bord mooi en verzorgd uit en het was heerlijk.

8. We waren met een grote groep en het allemaal met elkaar eens dat we een heel leuke avond hadden gehad met erg lekker eten, heerlijke wijntjes en een goede bediening.

9. Bij binnenkomst een verraste Milan en Peter want we waren geen vreemden voor hun. Hebben genoten van heerlijke gerechten en lekkere bieren die op enthousiaste wijze werden aangeprezen.
    Mede daardoor is ons een fijne avond bezorgd die voor herhaling vatbaar is.

10. Sfeervol restaurant met zeer gastvrije en vriendelijke bediening. Nu 3 keer gedineerd, altijd een leuke en interessante kaart met aandacht voor streekproducten, maar de prijs-kwaliteit verhouding van het eten is ons elke keer tegengevallen. Met name de smaken blijven achter bij wat je verwacht op basis van de kaart, en doen geen recht aan de mooie producten die op het bord liggen. Wij komen wel terug voor een lunch of borrel, maar voorlopig niet voor diner.

11. Heerlijk lunch; we hadden alle 4 een ander gerecht. Alles even fris en vers.

12. Lekker gegeten. Heel weinig warme groenten en ook weinig frietjes. We waren met z'n drietjes en de frietjes was voor 1 persoon.

13. Fijn restaurant in noord Limburg. Een team dat er voor gaat. Voorgerecht en hoofdgerecht prima in orde. Fijn van smaak en goede porties. Mooie wijnen als begeleiding en dat alles voor een faire prijs. Aanrader!

14. Ellen Coolen

Lekker een lunch gebruikt bij Schans. Het was goed. Smaak, warmte, uitstraling.

15. Vera Elshout.

Heel smakelijk gegeten in dit sfeervolle restaurant!
    Kom zeker nog eens terug!

Vriendelijke groet: Vera.

16. H.de Boer Peters

Ik kan aan iedereen aan bevelen om dit restaurant te bezoeken.

Alleen maar een kop koffie om de sfeer te proeven, dan vraag je zelf na de menu kaart.
    Wij hebben heerlijke paddestoelen salade en paddestoelenpasta gegeten. De Service is hartverwarmend. Dat is onze versie.

17. Heerlijk gegeten. Fijne bediening. Voor herhaling vatbaar

18. Het eten was voortreffelijk! De bediening erg vriendelijk!
    We hebben wederom genoten!
    Echt een aanrader!

19. Heerlijk gegeten, goede bediening, mooi ingericht, goede sfeer… prima!

20. Yvonne Janssen Groesbeek

Heerlijk geluncht bij Schans in Mook.
    We waren veel te vroeg, maar speciaal voor ons werd de zaak al geopend.
    Een licht en modern, maar ook warm ogend restaurant op een centrale plek in het dorp.

21. Super gegeten, gezellige sfeer en leuke bediening! En niet compleet failliet aan het einde van de avond, ook fijn.
    Geen getrut ook over kraanwater op tafel, dat staat er gewoon - heel fijn!

22. Lunch was heerlijk.

23. Goed eten, mooie ambiance, geweldig personeel, goede sfeer, kortom een geweldige avond gehad met lieve vrienden in een mooie omgeving met geweldig eten en een goede bediening.

24. N. Smeets

Mooie locatie. Op de vrijdagavond dat wij er waren was het erg rustig. Helaas werd er nauwelijks naar ons omgekeken. Er werd tussentijds niet gevraagd of alles naar wens was, lege glazen werden niet opgemerkt en in deze ambiance bedient worden door personeel op gympen kan echt niet. Ook een mandje brood vooraf of automatisch bij de soep zou toch net wat meer geven en de verwarming een graadje hoger zou aangenaam zijn geweest. Eten smaakte verder prima, maar in 3 uur 2 drankjes betekent toch met een droge mond naar huis...

25. Helemaal vol restaurant en de dames moesten rennen, maar het was gezellig, lekker en leuk!

26. Ria Limbach

Een verjaardagslunch met mijn vriendinnen. Proficiat vlaggetje op tafel, een ronde tafel is heel sfeervol, je hebt met iedereen contact.
    Het was echt een feest, perfecte service, eten was smaakvol, porties ruim voldoende.
    Echt een aanrader.

27. Toos van den Bosch

Gezellig gegeten en goede kwaliteit

28. Heerlijk gegeten. Flinke porties
    Wij waren op een maandag, misschien daarom wat rustiger.

29. Max Derks

Zondag avond heerlijk gegeten in een zeer gezellige sfeer. Bediening was zeer prettig en de kok was gelukkig goed in vorm. Al met al: prima!

30. We hebben heerlijk geluncht met zijn vieren. Zeker voor herhaling vatbaar.

31. Désirée Zilessen-Fifis

Ik heb een heerlijke en gezellige verjaardagslunch gehad bij Schans Mook. De service was prima.

32. Lekker eten in een hele prettige omgeving met meer dan vriendelijke bediening. Echt een aanrader!

33. Marga Thijssen

Prima gegeten. Alleen zou het wat klantvriendelijker zijn geweest, toen ons medegedeeld werd dat het wat langer zou duren, we het stokbrood etc niet hoefden te betalen.

34. Ine Velthuizen

Op 4 oktober met 4 personen geluncht bij de Schans. Enkelen van ons hadden een maaltijdsalade besteld met zalm. Wat schetst onze verbazing; wij kregen een bord met een veel te grote hoeveelheid sla, met daarnaast 4 opgerolde stukjes zalmfilet. Geen enkele garnering en ergens op de rand een klein beetje gesnipperde ui!! Voor ons een teleurstelling. Jammer dat er met geen enkele fantasie en volgens ons met te weinig animo voor het vak een salade wordt geserveerd. Voor ons reden hier niet meer te komen.

35. Erg leuk hoe persoonlijk het ontvangst is. De lunchkaart is leuk en het eten was erg lekker, vooral de kalkoen pastrami. Er is veel kennis over bier en ze hebben enkele speciale toppers koud liggen. Wij hebben ook enorm genoten van de bierproeverij na de lunch. Wederom veel kennis en veel speciale bieren. Top

36. Wederom lekker gegeten in een ontspannen sfeer. Gastvrije bediening en het restaurant zat gezellig vol.

37. Vriendelijke ontvangst, correcte bediening, lekker eten en fijne sfeer in een mooie ruimte

38. We hebben buiten op het terras een heerlijk drankje gedronken en lekker gezeten. Voor het eten gingen we maar naar binnen en kregen we een mooi tafeltje. Er was niet heel veel keus op het menu maar wel lekker. Alleen waren wij met 5 en we kregen 1 bakje friet. Er werd toen later nog een bakje voor ons klaargemaakt. Dat duurde wel lang maar we hebben er heel erg van genoten en er was een gezellige sfeer.

39. Floris Frenzen

Fantastisch gegeten in een schitterende ambiance, prachtig opgemaakte borden met een heerlijke keur aan gerechten. Echt een aanrader! We komen zeker nog een keer terug en rijden er ook graag 100 km voor om daar te gaan eten!

40. Heerlijke kleine lunch met vrienden. Als altijd gezellig op het terras.

41. René ligtenberg

Goed, jammer dat het vlees wat lauw van temperatuur was.

42. Bediening erg goed, zeer vriendelijk en zeer gezellig ingericht. Vlees was uitstekend, jammer van de saus op het bord. Te veel en overheersende salade, mag iets kleiner geplukt worden. Veel succes.

43. Leuke sfeer. Waren al wat vaker geweest. Toen zeer tevreden. Laatste keer met z'n viertjes duurde erg lang voor we t voorgerecht kregen. Ook t hoofdgerecht liet een tijdje op zich wachten. Menu was prima, alleen kabeljauw vond ik erg flauw van smaak en niet echt warm. Mijn echtgenoot had ook kabeljauw en dat was prima. Verder heerlijk gegeten. Heel vriendelijk personeel dus voor herhaling vatbaar.

44. Prettig gezeten op het terras, dat wel enige hinder ondervindt van het lawaai op de drukke weg. Goed gegeten, met een verrassend trio van artisjok vooraf en een mooie dorade, vergezeld van een goed bijpassende wijn.

45. Heerlijk gegeten, fijne bediening en een sfeervolle inrichting. Schans is een aanrader!

46. Met ons drietjes heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening. Klein puntje met opbouwende kritiek: probeer alle drie de hoofdgerechten ins ons geval gelijktijdig te serveren.

47. r 26 punten

Zondag na de vierdaagse bleek er nog steeds de vierdaagsekaart te zijn. Helaas niet aangegeven op internet. Minder keuze dus. Carpaccio vooraf was erg waterig, waarschijnlijk ingevroren geweest of erg natte sla. Hoofdgerecht, vlees met de draad mee gesneden zodat het niet te kauwen was. Men kreeg het zelfs voor elkaar om de groente en aardappeltjes taai te laten zijn. Dessert zijn we maar niet meer aan begonnen. Van binnen zie het er gezellig uit. Veel tafels hebben houten stoeltjes, maar als je geluk heb, krijg je een fijne plaats aan de wand met bank en heerlijke stoelen. Het personeel is zeer vriendelijk en gastvrij.
    Uiteindelijk hebben we maar de halve rekening hoeven te betalen, gezien de kwaliteit. Uitstekend opgelost dus.

48. Marit Boom

Lekker eten, bediening neemt de tijd voor je en geeft goed advies.

49. Heerlijk gegeten, relaxte sfeer, vriendelijke bediening. Duurde even voordat we konden bestellen maar het eten was erg goed! We komen graag een keer terug.

50. Gegeten met 3 pers. Het duurde best wel lang voordat we konden bestellen terwijl het niet echt druk was. Vervolgens bleek dat de bestelling niet goed aan de keuken was doorgegeven waardoor we pas na 1:45u konden eten. Ter compensatie werd een drankje aangeboden. Daarnaast bleek de als medium bestelde ossehaas raw te zijn. In de herkansing werd dit gelukkig hersteld. Het eten was goed maar de beleving niet optimaal.

51. Prima gegeten bij Schans. Zeer vriendelijk personeel! Voor- en hoofdgerecht waren lekker en mooi opgemaakt! De friandises bij de koffie vielen tegen, weinig smaak aan, jammer. Een paar lekkere bonbons, karamels of macarons, niks mis mee!
    Tip: eerst drankjes serveren en dan de menukaart aanbieden. Andersom voelde wat vreemd. Kannetje water erg klein voor 5 personen; wij konden er maar 4 glaasjes mee vullen, terwijl water niet echt duur is. ;-) Wijn was prima, goed advies gekregen.
    Fijne sfeer, we gunnen het jullie enorm, succes verder!!

52. Van kruijsbergen

Gezellig terras, lekkere voorgerechten. Hoofdmenu saai en smaakloos. Personeel niet vriendelijk en eigenaar ook niet. Ik had vooraf al een hoop slechte verhalen gehoord. Maar was zelf toch nieuwsgierig. Helaas!

53. Christien Blok

Heerlijk asperges met beenham en een vinigret gegeten. Mooie gerechten en prima service. Echt een aanrader.

54. Heerlijk gegeten, met verrassende gerechten (de hele dorade is een aanrader!) leuke en goede bediening. Kortom, voor herhaling vatbaar!

55. Het team van de Schans heeft het in zich om een ongedwongen sfeer neer te zetten, is zeer attent, vriendelijk, en denkt mee. Ik heb er een heerlijk voorgerecht , hoofdgerecht met voldoende groenten en een overheerlijk nagerecht gegeten. Beslist een aanrader.

56. Theunissen H.A.M.

Zondagavond gegeten bij Schans. Voorgerechten waren prima. Hoofdgerecht asperges waren niet te eten. Veel te rauw, onvoldoende gekookt, smaakten naar beetharde wortelen. Zonde kwaliteit eerste klas. Bijgerechten verder prima. Hebben geen nagerecht genomen. Na een kopje koffie teleurgesteld naar huis.

57. Fam. van Hout

Heerlijk en gezellig gegeten.
    Leuke vriendelijke bediening.
    Superavond gehad!!!

58. Heerlijk gegeten. Beide hoofdgerechten zagen er geweldig uit en smaakten dito. Ook genoeg keuze in wijnen per glas. De sfeer is ongedwongen, maar niet te. Eigenlijk is alles goed. Ik ben zeer enthousiast en ga binnenkort weer!

59. Informele, hartelijke ontvangst. Heerlijk gegeten , verrassende combi met bierkeuze bij hoofdgerecht. Goede bediening en advisering. Wij komen zeker terug, Schans is absoluut een aanwinst voor de regio !

60. Eveliina

Gezellige sfeer en er werd goed gelet op het niet koken met gluten, waar ik intolerant voor ben.

61. Henriette

Hartelijke ontvangst, goed eten, goede ingrediënten en goede kok (sterk verbeterd tov beginperiode) gemeleerd publiek, losse sfeer, kortom aanrader!

62. Carla van Marwijk

Wij hebben heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening. Mooi ingericht restaurant.

63. Heerlijk gegeten en zeer vriendelijk geholpen

64. Vriendelijke bediening. Lekkere wijn. Ontspannen sfeer.

65. Prima sfeer, keuken is eenvoudig, maar verrassend. Reeds meerdere keren heerlijk gegeten. Aanrader!

66. We hebben heerlijk gegeten!

67. Allereerst: zeer tevreden. Zie waarderingsterren.
    We waren gezellig met onze gast. Daardoor merkten we niet dat de uitservering nogal veel tijd kostte.

Verder sfeervol, passend bij onze wensen.

68. Prettige en betrokken bediening.
    Eten was heerlijk.
    Muziek niet te hard.

69. Jacqueline

Voor onze groep van 5 was gedekt in de erker aan de ronde tafel. Perfecte keuze. Informele, persoonlijke bediening en sfeer. Heerlijke broodjes en salades. Een topervaring!

70. Renate vd Leeden

Leuke zaak, mooie en gezellig inrichting. Goed ontvangen door het personeel. Prima bediening. Heerlijk gegeten en de toetjes zijn het proberen waard (-;

71. Weer erg lekker en gezellig gegeten in deze top tent. Absolute aanrader voor lunch en diner.

72. Henk en Trix Kuik

Prettige ambiance, vriendelijke bediening en een verrassend goede keuken.
    Wij komen zeker terug!

73. Heerlijk gegeten bij De Schans. Het restaurant is een echte aanwinst voor Mook en omgeving!

74. Iris van Rooij

Wij hebben heerlijk gegeten met 4 volwassenen en 2 kinderen. Leuke kaart, niet te groot, maar voor elk wat wils. De borden worden mooi opgemaakt en bevatten originele combinaties. Heerlijke wijn erbij, ontspannen sfeer, zeer gemoedelijk. Wij komen terug!

75. Afgelopen week met 4 man genoten van een lekkere lunch. Zowel kreeften- als tomatensoep zeer verfijnd van smaak. Voldoende keuze uit diverse broodjes of lekkere boterhammen. Onszelf ook een voortreffelijk wit wijntje gegund. Tot en met de koffie genoten; niet druk, wel gezellig!!

76. Ingrid Sanders

Samen met mijn dochters wezen lunchen bij Schans ter afsluiting van een leuk weekendje. Erg leuke sfeer en prima bediening. Het eten was ook lekker.

77. Gisteren heerlijk gegeten bij schans. Leuke ongedwongen sfeer. Met hele aardige bediening. Komen zeker een keer terug.

78. Heerlijk gegeten, mooi opgemaakt en smaakvolle gerechten en goede wijn. Vriendelijke bediening en wat een mooie geschiedenis heeft dit restaurant. Zeer tevreden!

79. Wij hebben heerlijk gegeten. Het eten zag er ook mooi uit. Prettige ambiance. Een echt team wat de bediening verzorgde en bijzonder vriendelijk en hulpvaardig. Wij komen zeker terug.

80. Heerlijk gegeten, met goede uitleg over de gerechten en de visie van het bedrijf.
    Heerlijke koffie ook! En erg goed gastheerschap!
    Een aanrader, we komen zeker terug.
    Groet
    Andre en Maria

81. Quirin Walraven

Vooral gezellig en sfeer vol, vlotte en attente bediening. Heerlijk wijntje.

82. Toon en Marijke Peters

Hartelijke en prettige bediening! Mooie kaart en royale keuze uit bier. Tip; iets meer groenten.

Verder gewoon goed!

83. M. Thijssen

Heerlijk gegeten, goede service. Wij vonden de stoelen niet zo makkelijk zitten als je een paar uurtjes aanwezig bent.

84. Heerlijk gegeten met schoonfamilie. Zeer prettig zitten. Kok maakte voor ons speciaal Tiramisu. Heerlijk vers gemaakt en ook de advocaat was huis gemaakt. Veel persoonlijkeaandacht van het bediening team.
    Zeker een aanrader!

85. Ans en Rein van Helmond

Zeer persoonlijke en hartelijke ontvangst.
    Heerlijk eten met een perfect soepje van de week, mooi hoofdgerecht met meer dan voldoende garnituur en frietjes en ten slotte een nagerecht, dat er wezen mocht.
    Kortom een heerlijk avondje in een gezellige en sfeervolle ambiance.
    We komen zeker nog 'n keer terug.

86. norbert kamps

Prima gegeten! Bediening ook prima.

87. Heerlijk gegeten, komen zeker nog een keer terug.

88. Marieke Janssen

Lekker gegeten en gedronken. Porties waren precies goed! Jammer was alleen dat de doorbakken entrecote niet doorbakken was. Het interieur vonden we wat kil aandoen, we misten wat gezelligheid. Daarnaast was het erg frisjes (enkel glas?). De bediening kon wat alerter zijn.

89. Albert Alders

Heerlijk gegeten.

90. Heerlijk gegeten van de nieuwe kaart. Vegetarische gerechten waren echt heerlijk (rest ook). Persoonlijke aandacht, alert en attent op allergie die vooraf doorgegeven was. Dat is echt niet overal!

91. Han Geurts

Gisteren heerlijk met zijn zessen uit gegeten bij Schans. Ontvangst zeer hartelijk, service prima en het eten was voortreffelijk. Zelfs de twee kinderen kregen veel aandacht en een lekker kindermenu. Komen zeker terug. Een absolute aanrader.

92. Gezellig en lekker gegeten met vrienden, iedereen had verschillende voor-, hoofd- en nagerechten en allemaal lekker en aantrekkelijk. Vooral de makreel die ik als voorgerecht had, was heerlijk.

Het jammere was dat er geen cafeïnevrije koffie werd geserveerd, hier zijn ze echter mee bezig. Bediening was heel prettig en ook op de hoogte van de gerechten of de drankjes.

Entourage is wat kaal/indrustrieel, kan wel wat meer gezellige aankleding gebruiken.

93. Aardige gastvrouw, bediening goed.
    Tis allemaal wat gehorig en rumoerig, zou toch meer aankleding doen om de geluiden wat te temperen.
    Deur in het restaurant dichtlaten, laat teveel koude binnen en geeft onrust.
    de ingang aan de andere kant voldoet goed en daar is ook een garderobe.
    hier en daar een plant geeft wat meer privacy

94. Lekker gegeten, wel vaak lang wachten op het kunnen bestellen van drank of eten. Serveerster liet veel op de grond vallen. Ossenhaas was heerlijk mals. Frietjes waren minder. Mooi ingericht, leuk zitten ook bv met een grote familie.

95. Heerlijk en gezellig gegeten. Zeebaars was weer geweldig!

96. Zeer gastvrij, kindvriendelijk, ontspannen sfeer, heerlijk eten.

97. Lange wachtijd vanwege leerling terwijl het rustig was... Kok proeft blijkbaar niks, zeer sterk smakende rucola in te grote hoeveelheid op een carpaccio geplaatst. En een van de drie gerechten smaakte naar dreft. Oplossing is dat de carpaccio van de bon afgehaald werd.

Wel een keer eerder geweest, toen vond ik het een 8/10 waard, vandaar de 5.

Eerst zelf de tent op orde krijgen, dan mensen gaan opleiden of fatsoenlijke begeleiding bieden.

98. Heel gastvrij en sfeervol. Lekker relaxed uit eten zo vlak bij huis. Gezellig om met vrienden af te spreken.

99. Teréz Stolze

Een aantal keren gedineerd in de Schans - vooral buiten kunnen eten is fijn.
    Het eten is vers - de bediening enthousiast. Fijne plek om vaker te komen.

100. Prima restaurant. Heerlijk gegeten op terras. Vriendelijke bediening en attente eigenaar. Wij komen zeker terug!

Volgende pagina