Schans in Mook

Lunch - Borrel - Diner

We hebben op eigen terrein ongeveer 8 parkeerplaatsen. Aan de overkant, tegenover het stadhuis is ook nog volop parkeerruimte aanwezig.

Zestig jaar lang heeft de Schans haar deuren geopend voor mensen met trek in gastvrijheid. En lekker eten. Duizenden gasten verlieten het pand met een glimlach. Wij willen die glimlach weer terugbrengen. De ziel van de Schans weer tot leven wekken. Zodat Mook en omgeving weer trots kan zijn op Schans. We willen nieuwe ervaringen brengen en herinneringen kweken. Beleving met lokale producten in de keuken, kwaliteitskoffie, een goed glas wijn, maar bovenal met oog voor service en gastvrijheid.
We nodigen je uit om samen met ons aan nieuwe herinneringen te bouwen.

5. Betalen Visa Master Card pin

1192258863 76
1200096112 65
1207933362 64
1247119609 68
1301980354 67
1388190098 67
1419539095 64

1. Heerlijk gegeten in een hartelijke en informele setting.

2. De eigenaar is erg betrokken en is ook benieuwd wat we er van vonden, ook wat betreft de prijs/kwaliteit. Dit maak je niet vaak mee! Prima lunch.

3. Een warm welkom door de eigenaar van het sfeervolle ingerichte restaurant. Hij gaf leuke adviezen over de gerechten en wijnen. We hebben heerlijk gegeten en komen zeker terug. Een aanrader voor iedereen die van lekker eten houdt.

4. Gerald Schoenmakers

Kleine kaart, heerlijk eten, alles was vers bereid.

5. Gezellig restaurant met goede sfeer.
    Wat mij betreft zou de diner kaart wat toegankelijker- en wat groter kunnen zijn.
    Zet bv een paar vaste gerechten op het menu waarvoor mensen terug kunnen komen.

6. Anneke Kroon

Een hartelijke ontvangst en een heel smakelijke lunch genoten met onze groep dames!

7. H.Theunissen

Heerlijk gegeten, prettige sfeer en de bediening is super.

8. Heerlijk gegeten, prima wijn én goed advies over welke wijn past bij gerecht. Attente bediening en betrokkenheid van gastheer.
    Zeker weer eens terug!

9. Heerlijk gegeten. De kaart is klein, maar de kwaliteit heel goed, met verrassende ingrediënten. De service (eigenaar?) was heel goed: heel vriendelijk, zonder opdringerig te zijn, kon goed inschatten wat wij lekker zouden vinden.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

10. De schans is een van onze favo plekken, we reizen er regelmatig helemaal vanuit Arnhem naar af. Ze bieden lekker vega opties (meer dan een per gang) en service is uitmuntend.

11. Het was weer voortreffelijk! De sfeer vinden we hier heel ontspannen en prettig, maar we komen om te eten drinken en dat is uitstekend, je ziet en proeft de zorg waarmee het is bereid. Wijn (en tapbier) is ook erg lekker. Je moet wel zorgen dat je ruimte houdt voor een toetje want die zijn lekker...

12. Marieke Kooijman

Heerlijk gegeten en leuke sfeer!

13. Heerlijk geluncht in dit gezellig restaurant. Altijd vriendelijke bediening, goede service, luistert goed naar de wensen van de klant.
    Heerlijke gerechten, mooie wijnen en lekkere cappuccino. Ook nog ‘om de hoek’!
    Dus tot gauw weer!!

14. Wij hebben de twee vegetarische gerechten op de kaart genomen en dat stelde niet teleur, zowel over de vijgenmuffin als de ravioli met posteleinstamppot waren we goed te spreken!

Wat alleen jammer was dat de mensen aan het tafeltje naast ons op het terras eerst zaten te roken en vervolgens verslikte een van hen zich zo erg dat het tot onsmakelijke taferelen met kunstgebitten enzo leidde… dat verpestte de sfeer een beetje.

15. Peter Daals

Lunch en diner gehad. Uitstekend gegeten en gedronken, goede sfeer, bediening met vriendelijke aandacht. Voldoende grote porties, smaakvol.

16. Vriendelijke bediening, vers eten, mooie wijnen, fijn terras. Zondag erg lekker gegeten!

17. Als altijd lekker gegeten en gedronken, service/bediening goed.
    Ik heb wel een opmerking voor de kok. De kaart zou toegankelijker kunnen zijn. Het is nu kiezen uit 5 hoofdgerechten die je eigenlijk alle 5 niet wilt en wat mij betreft doe je niemand plezier met blauwe bloemkool!

18. Erg leuke avond gehad! De bediening is erg vriendelijk en attent en het eten is genieten!

19. Heerlijk gegeten, alles is vers en ze nemen echt de tijd voor je! Wij komen er zeker terug.

20. Jolanda en Maarten

Heerlijk kunnen genieten van de goede sfeer die mede mogelijk gemaakt werd door vriendelijke bediening en het goede eten. We komen zeker nog een keer terug.

21. Frouwke

Heerlijk gegeten bij Schans. Op het mooie terras gezeten. Fijne bediening. Top avond

22. We hebben genoten, catch of the day was heerlijk, goede wijn erbij en de zon op het terras maakte het helemaal af.

23. Anna en Frans

We zaten leuk, de bediening was prima, de wijn was lekker, het eten was goed, maar… waarom zo matigjes allemaal. Een mini bakje sla voor vier! Een even klein bakje frietjes. Dat is toch niet echt: "We gaan "Eten"! Beetje… hollands. Beetje… calvinistisch.

24. Luc Leseman

Met ons vieren bijzonder lekker gegeten op het zonnige terras. Jammer vond ik helaas de herrie van het verkeer. Maar wij zijn uitstekend geholpen en dik tevreden!

25. Joop en Corrie Vervuurt

Wat een fijne plek om je pensioen te vieren met een diner. Het ontvangst is zeer hartelijk. De gastvrouwen zeer vriendelijk en gastvrij. Informeerde regelmatig of alles naar wens was. Er werd rekening gehouden met de verschillende wensen. Tja..en dan het eten zelf. Zelfgemaakte mayonaise, alles vers en dan ook nog gekleurd op het bord, en heerlijke van smaak.
    Voor een eventueel volgend feestje kiezen wij weer De Schans. Complimenten aan de kok en het hele team van de Schans!

26. Fijne plek voor de lunch, maar ik kom ook graag voor het diner of voor een borrel met een goede glas wijn op het terras.
    Helemaal ideaal voor een lunch met een groep, geen gedoe met parkeren en iedereen tevreden over het eten.
    Ik heb mijn 40ste verjaardag hier gevierd met een feest in de zaal en dat was echt tot in alle puntjes heel goed verzorgd.

27. Mireille Bruens

Genoten van een heerlijke moederdag lunch! Carpaccio met rucola etc. en een heerlijk glas chardonnay!

28. Geweldig lekker gegeten fijne bediening.

29. Martin

Super gezellig restaurant met super bediening en klant vriendelijk.
    Ga zo door fijn team… Trots wat jullie neer gezet hebben.

30. Van een heel gezellige en heerlijke lunch genoten. Een zeer attente en lieve gastvrouw, ook al het personeel zeer vriendelijk en niet opdringerig. Prima aan te raden om te lunchen, dineren, een borrel drinken, wat dan ook. Wij komen zeker vaker terug

31. Jeannette

We waren al eerder bij Schans geweest, voor diner en lunch. Om een vriendin te bedanken, hadden we gereserveerd voor zaterdag 7 april voor 3 personen. Het eten was prima. Maar Schans kon de drukte helemaal niet aan: we waren er om 19 uur en om 20.45 Uur kwam pas het voorgerecht. Dat is heel erg lang wachten. Jammer hoor.

32. Mary Rutten

Alhoewel het eten afgelopen zaterdag prima was, deed het ontzettend lange wachten (en de reactie op mijn opmerking daarover) afbreuk aan het totaalbeeld. Jammer want in concept is het een leuke plek om te zitten en te genieten van het heerlijke eten.

33. Prima prijs/kwaliteitsverhouding en een persoonlijke bediening.
    Goed alternatief voor de zaken in de regio in het hogere segment.

34. Jacobe vriendinnengroep

We hebben heerlijk geluncht bij Schans.
    We hadden allemaal een salade, die mooi opgemaakt werd opgediend, met een lekker wijntje erbij.
    Een van ons was er nog nooit geweest en ook zij vond de locatie en de sfeer erg goed.
    Tot de volgende keer!

35. Yvonne Delis

Mijn vriendin en ik hebben afgelopen donderdag heerlijk geluncht bij de Schans.
    Het zag er op het bord mooi en verzorgd uit en het was heerlijk.

36. Bij binnenkomst een verraste Milan en Peter want we waren geen vreemden voor hun. Hebben genoten van heerlijke gerechten en lekkere bieren die op enthousiaste wijze werden aangeprezen.
    Mede daardoor is ons een fijne avond bezorgd die voor herhaling vatbaar is.

37. Sfeervol restaurant met zeer gastvrije en vriendelijke bediening. Nu 3 keer gedineerd, altijd een leuke en interessante kaart met aandacht voor streekproducten, maar de prijs-kwaliteit verhouding van het eten is ons elke keer tegengevallen. Met name de smaken blijven achter bij wat je verwacht op basis van de kaart, en doen geen recht aan de mooie producten die op het bord liggen. Wij komen wel terug voor een lunch of borrel, maar voorlopig niet voor diner.

38. Heerlijk lunch; we hadden alle 4 een ander gerecht. Alles even fris en vers.

39. Lekker gegeten. Heel weinig warme groenten en ook weinig frietjes. We waren met z'n drietjes en de frietjes was voor 1 persoon.

40. Fijn restaurant in noord Limburg. Een team dat er voor gaat. Voorgerecht en hoofdgerecht prima in orde. Fijn van smaak en goede porties. Mooie wijnen als begeleiding en dat alles voor een faire prijs. Aanrader!

41. Ellen Coolen

Lekker een lunch gebruikt bij Schans. Het was goed. Smaak, warmte, uitstraling.

42. Vera Elshout.

Heel smakelijk gegeten in dit sfeervolle restaurant!
    Kom zeker nog eens terug!

Vriendelijke groet: Vera.

43. H.de Boer Peters

Ik kan aan iedereen aan bevelen om dit restaurant te bezoeken.

Alleen maar een kop koffie om de sfeer te proeven, dan vraag je zelf na de menu kaart.
    Wij hebben heerlijke paddestoelen salade en paddestoelenpasta gegeten. De Service is hartverwarmend. Dat is onze versie.

44. Heerlijk gegeten. Fijne bediening. Voor herhaling vatbaar

45. Het eten was voortreffelijk! De bediening erg vriendelijk!
    We hebben wederom genoten!
    Echt een aanrader!

46. Heerlijk gegeten, goede bediening, mooi ingericht, goede sfeer… prima!

47. Yvonne Janssen Groesbeek

Heerlijk geluncht bij Schans in Mook.
    We waren veel te vroeg, maar speciaal voor ons werd de zaak al geopend.
    Een licht en modern, maar ook warm ogend restaurant op een centrale plek in het dorp.

48. Super gegeten, gezellige sfeer en leuke bediening! En niet compleet failliet aan het einde van de avond, ook fijn.
    Geen getrut ook over kraanwater op tafel, dat staat er gewoon - heel fijn!

49. Lunch was heerlijk.

50. Goed eten, mooie ambiance, geweldig personeel, goede sfeer, kortom een geweldige avond gehad met lieve vrienden in een mooie omgeving met geweldig eten en een goede bediening.

51. N. Smeets

Mooie locatie. Op de vrijdagavond dat wij er waren was het erg rustig. Helaas werd er nauwelijks naar ons omgekeken. Er werd tussentijds niet gevraagd of alles naar wens was, lege glazen werden niet opgemerkt en in deze ambiance bedient worden door personeel op gympen kan echt niet. Ook een mandje brood vooraf of automatisch bij de soep zou toch net wat meer geven en de verwarming een graadje hoger zou aangenaam zijn geweest. Eten smaakte verder prima, maar in 3 uur 2 drankjes betekent toch met een droge mond naar huis...

52. Helemaal vol restaurant en de dames moesten rennen, maar het was gezellig, lekker en leuk!

53. Ria Limbach

Een verjaardagslunch met mijn vriendinnen. Proficiat vlaggetje op tafel, een ronde tafel is heel sfeervol, je hebt met iedereen contact.
    Het was echt een feest, perfecte service, eten was smaakvol, porties ruim voldoende.
    Echt een aanrader.

54. Toos van den Bosch

Gezellig gegeten en goede kwaliteit

55. Heerlijk gegeten. Flinke porties
    Wij waren op een maandag, misschien daarom wat rustiger.

56. Max Derks

Zondag avond heerlijk gegeten in een zeer gezellige sfeer. Bediening was zeer prettig en de kok was gelukkig goed in vorm. Al met al: prima!

57. We hebben heerlijk geluncht met zijn vieren. Zeker voor herhaling vatbaar.

58. Désirée Zilessen-Fifis

Ik heb een heerlijke en gezellige verjaardagslunch gehad bij Schans Mook. De service was prima.

59. Lekker eten in een hele prettige omgeving met meer dan vriendelijke bediening. Echt een aanrader!

60. Marga Thijssen

Prima gegeten. Alleen zou het wat klantvriendelijker zijn geweest, toen ons medegedeeld werd dat het wat langer zou duren, we het stokbrood etc niet hoefden te betalen.

61. Ine Velthuizen

Op 4 oktober met 4 personen geluncht bij de Schans. Enkelen van ons hadden een maaltijdsalade besteld met zalm. Wat schetst onze verbazing; wij kregen een bord met een veel te grote hoeveelheid sla, met daarnaast 4 opgerolde stukjes zalmfilet. Geen enkele garnering en ergens op de rand een klein beetje gesnipperde ui!! Voor ons een teleurstelling. Jammer dat er met geen enkele fantasie en volgens ons met te weinig animo voor het vak een salade wordt geserveerd. Voor ons reden hier niet meer te komen.

62. Erg leuk hoe persoonlijk het ontvangst is. De lunchkaart is leuk en het eten was erg lekker, vooral de kalkoen pastrami. Er is veel kennis over bier en ze hebben enkele speciale toppers koud liggen. Wij hebben ook enorm genoten van de bierproeverij na de lunch. Wederom veel kennis en veel speciale bieren. Top

63. Wederom lekker gegeten in een ontspannen sfeer. Gastvrije bediening en het restaurant zat gezellig vol.

64. Vriendelijke ontvangst, correcte bediening, lekker eten en fijne sfeer in een mooie ruimte

65. We hebben buiten op het terras een heerlijk drankje gedronken en lekker gezeten. Voor het eten gingen we maar naar binnen en kregen we een mooi tafeltje. Er was niet heel veel keus op het menu maar wel lekker. Alleen waren wij met 5 en we kregen 1 bakje friet. Er werd toen later nog een bakje voor ons klaargemaakt. Dat duurde wel lang maar we hebben er heel erg van genoten en er was een gezellige sfeer.

66. Floris Frenzen

Fantastisch gegeten in een schitterende ambiance, prachtig opgemaakte borden met een heerlijke keur aan gerechten. Echt een aanrader! We komen zeker nog een keer terug en rijden er ook graag 100 km voor om daar te gaan eten!

67. Heerlijke kleine lunch met vrienden. Als altijd gezellig op het terras.

68. René ligtenberg

Goed, jammer dat het vlees wat lauw van temperatuur was.

69. Bediening erg goed, zeer vriendelijk en zeer gezellig ingericht. Vlees was uitstekend, jammer van de saus op het bord. Te veel en overheersende salade, mag iets kleiner geplukt worden. Veel succes.

70. Leuke sfeer. Waren al wat vaker geweest. Toen zeer tevreden. Laatste keer met z'n viertjes duurde erg lang voor we t voorgerecht kregen. Ook t hoofdgerecht liet een tijdje op zich wachten. Menu was prima, alleen kabeljauw vond ik erg flauw van smaak en niet echt warm. Mijn echtgenoot had ook kabeljauw en dat was prima. Verder heerlijk gegeten. Heel vriendelijk personeel dus voor herhaling vatbaar.

71. Prettig gezeten op het terras, dat wel enige hinder ondervindt van het lawaai op de drukke weg. Goed gegeten, met een verrassend trio van artisjok vooraf en een mooie dorade, vergezeld van een goed bijpassende wijn.

72. Heerlijk gegeten, fijne bediening en een sfeervolle inrichting. Schans is een aanrader!

73. Met ons drietjes heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening. Klein puntje met opbouwende kritiek: probeer alle drie de hoofdgerechten ins ons geval gelijktijdig te serveren.

74. r 26 punten

Zondag na de vierdaagse bleek er nog steeds de vierdaagsekaart te zijn. Helaas niet aangegeven op internet. Minder keuze dus. Carpaccio vooraf was erg waterig, waarschijnlijk ingevroren geweest of erg natte sla. Hoofdgerecht, vlees met de draad mee gesneden zodat het niet te kauwen was. Men kreeg het zelfs voor elkaar om de groente en aardappeltjes taai te laten zijn. Dessert zijn we maar niet meer aan begonnen. Van binnen zie het er gezellig uit. Veel tafels hebben houten stoeltjes, maar als je geluk heb, krijg je een fijne plaats aan de wand met bank en heerlijke stoelen. Het personeel is zeer vriendelijk en gastvrij.
    Uiteindelijk hebben we maar de halve rekening hoeven te betalen, gezien de kwaliteit. Uitstekend opgelost dus.

75. Marit Boom

Lekker eten, bediening neemt de tijd voor je en geeft goed advies.

76. Heerlijk gegeten, relaxte sfeer, vriendelijke bediening. Duurde even voordat we konden bestellen maar het eten was erg goed! We komen graag een keer terug.

77. Gegeten met 3 pers. Het duurde best wel lang voordat we konden bestellen terwijl het niet echt druk was. Vervolgens bleek dat de bestelling niet goed aan de keuken was doorgegeven waardoor we pas na 1:45u konden eten. Ter compensatie werd een drankje aangeboden. Daarnaast bleek de als medium bestelde ossehaas raw te zijn. In de herkansing werd dit gelukkig hersteld. Het eten was goed maar de beleving niet optimaal.

78. Van kruijsbergen

Gezellig terras, lekkere voorgerechten. Hoofdmenu saai en smaakloos. Personeel niet vriendelijk en eigenaar ook niet. Ik had vooraf al een hoop slechte verhalen gehoord. Maar was zelf toch nieuwsgierig. Helaas!

79. Christien Blok

Heerlijk asperges met beenham en een vinigret gegeten. Mooie gerechten en prima service. Echt een aanrader.

80. Heerlijk gegeten, met verrassende gerechten (de hele dorade is een aanrader!) leuke en goede bediening. Kortom, voor herhaling vatbaar!

81. Het team van de Schans heeft het in zich om een ongedwongen sfeer neer te zetten, is zeer attent, vriendelijk, en denkt mee. Ik heb er een heerlijk voorgerecht , hoofdgerecht met voldoende groenten en een overheerlijk nagerecht gegeten. Beslist een aanrader.

82. Theunissen H.A.M.

Zondagavond gegeten bij Schans. Voorgerechten waren prima. Hoofdgerecht asperges waren niet te eten. Veel te rauw, onvoldoende gekookt, smaakten naar beetharde wortelen. Zonde kwaliteit eerste klas. Bijgerechten verder prima. Hebben geen nagerecht genomen. Na een kopje koffie teleurgesteld naar huis.

83. Fam. van Hout

Heerlijk en gezellig gegeten.
    Leuke vriendelijke bediening.
    Superavond gehad!!!

84. Heerlijk gegeten. Beide hoofdgerechten zagen er geweldig uit en smaakten dito. Ook genoeg keuze in wijnen per glas. De sfeer is ongedwongen, maar niet te. Eigenlijk is alles goed. Ik ben zeer enthousiast en ga binnenkort weer!

85. Informele, hartelijke ontvangst. Heerlijk gegeten , verrassende combi met bierkeuze bij hoofdgerecht. Goede bediening en advisering. Wij komen zeker terug, Schans is absoluut een aanwinst voor de regio !

86. Eveliina

Gezellige sfeer en er werd goed gelet op het niet koken met gluten, waar ik intolerant voor ben.

87. Henriette

Hartelijke ontvangst, goed eten, goede ingrediënten en goede kok (sterk verbeterd tov beginperiode) gemeleerd publiek, losse sfeer, kortom aanrader!

88. Carla van Marwijk

Wij hebben heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening. Mooi ingericht restaurant.

89. Heerlijk gegeten en zeer vriendelijk geholpen

90. Vriendelijke bediening. Lekkere wijn. Ontspannen sfeer.

91. Prima sfeer, keuken is eenvoudig, maar verrassend. Reeds meerdere keren heerlijk gegeten. Aanrader!

92. We hebben heerlijk gegeten!

93. Allereerst: zeer tevreden. Zie waarderingsterren.
    We waren gezellig met onze gast. Daardoor merkten we niet dat de uitservering nogal veel tijd kostte.

Verder sfeervol, passend bij onze wensen.

94. Prettige en betrokken bediening.
    Eten was heerlijk.
    Muziek niet te hard.

95. Jacqueline

Voor onze groep van 5 was gedekt in de erker aan de ronde tafel. Perfecte keuze. Informele, persoonlijke bediening en sfeer. Heerlijke broodjes en salades. Een topervaring!

96. Renate vd Leeden

Leuke zaak, mooie en gezellig inrichting. Goed ontvangen door het personeel. Prima bediening. Heerlijk gegeten en de toetjes zijn het proberen waard (-;

97. Weer erg lekker en gezellig gegeten in deze top tent. Absolute aanrader voor lunch en diner.

98. Henk en Trix Kuik

Prettige ambiance, vriendelijke bediening en een verrassend goede keuken.
    Wij komen zeker terug!

99. Heerlijk gegeten bij De Schans. Het restaurant is een echte aanwinst voor Mook en omgeving!

100. Iris van Rooij

Wij hebben heerlijk gegeten met 4 volwassenen en 2 kinderen. Leuke kaart, niet te groot, maar voor elk wat wils. De borden worden mooi opgemaakt en bevatten originele combinaties. Heerlijke wijn erbij, ontspannen sfeer, zeer gemoedelijk. Wij komen terug!

Volgende pagina