Jachtslot De Mookerheide in Molenhoek

1347191603 75
1400208079 61
1411989518 65

1. Zondag in de bistro iets gedronken
    Wat een teleurstelling, cappuccino was zo slap leek net water met melk en kwam uit een automaat en dat voor zo een accommodatie. Kaarsjes waren niet aan en dat op een bewolkte dag. Ongezellig en kil.

Chocomelk van mijn zoontje was poeder met heel veel water met de nadruk op veel, want je keek er bijna doorheen. Niet opgedronken dus.

Bij het betalen aangegeven dat de chocomelk toch wel 't toppunt was.
    Kregen we als antwoord... Dit is poeder met water, maar normaal gooien we er een scheut melk in.
    Euhhh, nou dit keer niet dus.

Helaas gewoon afrekenen o.a. € 4 voor die chocolademelk-troep, echt schandalig.

Had echt een cappuccino van espresso en hand opgeschuimde melk verwacht en een chocolade melk
    van Nutricia voor deze bedragen.

NIET voor herhaling vatbaar dus.

2. Mooie locatie. Vriendelijk personeel en lekker betaalbaar eten. Aanrader!

3. esther Verbie

Heerlijke ervaring op de Mookerheide. Het hapjes menu gehad. Zoals ook omschreven: houdt u van simpel en lekker...! Het was niet erg ingewikkeld maar het was prima uitgebalanceerd en heerlijk. Gezellige en correcte bediening. Al bij al een prima ervaring. Wij gaan zeker terug.

4. Run 25 punten

Samen met onze volwassen kinderen het hapjesdiner gegeten in Brasserie du Bois, ter gelegenheid van een feestelijk gebeuren in de familie. Wat een deceptie. Geen enkele toelichting bij de hapjes, geen drankkaart, de ene keer wel een flesje bij de ice tea (maar er werd niet uitgeschonken), de andere keer niet. Geen idee welke wijn we hebben gedronken.

Hapjes erg simpel en eenvoudig, er zat geen enkele culinaire bijzonderheid bij. Stoofpotje was muizenhapje, we kregen twee bordjes op tafel met de simpele mededeling: dit is om te delen. Bij de volgende gang werd een enorme bak (smakelijke!) frites die in een cafetaria niet had misstaan, maar hier volkomen niet op zijn plaats was. Er was doorgegeven dat 1 persoon geen kaas eet. Voor het kaasplankje zouden ze dan wel een alternatief bedenken: we schrapen wel wat bij elkaar (letterlijke woorden!). En ja hoor, toch ging het mis bij een ander gerecht: de kipfilet werd geserveerd met kaas in het midden. Het werd hersteld: dezelfde kipfilet was doormidden gesneden, schoongemaakt en opgewarmd: het resultaat was dus twee pieterige stukjes droog vlees.

Dessert was drie ijsbolletjes uit de vriezer, slagroom uit de spuitbus en coulis uit een flesje. Bediening was vriendelijk, maar zonder verstand van zaken. In de wc hing alleen een vies nattig textielhandoekje. En als klap op de vuurpijl. terwijl we nog aan het eten waren, werd op een naburig tafeltje door het personeel de voorraad aangevuld en keek ik tegen witte plastic voorraadboxen aan. Doe dat na sluitingstijd of ergens anders. Dit toont weinig respect voor de ambiance van de etende gast.

Dit was de eerste en laatste keer Brasserie dus Bois. En dat terwijl we iets te vieren hadden. Helaas.

5. 'Gemoedelijkheid waar eens grandeur heerste.' Ik denk dat dát de beste omschrijving is voor onze ervaring bij Jachtslot de Mookerheide.
    Gisteren de moederdag high tea genoten. Eerst de bezichtiging, door het gebouw gelopen aan de hand van een stuk papier. Sommige dingen stonden er wél op, maar waren toch niet open voor publiek. Zoals de wijnkelder. Jammer. Er is een duidelijk verschil tussen de meer moderne stukken van het gebouw (zoals een fantástische Willem van Oranjezaal) en de oude stukken van het Jachtslot. Zoals de Jachtkamer. De high tea werd geserveerd in de Jachtkamer. Hoge , eikenhouten lambrizering. Donkere ruimte. Op de lambrizering ontbrak duidelijk iets. We zagen gaatjes...waarvan...? Het bleef intrigeren. De stijl was duidelijk Jugendstil. Tot en met het serviesgoed aan toe. Helaas zijn de gordijnen echt verschrikkelijk. Lelijk en donker. Gevoerde, champagnekleurige zijden gordijnen zouden de hele ruimte in één klap gewéldig maken!
    Er werd door de bediening duidelijke uitleg gegeven over hetgeen geserveerd werd. Er werd dóórgevraagd als we iets extra's wilden. Heel prettig. De bediening liep zich ook echt de benen uit het lijf om een aangename ervaring voor de gasten neer te zetten. Twee kleine minpuntjes waren een aantal bevreemdende opmerkingen van 2 leden van de bediening. Alsof ze zich op hun tenen getrapt voelden. Daarnaast mogen hun schorten iets korter. Ik had elk moment het gevoel dat ze erover konden struikelen.

Het eten was prima. Lekkere broodjes, geweldig gebak, bijzondere kaassoorten, zalige eiersalade. Een zorgvuldig gekozen assortiment thee.

Persoonlijk hebben ik en mijn partner genoten. Het is duidelijk een oud gebouw, Jugendstil. Het behoeft ook duidelijk her en der een opknapbeurtje (scheur in plafond, het politoeren van het eikenhout, het lakken van de vloeren bijvoorbeeld), maar wij kunnen ons voorstellen dat dat kapitálen kost.

Wij vinden het een mooie locatie met bediening die niet buigt als een knipmes maar wel gastvrij is, waar het eten lekker is en waar voldoende keus is over wáár je wil zitten in 'de tijd': een eeuw geleden of nú.

6. Maartje en Rob Koekkoek

Wij hebben afgelopen vrijdag genoten van het Valentijnsarrangement. Ontvangst in met kaarslicht en rode hartjes versierde torenkamer. Alcoholvrij drankje stond al klaar, dat was keurig bij de reservering doorgekomen. Ook onze ober beneden wist precies onze menu-wensen, heel attent. Sowieso erg vriendelijke ontvangst en goede service zoals we hier gewend zijn. Eten was heerlijk en aankleding beneden was ook verzorgd. Kortom, we komen hier binnenkort weer terug!

7. Bedrijfsfeest met buffet voor 48 personen. Hoeveelheid was duidelijk te weinig, personeel regeerde niet op de opmerking is er nog vlees in de keuken. Vis was zeer droog. Wordt tijd dat de kok les krijgt. Om22.30 uur is er geen leuke muziek meer wat toch echt niets meer kost.

Ik hoop dat in de toekomst dit wordt opgelost.

8. Heerlijk gegeten. Vanwege de mooie locatie en goede verhalen geboekt. Helaas was de bediening niet zo denderend en ondanks dat men aangaf bekend te zijn met een glutenvrij dieet ging dit een paar keer mis. Daarom was het voor een tafelgenoot geen succes, in tegendeel.

9. Het viergangen Valentijnsdiner in Jachtslot de Mookerheide was heerlijk. Echter de ambiance viel tegen. Er was totaal geen Valentijnsfeer. Jammer, met wat leuke accesssoires kun je een leuke sfeer maken.

10. mitch

11. In reactie op onderstaande recensie bericht het Jachtslot het volgende:

Landgoed, Jachtslot de Mookerheide heeft 2 restaurants namelijk:

1) Baron van Luden restaurant, waar men voor een romantisch à la carte diner welkom is. In de maanden juli en augustus bieden we onze gasten zelfs de mogelijkheid om in dit restaurant deel te nemen aan het 4=2 menu, waarbij u kunt genieten van maar liefst 7 culinaire gerechten, voor slechts.

€ 140,- voor 4 couverts.

2) Brasserie du Bois, een informele en moderne Brasserie. Hier serveren wij bijvoorbeeld een drie gangen dagsuggestie al voor € 27,50.

Zoals u ziet bieden beide restaurants zeer aantrekkelijke prijzen, er is voor ieder wat wils.

Houdt u van klassiek en chique of liever informeel en modern, vraagt u bij de receptie naar de diverse mogelijkheden! Wij zijn ervoor om samen met u de mogelijkheden af te stemmen op uw specifieke wensen.

Jachtslot de Mookerheide is opgenomen in ‘Vier eeuwen leven in toen.’ Hierin zijn door de Stichting Manifestatie Historisch Interieur de 100 mooiste interieurs in Nederland opgenomen. Het Landgoed, Jachtslot de Mookerheide heeft voor 2008 de Hospitality Award gewonnen en is Trainingslocatie van het Jaar 2007 + 2008.

Ervaart u de diverse sferen zèlf, want sfeer is een kwestie van smaak en over smaak valt niet te twisten!

12. W.Bunnik

Afgelopen week-end gedineerd in het Jachtslot. (te) Hoge verwachtingen! Ambiance viel tegen, achtergrondmuziek van laag niveau, eten is wel goed, maar verhoudingsgewijs te duur.

Ober die een hele avond met een gevlekte boord aan tafel komt, dit alles verwacht je in een bistrootje, maar niet in het Jachtslot, voor ons niet voor herhaling vatbaar!

13. Rob en Els 16525 punten

Geweldige locatie om even tot rust te komen. Van ontvangst t/m vertrek draait helemaal om jouw. Vooral in deze tijd van het jaar heerlijk in de tuin een aperatief nuttigen en dan binnen een heerlijk menu met bijpassend wijnarrangement laten serveren. Eventueel spontaan blijven overnachten en ontbijten is ook nog een optie. Tip! Ben je in gezelschap, neem dan het portiershuisje (Cottage) als overnachting. Het momentele Aspergemenu is in z'n geheel zalig, vooral de brandade van rogvleugel vonden we er uit springen. Subliem Henny en complimenten aan het hele Mookerheide Team.