Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Moergestel verdeeld zijn.

Erg knus en gezellig eetcafee goede sfeer, zeer vriendelijk personeel.
    Ruime keuze. Komen er vaak Is altijd ter afsluiting van een dagje uit.

Charlie

Gisteren met een groep ouderen wezen lunchen. Er waren ook rolstoelafhankelijke mensen bij. Het restaurant heeft echter geen invalidentoilet. Dit vind ik een ernstig tekort op de dag van vandaag. Omdat deze mevrouw echt heel nodig moest het op een gewone toilet geprobeerd. Dit ging gewoonweg niet. Bij het doen van beklag werd gezegd dat ze hier serieus mee bezig zijn. Maar ik raad aan om eerst even te bellen of er een invalidentoilet aanwezig is.....
    Verder heerlijk gegeten.

Zorgeloos eten en prima cateringservice.

Zoveel je maar kunt eten( voor en hoofd gerechten) voor een prijs !
    Goede keus in gerechten, vriendelijke bediening en leuke inrichting.

Met 10 mensen gegeten. Service en eten was goed. Gaan we echt nog een keer terug. Iedereen was tevreden. Prijs viel ons 100% mee.

hanvandiesen

Nette en vlotte bediening. Lekker gegeten voor een nette prijs.

a.kosters

We hebben lekker gegeten en er was niks op aan te merken.
    Alleen jammer dat mijn vrouw er niet zoveel aan had, want ze was die middag gevallen met de fiets en naderhand bleek dat haar ellenpijp was gebroken. Ze kon haar vlees niet door snijden. We wisten dat niet toen we aan het eten waren begonnen. We zaten s`avonds om half 12 nog in het ziekenhuis. Dus voorlopig niet uit eten want ze zit tot haar bovenarm in de gips. En het was nog wel op mijn verjaardag.

Gisteren met 4 personen gegeten bij Wout. Welnu, wat reuze tegenviel was de hoeveelheid vis en vlees. Bij vis en vlees werd hoogstens 1 ons geserveerd. Normaal verwacht je toch zeker 220-250 gram. Groente was een klein rond bakje met wat gemengde sla wat je met 4 personen moest delen. De frites waren ook niet mooi blank maar veel te donker. Een megaburger is mega vanwege het brood en niet om het vlees. Zo'n burger kun je bij McDonald's krijgen voor 1/5 van de prijs. Nee dat was niet voor herhaling vatbaar.

27 augustus lekker gegeten, goed en meedenkend personeel. Het eten is altijd naar wens, daarom gaan we ook vaak terug. Dus dikke pluim

Ineke de Veer

Moesten zelf vragen of we iets te drinken konden bestellen na kwartier aan tafel. Smaak was er niet. Heel vlak. Bediening viel deze keer ook tegen; nieuw personeel? De keuze is er niet op vooruit gegaan.

J.van Loon

Het eten was heerlijk. En ruim voldoende. Ook prima service. We hebben genoten, bedankt.

Met z'n tweeën bij Wout gedineerd. Leuk nieuw restaurant gelegen op een leuke locatie in het centrum van Moergestel. Inrichting is top, fijne sfeer. We hebben specifiek voor dit restaurant gekozen vanwege het leuke aanbod aan bier. We hadden een hoog tafeltje en dat vonden wij niet prettig zitten, leuk als je wat wil drinken of lunchen maar niet om aan te dineren.

De bediening doet er alles aan om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Wout is een leuke attente jongeman met hart voor zijn zaak, leuk om te zien! Het eten was lekker. We hadden de hamburger en de biefstuk, deze waren heerlijk. Enige opmerking zijn de frietjes, deze waren te doorbakken. Als voorgerecht gekozen voor de plate, je krijgt dan van alle voorgerechten iets, heel leuk en alles was lekker.

Wij zijn echte bier liefhebbers en Bij Wout stelde ons niet teleur, het aanbod is groot en wisselt steeds, lekker bier van lokale brouwerijen konden worden besteld, erg van genoten. Alles bij elkaar een gezellige avond gehad, we komen zeker nog eens terug.

13. Internationaal Moergestel

adriaan

19271 punten

Enkele weken geleden opende t Lieve Leven op een bekende locatie, waar reeds enkele favorieten van me hebben gezeten, haar tweede restaurant. Dit ging gepaard met een super voordelige aanbieding via Groupon. Zes gangen proeverijmenu voor slechts €25,- dus maar meteen geboekt.
    Het was heerlijk lente weer, dus lekker op de fiets. We werden al opgewacht door Amanda van Esch, een voor ons nieuwe kracht, die ruim een half jaar geleden in Helvoirt was gestart. Een tafel mochten we uitzoeken en het werd er een aan het raam. Het interieur is ongewijzigd, de tafels zijn met fijn linnen ingedekt en de gevlochten armstoelen zitten goed.

Als aperitief een Trebbiano D'Abruzzo van Gran Sasso die goed bevalt. De amuse kwam in een glazen dubbelwandige kogel. Een stukje brioche met crème van parmezaan, zoet zure bundelzwammen, krokantje van parmezaan en een tweetal cressjes. Een smaakvolle combinatie.

De eerste begeleider werd door Amanda keurig toegelicht. Uit Portugal een Escapada 2014, fruitig aroma met tonen van groene appel, op de tong een subtiel prikje en een ronde elegante afdronk. Uit de keuken een stukje geschroeide heilbot, keurig getrancheerd in een saus van groene appel, afgewerkt met julienne van komkommer, rolletjes komkommer, toefjes geitenkaas, blaadjes mint en borage cressjes. Een echt lente gerecht met lichte frisse smaken waarbij de mint accenten en geitenkaas een mediterraans accent gaven. De wijn sloot met zijn frisse tonen keurig aan bij de appelsaus.

Uit de Touraine een Sauvignon van Joel Delounay in een strak droge uitvoering. In een schaaltje een aardappelsalade met erop gepekelde zalm afgewerkt met peultjes, groene asperge en krokantjes. Ernaast een fruitige emulsie van peultjes en een lichte, ietsje romige schaaldierenschuim. Ook weer een typisch lente gerecht met lichte smaakjes.

Een favoriet van Lars (sommelier) mocht natuurlijk niet ontbreken. Chardonnay 2014 uit Chili van het huis Montes, fruitig met mooie vanille toets en soepele afdronk, erg lekker. Op het bord een stukje krokant gebakken kabeljauw filet met ernaast een quenelle fijn gemalen zoet zure rode biet, quenelle aubergine kaviaar. Afgewerkt met een schuimige Hollandaise en een dressing van biet. Mooie cuisson en een prima smakencombinatie waarbij de wijn het gerecht, met zijn heerlijk aroma, netjes aanvult.

Over naar rood met een Dornfelder 2011 van Bischel, mooie diepe kleur, vol met kersenfruit, subtiele aardse tonen en een elegante, fruitige afdronk. In het schaaltje, bruin gebakken coquilles afgewerkt met plakjes pittige chorizo, ernaast stukjes langzaam gegaarde, krokant afgebakken, buikspek met toefjes crème van knolselderie in een jus de veau. Verrassend hoe de delicate coquille overeind blijft tegen de verschillende vlees accenten. Heerlijk in combinatie met de wijn, mijn favoriete ronde van de middag.

Over naar Portugees rood met een Porta da Calada 2013, vol, tonen van zwart fruit en subtiele kruidigheid en een zachte afdronk. Uit de keuken een wat nonchalante presentatie van eendenborst met takjes wilde broccoli, toefjes frisse crème van broccoli, zilver uitjes, bitterballen gevuld met risotto en afgewerkt met een jus de veau. Het vlees had een goede cuisson maar het jasje vond ik net ietsje overheersen in de smaak. Het garnituur bood voldoende afwisseling en de wijn vulde het gerecht keurig aan.

Ook een bekende dessertwijn, de spätlese 2014 van Tschida, laag in alcohol maar mooi in zijn zuren met een vleugje honing. Op het bord partjes gemarineerde abrikoos met ertussen een quenelle vanille-ijs op smaak gebracht met steranijs op een crumble van koek. Verder sinaasappel marmelade, toefjes gel van hibiscus en takjes van de anijs cresse (atsina). Een lekkere smakencombinatie met verrassende accenten waarbij de wijn keurig aansloot.

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een drietal lekkere friandises.

Bediening was goed tot zeer goed door de charmante Amanda van Esch, goede presentatie van de wijnen en gerechten en ze bracht een stukje gezelligheid. Chef Hylke kwam na afloop ook nog even aan tafel, altijd leuk.

Prijs kwaliteitsverhouding was uitstekend! Zes gangen proeverijmenu voor slechts €25,- begeleidende wijnen (halve glazen) €20,-, huiswijn €4,50 en koffiearrangement €3,-.

Samenvattend was het weer een fijne “kennismaking” met een voor ons inmiddels bekende keuken. Het menu was vandaag voor het eerst gepresenteerd dus de uitdaging voor de chef was extra groot. De wijnen waren ditmaal zorgvuldig geselecteerd, complimenten voor Lars. Partner had gekozen voor het vegetarische menu, een specialiteit van de chef. Ze was hier helemaal mee in haar nopjes. We wensen het team heel veel succes met de nieuwe uitdaging. Wij hebben er vertrouwen in.

Heerlijk eten! Beste friet die ik ooit heb gegeten.

Femmy Reijnders

Ricky kieboom

Lekker gegeten. Rustige omgeving. Prijs ok en een vriendelijke bediening.

Wij hebben van 'n geweldig feest genoten. Eten buitengewoon goed. Prima personeel, nette bediening,
    goede sfeer, mooie sfeervolle feestzaal. Onze gasten waren ook zeer onder de indruk van het lekkere eten. En goed betaalbaar. Voor herhaling vatbaar. Petje af voor de organisatie.

Maandagavond 26 oktober rond half zes daar gegeten met 2 volwassenen en drie kinderen. Voorgerecht kwam uit de koeling en was te koud, de tomaatjes waren ook uitgedroogd. Soep van de kinderen was overigens heerlijk, pompoensoep. Champignonsaus van mijn vrouw was niet echt huisgemaakt. Mijn hazenpeper was niet echt lekker. Veel stukjes ook erin en niet apart van smaak, vlak zelfs. Op maandagavond is het niet duur daar, maar de kwaliteit was er ook naar...

We kwamen op maandagavond om half acht. Bij het voorgerecht konden we aan de komkommerschijfjes al zien dat die al uitgedroogd waren. De champignonsaus was waarschijnlijk bijna op, want die was flink aangelengd met water. En een extra schaaltje aardappels en saus betaal je voor bij, terwijl dit niet duidelijk op de kaart staat. Jammer, vorige keer was het beter! Vakantieperiode??

Fam. Mutsaers

Alles was perfect; de receptie, het eten, het feest, de bediening en goede prijzen.

Stationneke

Heerlijk genoten! Prijs kwaliteit in hele goede verhouding!

E Denissen

Gisterenavond fijn in het zonnetje gebbq't met 2 personen. Wij kregen 5 riante stukjes vlees per persoon, deze waren heeerlijk gekruid. Ook kregen we frietjes, salade, brood met kruidenboter en diverse sausjes. Wij mochten kiezen of een soepje vooraf, of een toetje na. Wij kozen beide voor croys toetje, lekker zomers.
    Wij hebben heel fijn op het gemak kunnen eten en genoten van het lekkere weer. Echt een aanrader de bbq op het terras!

Lekkere Indonesische sateh laten thuis bezorgen, aanrader.

Lia Brock

Vanavond samen met mijn moeder gegeten bij 't Stokske. Wij hadden de laatste tafel voor je naar de sanitaire ruimte gaat.

Erg storend dat na elk toiletbezoek de deur dicht viel, wat het nodige kabaal veroorzaakte. Niet echt fijn als je zit te eten.

M. Obbens

Prima getafeld, prettig personeel, prijs vs kwaliteit OK. Tot ziens!

Hier hoef je eigenlijk niets over te zeggen. Iedereen die van lekker eten houdt, kan hier genieten. En het personeel maakt het feest compleet. Eigenlijk wilde ik tienen geven, maar misschien kan het nog lekkerder, leuker?

Heerlijk gegeten. Lekker simpel, goed en huiselijk. Goede kwaliteit van het eten, alles was goed warm! Kip salade erg lekker samen met de lasagne.

Van het toetje had ik stiekem iets meer verwacht, maar het was dan ook de keuze om voor de verassing te gaan! Mijn nieuwsgierigheid wint het altijd. Andere toetjes prima in orde!

Goede prijzen en perfecte bediening! Spareribs zijn echt onbeperkt, dit zie ik nog wel eens anders in andere restaurants.

Wij komen nog eens terug.

Gisteren gaan eten omdat Emile jarig was. Vorig jaar waren we ook op zijn verjaardag gaan eten bij Redemption. Ik geniet enorm van de heerlijke kleine gerechtjes, de perfecte smaken en de fijne bediening. Ik kan het iedereen aanraden.

Assouw - Heuer

26 februari met 36 personen 3 gangen menu.

Er was veel te weinig personeel, 2 jongens die verschrikkelijk goed hun best deden, maar ze konden het echt niet aan.

Veel te lang moeten wachten, met vuile borden voor je op de tafel, en te lang moeten wachten eer de frietjes en gebakken aardappelen werden uitgeserveerd. De gamba's, (gewone garnalen) waren koud, taai en aan elkaar gekleefd, in de magnetron verwarmd.

Het afrekenen was helemaal een crime, geen rekening per tafel maar per 3 tafels, we moesten het zelf maar uitzoeken.

Jammer, we hadden eerder goede ervaringen, ook met een grote groep.

Annie