Zanzi-Bar in Middelburg

1394208232 66
1420552097 69
1482021114 67
1511292074 72

1. Sinds enige tijd weer eens naar Zanzibar. We reserveren vooraf en onze tafel staat netjes gereed. De bediening is vriendelijk en alert.

We gaan vanavond voor de tartaar van zalm, augurk en komkommer en de gebakken peer met prosciutto, geitenkaas en honing vooraf, het duo van wild en de fajita als hoofdgerecht en de gebakken banaan en koffie met sweet bites als nagerecht. Ook bestellen we een mandje brood met aioli en olijventapenade.
    We hoeven niet lang te wachten op de gerechten. De tijd tussen de diverse gangen is prettig, niet te lang en niet te kort.

De zalmtartaar wordt in een glazen weckpotje geserveerd. Het is een smakelijk gerecht. De tartaar heeft een licht gezouten dressing (soja-achtig) gekregen. Deze is wat onderin het potje gezakt waardoor de laatste happen van het gerecht wat te zout zijn. We krijgen er overigens ook een broodje met een kuipje boter bij.
    Het voorgerecht met de prosciuttoham is netjes en erg smakelijk. Jammer hierbij is wel dat de peer niet geschild is. De schil van de peer is wat hard en onaangenaam. Ik schil de peer zelf en dan is het een prima gerecht met een goede balans tussen het zuurtje van de geitenkaas, het zoetje van de honing en het zoutje van de ham. Jammer dat men niet zelf de peren geschild heeft.
    Het hoofdgerecht van het duo van wild bestaat uit een tournedos van fazant, worst van wild zwijn, puree van zuurkool en een huisgemaakte honing tijm saus. De zuurkool is zacht, de saus voldoende en de fazant gaar. De worst is smakelijk maar niet herkenbaar als wild zwijn. Voor het krokantje op de plank zorgen de gefrituurde schorseneren.

De fajita is een prima gerecht. Het wordt uitgeserveerd in een gloeiend hete pan en ligt vol met kip, paprika en ui. Het is goed op smaak. Het wordt geserveerd met tortilla, huisgemaakte guacamole, crème fraiche, een pittige salsa en witte rijst. Wij hebben friet gevraagd in plaats van witte rijst en dit wordt keurig geregeld.

Het nagerecht met banaan is een stevige hap. Ik krijg het niet op. Het is een volledige banaan, in vieren gesneden met chocolade welke in filodeeg is verpakt en gefrituurd.
    De koffie met sweet bites is een wat lichter nagerecht. Het heeft naast de koffie een stukje spekkoek, een appelflapje, een chocolademousse en witte crème met peer en kaneel en een schijfje ganache.

Voor meer info, zie restaurantrecensie.blogspot.nl

2. Heerlijke Mexicaanse fajita op! Zag er prima uit en smaakte ook goed. Bediening was ook helemaal top, heel vriendelijk. Zeker een aanrader!

3. Eten was top, bediening liet nogal te wensen over. Helaas weer een horeca ondernemer die met onervaren tieners die nog geen fles wijn open kunnen maken en totaal gebrek aan leiding denkt een restaurant te kunnen runnen. Jammer van jullie prestatie beste koks, maar kom hier niet terug.

4. Een hele ervaring rijker.. en te veel euro's armer. Wat was dit slecht.

Het is een gezellig cafeetje op een toplocatie. Dus tot het eten, hebben we het prima naar onze zin gehad. Maar ja, je zit lekker en je krijgt toch trek op een gegeven moment. Dus even de kaart gepakt om te kijken of we hier ook wat zouden eten. Die zag er goed uit. Beetje prijzig, maar ach, als het goed is, mag het best iets meer kosten.

Vooraf namen we nacho's met kaas. Dat is een veilige keus waar we niet van verwachtte dat er ook maar iets mis mee kon gaan. Helaas. De nacho's waren tot onze verbazing gewoon koud. Dat was voor ons een primeur, maar hoeft geen probleem te zijn. De "kaas" die er in grote hoeveelheid over zat, leek zo uit de petrochemische industrie gekomen te zijn. Een naar goedje dat onder geen voorwaarde verward mag worden met kaas. Zelfs het predicaat "kaassaus" of "Kaas fantasie" klinkt nog teveel naar kaas voor deze drab.

Daarna stond een visschotel voor twee personen op het menu. We waren in Zeeland, dus vis leek ons de meest verstandige keus. Iedere Zeeuw met een beetje trots zorgt er toch voor dat vis, mosselen en garnalen goed bereid worden... Ook hier ging het kansloos verkeerd.
    Op de schaal lagen vier stukken vis, een ruime hoeveelheid mosselen, twee scampi's en een mooi portie Noordzee-garnaaltjes. Van de vier stukken vis waren er drie veel te gaar, waardoor ze vrij smakeloos waren. Het vierde stukje was rauw en koud... Nadat we dit hadden teruggestuurd, hadden ze ook dit stukje overgaar gekregen..
    De mosseltjes zagen er goed uit. Helaas eet je niet met je ogen, want de smaak was zwaar beneden de maat. Het waren taaie droge wezentjes.
    De scampi's waren geen uitzondering. Deze waren eveneens te gaar. Slechts een klein beetje, waardoor ze nog enigszins smaakvol waren, maar zeker de dunne delen waren al erg droog.
    Dan de Noordzee garnaaltjes. Daar hoef je echt helemaal niets aan te doen om ze lekker te houden... Helaas dacht de "kok" er anders over. Uitgedroogd doorbakken... Het maakt me droevig dat deze wezentjes hiervoor hun leven hebben gegeven. Het geheel werd geserveerd zonder enige vorm van saus. Dat is, wanneer de vissen, mosselen en garnalen heel goed zijn bereid, geen echt probleem, maar had hier de slechte bereiding misschien nog iets kunnen maskeren.
    De groenten die meegebakken waren in deze visschotel, waren (op de aangebrande delen na) wel erg lekker geworden. Maar dat kon echt de maaltijd niet redden.

Dit was zeldzaam slecht en voor geen enkele vorm van herhaling vatbaar.

2,1
  5. Geweldige sfeer, personeel erg vriendelijk en de food was echt super, echt een aanrader!

6. Tijdens vakantie in Middelburg hier gegeten op het terras. Het was maandagavond, dus de keuze was niet groot waar we wat konden eten dus bij Zanzibar terecht gekomen. Zeer slechte keuze!
    Bediening was ongeïnteresseerd, had er duidelijk geen zin in. Terras was smerig, waren veel tafeltjes vrij, maar waren allemaal vies. Op de grond veel bladeren en andere rotzooi. Later in de week nog eens over het terras gelopen en het was nog steeds een rotzooi op de grond!
    En over het eten heb ik ook geen goed woord, duurde heel lang en alles was kant en klaar ingekocht en was alleen of in de frituur geweest of in de magnetron, zou je toch zeggen dat het binnen 10 minuten op tafel zou staan!
    Bij dit bedrijf denken ze waarschijnlijk "Het is zomer seizoen, dus we hoeven niet onze best te doen, de toeristen komen toch wel!" Nou wij komen er niet meer en is wat ons betreft zeker geen aanrader.

7. A.Geertman

Op het heerlijke terras kreeg ik een smakeloze carpaccio salade met harde stukken sla en zonder dressing. Na melding hiervan kwam er weliswaar een dressing maar geen pardon. Bovendien is bij maaltijd met wijn geen karafje water mogelijk, alleen fleswater. Geen aanrader.

8. eline

1 punt
  9. 20 december 2013 naar Cityclub Zanzibar geweest. We kiezen voor het 3-gangen menu met vooraf de rundvlees rolletjes met wasabimayonaise, de hoofdgerechten zalmspiesjes op een bedje van paksoi, hertenbiefstuk met puree van zoete aardappel en osenhaas puntjes, jus de veau, grillgroenten, frites, salade en als nagerecht gekarameliseerde banaan met kaneelijs.
    Bij het voorgerecht krijgen we twee "triangelbroodjes". Deze zijn even in de oven geweest en daarom erg lekker. Het wordt geserveerd met een kuipje boter van Campina. Dat laatste is jammer, we zitten niet ver van Schellach en een klein beetje echte boter zou wel beter zijn. Overigens beseffen wij dat we niet in een luxe restaurant zitten dus hebben we begrip voor de keuze.
    Het voorgerecht bestaat uit vier rolletjes rosbief gevuld met zoet/zure komkommer in reepjes en wat veldsla met de wasabimayonaise. Het is een prima voorgerecht, we eten er prima van. Jammer is dat de wasabimayonaise wat weinig aanwezig is. Een paar extra toefjes op het bord had ik wel gewaardeerd.
    Het hoofdgerecht hert is prima. De cuisson is niet gevraagd maar deze is voor mij perfect. Heerlijk rood. De smaak is ook prima met de jus de veau. Ik heb het idee dat er niet getornd wordt aan de kwaliteit van het vlees want dit is prima. De puree is smakelijk maar even apart. Bij het serveren was ik even vergeten dat het een zoete puree was. Het gaat overigens goed samen met het hert. Het worden ook wat spruiten bij geserveerd. In deze tijd komen we dit vaker tegen en ik ga het bijna lekker vinden.
    Mijn vrouw heeft gekozen voor de zalm en is hier ook erg enthousiast over. Het wordt geserveerd op een spies en een bedje van heerlijke paksoi. Zondermeer een aanrader.
    Mijn zoon heeft de ossenhaaspuntjes en ook dit valt goed in de smaak. De gegrilde groenten zijn drie kleuren paprika, geel, rood en groen. Deze zijn net wat te weinig gegrild waardoor de schil niet heeft losgelaten.
    De friet is smakelijk maar niet vers. Desondanks is deze voor een "niet-verse-variant" erg smakelijk en prima gebakken. We krijgen er, hoera, ook mayonaise bij (geen fritessaus).
    De salade die we er ook bij krijgen is vers en bestaat uit een gemengde sla met zoetzure komkommer en een paprikabrunoise. De gebruikte balsamico-azijn is wat zoetig en niet de beste keus.
    Het nagerecht is leuk opgemaakt met wat rode bessen, blauwe bessen, framboos, verse mandarijn, slagroom, banaan en kaneelijs. De verse mandarijn vind ik zelf niet zo geslaagd, dit is altijd was vellerig. Het andere fruit is lekker fris. Ook het kaneelijs is erg lekker. Wel jammer is de hoeveelheid poedersuiker die over het gerecht is gestrooid. Dit maakt het wel wat te zoet. De banaan zou gekarameliseerd moeten zijn maar dat is niet helemaal gelukt. Het heerlijke laagje karamel ontbreekt. Het is echter een zeer smakelijke afsluiter van een prima etentje.
    We hebben vanavond prima gegeten, er zijn wat kleine puntjes die verbeterd zouden kunnen worden maar deze zijn niet erg storend. Ik heb bovenaan geschreven dat het geen luxe restaurant is. Dat is ook zo maar daarbij wil ik niet aangeven dat het hier niet goed zou zijn. Integendeel, wij hebben hier prima gegeten en komen graag terug. Het was ruim voldoende en eventueel konden we nog friet en/of salade bij bestellen. Voor het 3-gangen menu waren wij € 24,- kwijt en dat is het menu meer dan waard. Kijk ook eens op: http://restaurantrecensie.blogspot.nl/2013/12/recensie-zanzibar.html
    Aanrader? Absoluut

10. Aimée Dejong

Gisteren op terras gezeten met peuter en baby. Super aardige bediening, snelle service en lekker eten. Kinderstoel was aanwezig en peuter kreeg kleurpotloodjes om te tekenen. Mooi terras!

11. Sylvia

Ik schrijf normaal alleen positieve recensies, maar nu kan ik niet anders dan een negatieve te noteren. Eerste indruk was goed, mooie locatie, mooi terras. Maar na het bestellen ging alles mis. Duurde heel lang voordat eten kwam, terwijl het niet heel druk was. Brood als vooraf besteld, maar moesten we na drie kwartier zelf om vragen. Diner; friet was donkerbruin en sate zelfs zwart. Ik stuur nooit iets terug, maar nu wel. Iets nieuws besteld, terwijl mijn gezin al klaar was met eten. Alternatief was redelijk maar ook niet meer dan dat. Het ergste vind ik nog dat er vanuit de bedenienig niet een keer sorry is gezegd, dat was wel op zn plaats geweest. En de buren kregen een drankje aangeboden voor het lange wachten, maar wij niet, dat is toch waardeloos! Nooit weer wat ons betreft!