Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Middelburg verdeeld zijn.

1. Sebastiaan Vermaanen

Mooi restaurant met leuke bediening. Eten was perfect. Zeker een adresje om te onthouden en om aan te raden.

2. Heerlijk rustig, ontspannen sfeer.
    Niet te snel niet te langzaam.
    Lekker eten, alle smaken pasten goed bij elkaar.
    Coquilles met krokant gebakken ossenhaas: super!
    Makreel met asperges, bijzondere combi!
    Bospeen als toetje, nooit van gehoord: heerlijke verrassing.
    En dan die lekkere snoepjes bij de jasmijnthee.
    Helemaal af! Zeer zeker een aanrader.

3. Hebben zoals gewoonlijk heerlijk gegeten .
    Keftedes , midia , Lavraki en chocoladeijstruffel.
    Nu aan het uit buiken.
    Kunnen ons helemaal niet vinden in boven genoemde recensie.
    Ook aan de bediening mankeert niets.
    Vriendelijk en vlot

4. Bizar slecht gegeten, de bediening was gewoon een grap, hier komen wij nooit meer.

5. Internationaal Middelburg

Heerlijk gegeten bij mrs Jones zeker een aanrader.
    Heerlijk lam met daarna tiramisu mmmm heerlijk.
    En een ongedwongen sfeer.
    Wij gaan zeker terug.

6. Live cooking buffet een afknapper, heel de avond tegen lege schalen aangekeken en constant vragen of ze aub bijgevuld konden worden. Enige leiding ontbreekt geheel en klachten worden niet gehoord. Tafelgenoot met rode ogen aan tafel wegens katten- en hondenallergie, twee honden in het restaurant. Voor het geld kan je beter naar een chinees wokrestaurant voor meer waarde voor je geld. Wegblijven is het advies.

1,8
  7. Gezellige sfeer in de Vriendschap in Middelburg. Prettige bediening. Na een heerlijk voorgerechtje (simpel en vers, maar perfect passende smaken) viel het hoofdgerecht iets tegen. Te veel vet aan het vlees en er was niet voldoende geluisterd naar onze wens. Over het dessert en drank geen klachten. Al met al best een aanrader voor een fijn avondje in Middelburg.

8. We wilde hier gaan lunchen om dat lunchkaart er lekker uit zag, met name de club sandwich.
    We kwamen binnen en we zagen dat ze het al erg druk hadden, volgens mij was er een bejaarde centrum op een uitje.
    Veel tafels waren bezet dus we namen er eentje die nog niet opgeruimd was.
    Naast ons werden de bejaarden geholpen maar bij ons kwam maar niemand.
    We besloten nog even te wachten omdat ze nu druk waren.
    Maar na een kwartier vonden we het wel welletjes en probeerde iemand "aan te houden" om een drankje en wat eten te kunnen bestellen en dat onze tafel een keer wat leeg gehaald.
    Ik uiteindelijk zag iemand ons en maar die ging naar de man bij de tafel naast ons die was duidelijk niet goed geholpen en weigerde dat gerecht wat niet goed was te betalen.
    Maar het meisje was niet teruggekomen op zijn vraag en dat was niet netjes.
    Toen we dat allemaal hoorde en er nog steeds niemand was gekomen, zijn we maar weg gegaan.
    Over het eten en drinken kan ik dus niks zeggen.

9. Pat

Wij hadden het niet zo goed getroffen.
    De bediening was aardig, maar het was fijn geweest als ik was gewaarschuwd voor de hete oortjes aan de hete kom met uiensoep. Heb me lelijk gebrand. In die kom moest je de uiensoep overigens zoeken tussen de enorme hoeveelheid kaasslierten.

In de daaropvolgende salade zat een steentje.
    Een nagerecht durfde ik daarna niet meer aan.

De pizza van mijn disgenoot was smakelijk, de bediening was vlot en vriendelijk, dat dan weer wel.
    Behalve de serveerster die uitgebreid zat te vertellen aan haar collega dat sommige mensen bij judo vieze voeten hebben en hoe vies die voeten dan wel niet ruiken, terwijl ik me dus net door die enorme kaasberg zat heen te worstelen...

10. Martine Vooren

Ik kom hier al jaren regelmatig, nog nooit een avond meegemaakt waarin ik niet super lekker hebben gegeten en goed zijn bediend. Een goede prijs/kwaliteit verhouding. Wat ik erg op prijs stel is dat de bediening niet zo stijf is, maar wel aan al je wensen tegemoet komt.

11. annelies en ingrid

Wij hebben afgelopen zaterdag hier gegeten en het is echt de moeite waard om eens een hapje te gaan doen hier. We hebben thuis via internet de recensies gelezen en daardoor hier gaan eten maar t was heerlijk goed advies, service prima en de bediening stipt en attent.
    Meiden en kok, toppie. Groeten van de meiden uit brabant

12. wat een leuke en lekkere ervaring. Het verrassingsmenu was erg lekker, er werd rekening gehouden met extra wensen, de wijnen erbij waren heerlijk. vonden het desondanks toch wel prijzig, maar kunnen nog niet vergelijken omdat wij dit niet zo vaak doen. bediening en kennis van zaken waren prima. het toetje geweldig. de gastvrouw speelde leuk in op onze trouwdag. We genieten nog steeds na. Zeker tot ziens

13. A.Wassink

Uitstekende maaltijden! Zeer attente bediening. Vooral gericht op afhalen of laten brengen. Ik ben nog nooit teleurgesteld. Wokgerechten zijn mijn favoriet. Het zitgedeelte is weinig sfeervol, maar ik zei al: afhalen of laten bezorgen; helemaal top!

14. Emile en Ellen

Weekend met ons twee. Op aanraden hier gegeten. Wat rumoerig en dat is jammer, hier aandacht aan besteden en het zou top zijn. Vriendelijke kundige bediening, mooie gerechten, erg smakelijk, vers, warme borden. De porties hadden wat groter mogen zijn. Heerlijke avond gehad. Ook wij raden het nu aan.

15. Het is hier altijd gezellig druk. Vaak zelfs helemaal vol. Eten is ook erg lekker. Ik heb nog niet vaak spareribs gegeten die die van de Mug evenaren. Friet is overigens ook altijd erg lekker. Zoals eerder gezegd liggen de prijzen wellicht wel wat hoog, maar de vrolijke bediening en het lekkere eten maken dat zeker goed. Wel is het geen echt chique restaurant, maar er wordt ook niet gepoogd dit te zijn. Wellicht houden andere reageerders hier meer van, maar voor mij staat de gezelligheid voorop.

16. Roland

17. Voorgerecht zwezerik met oosterscheldekreeft. Er lag een iel bloemetkransje op het bord met daarin verscholen 3 kleine stukje kreeft zo groot als het kootje van mijn pink en dito stukjes zwezerik. We bestelden ook een zeetong en cotelet van speenvarken. Mijn dame kreeg een gebakken makreel. Excuses en voorang en de vraag of ik al met mijn zeetong wilde beginnen. Nee dus. U gaat hem toch niet warm houden onder een lamp ? En jawel hoor. Na een kwartier een perfect speenvarkencoteletje en een uitgedroogde kokusmat. Never en nooit meer. De kok moet het zich herinneren. Ik wilde mijn tafeldame niet schofferen, maar had zelf betaling geweigerd.

4,1
  18. Erwin

Vanavond uit nood frietje gegeten. We kwamen langs Dauwendale dus maar even een frietje halen bij 't Frietuus.
    We wilden wel even zitten want meenemen maakt de friet bepaald niet beter.
    De eigenaren zijn chinezen. Niets mis mee, dat zijn steeds vaker snackbarhouders.
    We hebben een middelfriet speciaal en een middel friet oorlog met ui (friet mayo met satésaus), een sjaslick en een sitostick genomen.
    Hoeveelheid friet is voor ons, redelijke eters, goed. Een grote portie zou voor ons teveel zijn. De friet is lekker. Krokant en niet droog. Verse friet.
    De sjaslick wordt gebracht met currysaus. De sjaslick is niet geweldig. Het vlees in wat "artificieel", met andere woorden, lijkt als nep-vlees. De sitostick is prima.
    Zoals gezegd komen wij zelden in een cafetaria dus qua prijsvergelijk kan ik niets zeggen.
    De middel speciaal was 3,- de oorlog met ui was 3,50 en de sticks waren ieder 2,50
    Voor 11,50 een lekkere, snelle gefrituurde hap.
    Cijfers 8, uiteraard wel in ogenschouw te nemen dat de 8 in dit geval niet hetzelfde kwaliteit eten is dan een 8 voor een ander restaurant! Sfeer is puntje minder. Je kan wel redelijk rustig aan een tafel eten. Wel dicht bij de uitgang of bij de toiletten.
    Ben je op zoek naar een lekker bakje friet, kan ik je 't Frietuus zeker aanbevelen.

19. Tsja, wat mag IK er van vinden... Het eten smaakte, maar: in voorgerecht, de coquilles, ZOOO klein..., het hoofdgerecht , de gegrilde tongfilets, misschien van sliptong? En dan Euro 3,50 voor een zakje niet eens zo bijzondere frites, goed de mayo was huis gemaakt, maar zoveel geld voor iets wat gewoon erbij hoort te worden geserveerd! Dat het oog ook wat wil, daar wordt goed rekening mee gehouden, plaatjes! Maar goed en kortom: prijs/kwaliteit is wel okay, maar naar de prijs/hoeveelheid mag wel een beetje gekeken worden.

6,7
  20. Erwin

Vanavond weer wat gehaald. Deze keer een beetje tegenvaller.
    We hebben gegeten:
    Foe Yong Hai; redelijk, mag wat meer pit hebben
    Babi Ketjap; redelijk, vlees in grote stukken en niet knapperig. Gelukkig ook geen vette stukken.
    Babi Pangang; redelijk, vlees niet vet maar helaas ook niet knapperig
    Bami Goreng; lekker
    Nasi Goreng; redelijk, wat weinig gevuld
    Pindasaus; goed
    Bovenstaande gerechten behoeven volgens mij geen verdere verklaring, dit is wel bij bijna iedereen bekend.
    Verder nog gegeten: You Xian Rou; een gerecht met komkommer, varkensvlees en grote champignons. Dit viel wat tegen. De smaak was wat zurig en het gerecht zag er niet erg appetijtelijk uit.
    Niet voor herhaling vatbaar.
    Ik was de vorige twee keer erg enthousiast over deze chinees maar daar moet ik nu helaas op terug komen. Volgende keer toch maar weer eens ergens anders proberen.

21. Wij zijn hier wezen eten met 4 volwassenen en 7 kinderen. Helaas viel er een glas limonade om en spuugde de baby zijn voeding uit, ook op de grond. Dit gebeurde in het eerste kwartier dat we er waren. Erg vervelend, maar de serveerster behield haar goede humeur. Onze zoon moest een glutenvrije maaltijd krijgen; de kok en serveerster hielden hier uitstekend rekening mee. De pannekoeken vonden wij smakelijk. Ook de glutenvrije! Inrichting helemaal op kinderen gericht. Wie in alle rust wil eten, moet hier niet naartoe gaan. Wie met zijn kinderen een ontspannen pannenkoekenfeest wil, is hier helemaal op zijn plaats.

22. Il Senso kwam ik al snel op het spoor in mijn korte zoektocht naar een ‘nieuwe’ Italiaan in mijn woonomgeving. Bij Eet.nu vond ik lovende woorden over Il Senso en dat maakte me nieuwsgierig. En die lovende woorden zijn terecht. Een niet al te groot maar knusse eetgelegenheid met een vlotte en vriendelijke tevens jonge bediening. Wel tijdig reserveren, het zit gauw vol. Mijn dochter liet haar keus vallen op pizza Salomon die ze dermate lekker vond dat ze het er nog een paar dagen over gehad heeft. Mijn lasagne kwam al pruttelend van de hitte in een niet al te groot schaaltje. Die was in principe prima, mag wel iets meer op smaak. Misschien iets te weinig bechamel. Maar zoals het schaaltje al vermoedde, voor mij was die nogal ondermaats. Dus nog iets bijbesteld en nam nog een klein portie Spaghetti Naglio (knoflook, rode pepers, peterselie en olijven). Waar ze op puntjes iets verloren op de lasagne wonnen ze dik terug met dit recept. Dit was geweldig! Wordt vervolgd.

23. Internationaal Middelburg

H Hilbolling

Onervaren personeel, weinig keus op de kaart, bv maar 1 rode wijn, keuze uit 3 vlees ,3 vis, hoofdgerechten beetje weinig, kwaliteit eten is goed.

24. Veruit het beste restaurant van Middelburg.
    Bart en Paul Melis weten altijd subliem de juiste snaar te raken met service en smaken.
    Aanrader is de "Chefs Table". Voor 80 euro een geweldige avond inclusief aperitief, wijnen, water en minstens 5 gangen.
    Als regelmatige gast hebben we nog nooit een misser gehad in het aangeboden eten of drinken.
    Indien u twijfelt tussen Scherp of de Gespleten Arent is dit ons inziens de beste keuze.
    Absolute aanrader en niet voor niets geroemd in vele recensies!!

25. Echte verse pannenkoeken die door de eigenaar nog op ambachtelijke wijze worden gebakken. Een voorbeeld voor al die "pannenkoeken restaurants" met pannenkoeken uit een machine.
    Voor kinderen een leuke pannenkoek om te versieren.
    Voor ons een smaakvolle zoete en hartige pannenkoek.
    Restaurant is een aanrader.

26. Ina van Hekke

Kwaliteit van het eten is goed, zeker in verhouding tot de prijs. Waardeloos dat ze ivm telefonisch bestellen voor afhalen de website niet tijdig aanpassen (ivm de wisselende maandmenu's). En al kom ik er al jaren.... er is nooit eens de herkenning of dat beetje extra service voor een vaste gast, en dat is jammer.

27. Jan Paul

Als je zin hebt in een verrassende avond dan zit je hier goed. De keukenbrigade doet zijn uiterste best en dat proef je aan de volle smaken die goed in balans zijn. Ook de wijnen zijn verrassend en zeker de moeite waard (tip: Kies voor een wijnarrangement). Al met al een zeer goede zaak om vaker terug te komen. Niets dan lof voor zowel de gastvrijheid als het heerlijke eten.

28. Heidy Siemens

We hebben hier gisteren gegeten, mijn vriendin nam tomatensoep heerlijk versgemaakt! Ik had de vissoep jammie jammie met heel veel verschillende soorten vis er in. Erg lekker! Mandje met stokbrood, bruin en wit, met drie soorten tapenade. Hoofdgerecht heerlijke gestoomde mosselen in knoflook en wijn erg lekker we hebben gesmuld. Dikke pluim voor de kok (ik heb hem ook bedankt voor het heerlijke eten met drie zoenen)!!! Lekker toetje toe met een bakje koffie, de avond kon niet meer stuk. Nu weer thuis in Den Haag en ik geniet nog na! Echt een aanrader dit restaurant!

29. Jan Sturm

Wat een teleurstelling!
    Slechts 1 vleesgerecht op het menu. Er wordt niet gevraagd hoe ik het ebakken wil hebben. Het is een klein stukje entrecote met pees en nogal veel vet. Een veegje puree en een stuk of 10 stukjes paddestoel + en half struikje witlof voor € 28!
    Mijn tafelgenote had risotto met schelpdieren; wel goed van smaak, maar weinig vis etc er in.
    We wilden graag een halfzoete witte wijn erbij, maar ze schonken alleen droge of fruitige wijn!
    De nagerechten vielen ook nogal tegen, weinig keus.
    Gelukkig hadden we een ontdekjeplekje.nu bon, zodat het bij elkaar, met 3 glazen palm, nog geen € 55 was.
    Voor ons dus niet voor herhaling vatbaar.
    Wel zeiden kennissen later dat er beter kan lunchen dan dineren.

30. Hier is de vis tenminste vers, zoals het hoort te zijn.
    Visslaatjes een aanrader. Gebakken vis verrukkelijk en goed gekruid.
    Personeel heel aardig en ze spreken hun talen, dus ook leuk voor de buitenlandse bezoeker.