Café de Mug in Middelburg

1282017220 75
1379371985 74
1441957191 65

1. Bram van der Meer

Prima ervaring. Voor zaken alleen op pad. Personeel zeer vriendelijk en een behoorlijke kennis van de 130 bieren. Zowel de eigenaar als de eigenares zeer gastvrij. Prijs kwaliteit keuken goed in balans. Goed eerlijke gerechten.

2. Hc van der W

Fantastische avond erg goed gegeten, zeker weer de moeite waard. Pijs kwaliteit prima.

3. Een bijzondere ervaring. Cafe restaurant de Mug is bekend om zijn vele biersoorten maar ook de keuken is klasse. De gebakken kabeljauw was heerlijk en mijn dagschotel, een huisgemaakte gehaktbal met puree en verse spinazie voor nog geen tientje was top. Dit samen met een goed glas wijn maakte onze avond geslaagd. We komen zeker terug.
    Rita en Martin.

4. remco potter

Een heel gezellig bourgondisch eetcafé.
    Eten zelf is goed, maar vind het persoonlijk wat duur.
    Service is goed, personeel altijd wel vrolijk.

5. gillissen

Heerlijk gegeten. De kaassaus bij de schouderhaas werd op maat gemaakt. Ben geen liefhebber van blauwschimmel/roquefort, dus werd de saus met een andere pittige kaas bereid, met perfect resultaat. Als vanouds.

6. De Mug laat zijn reputatie als biercafe verslonzen. 1 van mijn favoriete bieren van Charles Quint is al een half jaar niet meer verkrijgbaar, maar staat nog gewoon op het bord. In oktober, het hoogseizoen van de Bokbieren, zou het prachtige Ezelenbok uit de tap moeten vloeien. Niet dus. Op. Dan maar een Bok op de fles bestellen. Wildebok, ook niet mis. Ook op. Een ander Bok? Niet voorhanden. Onlangs wil mijn vrouw een Dikke Mathilde. Op. Er blijven nog wel bieren over, zoals een verrukkelijk winterbier van Jopen op de tap, heel fijn, maar over de gehele linie moet De Mug te vaak Nee verkopen, en dat zou De Mug zich niet moeten kunnen willen veroorloven.

7. Riet Radsma

Voor gisteravond hadden we een tafel gereserveerd bij de Mug. Wij eten/drinken er met een zekere regelmaat. Maar w.b. het eten, dat zullen we niet meer zo gauw doen. Naast ons zat een gezelschap van ongeveer 15 personen waarvan de mannelijke leden zich hun biertjes wel erg goed lieten smaken! Zij moesten, net als wij, wel erg lang op het voor- en hoofdgerecht wachten en ze werden steeds luidruchtiger. Het was geen doen! We konden elkaar nauwelijks verstaan zonder stemverheffing. Na ongeveer een uur kregen we ons voorgerecht, wat lekker was en weer een uur later ons hoofdgerecht. En toen hadden we het wel gehad. Voor de lange wachttijden kregen we ook geen excuses! Een tip: Voor zo'n grote groep eters/drinkers heeft de Mug toch wel een meer geschikte ruimte dan het "restaurant-gedeelte"?

8. Gezellige ambiance. Voorgerecht was heerlijk. Vervolgens een uur op ons hoofdgerecht moeten wachten, wat helaas ook nog koud was. We hadden beide hetzelfde gerecht, maar de een had een dubbele hoeveelheid tov de ander. Bediening had het erg druk, daardoor slecht bereikbaar. Wel een kopje koffie van het huis aangeboden gekregen.

9. Op 2 januari gegeten bij de Mug, voorgerechten redelijk snel gekregen, maar hierna hebben we ruim anderhalf uur(!!!) moeten wachten op de hoofdgerechten. Na dit drie keer aangegeven te hebben bij de bediening kregen we na de derde keer pas ons eten. Maar goed, kan gebeuren. Wat mij echter wel enorm tegenstond is dat het niet fatsoenlijk opgelost is. Vele tafels om ons heen kregen eerder hoofdgerechten terwijl wij met 4 personen eerder besteld hadden. Het enige wat de bediening ervan gezegd heeft is; het probleem kwam niet van mijn werkbank. Geen drankje van de zaak omdat we zo bizar lang moesten wachten, maar een verkapt excuus. Dit is ons zo enorm tegen gevallen dat we er waarschijnlijk niet meer heen gaan.
    We waren behoorlijk wat geld kwijt voor een diner wat ons eigenlijk niet goed beviel.

10. Ondanks de vaak schurende prijsstelling van de geboden waar (buurman bestelde een Tripel Karmeliet en moest Euro 4.95 neertellen. Dat is veel. Dat geldt ook voor de barhapjes. Heel lekker, maar aan de prijs) blijft dit de kroeg in Middelburg waar we graag blijven komen. Door de bieren, de sfeer en de kunde van het personeel. Zelf bestelde ik een (en nog 1, en nog 1) Zuster Agatha, een sublieme, donkere, zwaarzoetige en moutige quadrupel van de Muifelbrouwerij. Voor een zeer redelijke Euro 4.40. En de bardame kon me er nog alles over vertellen ook. Dus de volgende keer gaan we weer naar De Mug.

11. Avondje met collega's. Eerst wat drinken voordat we aan tafel schuiven. Het café straalt gezelligheid uit en de sfeer is gemoedelijk. Veel speciale biertjes. Echter valt de prijs kwaliteit mij tegen. Voorgerecht was Feta €8. Niet heel bijzonder, volgens mij was de feta gewoon niet top: geen vleugje schaap en een harde persing. Leek net White cheese van de euroshopper. Spareribs waren goed gegaard zonder dat er veel van de vleesmaal verloren is gegaan. Mooi geglaceerd met een zoet zure saus. Top. Echter is €23 voor 1,5 rib duur. Als toetje een dame blanche €6,75. Niet heel bijzonder. Bediening was zoals je in een eetcafé kan verwachten. Leuk eetcafé echter kan je voor deze prijsstelling bij betere restaurants terecht.

12. Een lekkere bruine kroeg met een mooi assortiment bieren, die wel aardig aan de prijs zijn. Dat geldt ook voor het eten; aangenaam, maar er worden restaurantprijzen voor gevraagd en dat is teveel.

13. Wat een leuke tent. Super gezellige sfeer en heerlijk eten! Wat geweldig dat er zo'n scala aan speciaal biertjes is. Super en zeker voor herhaling vatbaar!

14. Vanavond wezen eten bij "de mug", omdat we regelmatig in Middelburg een B&B pakken. Dit keer mijn moeder en dochter ook een keer meegenomen en vanwege goede eerdere ervaringen hen meegenomen naar "de mug". Alleen wat een enorme tegenvaller deze avond zeg. We waren er om 19 uur en kregen onze warme maaltijd pas om 21.20 uur. Meerdere tafels om ons heen zuchten dus net als wij als een stelletje teleurgestelde muggen. Daarbij smaakte het gerookte speenvarken met rode, bier, tijm, honing saus zo zuur dat deze niet te eten was. Proefde het speenvarken zeer matig. Maaltijdsalade met gamba's: gamba's lauw, bijna koud geserveerd en salade zat kraak nog smaak aan. Barramundi (witvis) werd lauw geserveerd, was zo klein dat hij bijna van het bord af zwom en ook hier zat er aan de saus kraak nog smaak. En dit met prijzen die er niet om liegen voor een bruin cafe met eetgelegenheid. De tafel werd snel afgeruimd en er werd maar al te graag verzuimd te vragen of het gesmaakt had. Snel afrekenen dus maar en daar de klachten uiten. Daar verward men erg zure saus met ohhhh mevrouw was het erg zoet, ja dat komt door de speciale biersoort in de saus. Na een correctie, kwam er een schamel sorry over de lippen, maar kwam er geen sorry over de hoogte van het bedrag dat afgerekend mocht worden. Kortom het lijkt erop dat de kwaliteit hier behoorlijk te wensen over laat, dat men de hoeveelheid mensen die komt eten niet aan kan in de keuken, dat er ook na een klacht te hebben geuit er hier geen verandering plaats zal vinden. Neem dan niet zoveel mensen op in je reservering zou ik zeggen. Voor ons dus nooit meer uit eten bij de mug, dat ooit een heerlijk eettentje was.

15. Met het gehele gezin wezen eten, keuze op de kaart was goed.
    Sfeer niet bijzonder omdat het echt een bruin café is.

Personeel vriendelijk. Kwaliteit van het eten was goed. Alles lekker op smaak.

Prijzen zijn best aan de stevige kant voor een bruin café.

16. Heerlijk schouderhaas gegeten. Bediening zeer vriendelijk. De prijzen liggen wel hoog. Voor de kwaliteit van het eten is dat niet in verhouding.

17. Het is hier altijd gezellig druk. Vaak zelfs helemaal vol. Eten is ook erg lekker. Ik heb nog niet vaak spareribs gegeten die die van de Mug evenaren. Friet is overigens ook altijd erg lekker. Zoals eerder gezegd liggen de prijzen wellicht wel wat hoog, maar de vrolijke bediening en het lekkere eten maken dat zeker goed. Wel is het geen echt chique restaurant, maar er wordt ook niet gepoogd dit te zijn. Wellicht houden andere reageerders hier meer van, maar voor mij staat de gezelligheid voorop.

18. Roland

19. Onverwachts hier beland en heerlijk gegeten! Prima kaart, gezellige sfeer. Wij komen terug!

20. Afgelopen vrijdag avond hier wezen eten en het overtrof eigenlijk alle verwachtingen. Voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht waren subliem. Personeel mag alleen wel eens langskomen om te vragen of alles naar wens is.

21. Veel te weinig keuze! Prijs-kwaliteit; jammer!

Je voelt je niet op je gemak. De bediening snapt niet helemaal waar het om gaat..

22. Je kan hier goed eten maar de prijzen liggen hoog voor een dergelijk restaurant. Als je met meer komt krijg je een beperkte kaart. Begrijpelijk, alleen geldt dit ook voor het nagerecht. Waarom? Als we dan toch buiten om de beperkte kaart een ander nagerecht willen kan dit niet.

Niet gastvrij!

23. Heb er nu 3 keer gegeten en de kwaliteit is heel constant. Prima eten, gezellige sfeer, goede en leuke bediening. Ook met kinderen is het hier leuk eten. Voor de bierliefhebbers is er een redelijk uitgebreide bierkaart. Helaas zijn een aantal bieren regelmatig (te vaak naar mijn zin) uitverkocht. De prijs is niet uitzonderlijk duur maar neigt naar boven gemiddeld voor hetgeen wat je krijgt.

24. Heerlijk stukje entrecote gegeten en genoten van het mug bitter. Daarna de avond afgesloten met een karmeliet en een maredsous10 van het vat. Top personeel en een mooie kroeg. Ga zo door.

25. Reeds twee keer mogen eten bij de Mug. De eerste maal waren wij met zijn 2-en en vorige week kwamen wij met een groep van 13 personen: beide keren was het voortreffelijk! De bediening was prima, het eten was lekker en alles was vooral voldoende.

Wie van Bourgondisch eten houdt, moet een keer bij de Mug hebben gegeten.

26. Hallo, ik ben net wezen eten bij De Mug! Ik was hier nog nooit geweest en achteraf gezien snap ik dit niet want het eten was werkelijk perfect! Een heerlijke krokant gebakken eendenborst filet met bospaddestoelen en een heerlijke portsaus! Werkelijk waar een 9 omdat perfectie niet bestaat! En een lekker drankje erbij van de goede en scherpe bediening...helemaal top, ga zo door.

27. December 2008 zijn we naar De Mug geweest. Eerst in de naastgelegen bierwinkel wat speciaalbieren gekocht. Toen naar het restaurant gegaan. Heerlijk kangoeroevlees gegeten. De bediening neemt de tijd om uitleg te geven over de gerechten. Het restaurant is erg oud, en heeft details van tig jaren oud. Alsof je in een herberg uit de middeleeuwen zit. Heel leuk en gezellig.

28. Mooie gezellige tent...voor een biertje. Genoeg en geweldige keus daarin. Ook weleens gedineerd maar vond het helaas niet schokkend. In proporties wat karig en smaaktechnisch - voor de prijs - maar gewoontjes.

29. Gezellig cafe/restaurant, 1e dag wat wezen eten (spare ribs), dit was perfect genoeg extra's erbij zoals frites, salde en gebakken aardappels.
    2e dag ben ik er een biertje wezen drinken, met meer dan 100 stuks ruime keuze, alleen jammer dat ze geen bokbier hadden, zeker voor een biercafe in oktober

30. Jeannine

Het eten is hier fantastisch, de chef-kok en zijn team koken echt op prima niveau. De porties zijn heel goed, eten origineel en heerlijk! Erg gezellig café, centraal in het supergezellige centrum van Middelburg. het is niet heel goedkoop maar zeker ook niet te duur; zeer goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik kom hier regelmatig want het etenis heerlijk. Ook de vegetarische gerechten zijn uitstekend!

31. Heb een kwartier zitten kauwen op een stuk saté en uiteindelijk ben ik maar naar het toilet gegaan om het uit te spuwen. Mij zien ze daar dus nooit meer terug.

32. Home-coming feeling.
    Ambiance, bruine kroeg idee in cafe-gedeelte. Ontspannen gevoel in restaurantdeel. Proeflokaal en winkel streekproducten zeg maar inpandig, dus nabij.