Het Tramlokaal in Meppen

Heerlijk dineren en logeren in een prachtige omgeving.

Ruime parkeergelegenheid voor het pand

Bushalte lijn 27 (Emmen - Hoogeveen) op 100m

Waar vroeger de tram tussen Assen en Coevorden stopte, is het nu heerlijk dineren en logeren. In het karakteristieke pand van begin vorige eeuw is een restaurant gevestigd, met drie royale gastenkamer en een een luxe appartement.

Sfeervol restaurant
Eerlijk, puur en lekker eten, dat is waar Het Tramlokaal al jaren voor staat. In onze keuken kookt Jaap Blokland met verse, veelal biologische produkten en kruiden uit onze eigen kruidentuin. De menukaart wisselt regelmatig en biedt bij het seizoen passende gerechten. In de herfst komt o.a. biologisch vlees van het Lakenvelder rund en het Limburgs kloostervarken op het menu.
De sfeer in het restaurant is informeel en warm en de inrichting licht en ruim. Als het weer het toelaat worden de tafels gedekt op het prachtig gelegen terras.
In herfst en winter is het restaurant donderdag t/m zondag geopend, maar voor hotelgasten en groepen vanaf 6 personen is dineren op afspraak alle avonden mogelijk. Ook voor speciale gelegenheden is Het Tramlokaal een prima lokatie. Vertel ons uw wensen en wij denken graag met u mee!

Gastenkamers
Op de bovenverdieping zijn drie luxe suites en op de begane grond een uiterst ruim appartement met aparte slaapkamer en schitterende designkeuken. De kamers zijn ingericht met designmeubels en hebben ieder een ruime badkamer.
De bedden zijn van het merk Carpe Diem, waardoor gasten zowat verzekerd zijn van een goede nachtrust.

Wij staan klaar om u welkom te heten!

5. Betalen Visa Master Card pin American Express

1395819636 87
1416194856 84
1477320513 89

1. Jacqueline Cornet

Heerlijk gegeten. Het restaurant zat helemaal vol. De tafeltjes staan zo ver van elkaar dat je voldoende privacy hebt. Het restaurant ademt sfeer en rust uit.De bediening was goed en snel. Simone zorgt ervoor dat je je direct thuis voelt. De gerechten waren bijzonder en mooi opgediend. De prijs past prima bij de kwaliteit. Dit restaurant is een pareltje in Zuidoost Drenthe.

2. Louis Nijhof

Lekker, voldoende en het zijn hele aardige mensen, een aanrader

3. Bart van Rooijen

Het eten is prima, niks bijzonders maar prima. Voor een veel te hoge prijs. Ik heb voor diezelfde prijs elders veel beter gegeten. Zijn traag in de bediening zowel met eten als met drinken.

4. wim de jong

Gezellige eetgelegenheid met prima eten voor een redelijke prijs. Ook wat de bediening betreft is alles top. Is zeker voor herhaling vatbaar bij ons, volgende weekend Meppen...

5. Mooie locatie en een prettige sfeer in het tramlokaal. Het geserveerde eten is smaakvol, vers, mooi gepresenteerd en vakkundig bereid. Ik vond alleen de tzatziki saus bij de aardappel geen goede combinatie, maar dat is persoonlijk. Ik zeg ga zo door.

6. We hebben het Tramlokaal in het verleden regelmatig bezocht. Het was altijd naar volle tevredenheid. Sinds kort komen we graag samen of met vrienden weer eten bij Simone en Jaap. De kwaliteit is nog steeds top. In al die jaren hebben ze laten zien dat ze vakmensen zijn. De interesse en humor van Simone, in de bediening aan tafel, is voor ons de kers op de taart.

7. Gezellige, rustige en gemoedelijke sfeer. Alle tafels staan ruim opgesteld, zodat je niet tegen elkaar aan zit, het restaurant is sfeervol ingericht. Het eten is heerlijk en zeer goede service. Wij komen er graag.

8. Heel gezellig, heerlijk gegeten. Met smaak ingericht. Toppertje

9. Fam. Nunnink

Vanavond heerlijk gegeten met onze kinderen van 9 en 12. Relaxte sfeer, fijne bediening en heerlijk gegeten. Leuke details met kruiden en bloemetjes uit eigen tuin.

10. Nelie en Tim Wolters

Wanneer u van een gastvrije, ongedwongen sfeer houdt en van heerlijk eten en lekker slapen (uitstekende bedden ) en ook nog een uitgebreid ontbijt, dan is Het Tramlokaal van Jaap en Simone een echte aanrader !!l

Het was voor ons een zeer prettige manier om Drenthe weer te ontdekken.
    Groet,
    Nelie en Tim Wolters

11. Ruud Boumans

Het voorgerecht was smakelijk; het hoofdgerecht - kabeljouw gebakken op de huid - was niet echt gebakken; eerder gaargesudderd. Een nagerecht kan ik niet beoordelen, omdat de bediening ons tijdenlang liet zitten met de lege borden van het hoofdgerecht en wij daardoor geen zin meer hadden in verder eten. Kortom, eten redelijk goed, bediening matig.

12. Hanneke en Fokelien

11-07-2014
    Door het mooie weer hebben we heerlijk buiten kunnen eten. Een fijne niet overdreven grote menukaart. De bediening was vriendelijk en wij voelden ons welkom. Het eten was smakelijk en verzorg en voorzien van heerlijke kruiden uit eigen tuin. De huiswijnen waren smakelijk en goed gekozen. Een restaurant met een goede prijs kwaliteit verhouding. Het Tramlokaal is ons aangeraden in Oosterhesselen en wij hebben er van genoten. Wij wensen jullie een goede toekomst toe. Hanneke en Fokelien

13. Familie Van Kempen

Geweldige ontvangst. Een hele leuke en gemoedelijke sfeer. Zeker een aanrader om met kinderen te gaan eten! We hebben er echt heerlijk gegeten, ook voor onze zoon van 5 was er een hele leuke en lekkere menukaart.
    Kortom, alleen maar lof voor het hele team van Het Tramlokaal.

14. In oktober met familie hier gegeten en overnacht. Twee begrippen blijven bij ons hangen: gastvrijheid en eerlijke kwaliteit. Je voelt je welkom, je voelt je thuis en het ontbreekt je aan niets. Het eten is eerlijk, puur en uitstekend van kwaliteit. De kaart is compact maar voor elk type eter staat er iets goeds op. Bediening warm en professioneel. En dan heerlijk slapen in een perfect bed in een van de grote comfortabele gastenkamers met eenvleugje Gispen design. Vervolgens relaxed ontbijt als start van de zondag. Vergeet dan ook niet een wandeling te maken in de prachtige omgeving. Kortom: Aanrader!! Niet twijfelen maar gewoon doen. Het komt toch nog goed met de horeca in Nederland.

15. Hans 13 punten

Zaterdagavond gegeten in Tramlokaal. Al bij de reservering meteen het gevoel dat je welkom bent. Zeer gastvrij ontvangen. Overzichtelijke menukaart met voldoende uitdaging. De voorgerechten variërend van soep, ossenhaassalade en gamba's waren uitstekend op smaak en subtiele details in presentatie. Hoofdgerechten eend, lam en limburgsvarken waren allemaal botermals. Samen met veldsla en roseval aardappels top gegeten. Geen poespas maar puur. Zowel kok Jaap als prima gastvrouw Simone waren volstrekte onbekenden maar dat laten ze je snel vergeten. Een topavond tijdens een weekendje Drenthe.

16. Carolien & Patrice

Bij een iets late aankomst (20:15u) is het Tramlokaal bijna vol. De gastvrouw geeft aan dat eten nog wel mogelijk is maar dat rekening moet worden gehouden met een langere wachttijd. De sfeer is gezellig. De keuze op het menu is matig tot gering. Wij starten met een witte droge wijn. Heerlijk op temperatuur en fris en fruitig van smaak. Onze keuze was gevallen op de briesoep en de paprikasoep vooraf en heilbot en de lamskoteletten als hoofdgerecht. Helaas was slechts de briesoep nog te verkrijgen. De briesoep was een uitstekende keuze! De Gamba's daarentegen vielen tegen qua prijs/kwaliteit voor vier gamba's.
    Gewaardeerd door ons is het aanbod van een karaf water. Als hoofdgerecht hebben wij Kabeljauw en Limburgs vlees op spies gegeten. Daarbij werd geserveerd een fijne veldsla salade, gebakken aardappel in schil en van de gril een verrassend lekkere combinatie van pastinaak, wortel en rode ui. Toen kozen we voor de walnotentaart met een bolletje roomijs.
    Wij hebben een gezellige avond gehad, zijn goed bediend en hebben lekker gegeten!

17. Linda en Joop

Een paar keer per jaar rijden we vanuit Amsterdam naar Het Tramlokaal, al 6 jaar lang. Logeren in een van de prachtige kamers en heerlijk eten/drinken in het restaurant. Seizoenkaart met mooie en zeer smaakvolle gerechten! De bediening is super, de kok ook (!) en kinderen zijn er welkom. De ligging in het authentieke dorp Meppen is prachtig.

Kortom, een super aanrader! In zomer (met mooi terras) en in de winter.

18. Cees Jochems

Jaap en Simone zijn echt top!!!! Heerlijk eten, seizoenskaart, gastvrij en zo kan ik nog wel even doorgaan!!!! Een echte aanrader!!! Wij zijn hier nu enkele keren geweest en we blijven genieten!!!!
    Laatste keer met familie en vrienden, tafel van 11, geen probleem, heerlijk!! Alles super verzorgd!!!!
    Wij komen hier graag terug!!

19. Gezien de recensies eens gegeten hier. Wij vonden het niet zo bijzonder
    Matige keuze qua gerechten. En dat het zooooooo exquisit was. Dan rijden wij voor super eten toch liever richting zwolle.

20. Thei Luijten

Ik kom er al zo'n 10 jaar en wil er graag een eind voor omrijden.
    Prijs/kwaliteit verhouding 10. Elke keer als ik er kom begin ik weer in een god te geloven, en volgens mij werkt hij hier in de keuken..!

21. Wat een teleurstelling, eten ronduit slecht, kwaliteit wijn onder de maat. Bestek en serviesgoed van een matig eetcafe. Prijs kwaliteits verhouding ver beneden peil. Komen er niet meer terug.

22. Alweer 3 nachten doorgebracht in ons geliefd trramlokaal, waar je niet anders kan dan je thuis voelen. Alweer zeer zeer lekker gegeten en gedronken, en alweer zeer goed geslapen.

Wij hebben de indruk, dat alles elke keer dat we langskomen, alsmaar beter wordt. Dus zeker een adresje om te koesteren.

Zeker tot binnenkort.

23. Ronald en Jolanda Stultiens

Wij komen een paar keer per jaar in dit restaurant en het is er altijd erg lekker en gezellig. Vriendelijke bediening en een uitstekende keuken. Zeker een aanrader.

24. Piet IJntema

Na het lezen van een artikel in de Libelle hebben mijn echtgenote en ik en onze vrienden onmiddellijk gereserveerd. Het artikel heeft niets teveel gezegd. Jaap en Simone hebben al onze verwachtingen meer dan ingevuld. Wij hebben er ons onmiddellijk thuis gevoeld. Daarnaast is een prima startplaats voor allerlei fietstochten. Het ontbijt biedt voldoende energie. Het diner is voortreffelijk van smaak en de bedden zorgen ervoor dat je lichaam de volgende dag weer uitgerust is voor de volgende fietsuitdaging. BEDANKT!

25. Voor de vierde keer dit leuke restaurant bezocht.

Jaap en Simone zijn de perfecte combinatie. Warm en altijd gastvrij.

Was vanavond druk, maar je krijgt als klant toch alle aandacht.

Als ik in de buurt ben zal ik voor het Tramlokaal altijd even omrijden.

26. Met vrienden een weekend Drenthe. Wat hebben wij genoten in Het Tramlokaal. Een mooie kamer, van alles voorzien. Wij hebben ons even als God in Frankrijk gevoeld. Het eten was geweldig, goed van smaak, gastvrij, goede bediening. Ook het ontbijt de volgende ochtend was erg lekker. Zowel het ontbijt als diner op het mooie terras mogen nuttigen. Zeker voor herhaling vatbaar. Ga zo door, Jaap en Simone.

27. Joost en Marion

Wij hebben met vrienden uitgebreid gegeten bij het Tramlokaal. We zijn zeer gastvrij onthaald door Simone en ook de bediening was goed. Het eten was van alle 4 voortreffelijk. Zowel het voorgerecht, hoofdgerecht als dessert waren goed.

Wij hebben lekker gegeten in een zeer prettige ambiance (lekker buiten omdat het mooi weer was). Een goed glas wijn er bij en dit alles heeft een zeer geslaagde avond opgeleverd. Jaap en Simone, Bedankt.

28. Reeds verscheidene jaren en verschillende keren per jaar komen we vanuit Belgie naar Het Tramlokaal. Telkens opnieuw worden we aangenaam verrast, zowel wat betreft het culinaire als het verblijf. Hier drinken we de beste kirr, van gans Belgie en Nederland. Het onthaal is super!

Doe zo voort, Simone en Jaap.

29. Drie nachten geslapen en gegeten, goede sfeer en heerlijk geslapen. Dit is een aanrader voor iedereen, we komen hier best vaak en er is bij ons nog nooit iets mislukt. Het was er echt super.

Dus Jaap & Simone, we komen snel nog eens terug!

30. Culinaire genieter

Komen hier zo'n 2 a 3 keer per jaar. Wisselende kaart (seizoen). Altijd heerlijk en goed. Vriendelijke bediening.

31. benzeeland

Uitstekend gegeten in het Tramlokaal met een zeer gastvrije ontvangst en bediening. Met speciale vragen werd goed rekening gehouden.

32. B. Hoffman

Uitstekend gegeten bij het Tramlokaal! Goede sfeer en prettige bediening en het eten was bijzonder lekker. Wij komen zeker snel terug; wat een heerlijke plek om een avond verwend te worden!

33. K. Bogaard

Weekendje verbleven. Bijzonder lekker gegeten en prima kamers! Fijn ontbijt en persoonlijke service. Absoluut een aanrader.

34. Eens binnen gestapt en redelijk gegeten. De hoeveelheid was ok, maar wij vonden de prijzen niet in verhouding, maar dat is onze mening. Alles is ruim opgezet idd maar als het niet zo vol is doet het aan alsof je alleen zit. meneer hieronder vind het prettig zijn eigen gebiedje. (doet een beetje duits aan)maar ieder zijn meug.

35. 1ste kerstdag aldaar het kerstdiner genuttigd.(7 gangen menu) De prjs van EUR 49,50 p.p.gekoppeld aan de uitstekende kwaliteit van de gangen: een echte aanrader. Vriendelijke bediening in een authentieke en zeer sfeervolle ambiance waarbij de privacy gewaarborgd is. (geen tafels met stoelen vlak achter, voor of naast je) Echt je eigen gebiedje. Top!

36. Yvonne Ogiér

Wij hebben hier fantastisch gegeten en gedronken.Echt een heerlijke huiswijn.Fijne sfeer en ondanks groepen,toch rust.Het enige minpuntje is ,dat als je bij de deur zit,je continu op de tocht zit.Dit door het hen en weer lopen van de rokers,die hier ook wer niets aan kunnen doen.Verder alles top.

37. joke en ben sannen

We hebben een heerlijke dag gehad en werden gastvrij onthaald op deze blijde familiedag door Jaap en Simone met medewerking van
    de hele familie. Groeten aan Oma Joke

38. Aanrader! Zeer gastvrij, ongedwongen sfeer. Heerlijk gegeten, restaurant was gezellig vol. Mooie kamer, smaakvol ingericht met oog voor detail.
    Ontbijt met verse aardbeien. We komen hier zeker terug!
    Bert & Lex

39. Margit & Jorgos

Wij komen een aantal keer per jaar eten en logeren en kijken daar elke keer zó naar uit! Twee jaar geleden hebben wij ons trouwdiner hier gegeven en het was meer dan geweldig! De menukaart is altijd een verrassing, heerlijke wijnen en de goede sfeer maakt het plaatje compleet. Simone en Jaap weten echt wat gastvrij zijn betekent!

40. geweldig!! echt super mooi restaurant met voor ieder wat wils! prachtige locatie en gastvrij personeel en eigenaren!

41. marianne en peter

Dat van die Irish Coffee is toch moeilijk voor te stellen! Wij hebben hier binnen een jaar 3x gelogeerd en nog vaker gegeten. Ongewoon gastvrije, innemende, ondernemende en creatieve eigenaren & koks. Een plek waar je je direct thuis voelt. Absolute aanrader. Overigens ook voor kleinschalige zakelijke bijeenkomsten. Knap werk.

42. Hilde&Jens

We hadden ons enorm verheugd op deze avond uit... De kaart veelbelovend, jammer genoeg viel het eten beetje tegen, weinig smaak en kleine porties, de ambiance is op zich, als het vol zit wel gezellig, maar met zo weinig gasten een beetje kaal,de bediening was gelukkig wel plezierig..., misschien nog een keer proberen, als ik de rest van de recencies lees...

43. Jan & Anja van der Wal

Geweldige ervaring om zo'n geweldig concept van eten en overnachten in ons land te mogen ervaren. En dit beleefd door 2 ervaren bourgondische genieters! Proficiat aan Simone&Jaap

44. Lang weekendje weg. Ontvangen door een Brabants koppel dat in het verre Drenthe De Brabantse gastvrijheid in ere houd. Bijzonder goed gegeten en goed geslapen in een prima accomodatie en gezellige ambiance.
    Komen er zeker nog eens terug.

45. Ingrid en Martin

Lang weekend in het Tramlokaal doorgebracht. Uitstekende ontvangst,dat we met 4 motoren aankwamen was geen enkel probleem. Heel goed gegeten en de kamers waren geweldig. Brabantse gezelligheid in Drenthe. We komen zeker nog eens terug!Tien met een griffel!

46. paul verbeek

eten is er geweldig.
    de brigade weet zeer verrassende en lekkere combinaties op tafel te brengen.
    ook het hotel is een ware beleving, zelden zo'n grote en mooie kamers gezien.
    ontbijt is ook een 10 waard.

47. Astrid en Erwin

Ook wij vinden meneer Bos een eenmalige vergissing. Wij komen geregeld eten in het Tramlokaal. En het is altijd perfect geregeld, het eten, de wijn, en zeker de bediening en de gastvrijheid. Ik ben er zelfs in maart geweest en ik heb geen kerstboom meer zien staan. Misschien is deze meneer wel in de war met een ander restaurant.

48. Ik ben het volkomen met Ghislaine eens, ik kom er zeker meerdere malen per jaar en het eten is altijd perfect!

Ook de rest is uitstekend zowel de bediening als de ambiance en de prijs/kwaliteit. Gewoon zo doorgaan en niks aantrekken van meneer Bos!

49. ghislaine

Die meneer Bos is een blijkbaar een echte zuurpruim die nodig een grammaticacursus moet gaan volgen
    Wij hebben heerlijk gegeten én genoten in het Tramlokaal. Wij waren ook niet de enige restaurant t zat bomvol dus er zijn gelukkig genoeg mensen die wel terugkomen naar het Tramlokaal!

50. Katja Augustijn

We komen hier vaker en altijd heerlijk eten! Elk seizoen een nieuwe kaart met steeds weer verrassende gerechten! Leuke aankleding en prima bediening, kortom een aanrader.