Restaurant De Tipbrug gebruikt Nederland als inspiratiebron voor haar keuken. Veelal worden er streekproducten gebruikt en daar worden (vaak) biologische gerechten mee gemaakt.

Eerlijke, verse en herkenbare gerechten, soms ook met een vleugje van weleer. Dat is waar Joan en Jenny van De Tipbrug voor staan! De menukaarten wisselen zeer regelmatig van gerechten, doordat er veel gebruik gemaakt wordt van seizoensproducten. Hierdoor kan het voorkomen dat bepaalde gerechten op de menukaart zijn vervangen voordat ze op deze site getoond zijn.

4. Betalen Master Card pin

1301997931 84
1320142487 87
1326190672 86
1392720708 87
1453202559 92
1519732594 89

1. Tjeerd Visser

We zijn er op Valentijdsavond geweest en hebben volop genoten van het Valentijnsmenu. Goed werk! Zoals als altijd was het heerlijk eten bij De Tipbrug in een ongedwongen sfeer voor een prima prijs!

2. Het een was een was heerlijjk door een zeer vriendelijke bediening werd netjes het voorgerecht proeverijtje Tipbrug uitgelegd. Een echte aanrader.

3. Wij mijn vrouw en ik kunnen het restaurant de Tip Brug al jaren, en zijn er meerdere malen uit eten geweest .
    Niets dan goede herinneringen aan de keren dat wij daar gegeten hebben. INa onze smaak en belevenis niets dan goeds.
    Een aan beveling waard.

4. Saskia van der veen

Wij hebben er vanavond (8-10-2017) met z'n vieren gegeten. Het was echt heerlijk en gezellig. Zeker een aanrader. Wij komen zeer zeker terug.

5. E. Hoogvliet

Geweldig lekker gegeten met z'n vieren in een gemoedelijk kleinschalig restaurant. Wij hebben gekozen voor de snoekbaars. Fantastisch! Voor ons perfect afgemeten porties. Vriendelijke bediening en een rustig bescheiden muziekje op de achtergrond. We komen graag terug.

6. Jan en roelie rijkeboer

Gisteravond heerlijk gegeten , ineen gemoedelijke ongedwongen sfeer en leuke vlotte bediening en voor een betaalbare prijs,hier gaan we zeker nog eens eten.

7. Gegeten met twee personen op een zaterdagavond.
    Een ruime voldoende voor dit kleine restaurant. Prima eten voor een betaalbare prijs.
    Fijne en vlotte bediening de zowel flexibel als servicegericht is. De huiswijn was goed. Onze voorgerechten (garnalen en carpaccio) waren redelijk traditioneel qua presentatie, maar qua smaak meer dan in orde.
    De risotto als hoofdgerecht was een lichte tegenvaller, ondanks dat het als favoriete topper werd aangeprezen. Zoals het gerecht nu was, kan ik die thuis ook eenvoudig maken. De hoeveelheid voor een hoofdgerecht was opvallend gering. Dat werd wel gecompenseerd door de toegevoegde schaaltjes aardappelen en groente, maar eigenlijk had de risotto de hoofdrolspeler moeten zijn. En dat was hij niet. Je wilt geen risotto-aardappel-groente combi, maar genieten van de eenvoud van risotto als je die bestelt. De trostomaatjes op het bord vormden een smaaktegenstelling met de risotto die niet goed paste.
    Het dessert was top en de parfait van Bastognekoek was de beste keus van de avond. Tip aan de kok: voeg iets meer dotjes gezouten karamelsaus toe. Die was nu bijna niet te vinden (klein mini streepje door de slagroom). Dan was dit gerecht een 10 geweest.

8. esselbrugge sietske

Heerlijk genieten op kerstavond. Eten was voortreffelijk en gevarieerd

9. Wij zijn er vaker geweest. In een woord geweldig en lekker. En altijd wel dingen op de kaart die je nog nooit hebt gegeten. Prima, ga zo door.

10. Zowel de sfeer, bediening en de maaltijd helemaal top. Absoluut de moeite waard! Voor herhaling vatbaar.

11. Fam. Havers

We hebben heerlijk gegeten, uitstekende bediening, zeer gezellig restaurant. Je voelt je gelijk thuis, zeer sociaal en vriendelijk.

Het eten is echt verrukkelijk bereid met streekproducten.
    Echt klasse!

Wat we ook heel erg op prijs stelden was dat men rekening hield met de grote van de maaltijden. (i.v.m. Gastric Bypass). Alles wat te overleggen en in de prijs is dit ook te merken! Kleinere maaltijden, kleinere prijs! Topklasse!

We komen zeker terug, een echte aanrader.

13. Met gezelschap van 6 personen hier gegeten, leuke entourage, goede en vriendelijke bediening. Fantastische maaltijd. Zeker voor herhaling vatbaar. Prijs/kwaliteit verhouding is meer dan goed.

14. Onlangs op de verjaardag van mijn vriendin hier wezen eten, geweldig wat een leuke avond hebben wij gehad! De sfeer in het restaurant is erg knus en huiselijk, de gastvrouw zeer vriendelijk en het eten was heerlijk. Absoluut een aanrader, ons zie je hier zeker weer terug!

15. meppelse muggen

Drie keer geweest en elke keer lekker gegeten.

16. Gisteravond 19 september weer heerlijk gegeten bij de Tipbrug in Meppel. Lekker eten in een gemoedelijke sfeer. Echt een aanrader.

17. We hebben hier zondagavond 31 augustus met 3 personen het Tipmenu gegeten. We kregen de ronde tafel, wat met 3 personen heel plezierig is. We hebben uitstekend gegeten.

Goede smaakcombinaties. Erg lekker. En.. ruim voldoende. Voor ons, 60+ en 90+ wel vrij veel, maar dat doet aan de smaak geen afbreuk uiteraard.

We komen hier zeker binnenkort weer eens een menu uitproberen.

18. Heerlijk gegeten hier!
    Het komt je aan niets tekort en de service is top!
    Zoals die carpaccio hadden wij hem nog nooit gehad, super!!
    Ook de andere gerechten waren een genot!
    Absolute aanrader!!

19. Verrassend lekker gegeten. Attente bediening en verrukkelijk lekker tipbrug menu gegeten. Een echte aanrader. Top, top, top.

20. Klein maar gezellig restaurant. De gerechten waren heerlijk!

21. Lenny van Cappellen

Zaterdag 20 oktober j.l. zijn wij met z'n allen een middagje gezellig wezen shoppen in Meppel. Al lopend naar het centrum liepen wij langs een leuk restaurantje. Op de menukaart stonden lekkere gerechten met een aantrekkelijke prijs, dus onthouden!
    Na een paar uur slenteren door de stad waren wij wat hongerig geworden en zijn met z'n zessen de Tipbrug binnengestapt waar wij zéér vriendelijk werden ontvangen door Joan & Jenny. Tafels werden aaneengeschoven en de bestellingen opgenomen. Na het proosten met wijn en bier zijn we heerlijk gaan eten. Veel vlees, verse hollandse groenten en gebakken aardappeltjes. Als toetje Jenny's koffie en thee met chocolade en andere lekkernijen. In Meppel zullen wij zo snel niet meer komen, maar als.. dan komen wij zeker weer naar de Tipbrug.
    Groetjes Lenny en Annabelle van Cappellen.

22. Wij zijn er met 6 pers onverwachts binnengekomen, en werden vriendelijk ontvangen, werd een mooie tafel gedekt.
    De bediening was uiterst vriendelijk en kon lekker meedoen met ons melige gedoe. Goed gedaan Jenny!
    Het eten dat we er kregen was heel erg goed, vlees was super mals en wat ik nog wel eens mis in een restaurant, verse warme groente wat er hier lekker bij zat. Al met al hebben we heerlijk gegeten en is het jammer dat we 2 1/2 uur verder wonen , anders hadden we zeker vaker gegaan. Zeer zeker een aanrader.

23. M.Kolenbrander

Geheel onverwachts gegeten bij dit gezellige restaurant.
    Zeer tevreden over de prijs/kwaliteitsverhouding en de vriendelijkheid van de bediening.

24. Wir haben am 13.10.2012 mit 4 Personen dort gegessen und wir waren alle begeistert von dem Lokal, dem Service und den Speisen. Wenn wir wieder vor Ort sind, kehren wir gerne wieder ein.

25. Heerlijk gegeten! Lekkere asperges, leuk om te eten volgens de seizoenen. Ook fijn dat er veel met biologisch eten gewerkt wordt, voor de bewuste eter ook zeker een pluspunt. We kozen het verrassingsmenu, altijd weer spannend. We konden daarbij aangeven of we nog iets niet lusten. Het was heerlijk. Ook werd er netjes gevraagd of we overal voldoende van hadden, wat overigens voor ons zeker zo was. Ongedwongen sfeer, het nieuwe interieur is zeker ten goede gekomen aan de intimiteit.

26. Inderdaad, een beetje informeel, maar dat maakt het extra gezellig. In een restaurant waar je niet jezelf kunt zijn, omdat het personeel dat ook niet is, en je ook nog het dubbele aan euro's kwijt bent is een heel stuk minder.
    Hier is alles super voor elkaar, in overleg is alles mogelijk, ze doen er alles aan om het je naar de zin te maken. Toppie!

27. Heerlijk gegeten met familie uit het midden van het land. Fam. moest wel erg wennen aan het drentse accent maar na het proeven van het eten was het helemaal goed.
    Goede bediening.
    De wijn was heerlijk en het hoofdgerecht was super (om je vingers bij af te likken.)
    Toen ik het dessert ruilde met mij zoon (hij hield achteraf gezien niet van griesmeel) werd ons aangeboden een nieuw dessert te gaan halen.
    Er hing een ontspannen sfeer. Zeker een aanrader.

28. Genoten van het juli maandmenu! Kwaliteit voor een nette prijs; zeker in vergelijking met andere eetgelegenheden in Meppel.

29. Afgelopen zaterdagavond (11/06) uit eten geweest bij de Tipbrug. Ik moet zeggen dat het ons ontzettend tegenviel. Het eten was wel perfect en smaakte dus erg goed, maar de bediening en service was slecht. We zaten de gehele avond naast een tafel welke niet opgeruimd werd. Ook kregen we een zeer droge keel omdat ons niet naar drinken werd gevraagd als er iemand langs kwam. Het duurde lang voordat we ons hoofdgerecht kregen in vergelijking met het voorgerecht. Ons voorgerecht werd niet opgeruimd in tussentijd. Bij het brengen van het hoofdgerecht bleef zelfs het lege bordje van het brood gewoon staan en werd de groente en aardappeltjes e.d. gewoon ergens op tafel gezet. Eten was dus verder goed maar de rest eromheen dus een grote tegenvaller. Beetje jammer...

30. Anja

31. Onbekend in Meppel en omstreken, weekje op vakantie in deze streek. Aan het restaurant gekomen door eerst op internet recensies te bekijken, zodoende kwamen we hier.

Op woensdagavond gegeten in dit restaurant, het was er helaas vrij rustig (3 tafels bezet). Wel heerlijk gegeten (scholfilet en slibtongetjes). Bijgerechten waren afwisselend er ook zeer smakelijk (van spinazie in room tot rabarbercompote). Bediening door de eigenaresse zeer vriendelijk en prettig.

Goede ervaring!

32. Samen met mijn moeder daar gegeten. De ossenstaartsoep was vooral zout en weinig 'ossenstaart'. Het hoofdgerecht was vooral veel maar ronduit matig van kwaliteit! De ossenhaas was taai en veel te gaar. De opmaak was erg rommelig. De gamba's waren niet vers etc.

Een volgende keer zal er niet komen!

33. Janneke 943 punten

Bij toeval hier terechtgekomen en wat hebben we het goed getroffen!

Beiden het keuzemenu genomen en dat is erg goed bevallen.

Vooraf de franse uiensoep en de warme champignons in kruidensaus en bladerdeeg. Als hoofdgerecht de Tipbrug schnitzel met beenham en brie. Deze was zo groot, dat we helaas een stukje terug moesten sturen omdat we het niet op konden.

Als nagerecht Jenny's koffie genomen met lekkere dingetjes erbij. De bediening was vlot en gezellig. Tijd voor een grapje en praatje. Kortom: een prima avond gehad voor een leuke prijs.

34. De Tipbrug daar moet je gewoon geweest zijn...

Een super gastvrouw.
    Een top kok.
    En leuke meisjes in de bediening.

Lekker eten, een leuke sfeer, gewoon een gezellige boel daar. Maar ook voor een romantische avond moet je daar lekker heen gaan.

35. Ontzettend goed en heerlijk eten! Bediening supervriendelijk en de sfeer erg gemoedelijk. Hier gaan we absoluut vaker naar toe!

36. We zijn hier vrijdagavond wezen eten.
    Nou, beslist niet mis! Heerlijk en voldoende eten.
    Gezellige en gemoedelijke sfeer en bediening.

Beslist waar voor je geld ...

Beiden een Tipbrug keuze menu gehad.

Adri had -Zwolse mosterdsoep met spekjes en croutons,- Tipbrugger schnitzel, met beenham en roombrie - En als nagerecht hebben ze een ijsdessert naar zijn smaak voor hem klaargemaakt.

Ik had Kruidenflensje gevuld met geitenkaas, tomaatjes, sla en honingdressing, -Pannetje varkenshaas met sjalotjes, champignons en roomsaus en -Jenny's thee, geserveerd met een neutje likeur met slagroom en diverse snoeperijen (maar dan op mijn verzoek zonder likeur, daarvoor kreeg ik een bolletje ijs...)

Het was echt super voor elkaar!

37. rob 5 punten

De bediening oogt wat rommelig, misschien heet dat wel informeel. Maar de kok is kijkend naar de prijs van super kwaliteit ; aanrader.

38. Mauzer 2623 punten

Wij hebben hier bijzonder lekker gegeten, voor nette prijzen.

Attente bediening, zeer goede timing tussen gerechten.

Aanrader!

39. Geniaal goed restaurant! Goede bediening en geweldig eten, aanrader!

40. Rob en Koby

Informeel gemoedelijk restaurant. Uitstekende keuken. Goede prijs/kwaliteits -verhouding.