Op dit adres zit nu: De Bourgondiër

De Muggebeet in Meppel

In de directe nabijheid is een parkeerdek (de Swaenenborgh) aanwezig.
    Na 18.00 uur gratis parkeren in de gehele stad. Zondags altijd gratis parkeren.

Bezorgrestaurants in de buurt van De Muggebeet

• Rookruimte

1319184338 73
1352203494 70

1. We wilden graag een kop thee komen drinken na eerdere goede ervaringen met eten. Helaas is De Muggebeet gesloten en hangt er een briefje dat binnenkort De Bourgondiër opent

2. Zeer vriendelijk personeel. Kwaliteit van het eten zeer matig en met weinig fantasie opgediend. Voor ons geen herhaling voor diner. Wellicht een kop koffie op het terras....

3. Na een eerdere goede ervaring vanavond een enorm teleurstellend geheel. Erg lang moeten wachten op het eten en op het moment dat we het verwachtten kwam de boodschap dat de bestelde pasta op was. Opnieuw de kaart erbij en vermeld dat we dan wel vlot ons eten verwachten na dit oponthoud, omdat we nog weinig tijd over hadden. Helaas was dit niet het geval. De bediening deed haar best om te redden wat er te redden viel want het hele terras was inmiddels aan het mopperen.. Een enorm probleem in de keuken wat niet meer goed te praten is met "communicatieprobleem" Uiteindelijk in een recordtempo ons eten naar binnen gewerkt, wat natuurlijk niet lekker valt. Erg jammer als je denkt even gezellig een lekkere plate te kunnen eten!

4. Pereboom

De Muggebeet heeft een groot probleem in de keuken, het eten is gewoon niet goed. Het was voorheen goed, maar deze keer was het een deceptie!

1,7
  5. Dennis van de Craats

Wie een restaurant zoekt waar het totaalplaatje nog klopt, kom dan ook eens naar de Muggebeet. Eten is goed, sfeer is goed en dat allemaal voor een betaalbare prijs. Voor een lekkere lunch of een goed diner of de snelle hap (wat wij hebben gehad) is het prima vertoeven in dit gezellige restaurant annex café. Het leuke is dat we niet verder hoefden te gaan om ook gezellig een biertje te drinken.

6. jaap v/d heiden

We kwamen met 3 personen en we werden gelijk een mooi plekje bij het raam aangewezen. Het eten was heerlijk. Zeker heen gaan.

7. Zalm erg droog, kipsate niet goed door gebakken. Patat erg zout. Goede sfeer en bediening

8. Wij hebben hier gisteren een plate genomen. De één was de schnitzel spéciaal en de andere de normale variant. Beide waren prima van smaak. Wij willen deze beide varianten dan ook van harte aanbevelen. Wij hebben van de maaltijd genoten op het terras aan het mooie en gezellige kerkplein. Zeker met mooi weer is dit terras de moete meer dan waard. Al met al een aanrader.

9. Wij (8 volwassenen+ 1 kind van 7 jaar) hebben 26 mei 2013 hier gegeten.
    Het eten was heerlijk, van de soep tot aan het nagerecht prima voor elkaar.
    Waren hier ivm 15 jarig huwelijksjubileum. De bediening was ook goed. Niets is ze teveel.
    Je kunt hier lekker eten voor een normale prijs.
    Echt een aanrader!!!

10. 4 mei jongstleden hebben wij (2 volwassenen + 1 kind van 7 jaar) hier genoten van een heerlijke maaltijd. Soep vooraf was heerlijk en het hoofdgerecht was ook naar wens. Bediening was prima in orde. De prijs/kwaliteit verhouding is oké. Wij komen hier zeker terug.

11. DB 12 punten

Gezellige sfeer, goed eten voor normale prijzen, zeer bereidwillige en vriendelijke bediening..

12. Wij zijn in De Muggebeet met vier volwassenen uit eten geweest en wij hebben een topavond gehad! Heerlijke en verrassende gerechten, gecombineerd met verschillende topwijnen!
    De bediening was uitermate vriendelijk en geen moeite was teveel. Het dessert was ook verrukkelijk (ons bijzondere verzoek om het 2-persoons dessert op twee aparte borden op te dienen, was zelfs geen enkel probleem), een perfecte afsluiter van ons geweldige diner. Van voorgerecht t/m dessert een echte aanrader! Tot snel!

13. Vandaag gebruikt gemaakt van de lunchkaart. Heerlijke mosterdsoep ( met garnalen ), gevolgd door sate met friet. Sate was zeer smakelijk en de patat goed krokant. De groente erbij was lekker en vers.

De bediening was correct en vriendelijk. Wij kunnen de Muggebeet van harte aanbevelen.

14. Bij binnenkomst werd beloofd dat de tafel ingedekt zou worden, aangezien we met drie i.p.v. twee pers waren. Dit gebeurde echter niet, na twee keer vragen werd gezegd dat dit pas gebeurd wanneer het eten geserveerd wordt.
    Fles huiswijn besteld, de fles werd dicht op tafel gezet, moesten de fles dus blijkbaar zelf open maken en inschenken.
    Na 15 min zelf maar om de kaart gevraagd.
    Na 30 min (dus al 3 kwartier verder) maar eens om stokbrood gevraagd, het was 20.15 u en wij hadden honger.
    Bierglas was leeg, personeel is niet komen vragen of er nog iets ingeschonken kon worden.
    Na ongeveer een uur te hebbe gewacht op ons eten hebben wij de rekening gevraagd en ons hoofdgerecht gelaten voor wat het was. Ondertussen was ons eten nog niet klaar.
    Let wel, er waren in totaal maar 5 tafels bezet in het restaurant!
    Het enige positieve is dat zij geen bedrag hebben gerekend voor het stokbrood.
    Personeel leek het niet met ons eens te zijn, oogt niet gezellig/professioneel (erg jong).

1,7
  15. Fam. Otten

Wij hebben er al meerdere keren gegeten en elke keer is weer goed !!
    We hebben ook alle categorien gehad van lunch tot dinner en van daghap/plates tot a lá carte.
    Het personeel is ook zeer vriendelijk en gastvrij.

Wij blijven dus ook gewoon vaker komen.

16. Peter en Jeroen

Wat was het een feest om bij de Muggebeet te eten. Alleen al de fijne sfeer binnen en de vriendelijkheid van het personeel. We hadden carpaccio en tournedos besteld. Echt heerlijk en een feest om naar te kijken zo mooi opgemaakt. Je proeft de verse en pure producten terug in het eten. Ze hebben een mooie kaart met zeer leuke benamingen. Wij waren zeer verrast door de nieuwe kaart. En dat voor een mooie prijs. Wat een top restaurant. Echt een aanrader.

17. Beloofd is beloofd..We konden niet langer wachten, en zijn weer terug gegaan naar de Muggebeet, om van de nieuwe dinerkaart te proeven!! En tot onze verbazing is dat verdomd goed gelukt. Heerlijk,en wat een leuke benamingen op de kaart, turfbalken een verwijzing naar het wapen van Meppel. Een heerlijk petit pita broodje met roergebakken ossenhaaspuntjes als voorgerechtje ..of de Bleekerseiland, een stuk roodbaarsfilet met een romige citroensaus. En nog een Drentsche Heerlijkheid als nagerecht. Mensen als u in de buurt bent ...op het kerkplein gebeurt het, bij de Muggebeet.

18. Ik heb hier afgelopen weekend gegeten. Ik heb erg genoten van de gezelligheid buiten, maar zeker ook binnen!
    Het is erg lekker eten, en de prijs-kwaliteitsverhouding is ook zeker goed. Ik kijk nu al uit naar de nieuwe kaart, en kom zeker nog een keer terug om te zien en te proeven wat er op de nieuwe kaart staat!

19. Lopend door Meppel, kwamen we aan op het Kerkplein direct onder de Meppeler toren zagen we een bijzonder oud pandje ,waarin een eetcafé de Muggebeet zich bevindt,We werden vriendelijk begroet . en keurig naar een tafel gebracht. Met zorg en gastvrij was onze avond bijzonder geslaagd. Heerlijk eten,en verse producten en prima hoog op smaak bereidt. De aanwezige bediening waren goed op de hoogte van wat de bereide gerechten zijn. Vakmensen die gastvrijheid hoog in het vaandel hebben staan.
    We komen zekers binnenkort weer terug ,om weer heerlijk tegenieten van een avondje uit.En een tip ,want per 1 oktober hebben ze een complete andere kaart!!
    Met vriendelijke dank aan het Muggebeetteam.

20. Op 3 september een lekker hapje gedaan bij de Muggenbeet samen met mijn vrouw.
    Uitermate bekwaam en vriendelijk personeel. Ze doen echt hun best. En dat uit zich dan in goede bediening.
    Het eten was ook dik voor elkaar. Eerst een voorgerecht met de meloen en serano hem. Erg lekker! De mixed grill waren inderdaad 3 kleine stukjes vlees, maar deze waren goed van smaak en lekker mals. Als toetje de bananenroyal. Ook die was prima.
    Al met al gewoon erg goed. We komen zeker weer en zullen het restaurant ook aanbevelen aan vrienden en kenissen.

21. Gezellig en spontaan personeel. Eten was erg smakelijk, het vlees dat we kregen was zeer goed bereid, tussen rose en medium in dus (voor mij althans) perfect. De bijgerechten waren prima, maar niet bijzonder. Wel een dikke pluspunt voor de gebakken aardappeltjes die we kregen, knapperig en vol smaak. Wij zullen hier zeker snel terug keren.

22. Lekker gegeten de bediening haalt niet snel het drinken van tafel kinderporties zijn best leuke locatie.

23. Rolf Hoevenberg

Een onlangs gestart eetcafé en kan zeggen "een goed begin is het halve werk". Het eten is prima, bediening zeer aangenaam, sfeer spreekt mij enorm aan. Kortom: 't Is heerlijk vertoeven en eten in de Muggenbeet.

24. syl 9 punten

Afgelopen vrijdag gegeten, wat was het eten slecht, alles komt uit een potje of een pakje. De carpaccio was erg waterig (diepvries?) en de mixed grill (3 mini stukjes vlees ) waren ook nog eens te ver doorgebakken. De bediening was redelijk, erg jong en nog weinig ervaring denk ik, maar goed iedereen moet het leren, wel vriendelijk!

25. Jikke Heming

We wilden graag Tapa's eten, maar dat kan niet meer in Meppel, maar onze organisatrice had van te voren overlegd met de eigenaar van de Muggenbeet en hij 'zou wel wat regelen'.

Helaas viel het erg tegen. Na een portie olijven en wat pinda's kregen we een bittergarnituur, een schaal vlammetjes en een schaal bitterballen. Ik weet niet precies wat onze organisatrice met de eigenaar had besproken, maar onder Tapa's versta ik toch iets meer variatie in gerechten.

Tot overmaat van ramp was de serveerster zo nerveus en onzeker dat ze een flesje drinken liet vallen en onze organisatrice het glas uit haar decolleté moest vissen.

Mijn conclusie is dat ze nog veel moeten leren bij de Muggenbeet.