Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Megen verdeeld zijn.

Edwin

Jan Hermans

Wij hadden een prachtig feest in uw restaurant.
    De welkomstborrel met hapjes en het diner was geweldig goed.
    Ook de bediening was heel goed
    Jan en Rie Hermans

richard

Schoenmakers

Vorige week hebben we heerlijk wild gegeten bij restaurant Op de Poort. Alles was erg lekker en de borden waren mooi opgemaakt. De bediening was erg vriendelijk en het mooie interieur van het restaurant zorgde voor een goede sfeer. We hebben met 6 personen aan een ronde tafel gegeten, dat maakte het voor ons extra gezellig. We hebben genoten!

Twee weken geleden heb ik gegeten bij restaurant Op de Poort. Mijn vriendin en ik vonden het een erg leuke ervaring en we hebben lekker gegeten. We hebben allebei wild gegeten. Vooraf had ik zwijn en als hoofdgerecht eend. Het zwijn was erg mals en sappig. Eend had ik nog nooit gegeten dus was ik erg benieuwd hoe dat zou smaken. Ik vond het zo lekker dat het binnen 10 minuten op was. Mijn vriendin heeft ook erg genoten van haar maaltijd. Het ijs achteraf was ook van prima kwaliteit.
    De sfeer was ook erg leuk en de bediening was zeer aardig en gezellig.

Kortom een erg leuk restaurant waar je lekker kan eten.

Hanny de Vree

Heerlijk gegeten, het menu was fantastisch. Mijn ouders hebben daarvan ook erg genoten. 1 opmerking, de menukaart was wel triest, kregen er maar 2 en het was beter als die in een leuke map zat, in die mooie ambiance hoort dat zeker. Maar een heerlijk restaurant.

Irma

Vanavond voor de 1ste keer met vrienden gegeten, was zeer goed. Vriendelijke gastvrouwen. Zeker een aanrader. Tot een volgende keer.

Wij hadden wat te vieren en keken op eet.nu en dachten is dat waar wat er zoal geschreven word? Maar ja toch zelf ondervinden, dus naar op de poort. Ontvangst super, een geweldige gastvrouw die alles goed wist te vertellen. Wij kozen voor een verrassingsmenu, nou dat was super zeg. Hollandse garnalen geserveerd in een blikje (verrassend), daar ik een vis achtergrond heb kan ik zeggen dat dit echt verse waren. Ook het cocktail schuim paste er heerlijk bij. Als hoofdgerecht kozen wij beiden voor de bavet. Nog nooit zo mals gehad, nergens. Het nagerecht serveerde men op een etagère. Geweldig. Huiswijn super en goed op temperatuur. In een woord geweldig en zeker voor herhaling vatbaar.

Wij hebben hier laatst met onze familie gegeten, en kan niet anders zeggen dan dat wij een heerlijke avond hebben gehad. Gastvrij ontvangen door naamgenoot Thea! Mooi etagères met verschillende gerechtjes voor iedereen. Keuze hoofdgerecht, ik had een super malse black angus zoals ik hem nooit eerder heb gegeten, heerlijk! Het nagerecht ook weer met etagères geserveerd, op ons eigen verzoek trouwens. Ook daarin hebben ze geweldig met ons meegedacht.

Al met al hebben wij een heel fijne avond gehad met heerlijk eten, in een goede omgeving en leuke bediening. Dikke pluim voor jullie! Tot gauw

Dirk

Wij hebben hier 26 maart gegeten. We hadden wat te vieren, we kwamen binnen, sfeervolle accommodatie, zeer knus. Het eten dan, garnalen als voorgerecht aan een saté stokje van de Aldi, carpaccio matig geen dressing en weinig parmazaanze kaas.

Hoofdgerecht Noorse zeetong was goed. Mijn Ribeye was prima, goede kwaliteit. Maar dan de bijlagen... bloemkool in een bakje, het was meer stronk dan bloemkool erg smakeloos. Frites werden geserveerd in een puntzak, maar zeer slecht gebakken met verbrande stukken eraan. Sauzen erbij, niks zelfgemaakt maar uit een pakje, zelfs de mayo was remia fritessaus, dat kan toch zeker beter voor die prijs die je er voor betaalt. Wijn wordt geserveerd in een zeer klein glas en dat voor 3.75 euro.

Nagerecht was ook niet zelf gemaakt, maar kwam volgens mij uit een doosje van de Sligro. Heb de bediening laten weten wat ik er van vond, maar voor mij zelf goed kunnen koken niet meer als een 5 waard. Excuus van de bediening "Ja, we hebben een stagiair in de keuken staan." Alleen kost ons deze avond 100 euro en dat was het zeker niet waard.

Jammer dat er in de keukens geen vakmensen meer staan. Als het goed is kunnen ze van mij complimenten verwachten, want dat is fijn als je in de keuken staat. Jammer van ons 46 jr huwelijksdiner.

monique janssen

Super lekker gegeten. Goede sfeer, bediening was prima. Ook fijn dat je kunt kiezen uit verschillende menu's. Leuk dat je een amuse van het huis krijgt, een zelf op
    Indische wijze gemaakte bitterbal: erg lekker.

Afgelopen zondag gekozen om eens naar Megen te rijden voor een avondje uit. Heerlijk gegeten voor een goede prijs. Het biologisch vlees was super mals bereid en ook de voor en nagerechten waren super en mooi gepresenteerd. Bediening was vriendelijk en op de hoogte van de achtergrond van de producten, een heerlijk biologische glaasje witte wijn van Nederlandse bodem maakte dit avondje uit compleet.
    Zeker de moeite waard om snel nog eens een keer terug te komen.

Carl Verhoeven

laura en yvonne

De ambiance en gastvrije ontvangst waren veelbelovend en zo bestelde één van ons de vegetarische seizoensgroenten en de ander de zalm met pestosaus.

De aparte groentesoorten bleken alle gefrituurd! Geen tempuraversie, maar gewoon gefrituurd! Niet bijzonder.
    De zalm op een bedje van spagetti dreef in de saus en werd begeleid door een bakje frites, hetgeen ik een rare combi vond bij de spagetti met daarnaast een stukje bloemkool dat bijna onvindbaar was door weer een andere saus!

Bij het weghalen van mijn bord waarin de achtergebleven saus en spagetti meldde ik bovenstaande bevindingen maar kreeg wat gemummel als antwoord. Jammer dat zulke mooie producten zo gepresenteerd worden.

Familie Wolf

Begin december kregen wij een uitnodiging om met twee personen te komen eten in Megen. Wij waren genomineerd en mochten op eerste kerstdag komen dineren bij Op de Poort, een gratis zes gangen diner en gratis consumpties, waar hadden wij dit aan te danken? Achteraf vonden gasten van Op de Poort dat wij dit hadden verdiend in verband met ons vrijwilligers werk. Het gehele restaurant zat vol met uitsluitend gasten die gratis dineerden en dit was een actie van de eigenaren van dit unieke restaurant i.v.m. het 25 jarig bestaan van dit restaurant. Nou wij hebben genoten! Geweldig. Elk gerecht werd vooraf gegaan door een amuse die perfect aansloot op het volgende gerecht. Consumpties in overvloed en een bediening die straalde van enthousiasme. Een hele grote pluim voor dit Horeca echtpaar. Super dat dit gedaan word in een tijd dat veel mensen het slecht hebben. Van ons een heel warme douche!

Gezellig, goede bediening, vriendelijk. Heerlijk gegeten, tongstrelend, verfijnde gerechten, met zorg bereid. Zeker aan te raden.

Erik van G

Valt heel veel over te melden maar ook heel weinig. Het was prima op alle gebieden. Heb meer horeca gezien dan de gemiddelde gast en dit restaurant zit ver boven de middelmaat. Beleving en passie in overvloed en heerlijke gerechten in een gastvrije omgeving. Bediening uiterst correct met de juiste toonzetting bij de juiste gast.
    Niet vreemd dat op een doordeweekse avond het gewoon gezellig druk was. Had sterk de indruk dat er ook wat gasten zaten die er al vaker waren geweest. Arnhem--> Megen stelt qua afstand niets voor.
    Nu vlees, de volgende keer vis.

Het voorgerecht kwam in 2 gedeeltes (mijn gedeelte kwam, nadat ik ernaar gevraagd had); excuses, sorry, de koffie straks krijgt u gratis. Stond dus wel op de rekening, die ik geweigerd heb. De kwaliteit van het eten was perfect en ruim voldoende, maar de rose kwam in een aangebroken fles, terwijl er geen glas voor was. Er valt behoorlijk wat te verbeteren in de samenwerking en kwaliteit van de bediening.

We hadden een rot tijd achter de rug en wilde deze graag afsluiten. vrienden vertelde over dit restaurant;
    Het is er rustig en gezellig, niet opdringerig personeel en ze laten je een avond in een andere tijd genieten. Dat hebben wij ervaren, fantastisch wat een restaurant! Heerlijk ontspannend en super bediening met een viergangen menu wat tongstrelend genoemd mag worden. Het was voor een dinsdag in dit kleine plaatsje toch redelijk druk, maar het gaf inderdaad rust en met een voldaan gevoel zijn wij naar huis gegaan, maar zeer zeker komen wij er een keer terug, en de afstand naar Nijmegen valt best mee.

Kim de Poot

Heerlijk gegeten met de familie. Een restaurant waar alles ruim voldoende is.

Karel en Joke

Al was het dan de avond voor moederdag. Het Galgenmaal van 4 gangen was het helemaal. Een aanrader. Het was af!

Verstegen

Eten bij Den Uiver is pure verwennerij. Het eten, de wijn en de sfeer zijn allemaal top. Ik kom er graag en hopelijk zal ik er nog vele malen komen.
    Om het de volgende keer nog beter te maken, wil ik toch nog een paar opmerkingen plaatsen voor de service. Het volgende viel ons namelijk op:
    * De eerste twee gerechten werden eerst bij de mannen opgediend, daarna pas bij de vrouwen.
    * Bij een verrassingsmenu (ondanks dat de kaart op tafel staat) is het prettig als er nogmaals verteld wordt wat er op het bord ligt. Dit werd alleen bij de laatste gerechten gedaan.
    * Als er bijpassende wijnen geschonken worden, ben ik altijd benieuwd waarom de keuze is gevallen op die wijn. Hierover werd nu niets gezegd.
    * Ik begrijp dat ze vaak te horen krijgen dat het eten lekker was (want dat is nu eenmaal zo). Het bedankje van de ober komt al bijna tijdens het antwoord en komt daarom minder gemeend over.

Het klinkt misschien een beetje negatief, maar het is alleen bedoeld om van goed naar beter te gaan. Het heeft onze topavond absoluut niet beïnvloed!

Vanavond voor t eerst hier gegeten en ons laten verrassen door de kok met een heerlijk driegangenmenu. Echt heerlijk gegeten, gezellige sfeer, knus en vriendelijk personeel. Lekkere wijn ook. Grappig accent als je naar t toilet loopt en je een blik in een oude cel kunt werpen als je over de glasplaat loopt!! Een aanrader en voor herhaling vatbaar!

Hier hebben ze begrepen hoe het moet.

Zo heerlijk, puur en gezellig gegeten in een schitterende entourage.

Amuses vooraf: verrassende gefrituurde olijven, erg lekker, een hoorntje met creme van parmezaanse kaas en basillicum, en een miniatuur zoetzure tomaten soep. Perfect qua smaak allemaal en een goed begin.

De eerste gang was een tartaar van gemarineerde tonijn met mousse van ganzelever en pate van speenvarken en chutney van rode ui en rozijn, allen subliem op elkaar afgesteld, heerlijke combinatie.

Een verfrissende sorbet als spoom van ingemaakt rood fruit met creme van rabarber. Ik durf te zeggen dat dit veruit het beste dessert is wat ik ooit heb gegeten.

Daarnaast heerlijk versgebakken brood met rozemarijn en een zoetje, keurig vergezeld van goede roomboter, superzachte olijfolie en grof zeezout.

Vervolgens een doradefilet op puree van pastinaak met stukjes zongedroogde tomaat en een lichte roomsaus, heerlijk. Dit alles vergezeld door haricots verts, beetgaar bereid met kleine spekjes en sjalot en verse frites met huisgemaakte mayonaise, werkelijk uit de kunst zó lekker.

Het kon al niet meer stuk, maar het dessert van een huisgemaakt nougatinegebakje en hazelnootroomijs, keurig opgemaakt met frambozen en aardbei.

Hiernaast was de bediening zeer beleefd en sympathiek en kwam goed op elkaar ingespeeld over. Bij binnenkomst zagen we de oesters en kreeften al in het aquarium. Daar gaan we zeker nog voor terug, al is dat na even sparen. Bedankt voor de heerlijke avond, we hebben ons zeer welkom en goed verzorgd gevoeld.

De neus

Hr Verstegen

Gisteren voor de eerste keer wezen eten bij Den Uiver. Dit was niet de laatste keer!

Leuke sfeer met een gezellige start bij de open haard.

We hadden beide gekozen voor uitbreidingen op het 3 gangen menu. Aanvullingen voor een zeer schappelijke prijs.

De gerechten waren stuk voor stuk heerlijk. Voldoende smaak, bijzondere combinaties en leuk gepresenteerd. Ook de wijnen waren heerlijk.

Om niet alleen maar lovende woorden te spreken (terwijl me dat na het bezoek zeer gemakkelijk afgaat), toch nog twee kleine verbeterpuntjes.

- Iets meer uitleg over de gerechten en wijnen had gemogen, met andere woorden iets meer communicatie tussen gast en ober.

- de stoelen kunnen niet onder de tafel, hierdoor kun je, wanneer je buik nog niet gevuld is, de stoel niet lekker aanschuiven. Mooi zijn ze wel.

Genoten met onze directe familie in een rustig ongedwongen restaurant.

Ook na het eten zeer gezellig om bij te praten zonder gestoord te worden.

Tafels voldoende afstand.

De kok beschikt over bijzondere kwaliteiten.

Ook het dorp Megen is aan te bevelen voor een avond wandeling na.

Na een aantal jaar weer eens naar Megen, voor ons toch een rit van meer als 80 km. De warme herinneringen bleken niet voor niets, ontvangst met herkenning? Knap hoor. Dat geeft je een thuiskomst gevoel, na een lekker welkomstdrankje de kaart aan tafel, we kozen voor het Galgenmaal, 4 gangen.

Heerlijk, heerlijk, daarbij heerlijke wijnen.

We kunnen er weer jaren op teren en het toetje, ja dat mogen we van de zomer ook op het terras bestellen, dat is een beleving van smaken en fantasie, mmmmmmmmmmmm.... jullie zien ons terug.

Wij hadden veel van Op de Poort gehoord maar er nog nooit geweest. Omdat wij 5 jaar samenwonen gingen wij dit daar vieren en mochten in de cel dineren.

Top en nog eens Top. Een heel leuke zaak. Het was vrijdag en bomvol en toch had de bediening veel tijd voor ons. De menukaart is heel ruim, wat wel wat tijd in beslag neemt. Wij kozen voor een "iets te 4en" menu. Geweldig, wij werden verrast met een voorgerecht van drie soorten zalm. Tussen soepje van gevogelte. Het hoofdgerecht was een Noord Amerikaans stukje rundvlees, super mals met rode wijnsaus en verrassend een puree met sla ( heerlijk). Als laatste een 4 tal desserts op een bord ( was wel veel en een machtige chcolademousse). De bediening is echt leuk ( bleek de eigenaresse te zijn ). Voor ons een geweldige avond en zeer zeker tot een volgende keer.

Roy en Marieke.